Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Wel een mooi duo trouwens, Jol en Schol.
Is er nog iets bekendgemaakt over de wisseltruc?
Is er nog iets bekendgemaakt over de wisseltruc?
- InnerHarbour
Ik ben positief. Waar dit gevoel vandaan komt, weet ik nog niet precies. Is het omdat Ajax uiteindelijk toch maar niet voor Blind gekozen heeft, of komt het toch echt door Martin Jol zelf?
Ik heb het idee bij Martin Jol dat we te maken hebben met een vakman; een man die veel ervaring heeft in Nederland, maar ook in het buitenland. De aandacht die de man krijgt bij Ajax (de 'druk van de pers') is voor hem geen nieuws, aangezien hij ook in Engeland en Duitsland heeft gewerkt. Zeer positief punt. Daarnaast heb ik het idee dat Jol een goed georganiseerd elftal kan neerzetten. Wellicht ook wel een realistisch elftal (meer verdedigend?). Ik denk namelijk dat Jol niet het mooiste aanvallende spel zal laten zien bij Ajax - staat hij daar sowieso bekend om? -, maar dat er wel degelijk resultaten behaald zullen worden. En daar draait het op dit moment vooral om. Laat Ajax eerst maar eens strijden om dat kampioenschap.
Negatief punt over deze aanstelling, is toch wel het verhaal dat Jol heel veel verantwoordelijkheden krijgt. Het idee van een trainer die heel veel verantwoordelijkheden heeft - Wenger, Ferguson - klinkt natuurlijk erg rooskleurig, maar dat kan natuurlijk ook de andere kant uitslaan. Jol heeft nog niet laten zien dat hij een gelukkige hand heeft in aankopen; bij HSV dit jaar niet en bij de Spurs schijnt hij ook nogal wat geld over de balk te hebben gesmeten. Daardoor weet ik nog niet of ik nou positief ben over Jol als dé man met verantwoordelijkheiden. Als hoofdtrainer? OK, vol met ervaring en overal resultaten geboekt. Als man die over alles regeert? Daar heb ik mijn twijfels over. Maar daarbij geef ik hem de voordeel van de twijfel. Gematigd positief zullen we maar zeggen.
Succes 'dikkertje'.
Ik heb het idee bij Martin Jol dat we te maken hebben met een vakman; een man die veel ervaring heeft in Nederland, maar ook in het buitenland. De aandacht die de man krijgt bij Ajax (de 'druk van de pers') is voor hem geen nieuws, aangezien hij ook in Engeland en Duitsland heeft gewerkt. Zeer positief punt. Daarnaast heb ik het idee dat Jol een goed georganiseerd elftal kan neerzetten. Wellicht ook wel een realistisch elftal (meer verdedigend?). Ik denk namelijk dat Jol niet het mooiste aanvallende spel zal laten zien bij Ajax - staat hij daar sowieso bekend om? -, maar dat er wel degelijk resultaten behaald zullen worden. En daar draait het op dit moment vooral om. Laat Ajax eerst maar eens strijden om dat kampioenschap.
Negatief punt over deze aanstelling, is toch wel het verhaal dat Jol heel veel verantwoordelijkheden krijgt. Het idee van een trainer die heel veel verantwoordelijkheden heeft - Wenger, Ferguson - klinkt natuurlijk erg rooskleurig, maar dat kan natuurlijk ook de andere kant uitslaan. Jol heeft nog niet laten zien dat hij een gelukkige hand heeft in aankopen; bij HSV dit jaar niet en bij de Spurs schijnt hij ook nogal wat geld over de balk te hebben gesmeten. Daardoor weet ik nog niet of ik nou positief ben over Jol als dé man met verantwoordelijkheiden. Als hoofdtrainer? OK, vol met ervaring en overal resultaten geboekt. Als man die over alles regeert? Daar heb ik mijn twijfels over. Maar daarbij geef ik hem de voordeel van de twijfel. Gematigd positief zullen we maar zeggen.
Succes 'dikkertje'.

Veel succes namens mij en mijn meissie. Wij hebben er wel vertrouwen in, hoewel ik liever Blind had gezien.
I think I lost my fucking headache
- Daily Blind
Ik mis de optie.. Ik moet het nog zien, maar geef hem zeker een kans.
Thank God, geen Blind
Ik ben erg blij met Jol. Een frisse wind, geen Ajax-verleden. Complimenten aan de directie

Ik ben erg blij met Jol. Een frisse wind, geen Ajax-verleden. Complimenten aan de directie

Bij de Spurs schijnt het bestuur de aankopen voor hem gedaan te hebben. Bij HSV waren zijn aankopen vooral erg goedkoop, doordat er in de zomer al door andere mensen veel geld besteed was.Justin schreef:Negatief punt over deze aanstelling, is toch wel het verhaal dat Jol heel veel verantwoordelijkheden krijgt. Het idee van een trainer die heel veel verantwoordelijkheden heeft - Wenger, Ferguson - klinkt natuurlijk erg rooskleurig, maar dat kan natuurlijk ook de andere kant uitslaan. Jol heeft nog niet laten zien dat hij een gelukkige hand heeft in aankopen; bij HSV dit jaar niet en bij de Spurs schijnt hij ook nogal wat geld over de balk te hebben gesmeten. Daardoor weet ik nog niet of ik nou positief ben over Jol als dé man met verantwoordelijkheiden. Als hoofdtrainer? OK, vol met ervaring en overal resultaten geboekt. Als man die over alles regeert? Daar heb ik mijn twijfels over. Maar daarbij geef ik hem de voordeel van de twijfel. Gematigd positief zullen we maar zeggen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Zal ook wel Raiola als zaakwaarnemer hebben dan denk ik...[/quote]Steef schreef:Waarom denk je dat?Enganche schreef: die Aleksic zal nu wel naar Amsterdam komen.

Raiola is een hele tijd persona non grata geweest en gezien die stunts met Grygera, Ibrahimovic en Maxwell was dat natuurlijk niet zo gek ook.[/quote]
Wat een onzin. Aleskic zijn zaakwaarnemer heet Zoran Rasic. Wel wil Vojvodina van de speler af, aangezien hij niet doorbreekt. Het mandaat in NL ligt 'uiteraard' in handen van Linse/Jan de Visser-Lemic.
Raiola heeft trouwens al wat Ajax-talenten vastgelegd. Al ik me niet vergis iig. Denswil (en/of Sporsklede).[/quote]
Niet te vertrouwen, die gasten uit Wassenaar.

Heeft Raiola die gastjes sinds kort vastgelegd? Ik dacht dat hij met de Jol-deal pas weer persona non grata-af zou worden bij Ajax?
Ah, OK. Dat zou de situatie wel wat veranderen. Ik heb geen idee hoe zijn aankoopbeleid was bij RKC of Roda JC.Bertje schreef:Bij de Spurs schijnt het bestuur de aankopen voor hem gedaan te hebben. Bij HSV waren zijn aankopen vooral erg goedkoop, doordat er in de zomer al door andere mensen veel geld besteed was.
Elliquido! 

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Fenerbahce
Martin, veel succes!!
Ben benieuwd hoe hij met de druk om gaat!
Volgend jaar moeten er maar weer eens prijzen gewonnen worden
Ik heb er in ieder geval wel een goed gevoel over.
Ben benieuwd hoe hij met de druk om gaat!
Volgend jaar moeten er maar weer eens prijzen gewonnen worden

Ik heb er in ieder geval wel een goed gevoel over.
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.
Ik heb het een keer gelezen. Ik weet niet 100% zeker of het ook zo was.Justin schreef:Ah, OK. Dat zou de situatie wel wat veranderen. Ik heb geen idee hoe zijn aankoopbeleid was bij RKC of Roda JC.
Bij RKC heeft hij in ieder geval Boulahrouz gehaald. Verder zijn dergelijke clubs natuurlijk moeilijk vergelijkbaar met Ajax, aangezien Ajax in een compleet andere vijver moet vissen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Wie neemt die nou mee 

Ik zie het wel zitten in Jol. Hij heeft geen Ajax verleden, dus geen sentimentele ellende aan zijn been hangen.
Hij heeft het bij de clubs waar hij heeft gezeten redelijk tot goed gedaan. Dus ja redelijk tevreden.
Maar goed, nu maar hopen dat de club leiding haar rug recht houdt als het even niet loopt en niet gelijk Jol weer de laan uit stuurt.
Hij heeft het bij de clubs waar hij heeft gezeten redelijk tot goed gedaan. Dus ja redelijk tevreden.
Maar goed, nu maar hopen dat de club leiding haar rug recht houdt als het even niet loopt en niet gelijk Jol weer de laan uit stuurt.
Ja precies, subtop is geen top. Dat is al zovaak gebleken.Bertje schreef:Verder zijn dergelijke clubs natuurlijk moeilijk vergelijkbaar met Ajax, aangezien Ajax in een compleet andere vijver moet vissen.
Verder geldt voor Jol wat voor elke trainer geldt: hij moet zich vooral goed laten informeren door de mensen die de markt kennen. Het zou van hoogmoed getuigen als hij het wel even beter denkt te weten dan een zooi scouts die er dag en nacht mee bezig zijn/zouden moeten zijn.
- Ajaciedjuh
Even niet online en daar is dan toch de bevestiging! Ik ben er ook blij mee. Eindelijk ervaring en vakmanschap binnengehaald.
Opvallend dat nog niemand iets heeft opgemerkt dat er niks over de assistenten is gezegd/geschreven.
Speciaal compliment voor VD Boog. Ik had al een zeer goed gevoel met deze man en dat wordt hiermee alleen maar versterkt.
Opvallend dat nog niemand iets heeft opgemerkt dat er niks over de assistenten is gezegd/geschreven.
Speciaal compliment voor VD Boog. Ik had al een zeer goed gevoel met deze man en dat wordt hiermee alleen maar versterkt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ook opvallend dat er (waarschijnlijk) geen afkoopsom hoeft te worden betaald aan HSV. Eerst van Gaal, nu Jol, nieuwe trend? Wel netjes!
*
Laatst gewijzigd door Feest op vr mei 29, 2009 9:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, ene Steef dacht ook dat Blind het zou worden ..
Blij met de punten ...
*
Laatst gewijzigd door Feest op vr mei 29, 2009 9:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lol ..Steef schreef:Nee, ik zei dat Blind zichzelf naar voren zou schuiven via allerlei media-outlets.
Danny pakt niks .. finaal er naast .. al weer ..Danny pakt gewoon de macht. Daar is-ie al mee bezig sinds hij terug in de organisatie werd geparachuteerd.
Vanavond AT5, daar wordt het leuk.

Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Schip en Blind als assistenten volgen Cheque zojuist tijdens het sportjournaal
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik denk wel dat Danny's macht groeiende is hoor. Die wordt gewoon TD, voor zover hij dat nog niet is.
- martijn401
Blij met Jol en opgelucht dat het Blind niet is geworden. Martin welkom en maak er wat van! 

Nou , laat hem nu maar eerst beginnen met kopen daar kunnen we weer over gaan discusseren wie wel en nietJöhnk schreef:Ik denk wel dat Danny's macht groeiende is hoor. Die wordt gewoon TD, voor zover hij dat nog niet is.
Sno, Bakkie , Leo , Urby en nog een paar gedadigde of die verhuurt waren kunnen vertrekken