De biografie van Louis van Gaal

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door Daniel » za okt 10, 2009 10:52 pm

Ook toen hij de CL won, de wereldbeker, de UEFA Cup, een handjevol landstitels hier een daar een Nederlands bekertje, Europese supercup en nog een keer de finale CL haalde met Ajax?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » za okt 10, 2009 11:21 pm

Dat gaat mij veel te ver, maar een apart figuur is hij wel.

Laat ik het zo zeggen: ík zou niet onder hem willen werken.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door Daniel » za okt 10, 2009 11:24 pm

Ik denk dat als je onder hem moet werken als speler, dat het juist wél een hele fijne man is. Zolang je tenminste bereid bent te doen wat de trainer zegt, maar dat is de bedoeling juistook. Ik denk dat als je van Gaal onder je hebt werken dat dat juist het probleem is. Ook als journalist zou ik niet graag met hem werken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » za okt 10, 2009 11:34 pm

Het idee dat iemand zo tegen mij zou staan schreeuwen... nee, zeg. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door Lionel » zo okt 11, 2009 12:04 am

Daniel schreef:Ook toen hij de CL won, de wereldbeker, de UEFA Cup, een handjevol landstitels hier een daar een Nederlands bekertje, Europese supercup en nog een keer de finale CL haalde met Ajax?
Toen nog niet. Daarna deed hij zich voor als Jezus Christus. Bij Ajax misschien ook al maar toen had ik het wat minder in de gaten. Een Koeman, een Jan Wouters, Morten Olsen, HtC enz enz... allemaal mogen ze zijn veters niet strikken qua prijzen maar wat is LvG toch een akelig figuur. Ken hem niet persoonlijk, heb hem nog nooit ontmoet maar iemand die zich zo kan aanstellen, zichzelf zo hoog heeft zitten hoef ik niet eens te ontmoeten. Bah!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door wimpey » zo okt 11, 2009 1:25 pm

joey schreef:Het idee dat iemand zo tegen mij zou staan schreeuwen... nee, zeg. :excited.gif:
LvG zou natuurlijk nooit zo ver zijn gekomen wanneer ie een twijfelaar zou zijn geweest. En Ajax ook niet trouwens.

Wat ie met Ajax heeft gepresteerd is uniek. Basta. Dat had Cruijffie hem niet nagedaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » zo okt 11, 2009 1:40 pm

Dat laatste weet je natuurlijk nooit. Had Van Gaal bij Porto de CL gewonnen, net als Mourinho? Andere mensen, andere omstandigheden.

Bij Ajax heeft Van Gaal optimaal gepresteerd, maar het zat ook niet tegen. Bij Ajax liepen al goede spelers rond met de nodige ervaring en juist op dat moment stonden er nieuwe grote talenten klaar. Dat heb je ook niet altijd. Juiste man op de juiste plek dus, en bovendien op het juiste moment nét dat beetje geluk. Dat Frank Rijkaard terug wilde naar Ajax, bijvoorbeeld. Maar verder niets dan lof voor Van Gaal in die periode. Blijkbaar paste hij bij de spelers en de spelers bij hem.

In andere tijden van zijn carrière heeft Van Gaal wél de nodige last gehad van zijn presentatie en zijn benadering. Hij blijft de sergeant-majoor die de groep drillt. Daar zijn niet alle spelers van gediend. Ik ben wat dat betreft benieuwd hoe het hem bij Bayern zal vergaan. Bij Oranje liep het in elk geval voor geen meter, omdat 'zijn' spelers te mondig voor hem waren geworden.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door wimpey » zo okt 11, 2009 1:52 pm

joey schreef: Juiste man op de juiste plek dus, en bovendien op het juiste moment nét dat beetje geluk.
Oh zeker. Maar het zal heel weinigen gegeven zijn om met een piepjonge ploeg 1.5 jaar lang het wereldvoetbal volledig te domineren.

Ter vergelijking: de talenten waarover JC bij Ajax kon beschikken waren nog een stuk beter, maar zijn ploeg kwam niet eens in de buurt van de landstitel.

De trainer LvG wint het wat mij betreft van de trainer JC. Wat LvG met Ajax (en AZ) presteerde is veel meer uniek dat hetgeen JC met Barca presteerde. Rijkaard en Guardiola deden het nog eens dunnetjes over.

LvG's kracht is echter ook z'n beperking: het kunstje werkt alleen binnen een bepaald klimaat. Ik hoop dat LvG er ooit nog eens wat voor voelt om Ajax uit de shit te trekken. Een betere kan de club zich niet wensen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » zo okt 11, 2009 2:00 pm

Wil je wéér die discussie voeren, Wimpey? :excited.gif:

Ik vind dat zo oninteressant. Misschien had Van Gaal niets gepresteerd met de groep van Cruijff. Hoe was hij bijvoorbeeld omgegaan met Van Basten? Van Basten was een baasje hoor, die liet zich niets zeggen. Elke groep is anders.

De groep die Van Gaal bij Oranje had, was nóg beter dan die van Ajax in 1995 (meer ervaring, Stam, Cocu) en nog beter dan het Oranje van 1988. Desondanks haalde Van Gaal niet eens het WK. Maakt hem dat tot een slechte trainer?
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door wimpey » zo okt 11, 2009 2:08 pm

joey schreef:Wil je wéér die discussie voeren, Wimpey? :excited.gif:
Gewoon een mening. :confused.gif: Ik mag LvG toch wel een betere trainer vinden dan JC was?!
De groep die Van Gaal bij Oranje had, was nóg beter dan die van Ajax in 1995 (meer ervaring, Stam, Cocu) en nog beter dan het Oranje van 1988. Desondanks haalde Van Gaal niet eens het WK. Maakt hem dat tot een slechte trainer?
Nee. Maar hij beheerst maar één kunstje en dat werkt niet binnen iedere omgeving. Daarom is bijv. Hiddink i.m.o. een betere trainer dan LvG.

LvG is erg kwetsbaar, Hiddink is een kameleon die je overal neer kunt zetten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » zo okt 11, 2009 2:22 pm

Natuurlijk mag je dat vinden, maar ik denk niet dat daar écht een maatstaf voor is. Het zijn allebei goede trainers. Het grappige is dat ze (deels) bij dezelfde clubs hebben gewerkt als trainer. Van Gaal heeft meer gewonnen met Ajax, Cruijff met Barcelona.

Cruijff en Van Gaal zijn idealisten en daarom kwetsbaar. Zij moeten eerst de groep naar hun hand zetten. Hiddink doet daar niet aan, die gaat uit van het bestaande en neemt geen risico.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door Jöhnk » zo okt 11, 2009 3:47 pm

wimpey schreef:Hiddink is een kameleon die je overal neer kunt zetten.
Mwah, bij de echte top komt hij toch wat tekort. Real en Chelsea bleken een stapje te hoog.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » zo okt 11, 2009 4:55 pm

Bij Chelsea heeft hij het goed gedaan.

Hiddink kan vooral goed met spelers omgaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door El Clavo » zo okt 11, 2009 5:08 pm

joey schreef:Dat gaat mij veel te ver, maar een apart figuur is hij wel.

Laat ik het zo zeggen: ík zou niet onder hem willen werken.
Mijn zwagertje heeft een aantal jaar onder hem getraind en hij vond het de beste man waar hij onder getraind heeft. Iedereen zegt dat. Het is echt een heel ander mens dan zoals wij hem 'kennen' , namelijk in de media. Ik heb hem ook wel eens gezien met Spieren voor Spieren en dan is het gewoon een ontzettend lieve man. Hij en de media hebben een heel verkeerd beeld geschapen.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door jamie » zo okt 11, 2009 5:14 pm

Ik heb hem een keer ontmoet met wat andere jonge supporters toen hij aankwam bij de Meer. Was denk ik in 92 of zo. Hij nam alle tijd (15-20 min.) om met ons te babbelen, handtekening te geven etc. Hij was heel vriendelijk / aardig en hij had veel indruk op me gemaakt destijds.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door Scherrer » zo okt 11, 2009 5:58 pm

Jöhnk schreef:
wimpey schreef:Hiddink is een kameleon die je overal neer kunt zetten.
Mwah, bij de echte top komt hij toch wat tekort. Real en Chelsea bleken een stapje te hoog.
Huh? Bij Chelsea heeft hij het prima gedaan en lopen de fans en spelers met hem weg. Ik denk dat jij echt zo'n beetje de enige op deze aardkloot bent die hem daar mislukt vindt.

Maar dit zal wel weer zo'n stokpaardje van je zijn, net als de scouting van Heerenveen en Groningen. :smallgrin.gif:
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door Jöhnk » zo okt 11, 2009 6:03 pm

Scherrer schreef:Huh? Bij Chelsea heeft hij het prima gedaan en lopen de fans en spelers met hem weg.
Tja, 'het waren twee fantastische dagen'.
Maar dit zal wel weer zo'n stokpaardje van je zijn, net als de scouting van Heerenveen en Groningen. :smallgrin.gif:
Je vergeet Honda. :666.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door peter » zo okt 11, 2009 6:11 pm

De scouting van Heerenveen en Groningen is natuurlijk ook gewoon rukker de ruk.

Van Gaal moet zich vooral concentreren op Bayern, want als hij in de komende maanden geen wedstrijden weet te winnen, dan kan hij fulltime zijn boek promoten. Kan vGaal wel zeggen dat hij langer werk nodig heeft, maar hij heeft voor een godsvermogen aan spelers gekocht. Er lopen wel 12 goede aanvallers rond, maar achterin is het dweilen met de kraan open. Tsja.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door Vedette-10- » zo okt 11, 2009 8:42 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » zo okt 11, 2009 8:53 pm

El Clavo schreef:
joey schreef:Dat gaat mij veel te ver, maar een apart figuur is hij wel.

Laat ik het zo zeggen: ík zou niet onder hem willen werken.
Mijn zwagertje heeft een aantal jaar onder hem getraind en hij vond het de beste man waar hij onder getraind heeft. Iedereen zegt dat. Het is echt een heel ander mens dan zoals wij hem 'kennen' , namelijk in de media. Ik heb hem ook wel eens gezien met Spieren voor Spieren en dan is het gewoon een ontzettend lieve man. Hij en de media hebben een heel verkeerd beeld geschapen.
Die vent die met een rode kop tegen de pers zit te kafferen is heus ook LVG. Dus mij lijkt dat hij twee kanten heeft. Misschien dat wij alleen de ene kant van hem zien, maar dat is en blijft wel een kant van hem. Hij kan enorm opgefokt doen, daar kunnen we het hopelijk over eens zijn?

Ik geloof best dat hij ook aardig kan zijn. Daar gaat het niet om. Maar dus alleen tegen mensen die hem liggen. Voor anderen -vrienden en vriendinnen van de media of niet - toont hij dus weinig respect.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » zo okt 11, 2009 10:06 pm

Straks in Studio Voetbal de reactie van Cruijff op de uitlatingen van LVG.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door Jöhnk » zo okt 11, 2009 10:23 pm

En?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » zo okt 11, 2009 10:48 pm

Cruijff vindt dat hele verhaal onzin. Hij heeft gewoon professionele kritiek op Van Gaal gehad, zegt hij.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door LucaS » zo okt 11, 2009 10:50 pm

Is er iemand die verwacht had dat Cruijff zou zeggen: "Ja inderdaad, ik ben zo'n kleinzielig lullig type dat ik hem dat al die jaren heb nagedragen"?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De biografie van Louis van Gaal

Bericht door joey » zo okt 11, 2009 10:53 pm

LucaS schreef:Is er iemand die verwacht had dat Cruijff zou zeggen: "Ja inderdaad, ik ben zo'n kleinzielig lullig type dat ik hem dat al die jaren heb nagedragen"?
Nou, nee. :smallgrin.gif:

Maar Van Gaal wist het ook niet zeker, integendeel. Die baseerde zijn beschuldiging op vage geruchten.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie