Wordt Ajax Kampioen ?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wordt Ajax kampioen ?

Peiling eindigde op wo sep 10, 2008 8:18 am

Ja
33
65%
Nee
18
35%

Totaal aantal stemmen: 51

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2009 8:21 pm

Peter schreef: We staan 6 punten achter op AZ, waarbij zij dit jaar wat grijpstuivers hebben uitgegeven aan nieuwe spelers.
Oh please. Pelle, Ari en Hamdaoui hebben gezamenlijk bijna 20 miljoen gekost. Dat arme AZ... Daarnaast heeft LVG een reeks eigen aankopen (Donk, Waterman, Agustien, Cziommer, Jenner) mogen testen, te licht bevinden en afvoeren. Grijpstuivers, my arse.
joey schreef: Neem het verschil tussen Groningen-Ajax en Groningen-AZ. Ajax moest knokken, AZ tikte Groningen simpel weg.
AZ had de mazzel dat het Groningen zonder Berg trof. Dat helpt nogal. Eens kijken hoe AZ het in Nijmegen, Almelo en Enschede doet...

Verder ben ik wel met je eens dat AZ degelijker is en als elftal beter staat. Ze zijn daar dan ook al een aantal jaren bezig. Mogen een keer 11e worden enzo... Ze hebben ook een andere spelopvatting dan Ajax.

Eens kijken hoe AZ reageert wanneer het op achterstand komt of een pot verliest.

Bodul:

dat gelul over de spits van het 2e die daar regelmatig reserve is, komt me de strot uit. De reservespits van het 2e moet Ajax maar uit de brand helpen wanneer Cvita er niet bij is?! Kolder, het moet niet gekker worden!

Laat Van Basten een spits kopen. Maar goed, dan is AT weer te klein met al die financiele experts hier die dan naar het huishoudboekje grijpen om te berekenen hoeveel die boze Marco al aan spelers heeft uitgegeven.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 26, 2009 8:28 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: We staan 6 punten achter op AZ, waarbij zij dit jaar wat grijpstuivers hebben uitgegeven aan nieuwe spelers.
Oh please. Pelle, Ari en Hamdaoui hebben gezamenlijk bijna 20 miljoen gekost. Dat arme AZ... Daarnaast heeft LVG een reeks eigen aankopen (Donk, Waterman, Agustien, Cziommer, Jenner) mogen testen, te licht bevinden en afvoeren. Grijpstuivers, my arse.
Vorig jaar ja. Ik word afgebrand als ik de cijfers van vorig jaar er bij pak. Prima dat die spelers genoemd worden, maar Suarez, Gabri, Lindgren en dergelijke dan ook. Dat gelul over samenspelen. Dit jaar spelen er bij Ajax een aantal nieuwelingen en bij AZ ook. AZ staat bovenaan en Ajax heeft er 33 miljoen ingepompt en zit erachter. Ik vind het prima dat je een subtopper nu wil uitroepen tot de gedoodverfde kandidaat, maar dat gaat er bij mij niet in. Ajax moet kampioen worden en hopelijk lukt dat ook. Ik zie volgend jaar de meningen al weer tegemoet 'ja maar PSV is dit jaar sterker geworden, zeg'.

Verder deed bij AZ El Hamdaoui toen ook niet mee. Scheelt een slok op een borrel of vind je Holman ook wereldklasse?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 26, 2009 8:50 pm

Peter schreef:

Het grappige is dat we sterkhouders opkopen van subtoppers, maar die lui blijven ons in de nek hijgen. Blijkbaar is de (goedkopere) vervanger toch ook altijd wel weer sterk genoeg om ons het leven zuur te maken. :smallgrin.gif:
Precies. Die clubs hebben minder geld dus zijn ze creatief. Toen Ajax in de jaren negentig arm was, kocht het Finidu,Kanu,Litmanen en Overmars voor een prikkie.
Nu we geld hebben is er het geduld niet meer om jong talent te scouten. Spelers moeten er meteen staan. Dus geven we 16 miljoen uit aan Sulejmani, terwijl hij in een eerder stadium voor nop te krijgen was. Zelfde verhaal met Douglas.

999

Bericht door 999 » ma jan 26, 2009 8:56 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Neem het verschil tussen Groningen-Ajax en Groningen-AZ. Ajax moest knokken, AZ tikte Groningen simpel weg.
AZ had de mazzel dat het Groningen zonder Berg trof. Dat helpt nogal. Eens kijken hoe AZ het in Nijmegen, Almelo en Enschede doet...

Verder ben ik wel met je eens dat AZ degelijker is en als elftal beter staat. Ze zijn daar dan ook al een aantal jaren bezig. Mogen een keer 11e worden enzo... Ze hebben ook een andere spelopvatting dan Ajax.

Eens kijken hoe AZ reageert wanneer het op achterstand komt of een pot verliest.

Bodul:

dat gelul over de spits van het 2e die daar regelmatig reserve is, komt me de strot uit. De reservespits van het 2e moet Ajax maar uit de brand helpen wanneer Cvita er niet bij is?! Kolder, het moet niet gekker worden!

Laat Van Basten een spits kopen. Maar goed, dan is AT weer te klein met al die financiele experts hier die dan naar het huishoudboekje grijpen om te berekenen hoeveel die boze Marco al aan spelers heeft uitgegeven.
Misschien zou je mij dan toch eens uit kunnen leggen wat of hoe AZ reageert of hoe AZ staat dat met AJAX en de AJAX trainer te maken heeft Wimpey ?.Ik bedoel, ik kreeg en krijg bijna elke wedstrijd een deja vu gevoel als ik dit AJAX zie spelen.En ook dit seizoen dat van redelijk naar bar slecht spelen.Ik bedoel wat maakt het uit hoe AZ speelt . het gaat toch om hoe AJAX speelt ..

Wat ik ook raar vind is dat mensen het hebben over progressie, tja dan denk, na zulke bakken met geld uitgegeven te hebben ( en de voorgaande jaren ook, ik bedoel Suarez daar profiteerd MVB ook van ) denk ik bij me eigen MAG HET en soms vloek er ook nog bij ..

MAG IK onderhand een beetje akties op het veld zien na zo'n bak geld te hebben geinvesteerd.En vervolgens is het weer drie keer niks.

Dit elftal Wimpey, is geen elftal, is geen team, is geen eenheid.De taktiek bestaat v.n. uit de bal naar voren en hopen dat men daar voorin er iets van maakt.En op het moment dat het oorin effe niet lukt, dan blijft er niks meer over, behalve wat zegende greep ballen en hopen dat ie goed valt.

Niet ÉÉN moment dit seizoen heb ik het gevoel gehad dat spelers van elkaar begrepen wat men samen aan het doen is.Wat het idee achter de aanval is.Pietje gaat diep, Jantje laat zich zakken en de voorzet van Keesje komt op de zo VRIJGEZETTE Bertje .. niet een moment dit seizoen.

Misschien dat er vanavond verandering in komt, MVB zou bij een of ander voetbalprogramma zitten, maar heb je hem ooit over tactiek horen praten ?, heb je MVB ooit een kwartiertje uit horen leggen wat zijn tactisch plan was tegen de tegenstanderr en waarom het mis of goed ging ?.

Ikke niet ... en ik kijk naar elk sportprogramma ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 26, 2009 9:02 pm

Ik vind dat Van Basten er wel een team van maakt. Als je kijkt hoe die gasten met elkaar omgaan is dat een hele verademing in vergelijking met HTC.

Voetballend wordt het beter, maar met teveel diepe dalen.

En 999, heb je toevallig de laatste 2 wedstrijden van AZ gezien? Tegen amateurs en De Graafschap was het bitter slecht hoor. AZ heeft het predikaat 'volwassen en degelijk' van de pers gekregen, maar ik zie het niet terug.

AZ gaat zeker weten punten verspelen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 26, 2009 9:03 pm

Trab schreef:
Peter schreef:

Het grappige is dat we sterkhouders opkopen van subtoppers, maar die lui blijven ons in de nek hijgen. Blijkbaar is de (goedkopere) vervanger toch ook altijd wel weer sterk genoeg om ons het leven zuur te maken. :smallgrin.gif:
Precies. Die clubs hebben minder geld dus zijn ze creatief. Toen Ajax in de jaren negentig arm was, kocht het Finidu,Kanu,Litmanen en Overmars voor een prikkie.
Nu we geld hebben is er het geduld niet meer om jong talent te scouten. Spelers moeten er meteen staan. Dus geven we 16 miljoen uit aan Sulejmani, terwijl hij in een eerder stadium voor nop te krijgen was. Zelfde verhaal met Douglas.
En aan wie ligt dat, dat spelers er gelijk moeten staan? Van wie krijgt van Basten niet de tijd om zijn stempel te drukken en een eigen team neer te zetten? Volgens mij deels van dezelfde mensen die roepen dat hij te dure spelers koopt
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » ma jan 26, 2009 9:05 pm

Vooralsnog zijn wij het die onnodig punten verspelen .. de manier waarop .. tja, en een team ?.Waarom ?.Omdat men met z'n alle protesteert omdat Vertonghen geel krijgt ?.Ik zie geen team ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 26, 2009 9:09 pm

999 schreef:Vooralsnog zijn wij het die onnodig punten verspelen .. de manier waarop .. tja, en een team ?.Waarom ?.Omdat men met z'n alle protesteert omdat Vertonghen geel krijgt ?.Ik zie geen team ..
Ik zie een beetje de groep terug die lijkt op die van Koeman-Beenhakker met Mido, Zlatan etc etc.

Harde werkers (Trabelsi (beste rechtsback ter wereld volgens mij bescheiden mening), Yakubu) in combinatie met stilisten als VDV en Zlatan.

Het enige dat je mist is een goede aangever vanuit het middenveld. Mickey is meer voorhoede speler dan nummer 10.

Toppie

Bericht door Toppie » ma jan 26, 2009 9:18 pm

We worden geen kampioen :blush.gif:

999

Bericht door 999 » ma jan 26, 2009 9:20 pm

GangstaRiB schreef:
999 schreef:Vooralsnog zijn wij het die onnodig punten verspelen .. de manier waarop .. tja, en een team ?.Waarom ?.Omdat men met z'n alle protesteert omdat Vertonghen geel krijgt ?.Ik zie geen team ..
Ik zie een beetje de groep terug die lijkt op die van Koeman-Beenhakker met Mido, Zlatan etc etc.

Harde werkers (Trabelsi (beste rechtsback ter wereld volgens mij bescheiden mening), Yakubu) in combinatie met stilisten als VDV en Zlatan.

Het enige dat je mist is een goede aangever vanuit het middenveld. Mickey is meer voorhoede speler dan nummer 10.
Als je gisteren die paar losse flodder kansen weg laat, waar zag jij het vernuft op het veld ?.Waar kwamen, nadat die twee voorin hadden besloten om een snipperdag te pakken het gevaar van ?.Wie ging er voorop in de voetbalstrijd ? ( ik bedoel dat schoppen kan ik ook ) .. waar zit de voetbal intelligentie in deze ploeg ?.

Voor mij, als ik eerlijk ben, en dat ben ik altijd . .voor mij zijn het net poppetjes met zo'n opwind veer ... krrrrrr krrrrr krrrr ... en dan zie je zo'n poppetje als een blinde rond tollen ..
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » ma jan 26, 2009 9:28 pm

Als Suarez die 0-1 over een liggende keeper prikt is het 0-1 en loopt de wedstrijd heel anders maar ja nog 2 weekenden en dan Pisvee-Lenen.nl dan wil k het nog allemaal nog zien. Eerst wel zelf 9 punten pakken.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di jan 27, 2009 3:17 pm

6 punten is helemaal geen overbrugbare achterstand. Ajax heeft nog 45 punten in de grabbelton, en na Sparta uit [is ook geen walk over voor AZ] begint t pas voor AZ

gaizka

Bericht door gaizka » wo jan 28, 2009 12:55 pm

Donkey Shot schreef:6 punten is helemaal geen overbrugbare achterstand. Ajax heeft nog 45 punten in de grabbelton, en na Sparta uit [is ook geen walk over voor AZ] begint t pas voor AZ
Onoverbrugbaar bedoel je...

Het is idd nog haalbaar, maar zal wel heel lastig worden. Als we maar niet net als de laatste jaren op een doelpunt of punt het kampioenschap mislopen!

Het is ook zaak om het doelsaldo flink op te krikken.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 28, 2009 1:03 pm

We moeten nog thuis tegen AZ, een wedstrijd die gewonnen moet worden. Als dat gebeurt is het verschil 3 punten, dat zegt dus nog helemaal niets. Laten we het er op houden dat het eeuwen geleden is dat we in deze fase van de competitie zo dicht bij de koploper stonden

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 28, 2009 1:27 pm

Is dat zo?

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 28, 2009 1:59 pm

Volgens mij wel

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 28, 2009 2:04 pm

Laten we hopen dat dat aan het einde van het seizoen nog zo is, lijkt me iets belangrijker.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo jan 28, 2009 2:24 pm

In 2005-2006 deden we rond deze tijd al niet eens meer mee, in 2006-2007 stonden we iets van 11 punten achter en vorig jaar een punt of 9?

Het is hopen op een ineenstorting van AZ. Want wij lopen natuurlijk ook wel hier en daar tegen een gelijkspelletje aan nog, ben ik bang.
Ajax - AZ wordt de grote clash, drie wedstrijden voor het einde. Dan moeten we er gewoon overheen kunnen gaan.

999

Bericht door 999 » wo jan 28, 2009 3:36 pm

Nu ik begrijp er dus helemaal niks meer van, gaan we nu vergelijken met seizoenen van tig jaar geleden.Want dan weet ik ook er nog wel een paar ..

De vraag blijft .. zou AJAX gezien het spelersmatriaal, gezien de investeringen, gezien het binnel halen van de bondscoach als coaches bovenaan moeten staan ..

Tja, voor mij wel .. zeker geen zes punten achterstand .. en zou dat ook nog eens met een redelijk aantal goede wedstrijden tot stand moeten zijn gekomen .. tja, voor mij wel ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 28, 2009 3:37 pm

Dat is nou het leuke van sport. Iedereen doet zijn best om zich te verbeteren en zekere titels bestaan nauwelijks

999

Bericht door 999 » wo jan 28, 2009 3:43 pm

LucaS schreef:Dat is nou het leuke van sport. Iedereen doet zijn best om zich te verbeteren en zekere titels bestaan nauwelijks
Vind jij de prestatie van van Basten ( 2e plek, zes punten achterstand, vertoonde spel ) eentje getuigen van uitzonderlijke klasse, of denk jij dat een andere trainer ( met dezelfde aankopen ) dit ook niet op de mat had kunnen brengen ?.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 28, 2009 3:47 pm

Ik zie wel dingen die me tevreden en hoopvol stemmen ja

999

Bericht door 999 » wo jan 28, 2009 3:48 pm

LucaS schreef:Ik zie wel dingen die me tevreden en hoopvol stemmen ja
Ik hoop ook elke dag op een wonder .. maarja ...

Welke dingen stellen je tevreden ?.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 28, 2009 3:50 pm

Het spel bij vlagen, het doorselecteren van de selectie..
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 28, 2009 3:53 pm

Het spel, het zo nu en dan collectief druk zetten, de veerkracht die vorige week duidelijk te zien was, de manier waarop de staf en de club zich presenteren, de verbetering die zichtbaar is, het veel meer dan voorheen blijven proberen van achteruit op te bouwen in plaats van een ram naar voren, de ontwikkeling van bepaalde spelers, de aankopen, de verkopen

Plaats reactie