Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%

Totaal aantal stemmen: 83

Andy22
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Andy22 » ma apr 20, 2009 8:53 am

ik zeg: Frank Rijkaard
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 20, 2009 11:30 am

Als ie 2e wordt mag ie blijven van mij.. anders pleitos! 30 miljoen investeren en dan geen 2e worden is echt te schandalig!
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 20, 2009 11:35 am

30 miljoen investeren en niet bij de eerste 2 eindigen dan toch zeker? Het feit dat we geen 2e worden is op zich niet zo erg. We hadden dan alleen wel 1e moeten worden... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

jabu

Bericht door jabu » ma apr 20, 2009 12:26 pm

Rishi schreef:Als ie 2e wordt mag ie blijven van mij.. anders pleitos! 30 miljoen investeren en dan geen 2e worden is echt te schandalig!
30 min het geld van de verkoop van Heitinga en Huntelaar.

Toppie

Bericht door Toppie » ma apr 20, 2009 12:35 pm

Alle trainers van Ajax moeten maar eerst naar de Druijff university :eusa_doh.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 20, 2009 12:56 pm

Hoe moeilijk is het nu om hem gewoon bij zijn naam te noemen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma apr 20, 2009 1:46 pm

Sluit beter deze topic. Is momenteel toch niet aan de orde.

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma apr 20, 2009 1:59 pm

Wat moet een forum zonder speculatie?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma apr 20, 2009 2:18 pm

Ronald! schreef:Wat moet een forum zonder speculatie?
Leg mij uit wat het nut van deze topic is, als je wil. Moeten we niet eerst bezig zijn met het bespreken van wat het beste is voor de club, voordat we al stellen dat Van Basten wegmoet en dat we gaan bespreken wie we dan graag het roer zien overnemen?

Wat is het beste voor de club?

Duke

Bericht door Duke » ma apr 20, 2009 2:36 pm

De topic blijft gewoon open: speculeren mag.

En misschien is het wel het beste voor de club als Van Basten weggaat.

Salvador Dali

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 2:39 pm

Andy22 schreef:ik zeg: Frank Rijkaard
In vre-des-naam niet. Dan weet ik het écht niet meer...

Als Ajax na Wouters, Koeman, Blind en Van Basten wéér een 'raspaard' aanstelt, dan zeg ik mijn seizoenkaart op tot 'ie weer weg is en er een échte trainer wordt aangesteld. Geen praktijkjongen, maar een man met visie. In godsnaam.

K.
Still alive...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 20, 2009 2:41 pm

Kowalczyk schreef:
Andy22 schreef:ik zeg: Frank Rijkaard
In vre-des-naam niet. Dan weet ik het écht niet meer...

Als Ajax na Wouters, Koeman, Blind en Van Basten wéér een 'raspaard' aanstelt, dan zeg ik mijn seizoenkaart op tot 'ie weer weg is en er een échte trainer wordt aangesteld. Geen praktijkjongen, maar een man met visie. In godsnaam.

K.
Nou ja.. Rijkaard heeft het bij Barca wel laten zien, vind ik. Kampioenschappen en een CL-winst..... Kan slechter.
Whitey on the moon.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 3:02 pm

Maar daar kon 'ie gewoon lekker voetbaltrainer zijn (met niet al te beroerd materiaal, bovendien). Hier moet 'ie een club runnen. Directeur, manager en veldwerker tegelijk zijn. Schoolmeester en opvoeder zijn, en tegelijkertijd zorgen dat het totaal (een heel stuk) groter wordt dan de som der delen.

Ik zie 't niet goed komen, met Rijkaard. Ik wil een boss.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » ma apr 20, 2009 3:08 pm

Van Basten te gast in Godenzonen & Co (AT5)
Vanavond om 18:40 uur is Marco van Basten te gast in het televisieprogramma Godenzonden & Co op AT5. Van Basten praat onder meer over de wedstrijd tegen PSV, het kampioenschap van AZ, het huidige seizoen en komend seizoen. Daarnaast zal er ook gesproken worden over Klaas Jan Huntelaar, Luis Suarez, Miralem Sulejmani en Johan Cruijff.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 20, 2009 3:08 pm

Kowalczyk schreef:Maar daar kon 'ie gewoon lekker voetbaltrainer zijn (met niet al te beroerd materiaal, bovendien). Hier moet 'ie een club runnen. Directeur, manager en veldwerker tegelijk zijn.

Ik zie 't niet goed komen. Ik wil een boss.

K.
Mjah.... ik weet niet of hij hier ook manager moet zijn. Als ik Van den Boog hoor praten, dan is de trainer er vooral voor het eerste en tweede elftal. Maar aan de andere kant: het is weer een ouderwets zooitje in de Arena en het is voor mij compleet onduidelijk welke conclusie's er aan deze wedstrijd en aan het seizoen worden verbonden.

Maar goed, wie kan bepalen of Van Basten volgend seizoen zijn ploeg wél naar het kampioenschap kan loodsen? Dat wordt toch het vraagstuk van de komende zomerperiode. Hij heeft al een keer flink mogen investeren en dat betaald zich niet bepaald uit. Hoeveel ideeën heeft hij nog?
Whitey on the moon.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma apr 20, 2009 3:14 pm

Als Van Basten zou moeten weggaan, waar ik niet een voorstander van ben, dan ben ik voor de komst van hoofdtrainer Laudrup. Met Adriaanse als trainer.

Toppie

Bericht door Toppie » ma apr 20, 2009 3:16 pm

Vedette-10- schreef:Als Van Basten zou moeten weggaan, waar ik niet een voorstander van ben, dan ben ik voor de komst van hoofdtrainer Laudrup. Met Adriaanse als trainer.
Van Basten gaat echt niet weg ,alleen als we met 0-4 verliezen van AZ en twente 3 punten pakt weg 2e plek

Harm

Bericht door Harm » ma apr 20, 2009 4:08 pm

Als je na de wedstrijd tegen Heerenveen al denkt aan opstappen.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 4:31 pm

Weet je welk gevoel ik bij Van Basten maar niet kwijt raak?

Dat 'ie gewoon een beetje aan het freewheelen is. Als voetballer dacht hij vooral aan zichzelf, zoals een topspits dat hoort te doen. Daarna wilde hij een tijdje niks van de voetbalwereld weten. Tijd voor het gezin, beetje golfen. Daarna dacht hij: kom, laat ik eens kijken of het wat is, dat trainersleven. En in die fase zit hij nu. Ik vind hem op zichzelf wel leergierig (hij is niet te ijdel om naar anderen te luisteren), maar ik blijf wel het gevoel houden dat het trainerschap voor hem een beetje een probeerseltje is - en dat hij zomaar zou kunnen besluiten dat hij het niet leuk meer vindt. Dan taait hij gewoon af, gaat 'ie weer lekker golfen.

Je mist bij Van Basten die échte gekte voor zijn vak, dat échte besef van verantwoordelijkheid, die wil om een club te perfectioneren.

Je ziet dat ook wel eens bij topmensen uit het bedrijfsleven (multi-multi-miljonairs), die na een paar jaar niksen in hun immense villa op Aruba het idee krijgen dat ze iets voor de maatschappij moeten doen. Eens even wat ferme besluiten nemen tot nut van 't algemeen. En dus gaan ze de politiek in, want als bestuurder slaan ze zichzelf (na tien jaar als gelauwerde CEO van een multinational) best hoog aan, in alle bescheidenheid. Om het geld gaat het al lang niet meer: die anderhalve ton die ze als politicus verdienen, is een veredelde fooi. Nee, het gaat erom dat ze "iets goeds" willen doen (het heeft uiteraard niets met ijdelheid te maken).

Dat gaat een tijdje best aardig, veel aandacht enzo, maar dan doet zich de eerste rel voor: hij bemoeit zich met de portefeuille van een andere minister, roept links en rechts eens wat zonder de stukken van de partij goed te hebben gelezen, wordt daarvoor door de fractievoorzitter op het matje geroepen, en raakt bovendien verzeild in een persschandaaltje over wat onduidelijke declaraties. Allemaal lastige vragen van principiële, mierenneukende journalisten... helemáál geen zin om zich te verantwoorden (dat hoefde bij het bedrijf toch ook nooit, dus wat zeurt iedereen nou?)... "Maar u realiseert zich toch wel dat u een gekozen volksvertegenwoordiger bent, en dat u het hier over gemeenschapsgeld heeft?"

En dan besluit onze zakenman dat hij het bij nader inzien toch niet zo leuk vindt, die politiek. Te veel kruideniers-geouwehoer om niks, te veel klierige journalisten met vervelende vragen, en dan beginnen je eigen partijgenoten ook nog eens! "Ik kom hier om mijn knowhow en bestuurlijke vakmanschap in dienst van het land te stellen, en eens een keer wat spijkers met koppen te slaan, maar als het niet gewaardeerd wordt en we met zijn allen gaan zitten zeuren over een paar bonnetjes... nou, dan gaat deze jongen lekker terug naar Aruba en zoeken ze het maar uit, daar in Den Haag. In de Hollandse regen!"

Echte politici denken niet zo, die snappen wél wat het is om volksvertegenwoordiger te zijn, maar sommige gesjeesde bedrijfsjongens zien een politieke carrière als een geinige career move en een leuke uitdaging. Het politieke instinct is bij hen dun, als puntje bij paaltje komt. Die smeren 'm gewoon wanneer er een stormpje opsteekt dat hun kapsel in de war dreigt te gooien.

Dat gevoel heb ik bij Van Basten dus ook. En bij Gullit. En bij Koeman. Leuk hoor, trainer zijn, als het maar niet te veel gesodemieter wordt. Dat is zó'n totaal andere insteek dan die van een man als Van Gaal.

Ik blijf het een doldrieste actie vinden om als club alle touwtjes in handen van zo'n raspaard te leggen (en een tikje sullig om vervolgens binnen een jaar een stuk of twee touwtjes van 'm af te pakken en een pr-offensiefje op te zetten onder het motto: 'Van Basten heeft écht niet alle touwtjes in handen: kijk maar, ik heb hier namelijk twee touwtjes - en die heeft Van Basten dus duidelijk niet in handen!').

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 20, 2009 4:49 pm

Jabu schreef:
Rishi schreef:Als ie 2e wordt mag ie blijven van mij.. anders pleitos! 30 miljoen investeren en dan geen 2e worden is echt te schandalig!
30 min het geld van de verkoop van Heitinga en Huntelaar.
35 miljoen en KJH was er toen nog.. dat geld gaan we van de zomer uitgeven.

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma apr 20, 2009 5:11 pm

Onze hobbyist:
Afbeelding

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 5:24 pm

Samen met Adrie, die andere toppert...

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » ma apr 20, 2009 5:49 pm

999 schreef:
Van Basten te gast in Godenzonen & Co (AT5)
Vanavond om 18:40 uur is Marco van Basten te gast in het televisieprogramma Godenzonden & Co op AT5. Van Basten praat onder meer over de wedstrijd tegen PSV, het kampioenschap van AZ, het huidige seizoen en komend seizoen. Daarnaast zal er ook gesproken worden over Klaas Jan Huntelaar, Luis Suarez, Miralem Sulejmani en Johan Cruijff.
:baaa.gif:
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma apr 20, 2009 5:51 pm

Vedette-10- schreef:Als Van Basten zou moeten weggaan, waar ik niet een voorstander van ben, dan ben ik voor de komst van hoofdtrainer Laudrup. Met Adriaanse als trainer.
Heb ik een beter idee... Van Gaal terug als TD, met vergaande bevoegdheden en F.Rijkaard als trainer. Waarom deze combinatie? ik denk alleen aan de tijd 93/95 toen Ajax de CL won en v. Gaal trainer was. Je zag gewoon dat het klopte tussen die twee. Of dat nu ook zo is dat weet ik natuurlijk niet. Maar nee heb je en ja kan je krijgen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Duke

Bericht door Duke » ma apr 20, 2009 5:59 pm

Kowalczyk schreef:Weet je welk gevoel ik bij Van Basten maar niet kwijt raak?

Dat 'ie gewoon een beetje aan het freewheelen is. Als voetballer dacht hij vooral aan zichzelf, zoals een topspits dat hoort te doen. Daarna wilde hij een tijdje niks van de voetbalwereld weten. Tijd voor het gezin, beetje golfen. Daarna dacht hij: kom, laat ik eens kijken of het wat is, dat trainersleven. En in die fase zit hij nu. Ik vind hem op zichzelf wel leergierig (hij is niet te ijdel om naar anderen te luisteren), maar ik blijf wel het gevoel houden dat het trainerschap voor hem een beetje een probeerseltje is - en dat hij zomaar zou kunnen besluiten dat hij het niet leuk meer vindt. Dan taait hij gewoon af, gaat 'ie weer lekker golfen.

Je mist bij Van Basten die échte gekte voor zijn vak, dat échte besef van verantwoordelijkheid, die wil om een club te perfectioneren.

Je ziet dat ook wel eens bij topmensen uit het bedrijfsleven (multi-multi-miljonairs), die na een paar jaar niksen in hun immense villa op Aruba het idee krijgen dat ze iets voor de maatschappij moeten doen. Eens even wat ferme besluiten nemen tot nut van 't algemeen. En dus gaan ze de politiek in, want als bestuurder slaan ze zichzelf (na tien jaar als gelauwerde CEO van een multinational) best hoog aan, in alle bescheidenheid. Om het geld gaat het al lang niet meer: die anderhalve ton die ze als politicus verdienen, is een veredelde fooi. Nee, het gaat erom dat ze "iets goeds" willen doen (het heeft uiteraard niets met ijdelheid te maken).

Dat gaat een tijdje best aardig, veel aandacht enzo, maar dan doet zich de eerste rel voor: hij bemoeit zich met de portefeuille van een andere minister, roept links en rechts eens wat zonder de stukken van de partij goed te hebben gelezen, wordt daarvoor door de fractievoorzitter op het matje geroepen, en raakt bovendien verzeild in een persschandaaltje over wat onduidelijke declaraties. Allemaal lastige vragen van principiële, mierenneukende journalisten... helemáál geen zin om zich te verantwoorden (dat hoefde bij het bedrijf toch ook nooit, dus wat zeurt iedereen nou?)... "Maar u realiseert zich toch wel dat u een gekozen volksvertegenwoordiger bent, en dat u het hier over gemeenschapsgeld heeft?"

En dan besluit onze zakenman dat hij het bij nader inzien toch niet zo leuk vindt, die politiek. Te veel kruideniers-geouwehoer om niks, te veel klierige journalisten met vervelende vragen, en dan beginnen je eigen partijgenoten ook nog eens! "Ik kom hier om mijn knowhow en bestuurlijke vakmanschap in dienst van het land te stellen, en eens een keer wat spijkers met koppen te slaan, maar als het niet gewaardeerd wordt en we met zijn allen gaan zitten zeuren over een paar bonnetjes... nou, dan gaat deze jongen lekker terug naar Aruba en zoeken ze het maar uit, daar in Den Haag. In de Hollandse regen!"

Echte politici denken niet zo, die snappen wél wat het is om volksvertegenwoordiger te zijn, maar sommige gesjeesde bedrijfsjongens zien een politieke carrière als een geinige career move en een leuke uitdaging. Het politieke instinct is bij hen dun, als puntje bij paaltje komt. Die smeren 'm gewoon wanneer er een stormpje opsteekt dat hun kapsel in de war dreigt te gooien.

Dat gevoel heb ik bij Van Basten dus ook. En bij Gullit. En bij Koeman. Leuk hoor, trainer zijn, als het maar niet te veel gesodemieter wordt. Dat is zó'n totaal andere insteek dan die van een man als Van Gaal.

Ik blijf het een doldrieste actie vinden om als club alle touwtjes in handen van zo'n raspaard te leggen (en een tikje sullig om vervolgens binnen een jaar een stuk of twee touwtjes van 'm af te pakken en een pr-offensiefje op te zetten onder het motto: 'Van Basten heeft écht niet alle touwtjes in handen: kijk maar, ik heb hier namelijk twee touwtjes - en die heeft Van Basten dus duidelijk niet in handen!').

K.
Van Basten = Herman Heinsbroek? :au.gif:

Salvador Dali

Gesloten