Ik geloof dat je niet helemaal beseft wat voor een grote club Dortmund is.De Dominee schreef:Mwoah. Voor Onana, Sanchez en Dolberg is Dortmund te klein. Klaassen, Ziyech, Traore en Veltman zijn wellicht opties.zeux schreef:En je moet vrezen voor wat hij nog mee gaat nemen...
Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer
Dat is misschien wat prematuur. Het harde nieuws lijkt slechts te zijn dat Nice Favre niet laat gaan, de rest zou evengoed het gebruikelijke fake transfernieuws kunnen zijn: Hij spreekt Duits, zijn voetbal zou enigzins bij Dortmund passen, en hij werkt in Nederland waar iedereen voor een appel en een ei te koop is. Misschien is er alleen maar interesse vanuit Dortmund en verder niks, en is het is ook weer niet zo heel onwaarschijnlijk dat Overmars niet zit op te letten.De Dominee schreef:Le T. schreef:Spelers komen en gaan, daar heeft Ajax mee leren werken en verkopen worden gewoon met alle nadelen ingepast in de middellange termijn. Maar als je ook elke vorm van middellange termijnbeleid in de uitverkoop gooit is het gewoon gedaan.
Mijn idee. Ben er compleet ziek van.
Daarom is het ook een kans die hij best kan laten lopen. Hij kan ook bij Ajax zijn naam vestigen als trainer die wat neerzet. Als je naar Dortmund gaat als tweede keus, terwijl die club net een trainer heeft ontslagen omdat er een conflict was met de voorzitter, dan kan dat ook niet zijn grote sportieve ideaal zijn. Dan is het meer een opstap naar de baantjescarrousel in de Europese subtop, met groot afbreukrisico.zeux schreef: Ook waar.
Toch wekte hij zelf ook de indruk minimaal een jaar door te gaan, om voort te bouwen op afgelopen seizoen (en misschien kapitaliseren).
Israel was volgens mij altijd bedoeld als tussenstation. Ajax ook geen einddoel natuurlijk, maar wel meer gedacht als een langjarig project volgens mij.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Fakenieuws?
De T. schrijft erover, dus klopt het.

Ik lees dat Ajax supporters Louis van Gaal zien zitten? Dat meen je toch niet? Ik lever direct mijn seizoenskaart in. Gezien hoe United voetbalde?
IK GELOOF!!!!!!
Die komt toch niet.
- InnerHarbour
Met de juiste trainer wordt je anders met Dortmund kampioen en speel je de finale CL misschien is Bosz dat ook wel hij is in iedergeval goed in de speelstijl van die trainer te kopieëren.De Dominee schreef:Mwoah. Voor Onana, Sanchez en Dolberg is Dortmund te klein. Klaassen, Ziyech, Traore en Veltman zijn wellicht opties.zeux schreef:En je moet vrezen voor wat hij nog mee gaat nemen...

YNWA
Geef die man een forse salarisverhoging en houd hem aan zijn contract
I think I lost my fucking headache
- Ajaciedjuh
Dit zal ook wel ter sprake komen, maar wil Bosz.... dat is de grote vraag.LucaS schreef:Geef die man een forse salarisverhoging en houd hem aan zijn contract
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ja, fake news. Jij denkt dat elke keer als er een transfergerucht in de pers verschijnt er daadwerkelijk 'bronnen rondom de club' zijn of de journalist inzage heeft gehad in een lijstje? 90% van al het transfernieuws heeft geen basis, en 90% van de aangekondigde transfers gaan dan ook niet door.Yopii schreef:Fakenieuws?![]()
Wollt ihr den totalen Mensch?
Tsja het succes is tijdelijk, maar het verziekte geld circuit blijft in tact dit is het begin van de leegloop de € $ dollar euro tekens gaan weer rollen Ik zeg op naar de 200 miljoen zonder prijzen leve de Uefa fairplay verziekte kut beleid
-
Jawel, en dat valt dus wel mee. Soort Feyenoord van de bundesliga, eeuwige tweede. Onana, Sanchez en Dolberg gaan direct naar echte topclubs. Niet naar de subtop.brigade zuid schreef:Ik geloof dat je niet helemaal beseft wat voor een grote club Dortmund is.De Dominee schreef:Mwoah. Voor Onana, Sanchez en Dolberg is Dortmund te klein. Klaassen, Ziyech, Traore en Veltman zijn wellicht opties.zeux schreef:En je moet vrezen voor wat hij nog mee gaat nemen...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
-
Niet mee eens. Dit jaar kampioen worden en domineren met mooi voetbal, mee doen in de CL en hij kan komend jaar minstens dezelfde stap maken.Yopii schreef:Zo is het. Deze kans kan hij niet laten lopen.Ajax Rules schreef:Tsja, aan de ene kant is Ajax voor Bosz de perfecte club om voor te werken. Anderzijds is dit natuurlijk gewoon een positieverbetering (ondanks dat ik het eens ben met Lucas dat Ajax DE club is). Een fantastisch elftal, een fantastische competitie, een fantastisch salaris, CL.
-
Voor Sanchez staan Barcelona en Madrid op de stoep met elkaar te vechten om zijn handtekening. Die heeft Dortmund echt niet nodig. Onana kan ook zo door en datzelfde geldt voor Dolberg in de PL.zeux schreef:Alledrie nog betrekkelijk jong (Dolberg zeker). Juist een tussenstap als Dortmund zou heel goed zijn voor ze. Veel beter dan ineens naar het hoogste niveau met het risico tussen wal en schip te belanden.De Dominee schreef:Mwoah. Voor Onana, Sanchez en Dolberg is Dortmund te klein.zeux schreef:En je moet vrezen voor wat hij nog mee gaat nemen...
Maar goed, ik volg het Duitse voetbal totaal niet, dus geen idee of er überhaupt plaats voor hen zou zijn. Dat weet Wimpey vast.
En zo niet?De Dominee schreef:Dit jaar kampioen worden en domineren met mooi voetbal, mee doen in de CL en hij kan komend jaar minstens dezelfde stap maken.Yopii schreef:Zo is het. Deze kans kan hij niet laten lopen.Ajax Rules schreef:Tsja, aan de ene kant is Ajax voor Bosz de perfecte club om voor te werken. Anderzijds is dit natuurlijk gewoon een positieverbetering (ondanks dat ik het eens ben met Lucas dat Ajax DE club is). Een fantastisch elftal, een fantastische competitie, een fantastisch salaris, CL.

Bosz is geen jonge trainer meer, hij heeft niet eeuwig de tijd.
Waarom lijkt Dortmund op Feyenoord? Die twee clubs lijken echt in niets op elkaar.
IK GELOOF!!!!!!
Dan had hij 1 jaar moeten tekenen. Hij zei na de verloren finale zelf op de vraag of hij zou blijven dat hij bij voorgaande clubs clausules had waardoor hij onder bepaalde omstandigheden kon vertrekken, en dat hij die clausules nu niet heeft. Ergo, als Ajax hem aan zijn contract houdt en hem zonder dat het daartoe verplicht is, ook nog eens een forse salarisverhoging geeft, zal Bosz dat zeer waarschijnlijk accepteren. Maar de heren zullen wel denken dat het afgelopen seizoen en aantrekkelijk voetbal het gevolg is van de flauwekulrevolutie en dat dat onder Winter volgend jaar nog beter gaat lopen.
EN als Ajax werkelijk Bosz voor het miezerige bedrag van 5 miljoen laat gaan (hoera, 75 miljoen op de bank ipv 70 miljoen), dan laat deze directie zien dat ze werkelijk een enkele ambitie heeft, en geeft het de spelers de boodschap mee, dat langer blijven om er met zijn allen nog meer van te maken, toch niet gaat gebeuren. Waarom zouden die spelers dan wel willen blijven?
Kutbestuur. Ik denk dat ik iig wel ga afhaken als dit het ambitienivo blijkt.
Ik las laatst dat hLucaS schreef:EN als Ajax werkelijk Bosz voor het miezerige bedrag van 5 miljoen laat gaan (hoera, 75 miljoen op de bank ipv 70 miljoen), dan laat deze directie zien dat ze werkelijk een enkele ambitie heeft, en geeft het de spelers de boodschap mee, dat langer blijven om er met zijn allen nog meer van te maken, toch niet gaat gebeuren. Waarom zouden die spelers dan wel willen blijven?
Je supporterschap niet af moet hangen van het bestuur... en als je dat wel doet ben je een nep/successupporter...
Weljom bij mijn clubje... :)
Hehe. Supporter zal ik altijd blijven, maar als we volgend jaar weer dat zaaddodende gedoe voorgeschoteld krijgen, denk ik dat ik mijn zondagen zinniger ga besteden dan daarnaar kijken.
Je kan hem aan zn contract houden maar ik vind dat coach zelf moet willen blijven. Zo niet, cashen en doorselecteren. Ff die zure pil slikken en doorgaan.
Volgens Ajax showtime is Ajax eruit maar moet Bosz nog beslissen.
Die gaat gewoon.... 3,5mio per jaar, Bundesliga, The next step, zeg maar...
Enige smet op zijn loopbaan: geen enkele prijs gepakt.
Wil hij dat doorbreken, kan hij beter blijven. Met dit materiaal is een kampioenschap haalbaar
Wil hij dat doorbreken, kan hij beter blijven. Met dit materiaal is een kampioenschap haalbaar
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Waarom zou hij blijven? Ajax vindt het blijkbaar prima als hij gaat, zelf heeft hij dat blijkbaar nog niet eens besloten. Laat staan aan Ajax gemeld.Mano schreef: Volgens Ajax showtime is Ajax eruit maar moet Bosz nog beslissen.
-
Die spelers willen niet blijven, maakt niet uit wat de boodschap van de directie is, het is betaald voetbal.EN als Ajax werkelijk Bosz voor het miezerige bedrag van 5 miljoen laat gaan (hoera, 75 miljoen op de bank ipv 70 miljoen), dan laat deze directie zien dat ze werkelijk een enkele ambitie heeft, en geeft het de spelers de boodschap mee, dat langer blijven om er met zijn allen nog meer van te maken, toch niet gaat gebeuren. Waarom zouden die spelers dan wel willen blijven?
De revolutie-denkers gaan uit van een langer verblijf bij Ajax, omdat "het zo lekker is", in mijn ogen de gedachten van een naïeveling , want in 2017 kiezen spelers voor het geld. Het kan zijn dat een speler die de hele jeugdopleiding bij Ajax heeft doorlopen (Veltman en Klaassen) een jaar of misschien zelfs twee jaar later kiezen voor het grote geld, maar alle anderen kiezen voor het grote geld en zo snel mogelijk. Geef hen eens ongelijk!
De quote is van Lucas, vandaar de vraag aan hem (aannemende dat het een man is, maar digitaal kan alles): stel dat je in Lissabon netto zeven keer je huidige salaris kunt verdienen en dat je contract drie jaar loopt, wat doe je? Kun je in het eerste jaar niet opschieten met je collega's, dan vertrek je en krijg je twee jaarsalarissen mee en je bent vrij wat de keuze van je werk betreft: wat doe je? (Niet retorisch)
Welke clubs kunnen spelers jarenlang binden? Clubs die spelers (tientallen) miljoenen per jaar betalen, denk aan Chelsea, Arsenal, MU, MC, Bayern, Liverpool, PSG, Barcelona, RM en misschien Juventus of aan Feyenoord, want bij Feyenoord wil iedereen spelen, ook Elia kon 4 miljoen netto verdienen, maar koos voor Feyenoord voor 500.000 euro bruto per jaar, of Babovic die geen salaris wilde.
De categorie eronder is Borussia D., Bayern L, Lyon, Sevilla, Milan, Inter, Monaco, TH enz. Ajax zal in categorie drie zitten, niveau Anderlecht, Kopenhagen, Celtic. Spelers en trainers kiezen voor het grote geld als ze de kans krijgen,de juiste keuze, er is ook leven na Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
Ach, Frank werd 4 keer kampioen en heeft nu alle moeite om een club te vinden. Clubs kijken ook naar hoe de vorige club van een trainer speelde.Mano schreef:Je kan hem aan zn contract houden maar ik vind dat coach zelf moet willen blijven. Zo niet, cashen en doorselecteren. Ff die zure pil slikken en doorgaan.
Voor Bosz is dit natuurlijk een uitgelezen kans, dit soort clubs zijn niet jaarlijks op zoek naar een nieuwe trainer. En ze hebben een hele talentvolle selectie (net als wij), Marco Reus is als hij fit is 1 van de beste spelers van Europa.
Ik zou dat niet zo maar doen. Weet je, geld is op een gegeven moment ook genoeg. Als Bosz een aantal jaar bij Ajax werkt voor zeg anderhalf miljoen per jaar, hoeft hij ook nooit meer te werken. Of je nu op een gegeven moment 4 of 8 miljoen op de bank hebt, maakt voor je levensstandaard niet heel veel meer uit.Demosthenes schreef: De quote is van Lucas, vandaar de vraag aan hem (aannemende dat het een man is, maar digitaal kan alles): stel dat je in Lissabon netto zeven keer je huidige salaris kunt verdienen en dat je contract drie jaar loopt, wat doe je? Kun je in het eerste jaar niet opschieten met je collega's, dan vertrek je en krijg je twee jaarsalarissen mee en je bent vrij wat de keuze van je werk betreft: wat doe je? (Niet retorisch)
Antwoord is dus, dat ik gewoon lekker in Nederland zou blijven.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vind het ergens ook wel apart dat Ajax dit zo makkelijk laat gebeuren.