De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Lionel

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo mar 30, 2011 3:38 pm

Columbus schreef:Zou Cruijff vanavond zelf aanwezig zijn? M.i. kan hij het niet maken om niet op te komen draven...
Ik verwacht hem eerlijk gezegd wel..
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mar 30, 2011 4:13 pm

En het AD blijft meningen van 'prominenten' verzamelen. Zelfs Peter R. de Vries mag een woordje doen.
De Vries: Cruijff bleef stil, waar Jol door de plee was getrokken

De spanning binnen Ajax stijgt vanavond naar het kookpunt als Uri Coronel de 24-koppige ledenraad inlicht over de plannen van Johan Cruijff. In de Arena vertelt de voorzitter waarom de Ajax-top en de hervormer in een impasse zijn geraakt. Aan de vooravond zet AD Sportwereld een aantal meningen op een rij.

Deel 3: Peter R. de Vries.

De misdaadverslaggever en vaste seizoenkaarthouder op vak 119 in de Arena haalde deze week, al twitterend, uit naar Johan Cruijff. In het AD legt hij zijn relaas uit.

,,Ajax is een slangenkuil, waar het steeds vaker uitdraait op twee kampen die elkaar bestrijden", zegt de misdaadverslaggever. ,,Ik heb mijn bedenkingen bij de rol van Johan Cruijff. Als voetballer was hij magistraal, maar over zijn managementkwaliteiten heb ik grote twijfels."

,,Op een aantal punten ben ik het met hem eens, zoals meer oud-Ajacieden in de club en dat de jeugdopleiding op een andere leest geschoeid zou moeten zijn. Maar hoe hij dan bijvoorbeeld reageert na discussies. Van den Boog wordt dan neergezet als een nietsnut, een meeloper, iemand die niks kan. Respectloos." "Bij Cruijff gaat meteen het mes op tafel. En als je niet onmiddellijk instemt, moet je weg. Bijna feodaal is het."

De Vries was in 2008 in beeld bij Ajax. ,,Er was een tijd dat ik wel iets wilde doen bij Ajax. Maar nu is er geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Ajax was kansloos in Moskou en verspeelde tegen ADO de titel, maar van Cruijff hebben we daarover geen woord gehoord. Niets. Martin Jol zou in dat geval door de plee zijn getrokken."

,,Maar een echte Ajacied is geen garantie voor succes. Kijk naar Wouters, kijk naar Van Basten, kijk naar Blind. Als Jol de support van Cruijff had gehad, was de kans groot geweest dat we kampioen waren geworden. Dan zou Suárez namelijk ook nog bij Ajax hebben gespeeld, want ik heb indicaties dat zijn vertrek samenhangt met het vertrek van Jol."

,,Hoe het afloopt? Cruijff wint omdat een aantal mensen geen 'nee' durft te zeggen uit angst eveneens afgeschilderd te worden als een nietsnut. Maar we zijn er nog niet hoor, als Cruijff meedoet. De oplossing? Dat iedereen écht in het belang van Ajax gaat denken en handelen."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 30, 2011 4:18 pm

LucaS schreef:Zou Derksen betaald worden door Cruijff? Derksen houdt een promotiecampagne voor Cruijff alsof hij er belang bij heeft. Hij strooit zelfs allerlei onwaarheden de werld in om Cruijff maar te promoten.
Zoals deze:
Aanvankelijk wekte het verbazing dat Rik van den Boog moest worden voorgelicht over het rapport van een klankbordgroep waar hij zelf deel van uit maakte. Naar nu blijkt is de algemeen directeur alleen bij de voorafgaande gesprekken betrokken geweest. De rapportage van alle bevindingen ging buiten Van den Boog om. Op die bewuste donderdag kreeg de clubleiding te horen welke kaderleden volgens Cruijff moesten wijken voor Dennis Bergkamp (beoogd hoofd jeugdopleiding) en Wim Jonk (beoogd hoofd scouting).
:hypocrite.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mar 30, 2011 4:21 pm

LucaS schreef:Tenzij het natuurlijk waar is dat het een onsamenhangend geheel op een aantal A4-tjes is.
Geen idee. In ieder geval is wel het Cruijff-kamp in de ledenraad bijgepraat:

Bergkamp en Jonk pogen ledenraad te overtuigen

Niet iedereen van de ledenraad bij Ajax komt vanavond - wanneer de toekomst van de raad van commissarissen bij de Amsterdamse club wordt besproken - voor verrassingen te staan. Een deel van de ledenraad is deze week al ingelicht over de plannen van Johan Cruijff die onder meer de jeugdopleiding wil hervormen, meldt het AD.

De clublegende ziet in hoofdtrainer Frank de Boer, Dennis Bergkamp (jeugdopleiding) en Wim Jonk (scouting) het technische hart van de club.

Bergkamp en Jonk hebben de plannen maandagavond alvast toegelicht tijdens een bespreking waar vooral de volgers in de ledenraad van Cruijff bij waren. Op de ledenraadvergadering vanavond in de Arena zijn behalve de directie ook Jonk en Bergkamp aanwezig.

Onzeker is of Cruijff - die als erelid altijd aanwezig mag zijn - naar de Arena afreist. Als hij komt, zal dat pas later in de vergadering zijn.

Hoe ik verder ook in deze kwestie sta, ik zou het een blunder vinden als Cruijff vanavond verstek zou laten gaan.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo mar 30, 2011 4:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 30, 2011 4:23 pm

Wat wil je daarmee zeggen? Heb je VI en Pauw en Witteman gezien. Schuimbekkend doet Derksen zijn pro-Cruijff verhaal. Van der Gijp en de gast maakten er zelfs grapjes over dat ze er niet tussenkwamen en een zeer rustige avond hadden.

De quote uit VI, is dat door Derksen zelf geschreven?
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » wo mar 30, 2011 4:29 pm

Zuidema schreef:Hoe ik verder ook in deze kwestie sta, ik zou het een blunder vinden als Cruijff vanavond verstek zou laten gaan.
Vind ik ook. Hij moet de directie niet alleen hun kant van het verhaal laten vertellen op zo'n belangrijk moment.
Of hij moet indicaties hebben dat hij het vanavond toch niet gaat winnen. Dat zou naar mijn idee ook wel verklaren waarom de berichten over deze vergadering vooral aangaven wat Cruijff gaat doen als hij de stemming vanavond niet wint.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 30, 2011 4:29 pm

• Update 17:29 uur - Cruijff laat gezicht ook zien bij ledenraadvergadering Ajax
    Johan Cruiff zal woensdagavond ook acte de présence geven bij de ledenraadvergadering van Ajax. Het was volgens De Telegraaf lange tijd onzeker of de legendarische nummer 14 zelf ook de vergadering zou bijwonen, waarin wordt gestemd over de plannen van het technisch platform waar hij voorzitter van is. Inmiddels zou zeker zijn dat Cruijff ook komt opdagen bij de vergadering.
Voetbalzone
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 30, 2011 4:36 pm

Nou maar hopen dat de stemming anoniem is. Je wil natuurlijk niet dat Cruijff ziet dat je niet voor hem stemt.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 30, 2011 5:06 pm

D-day. Ik kan me niet voorstellen dat Nijenrode het bij Ajax van Ajax zal winnen.
joey schreef:Als ik Blind was zou ik het doen. Echt waar. Lijkt me geweldig om mee te maken. Er is meer dan de achterkamertjes van Ajax.
Hij zou z'n benen eens onder andermans tafel moeten steken. Kaapstad is geweldig. Lekkere wijn ook daar. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 30, 2011 5:12 pm

Inderdaad, heel breed gedragen en besloten, dat plan.
Vertrek Blind zou De Boer verbazen

Uitgegeven:
30 maart 2011 16:57

Laatst gewijzigd:
30 maart 2011 17:14

AMSTERDAM - Het zou Ajax-trainer Frank de Boer verbazen als hij binnenkort afscheid moet nemen van Danny Blind. De assistent-trainer wordt vaak genoemd in de berichtgeving over de revolutie die Johan Cruijff probeert te veroorzaken en zou moeten vrezen voor zijn baan.

Na afloop van de stuk gelopen besprekingen tussen de groep-Cruijff, waartoe ook Wim Jonk en Dennis Bergkamp behoren, en Ajax-directeur Rik van den Boog sijpelde het nieuws naar buiten dat Cruijff Blind per direct uit de technische staf wilde verwijderen.

De voormalig verdediger van de Amsterdammers (372 duels) kon, zo gaf Cruijff eerder deze week toe, uitzien naar een functie bij Almere City of Ajax Cape Town.

Verbazingwekkend

De Boer ziet niet in waarom Blind het veld zou moeten ruimen. "Het is verbazingwekkend om te lezen dat hij weg moet. Als er één een Ajax-hart heeft is het Danny", vertelde de Noord-Hollander voor de camera van AT5.

De oefenmeester wil graag benadrukken dat hij ondanks de geruchten prima met Blind door één deur kan. "Mijn relatie met Danny is niet vertroebeld. Ik heb hem heel hoog zitten en ik hoop dat Danny mij ook hoog heeft zitten. Dat geloof ik wel. Wij gaan heel goed met elkaar om. Ik heb heel vertrouwen in Danny."

www.nu.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 30, 2011 5:17 pm

Vind ik ook, Willem. Heel gezond om eens elders te kijken.
LucaS schreef:Zou Derksen betaald worden door Cruijff? Derksen houdt een promotiecampagne voor Cruijff alsof hij er belang bij heeft. Hij strooit zelfs allerlei onwaarheden de werld in om Cruijff maar te promoten.

Zoals het AD door VDB betaald wordt? :hypocrite.gif:

Tja, de media hebben ook hun belangen. Het AD heeft Blind, bijvoorbeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mar 30, 2011 5:26 pm

De vergadering schijnt via twitter gevolgd te kunnen worden:

http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=16326

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo mar 30, 2011 5:29 pm

ferry

Bericht door ferry » wo mar 30, 2011 5:33 pm

LucaS schreef:Inderdaad, heel breed gedragen en besloten, dat plan.
Vertrek Blind zou De Boer verbazen

Uitgegeven:
30 maart 2011 16:57

Laatst gewijzigd:
30 maart 2011 17:14

AMSTERDAM - Het zou Ajax-trainer Frank de Boer verbazen als hij binnenkort afscheid moet nemen van Danny Blind. De assistent-trainer wordt vaak genoemd in de berichtgeving over de revolutie die Johan Cruijff probeert te veroorzaken en zou moeten vrezen voor zijn baan.

Na afloop van de stuk gelopen besprekingen tussen de groep-Cruijff, waartoe ook Wim Jonk en Dennis Bergkamp behoren, en Ajax-directeur Rik van den Boog sijpelde het nieuws naar buiten dat Cruijff Blind per direct uit de technische staf wilde verwijderen.

De voormalig verdediger van de Amsterdammers (372 duels) kon, zo gaf Cruijff eerder deze week toe, uitzien naar een functie bij Almere City of Ajax Cape Town.

Verbazingwekkend

De Boer ziet niet in waarom Blind het veld zou moeten ruimen. "Het is verbazingwekkend om te lezen dat hij weg moet. Als er één een Ajax-hart heeft is het Danny", vertelde de Noord-Hollander voor de camera van AT5.

De oefenmeester wil graag benadrukken dat hij ondanks de geruchten prima met Blind door één deur kan. "Mijn relatie met Danny is niet vertroebeld. Ik heb hem heel hoog zitten en ik hoop dat Danny mij ook hoog heeft zitten. Dat geloof ik wel. Wij gaan heel goed met elkaar om. Ik heb heel vertrouwen in Danny."

http://www.nu.nl
Dat wekt meteen vertrouwen, als van het beoogde 'Super Trio' er één is die van niets weet. Als communicatie tussen 4 mensen al niet lukt dan belooft dat niet veel goeds voor de toekomst.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mar 30, 2011 5:38 pm

HeinvL RT @MikeVerweij: 18 leden ledenraad #Ajax aanwezig, plus 7 ereleden. #Cruijff onderweg 16 seconds ago · reply

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 30, 2011 5:39 pm

Ach, De Boer kan zeggen: Blind blijft, punt uit. Dus het zal wel iets genuanceerder liggen. Hij moet voorlopig nog met Blind werken.

Zorgt Cruijff vanavond voor het vertrek van de Ajax-top?

Velen bij Ajax vinden het een goed plan, het plan-Cruijff, en toch verdeelt het de club tot op het bot. Verdere samenwerking tussen de groep-Cruijff aan de ene kant en het bestuur en directie van Ajax aan de andere kant lijkt moeilijk, na alles wat over elkaar is gezegd. Zo willen Bergkamp en Jonk, tweederde van het beoogde technische hart van de club, eigenlijk niet meer met directeur Van den Boog werken.

De Toekomst
Vanavond bespreekt de ledenraad tijdens een op verzoek van voorzitter Coronel ingelaste vergadering de visie van Cruijff. Het plan van Cruijff past in het beleidsplan van Ajax, liet Van den Boog meermaals weten. Dat is niet helemaal zo, of helemaal niet zo, al is het maar om die ene uitspraak van Van den Boog, vorige week in een gesprek met de Volkskrant. Hij zei met enige trots dat veertien van de vijftien teams in de jeugdafdeling op de eerste plaats staan. Hoezo zijn ze dan slecht bezig op De Toekomst, het jeugdcomplex waarop de pijlen van Cruijff zich richten?

Bij Cruijff zegt het juist niets, veertien eerste plaatsen. Slechts één team hoeft van hem bovenaan te staan; het eerste elftal. Maar juist die ploeg slaagt er vrijwel nooit meer in de koppositie te bezetten. Het gaat bij Cruijff vooral om het individu. Een talentvolle jongen moet zich ontwikkelen, in technische en tactische zin, via veel individuele training ook, opdat uiteindelijk spelers opgroeien met een meerwaarde voor het eerste elftal. Het individueel belang gaat boven het teambelang, in feite.

Misverstanden
Het zijn deze en andere misverstanden, plus de al dan niet bewust aangedikte onenigheid, die ervoor zorgen dat Ajax nu ook in een morele crisis verkeert. De voor hun doen ongewoon felle reacties van Bergkamp en Jonk zijn een gevolg van de gesprekken die ze voerden met de directie, afgelopen donderdag. Ze voelen zich geschoffeerd. Bergkamp en Jonk vormen met hoofdtrainer Frank de Boer het technische hart van de club, in de plannen van Cruijff.

Vandaag praat de uit 24 personen bestaande ledenraad in het bijzijn van de raad van commissarissen. Jonk en Bergkamp geven een toelichting. Erelid Cruijff bezoekt de bijeenkomst vermoedelijk, hoewel hij mogelijk wat later komt.

Stemming
De vergadering kan het bestuur wegsturen, mits een eventuele stemming een meerderheid oplevert en minimaal 16 leden aanwezig zijn. De komst van Cruijff heeft de samenstelling van de ledenraad weliswaar veranderd (door de komst van onder anderen de getrouwen Boeve, Molenaar en Schoenaker), de vraag is of een meerderheid haalbaar is. Die kans is overigens een stuk groter als Cruijff zelf aanwezig is.

Het bestuur van Coronel kan ook uit eigen beweging opstappen, waarmee tevens de positie van de raad van commissarissen wordt uitgehold (de drie bestuursleden zitten ook in de raad van commissarissen). Zit het bestuur na woensdag nog, dan laat de groep-Cruijff een algemene ledenvergadering uitschrijven. In dat gremium van 600 man is vermoedelijk een meerderheid te vinden.
De scheiding der geesten is intussen overal. Je hebt supporters die zich zonder voorwaarde achter Cruijff opstellen, je hebt supporters die vinden dat Cruijff en Van den Boog met elkaar in het reine moeten komen. Je hebt onrust op De Toekomst, omdat sommigen op de nominatie staan te worden ontslagen. Je hebt woede, hoop, wanhoop. Het is al met al een gevaarlijk mengsel waarbij niemand meer weet wat de chemische reacties kunnen zijn.
Volkskrant

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 30, 2011 5:51 pm

joey schreef:Ach, De Boer kan zeggen: Blind blijft, punt uit. Dus het zal wel iets genuanceerder liggen. Hij moet voorlopig nog met Blind werken.
Enige tijd geleden verkondigde broer Ronald dat hij bij de A1 zou gaan werken en dat Bergkamp assi van Frank zou worden. Nou neem ik aan dat Ronald dat niet verzonnen heeft.

Dus óf Spijkerman óf Blind zou het haasje worden. Lijkt me stug dat Frank iemand uit Kaapstad haalt voor een maand of 5.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 30, 2011 5:52 pm

LucaS schreef:Wat wil je daarmee zeggen? Heb je VI en Pauw en Witteman gezien. Schuimbekkend doet Derksen zijn pro-Cruijff verhaal. Van der Gijp en de gast maakten er zelfs grapjes over dat ze er niet tussenkwamen en een zeer rustige avond hadden.

De quote uit VI, is dat door Derksen zelf geschreven?
Uiteraard niet: Simon Zwartkruis is de schrijver.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 30, 2011 5:53 pm

Hoe laat begint die ledenraadvergadering?

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 30, 2011 5:54 pm

Jöhnk schreef:Hoe laat begint die ledenraadvergadering?
54 minuten geleden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 30, 2011 5:57 pm

Dat was toch die door Coronel ingelaste vergadering?

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 30, 2011 5:58 pm

VDB laat zich door Ajax riant betalen om te pas en te onpas te liegen en de reputatie van de club nog verder aan flarden te helpen.

Is al bekend of die luchtfietser die Boef uit eigen zak betaald? :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 30, 2011 5:59 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Ach, De Boer kan zeggen: Blind blijft, punt uit. Dus het zal wel iets genuanceerder liggen. Hij moet voorlopig nog met Blind werken.
Enige tijd geleden verkondigde broer Ronald dat hij bij de A1 zou gaan werken en dat Bergkamp assi van Frank zou worden. Nou neem ik aan dat Ronald dat niet verzonnen heeft.

Dus óf Spijkerman óf Blind zou het haasje worden. Lijkt me stug dat Frank iemand uit Kaapstad haalt voor een maand of 5.
Yep.

De Boer zegt: 'Ik heb Danny hoog zitten en hij mij, hoop ik.'

En: 'Ik zou het gek vinden als hij weg moest.'

Wat hij niet zegt: 'Ik wil dat Danny mijn assistent blijft.'

Wat een spanning, zeg? Is al bekend wie er aanwezig zijn? Ik zag Schoenaker, Boeve, Molenaar. Dat is alvast drie .

Laatste nieuws: Cruijff moest uit Barcelona komen, hij zou om 18.45 op Schiphol geland zijn. Hij komt er dus aan. :headbang.gif:
Laatst gewijzigd door joey op wo mar 30, 2011 6:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 30, 2011 6:01 pm

joey schreef: Wat een spanning, zeg? Is al bekend wie er aanwezig zijn? Ik zag Schoenaker, Boeve, Molenaar. Dat is alvast drie .
Spannendste en belangrijkste wedstrijd in jaren. Sta je bij de Arena met je iPhone? :smallgrin.gif: Of is het via AT5 te volgen ofzo?

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mar 30, 2011 6:07 pm

Official_Ajax Voltallige directie en alle bestuursleden (Coronel, Krant, Van Eijden) aanwezig bij vergadering ledenraad.

33 minutes ago

Official_Ajax Van de 24 leden zijn 6 niet aanwezig. 7 ereleden, waaronder Piet Keizer en Sjaak Swart, aanwezig.

Plaats reactie