Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » ma apr 16, 2018 8:18 pm

Er wordt zonder concentratie en inzet gespeeld
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door brigade zuid » ma apr 16, 2018 8:23 pm

Spelers doen hem na in de kleedkamer, met zijn stemmetje.. aldus Valentijn Driessen. Pijnlijk.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Erik ten Hag

Bericht door SylvievdVaart » ma apr 16, 2018 8:38 pm

Arrogante pubers. Dat vraagt om een paaseierentrainert :666.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » ma apr 16, 2018 8:59 pm

Losgeslagen over het paard getilde talentjes. Wat een treurigheid :-(
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2018 10:02 pm

Wat een gejank.. ik doe mijn manager ook weleens na... Zolang de boodschap prima is maakt het geen fuck uit. Maar hebben jullie hem op iets boeiends kunnen betrappen?

De spelers wilden door met Keizer. Vonden het niet eerlijk dat hij weg moest. Dan komt er ook nog eens zo een boerenlul met een heeeeeeeel raar accent...
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » di apr 17, 2018 3:30 pm

Het is een macho-wereld. Bij Real Madrid werd Benitez te kakken gezet. Bij FC Zwolle werd Peter Boeve volgens mij gekgemaakt door z'n spelers...

Ten Hag heeft (in hindsight) niet de goede keuze gemaakt door in het midden van het seizoen in te stappen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » di apr 17, 2018 6:59 pm

Lionel schreef:Wat een gejank.. ik doe mijn manager ook weleens na... Zolang de boodschap prima is maakt het geen fuck uit. Maar hebben jullie hem op iets boeiends kunnen betrappen?

De spelers wilden door met Keizer. Vonden het niet eerlijk dat hij weg moest. Dan komt er ook nog eens zo een boerenlul met een heeeeeeeel raar accent...
Het gaat niet om dat accent. Het gaat om de wartaal die hij met enige regelmaat uitslaat.

Een geintje hier of daar lijkt me overigens geen enkel probleem. Dat kan prima in een gezonde cultuur. De vraag is of ze hem serieus nemen. Als dat het geval is kun je verder komen. Maar lachen ze hem uit dan kun je het vergeten.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » di apr 17, 2018 7:11 pm

Klopt. Heb ik ook eerder aangegeven. Hij kraamt wartaal uit, heeft een uitstraling van niks...

Er zullen ongetwijfeld spelers na de CL finale in 1995 LvG hebben nagedaan met zijn karatetrap. Maar ze namen hem wel serieus.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » di apr 17, 2018 7:58 pm

Lionel schreef:Wat een gejank.. ik doe mijn manager ook weleens na... Zolang de boodschap prima is maakt het geen fuck uit. Maar hebben jullie hem op iets boeiends kunnen betrappen?

De spelers wilden door met Keizer. Vonden het niet eerlijk dat hij weg moest. Dan komt er ook nog eens zo een boerenlul met een heeeeeeeel raar accent...
Ik zou (in het algemeen) niet teveel naar spelers luisteren bij de keuze om een trainer wel of niet te houden. Spelers zullen (uitzonderingen daargelaten) altijd kiezen voor een trainer die het hen niet te moeilijk maakt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » di apr 17, 2018 8:08 pm

Vind ik niet. Een trainer moet de spelers achter zich krijgen. Ook na een 5-0 verlies.

Waarom voeren de spelers van City uit wat Pep van ze vraagt ook al is het zelfmoord? Omdat ze erin geloven. En dat geloof stralen de spelers van Ajax toch niet uit?

Die staan totaal niet achter iets van Ten Hag. Wel achter Bosz. En steeds meer achter Keizer (die ook niet perfect was en toch ook echt domme dingen deed).
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » di apr 17, 2018 8:54 pm

En waarom staan ze niet achter Ten Hag en wel achter Keizer? Ik zou een paar van die over het paard getilde puistenkoppies er eens een paar keer naast zetten
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9101
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 17, 2018 10:19 pm

Ik denk dat dát dus met Nouri te maken heeft. Gezamenlijk leed meegemaakt; verwerkingsproces erover heen. Dat schept meer band dan de onbekende Ten Hag.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » wo apr 18, 2018 5:37 am

Als de heren echt van zichzelf vinden dat ze tzt naar de Europese (sub)top kunnen, mogen ze zich wel eens professioneler opstellen. Het is een schanda zoals ze zich freewheelend door wedstrijden heen bewegen om bij een tegenvallende stand pas de laatste 20 minuten in te spannen.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » wo apr 18, 2018 5:40 am

Misschien heeft het ook te maken met de instelling van Ten Hag? Dat behoudende?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » wo apr 18, 2018 10:10 am

Misschien ook niet. :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » wo apr 18, 2018 10:28 am

Dan kan hij ze toch wisselen?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » wo apr 18, 2018 10:28 am

Lionel schreef: Die staan totaal niet achter iets van Ten Hag. Wel achter Bosz. En steeds meer achter Keizer (die ook niet perfect was en toch ook echt domme dingen deed).
Waarom presteerde Ten Hag bij Go Ahead en Utrecht dan prima?

Het gaat allemaal om de kwaliteit van de poppetjes. Vorig seizoen konden vele spelers 'meeliften' op het leiderschap van Klaassen en Sanchez. Dat waren 'leaders by example', qua werklust, belangrijke goals, kaart pakken op cruciale momenten. Wanneer je 'core' functioneert, dan kunnen de spelers daaromheen constant presteren. Die 'core' houdt de rest scherp.

Veltman kun je 3 aanvoerdersbanden omdoen, maar dat wordt nooit een leider. Schöne is geen leider, Ziyech en Huntelaar evenmin. De Ligt is 18 en wordt nu in de rol van leider gedrukt. Kan niet. Hij ís een leider en wordt een nog veel grotere leider, maar hij zou nu nog geleid moeten worden.

Ajax heeft knaken zat en Klaassen zit bij Everton op dood spoor. Ik zou het wel weten, eigenlijk... Een leider van de defensie erbij en je bent klaar.

En dan zou ik Ten Hag laten zitten. Op voorwaarde dat ie slechts af en toe praat maar niets zegt. Je geeft de media niets waarmee ze wat kunnen, nul. En een tegenstander met duffe uitspraken op scherp zetten is al helemaal uit den boze.

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » wo apr 18, 2018 10:32 am

Omdat hij bij Ajax moet presteren? Omdat daar weinig werd verwacht?

Je zegt het zelf... Je moet hem zo min mogelijk laten praten. Maar dat kan toch niet? Zo iemand kan je toch geen trainer van Ajax maken...

En natuurlijk heb je te maken met kwaliteit. Maar dan nog gaat het beroerd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » wo apr 18, 2018 10:36 am

Stel dat je 'm naar buiten toe zo weinig mogelijk laat zeggen. Even los van de vraag of dat uberhaupt wenselijk is. Hoe wil je dat dan intern doen?

Ik zie als het gaat om zijn presentatie behoorlijk veel overeenkomsten met Keizer. Beide komen bijzonder zenuwachtig en gespannen op mij over. Ze stralen niet uit dat ze precies weten waar ze mee bezig zijn. Als je ook op die manier voor de spelersgroep staat zul je ze nooit volledig mee krijgen.

Bosz had wel die rust en overtuiging als hij sprak. De Boer had dat ook. Als trainer misschien verschillend maar allebei waren ze wel in staat om de selectie in beweging te krijgen in de richting die ze in gedachten hadden.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14566
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 18, 2018 11:32 am

wimpey schreef:
Lionel schreef: Die staan totaal niet achter iets van Ten Hag. Wel achter Bosz. En steeds meer achter Keizer (die ook niet perfect was en toch ook echt domme dingen deed).
Waarom presteerde Ten Hag bij Go Ahead en Utrecht dan prima?

Het gaat allemaal om de kwaliteit van de poppetjes. Vorig seizoen konden vele spelers 'meeliften' op het leiderschap van Klaassen en Sanchez. Dat waren 'leaders by example', qua werklust, belangrijke goals, kaart pakken op cruciale momenten. Wanneer je 'core' functioneert, dan kunnen de spelers daaromheen constant presteren. Die 'core' houdt de rest scherp.

Veltman kun je 3 aanvoerdersbanden omdoen, maar dat wordt nooit een leider. Schöne is geen leider, Ziyech en Huntelaar evenmin. De Ligt is 18 en wordt nu in de rol van leider gedrukt. Kan niet. Hij ís een leider en wordt een nog veel grotere leider, maar hij zou nu nog geleid moeten worden.

Ajax heeft knaken zat en Klaassen zit bij Everton op dood spoor. Ik zou het wel weten, eigenlijk... Een leider van de defensie erbij en je bent klaar.

En dan zou ik Ten Hag laten zitten. Op voorwaarde dat ie slechts af en toe praat maar niets zegt. Je geeft de media niets waarmee ze wat kunnen, nul. En een tegenstander met duffe uitspraken op scherp zetten is al helemaal uit den boze.
Dat is appels met peren en dat weet jij ook wel. Het 'prima' doen bij Utrecht of Go Ahead... Keizer deed het 'prima' bij Jong Ajax. En Danny Blind deed het 'prima' bij de A1. En Ten Cate bij NAC, en Adriaanse bij Willem 2.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » wo apr 18, 2018 11:37 am

Dat is dus tegenwoordig het argument :excited.gif:

Iemand die het goed deed bij Utrecht en Go Ahead.. Wimpey kom op...

Utrecht draait ook zonder Ten Hag. En daarvoor was Utrecht ook al een angstgegner van Ajax. Niks nieuws.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » wo apr 18, 2018 11:40 am

Lionel schreef:Dat is dus tegenwoordig het argument :excited.gif:

Iemand die het goed deed bij Utrecht en Go Ahead.. Wimpey kom op...

Utrecht draait ook zonder Ten Hag. En daarvoor was Utrecht ook al een angstgegner van Ajax. Niks nieuws.
Nogmaals Wie dan ?

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » wo apr 18, 2018 12:00 pm

Lionel schreef: Je zegt het zelf... Je moet hem zo min mogelijk laten praten. Maar dat kan toch niet? Zo iemand kan je toch geen trainer van Ajax maken...
Lijkt me de taak van de directie om hem daarin te coachen... AD en TD zijn retorisch immers begaafd. :biggrin.gif:

Vis en kop. Ik ken Gerbrands persoonlijk en ik wil zeker niet op edsv cummen, maar zijn woord is wet daar. Die man kan een sportorganisatie runnen. Hoeness runt Bayern, Watzke runt BVB. Duidelijk.

Ajax daarentegen lijkt me een droom voor een organisatiedeskundige. Voetbalclub als beursgenoteerde organisatie, je hebt de vennootschap met RvC en statutaire directie. Je hebt de vereniging die grootaandeelhouder is, met figuren als Henrichs. Job-hopper Blind komt steeds weer binnen, je hebt roeptoeter Swart en al die andere oud-spelers. Wie is nou de baas bij Ajax?

Ajax is over 2 decennia in de breedte gegroeid en sportief in verval geraakt. Dus ik zou eens in die organisatie gaan schroeven, voordat je weer een trainer eruit mikt. Dat is symptoombestrijding.

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » wo apr 18, 2018 2:18 pm

999 schreef:
Lionel schreef:Dat is dus tegenwoordig het argument :excited.gif:

Iemand die het goed deed bij Utrecht en Go Ahead.. Wimpey kom op...

Utrecht draait ook zonder Ten Hag. En daarvoor was Utrecht ook al een angstgegner van Ajax. Niks nieuws.
Nogmaals Wie dan ?
Peter Bosz. Ram Van der Sar eruit. Haal Bosz en Jonk terug.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » wo apr 18, 2018 2:19 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Je zegt het zelf... Je moet hem zo min mogelijk laten praten. Maar dat kan toch niet? Zo iemand kan je toch geen trainer van Ajax maken...
Lijkt me de taak van de directie om hem daarin te coachen... AD en TD zijn retorisch immers begaafd. :biggrin.gif:

Vis en kop. Ik ken Gerbrands persoonlijk en ik wil zeker niet op edsv cummen, maar zijn woord is wet daar. Die man kan een sportorganisatie runnen. Hoeness runt Bayern, Watzke runt BVB. Duidelijk.

Ajax daarentegen lijkt me een droom voor een organisatiedeskundige. Voetbalclub als beursgenoteerde organisatie, je hebt de vennootschap met RvC en statutaire directie. Je hebt de vereniging die grootaandeelhouder is, met figuren als Henrichs. Job-hopper Blind komt steeds weer binnen, je hebt roeptoeter Swart en al die andere oud-spelers. Wie is nou de baas bij Ajax?

Ajax is over 2 decennia in de breedte gegroeid en sportief in verval geraakt. Dus ik zou eens in die organisatie gaan schroeven, voordat je weer een trainer eruit mikt. Dat is symptoombestrijding.
Oh hier ben ik het mee eens. Mijn werkgever was ook tevreden met Ajax :smallgrin.gif:

Maar ook al zou een Gerbrands bij Ajax alles bepalen, dan nog is Ten Hag geen trainer voor Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie