De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ongegeneerd jezelf laten gaan? Hehe, blijkbaar verschillen we daar nog van mening over. Er heerst veel cynisme als een clubje als Volendam op 1-0 komt, maar 'dingen die je niet tegen je vrouw roept' ben ik amper tegengekomen. Tuurlijk wordt er wat emotioneler gereageerd tijdens de wedstrijd, maar niet iedereen beleeft zo'n pot hetzelfde. Over de schreef? Ach, welnee. Verder snijden de voorbeschouwingen en nabeschouwingen wel vaak hout (Om ontopic te gaan) Ik zie in een nabeschouwing meer zinnige reacties op AT, dan dat Marco van Basten ons weet te melden via de verslaggevers van EredivisieLive.
De mods knippen het er uit dus ik kan het rustig posten: joey liep t.t.v. HtC voor de fanfare uit. Hij verdedigde die man, het baggerspel en de baggerprestaties met hand en tand.LucaS schreef:Het is er wel hoor, je hebt geen zin om iets te zien sinds Cruijff op zijn pikje is getrapt door van Basten
Anno nu deugt er helemaal niets van MVB. Die man wordt door joey vanaf z'n bovenbenen afgezaagd. Dat gegeven kan ik, gezien z'n HtC-fetisj, niet helemaal rijmen. Ik vind het wél grappig om te lezen trouwens.
Persoonlijk ben ik goed te spreken over MVB. Ik zie het onder deze man langzaam maar zeker wel weer goed komen met Ajax.
- peter
En u, waarde heer wimpey. Wat vond u van ten Cate. Nou ik heb het even nagekeken:

En nu? Tsja, dat weet iedereen op AT.wimpey schreef:Lijkt me een uitstekende keuze, Jesse. Hij heeft overal waar ie trainer is geweest voor goed voetbal en goede resultaten weten te zorgen. Alleen is het afwachten hoe ie het als trainer van een topclub zal doen. C.A. deed het bij kleinere clubs ook prima, maar bij Ajax ging het mis. Maar Ten Cate lijkt me een prima keuze, het lijkt me dat het wederzijds past.Jesse schreef:Wat vind jij eigenlijk van ten Cate, Wimpey? Even los van de hele Blind-situatie.

Peter schreef:En u, waarde heer wimpey. Wat vond u van ten Cate. Nou ik heb het even nagekeken:
En nu? Tsja, dat weet iedereen op AT.wimpey schreef:Lijkt me een uitstekende keuze, Jesse. Hij heeft overal waar ie trainer is geweest voor goed voetbal en goede resultaten weten te zorgen. Alleen is het afwachten hoe ie het als trainer van een topclub zal doen. C.A. deed het bij kleinere clubs ook prima, maar bij Ajax ging het mis. Maar Ten Cate lijkt me een prima keuze, het lijkt me dat het wederzijds past.Jesse schreef:Wat vind jij eigenlijk van ten Cate, Wimpey? Even los van de hele Blind-situatie.

Ik heb in datzelfde topic opgetikt dat ik m'n twijfels had of ie als mens een topclub aan zou kunnen.
Maar ik zat er gewoon naast v.w.b. HtC. Na FCK wist ik genoeg. Mission impossible.
-
- AT Toto winner 10/11
Ik bedoel niet dat er hier scheldwoorden worden gebruikt, maar wel dat mensen pagina's volschrijven met alléén maar negatieve berichten. Álles is k*t, zelfs na een overwinning bij HSV of een 4-1 tegen PSV. Als je thuis in de woonkamer op de bank tegen je vrouw, vriendin of kinderen urenlang alleen maar negatief geklaag en gesteun laat horen, rennen ze het huis uit en verklaren ze je voor gek dat je elke week naar het stadion gaat. Hier op AT kan je wél ongegeneerd klagen en steunen, úren achter elkaar. Kortom, je kunt hier veel makkelijker dan thuis je hart luchten en stoom afblazen, niemand die je gek aankijkt of de kamer uitloopt.Peter schreef:Ongegeneerd jezelf laten gaan? Hehe, blijkbaar verschillen we daar nog van mening over. Er heerst veel cynisme als een clubje als Volendam op 1-0 komt, maar 'dingen die je niet tegen je vrouw roept' ben ik amper tegengekomen. Tuurlijk wordt er wat emotioneler gereageerd tijdens de wedstrijd, maar niet iedereen beleeft zo'n pot hetzelfde. Over de schreef? Ach, welnee. Verder snijden de voorbeschouwingen en nabeschouwingen wel vaak hout (Om ontopic te gaan) Ik zie in een nabeschouwing meer zinnige reacties op AT, dan dat Marco van Basten ons weet te melden via de verslaggevers van EredivisieLive.
Ik heb het dus ook over een beperkte groep posters, niet over degenen die na de wedstrijden tegen Volendam kritiek hebben, maar over de groep die zelfs goede wedstrijden of resultaten volledig afbranden. Die posters die na Ajax-PSV of HSV-Ajax mokkend en klagend het forum betreden.
Ik zie een trainer of voetballer virjwel nooit iets zinnigs zeggen na de wedstrijd. Dat zien jullie toch ook wel?Peter schreef:Ongegeneerd jezelf laten gaan? Hehe, blijkbaar verschillen we daar nog van mening over. Er heerst veel cynisme als een clubje als Volendam op 1-0 komt, maar 'dingen die je niet tegen je vrouw roept' ben ik amper tegengekomen. Tuurlijk wordt er wat emotioneler gereageerd tijdens de wedstrijd, maar niet iedereen beleeft zo'n pot hetzelfde. Over de schreef? Ach, welnee. Verder snijden de voorbeschouwingen en nabeschouwingen wel vaak hout (Om ontopic te gaan) Ik zie in een nabeschouwing meer zinnige reacties op AT, dan dat Marco van Basten ons weet te melden via de verslaggevers van EredivisieLive.
- peter
Mwah, ik zie Guus Hiddink en Louis van Gaal wel vrij zinnige dingen zeggen, hoor. Adrie Koster daarentegen niet bijvoorbeeld.
HSV-Ajax was een ieder blij met het resultaat, neem ik aan. Alleen de wijze waarop werd volop besproken inderdaad. Over het resultaat ben je helaas ook zo uitgepraat, maar over het spel valt er altijd wel wat te bepraten.
Ik denk dat iedereen ook gewoon toe is aan iets om trots op te zijn. Het zit ons namelijk al flink wat jaren echt verschrikkelijk tegen. Geen prijzen en wanbeleid, waardoor mensen cynisch en sceptisch worden.
HSV-Ajax was een ieder blij met het resultaat, neem ik aan. Alleen de wijze waarop werd volop besproken inderdaad. Over het resultaat ben je helaas ook zo uitgepraat, maar over het spel valt er altijd wel wat te bepraten.
Ik denk dat iedereen ook gewoon toe is aan iets om trots op te zijn. Het zit ons namelijk al flink wat jaren echt verschrikkelijk tegen. Geen prijzen en wanbeleid, waardoor mensen cynisch en sceptisch worden.
-
Ik vind de manier waarop iemand overkomt niet relevant, het gaat erom hoe iemand in elkaar steekt.
Hij maakt allerlei onnozele keuzes, waarbij je afvraagt hoe je in hemelsnaam zo naief kan zijn. Zie het middenveld op het EK: Cocu-Sneijder-VanBommel. Dacht hij hiermee het betrouwbare en alom geprezen PSV-middenveld na te bootsen, en wat op te leuken door Vogels' soberheid te vervangen met de creativiteit van Sneijder? Het lijkt alsof hij zwicht onder de volksopinie, terwijl hij zelf geeneens gelooft in de spelers die hij opstelt.
Tijdens het EK opnieuw: vasthouden aan de ploeg die heeft gepresteerd. Dat wou het volk, die had blind vertrouwen in die ploeg. Maar hoezo kijk je dan niet naar de kansen in de toekomst ipv de prestaties van het verleden. Trouwens was tijdens het EK alleen de eerste helft tegen Italië grandioos en was dat verklaarbaar omdat de ploeg totaal verkeerd was samengesteld.
Bij Ajax ging hij in de selectie snijden, de niet geslaagde spelers mochten vertrekken. Alsof er niks te veranderen valt, als vakkundige trainer hoor je juist voor de ommekeer te kunnen zorgen. Hij maakt ook totaal geen goede samenstellingen, teleurstellend. De spelers ontwikkelen zich individueel wel goed door de niet perfecte keuzes, maar dat hoort in de jeugd. Kan je niet een solide ploeg vormen dan hoor je simpelweg nog niet op het hoogste niveau thuis, daarvoor moet je kundig zijn en ondeskundigheid kunnen herkennen.
Ook is hij helemaal tevreden met de cultuuromslag bij Ajax, we worden standaard en daarin geprezen. Er wordt zelfs een gelijkspel thuis tegen Slavia(!) gevierd, iedereen is positief gestemd. Tsja, kritiek is blijkbaar slecht. Ik ben benieuwd of de spelers van dit Ajax net zo veel groeien als spelers in het verleden. Zal bijvoorbeeld de nu gepamperde VD Wiel net zo goed worden als de fel bekritiseerde Heitinga? Dit is goed vergelijkbaar, want ze zijn beide van nature libero's. Alleen werden aan Heitinga hogere eissen gesteld dan aan VD Wiel.
Hij maakt allerlei onnozele keuzes, waarbij je afvraagt hoe je in hemelsnaam zo naief kan zijn. Zie het middenveld op het EK: Cocu-Sneijder-VanBommel. Dacht hij hiermee het betrouwbare en alom geprezen PSV-middenveld na te bootsen, en wat op te leuken door Vogels' soberheid te vervangen met de creativiteit van Sneijder? Het lijkt alsof hij zwicht onder de volksopinie, terwijl hij zelf geeneens gelooft in de spelers die hij opstelt.
Tijdens het EK opnieuw: vasthouden aan de ploeg die heeft gepresteerd. Dat wou het volk, die had blind vertrouwen in die ploeg. Maar hoezo kijk je dan niet naar de kansen in de toekomst ipv de prestaties van het verleden. Trouwens was tijdens het EK alleen de eerste helft tegen Italië grandioos en was dat verklaarbaar omdat de ploeg totaal verkeerd was samengesteld.
Bij Ajax ging hij in de selectie snijden, de niet geslaagde spelers mochten vertrekken. Alsof er niks te veranderen valt, als vakkundige trainer hoor je juist voor de ommekeer te kunnen zorgen. Hij maakt ook totaal geen goede samenstellingen, teleurstellend. De spelers ontwikkelen zich individueel wel goed door de niet perfecte keuzes, maar dat hoort in de jeugd. Kan je niet een solide ploeg vormen dan hoor je simpelweg nog niet op het hoogste niveau thuis, daarvoor moet je kundig zijn en ondeskundigheid kunnen herkennen.
Ook is hij helemaal tevreden met de cultuuromslag bij Ajax, we worden standaard en daarin geprezen. Er wordt zelfs een gelijkspel thuis tegen Slavia(!) gevierd, iedereen is positief gestemd. Tsja, kritiek is blijkbaar slecht. Ik ben benieuwd of de spelers van dit Ajax net zo veel groeien als spelers in het verleden. Zal bijvoorbeeld de nu gepamperde VD Wiel net zo goed worden als de fel bekritiseerde Heitinga? Dit is goed vergelijkbaar, want ze zijn beide van nature libero's. Alleen werden aan Heitinga hogere eissen gesteld dan aan VD Wiel.
Vd Wiel had in de rust aangegeven moe te zijn, zei Van Basten. En ze waren ook niet tevreden over 'm.Duke schreef:Oleguer is een aankoop van Van Basten, dat kan verschil maken.
Oleguer werd tegen NAC gewisseld, dus je theorie gaat niet helemaal op.
Van Basten kan het zichzelf een stuk makkelijker maken door een betere verdediger dan vd Wiel en Oleguer te halen in de winterstop. Dat zou toch niet zo'n probleem mogen zijn...
Ach theorie, meer een grapje.wimpey schreef:Vd Wiel had in de rust aangegeven moe te zijn, zei Van Basten. En ze waren ook niet tevreden over 'm.Duke schreef:Oleguer is een aankoop van Van Basten, dat kan verschil maken.
Oleguer werd tegen NAC gewisseld, dus je theorie gaat niet helemaal op.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali