Beetje raar, je eigen clubicoon op deze manier bestrijden.
Moderator: mods
Rednose schreef:Niet met je eens Joey. Ik heb niet het idee dat de mensen die zo wat aarzelingen rond het optreden van JC hebben vinden dat het allemaal goed gaat.joey schreef:Die twee kampen zijn er inderdaad. Je hebt het kamp dat vindt dat het prima gaat en het kamp dat vindt dat het niet zo prima gaat.
En die Eriksens, dat is beleid geworden, hoor. Ajax koopt nu links en rechts zestienjarigen (ook van Nederlandse BVO's) omdat die beter zijn dan wat we hebben lopen.
De beste mensen aanstellen, dat is inderdaad hét probleem. En de bottle neck.
discussiestukje
Als ik goed lees is er niemand die dat heeft beweerd. Ook lees ik nergens dat VdB de grote held is.
Een aantal mensen op dit forum hebben gewoon ernstige twijfels rond het optreden van JC. Bij mij is steeds de vraag of het niet anders had gekund en daarnaast geloof ik niet dat JC de verlosser is (overigens heeft hij natuurlijk wel bewezen dat hij vreselijk veel van voetbal weet, maar dat betwist niemand hier).
Zoals ik eerder schreef zie ik eerlijk gezegd geen alternatief meer. Laat JC het dan maar doen.
Maar de manier waarop dit allemaal gaat stuit mij nogal tegen de borst en geeft mij weinig vertrouwen om eerlijk te zijn.
Ajax Rules schreef:Rednose schreef:Niet met je eens Joey. Ik heb niet het idee dat de mensen die zo wat aarzelingen rond het optreden van JC hebben vinden dat het allemaal goed gaat.joey schreef:Die twee kampen zijn er inderdaad. Je hebt het kamp dat vindt dat het prima gaat en het kamp dat vindt dat het niet zo prima gaat.
En die Eriksens, dat is beleid geworden, hoor. Ajax koopt nu links en rechts zestienjarigen (ook van Nederlandse BVO's) omdat die beter zijn dan wat we hebben lopen.
De beste mensen aanstellen, dat is inderdaad hét probleem. En de bottle neck.
discussiestukje
Als ik goed lees is er niemand die dat heeft beweerd. Ook lees ik nergens dat VdB de grote held is.
Een aantal mensen op dit forum hebben gewoon ernstige twijfels rond het optreden van JC. Bij mij is steeds de vraag of het niet anders had gekund en daarnaast geloof ik niet dat JC de verlosser is (overigens heeft hij natuurlijk wel bewezen dat hij vreselijk veel van voetbal weet, maar dat betwist niemand hier).
Zoals ik eerder schreef zie ik eerlijk gezegd geen alternatief meer. Laat JC het dan maar doen.
Maar de manier waarop dit allemaal gaat stuit mij nogal tegen de borst en geeft mij weinig vertrouwen om eerlijk te zijn.
Wat verschrikkelijk is is dat het criterium voor weggaan/wegmoeten niet is of iemand nog een goede rol kan vervullen, maar of je in het kamp Cruijff zit. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Bergkamp beter is dan Blind of JOR als hoofd opleidingen. Er is alle reden om aan te nemen dat Blind jonge verdedigers, binnen de nieuw geformuleerde filosofie en werkwijze, van alles bij kan brengen. Cruijff loodst vriendjes binnen en de hele orginasatie rust straks op Cruijff. En als Cruijff ooit overlijdt, seniel wordt of er gewoon geen zin meer in heeft?joey schreef:De manier waarop het gaat? Wat is er dan zo verschrikkelijk? Ja, er moeten een paar mensen weg, maar dat gebeurt toch voortdurend? Ajax is een kerkhof van trainers en directeuren en managers en andere medewerkers. Er zitten er altijd wel een paar op een fors wachtgeld.
Je kan dat wel blijven herhalen, maar het is niet waar. Of tenminste, we weten dat niet precies. In de berichten die naar buiten kwamen is steeds gemeld dat de directie achter het rapport stond, het wil invoeren, maar alleen een andere naam ipv Bergkamp wil en onder het complete technisch beleid niet wenst te verstaan dat Bergkamp en Jonk dan dus ook over alle financiën en personeel gaan . En het is niet voor niets dat de directie geen problemen heeft met Jonk, blijkbaar zijn er intern dus een aantal signalen dat het zeer de vraag is of Bergkamp zijn nieuwe taak aan zou kunnen. Jammer, geen consensus, dus neem je een ander.Ze doen steeds alsof Cruijff de hele club wil overnemen, maar daar heb ik nog geen bewijs van gezien. Het gaat alleen om het technisch beleid. VDB heeft zelf dat platform ingesteld, dan komen er aanbevelingen en legt hij die naast zich neer. Alsof je een geheel ander technisch beleid kunt neerzetten zonder dat dat het vervelend is voor deze of gene.
BTW, hoe is Uri Coronel aan de macht gekomen? Door op de stoel van Jaakke te gaan zitten, nadat hij Jaakke eerst had weggewerkt. Bij zijn coup zijn er ook een paar uitgevlogen. Fontein bijvoorbeeld. Ik heb toen nergens gelezen dat dit een schande was, want Ajax was een warme club, enz.
Laat me een tegenvraag stellen; welke technische wijzigingen komen er aan die maken dat Blind en JOR compleet ongeschikt zijn voor een functie daarbinnen. Spelers naar een hoger elftal, meer aandacht voor het individu? Dat kunnen die twee ook echt wel uitvoeren lijkt me.De discussie lijkt alleen nog te gaan over Blind en JOR en over de manier waarop, maar laten we het eens over de inhoud hebben. Je zegt dat je niet vindt dat het prima gaat. Kun je dat nader toelichten? En dan graag concreet. Wát moet er anders, met name in technisch opzicht? Kunnen die veranderingen worden doorgevoerd door de mensen die er nu zitten? En zo nee, wie moeten het dan doen? En hoe denk je dat te gaan doen zonder personele wijzigingen, dus zonder ontslagen?
Zo, hoe weet jij dat?LucaS schreef:Wat verschrikkelijk is is dat het criterium voor weggaan/wegmoeten niet is of iemand nog een goede rol kan vervullen, maar of je in het kamp Cruijff zit. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Bergkamp beter is dan Blind of JOR als hoofd opleidingen. Er is alle reden om aan te nemen dat Blind jonge verdedigers, binnen de nieuw geformuleerde filosofie en werkwijze, van alles bij kan brengen.
Zet Van Gaal neer of Adriaanse en er gebeurt hetzelfde. Ik durf te stellen dat dit de normale gang van zaken is. Waarom verwijt je Cruijff dat? Binnen de harde voetbalwereld heb je mensen nodig die je kunt vertrouwen.Cruijff loodst vriendjes binnen en de hele orginasatie rust straks op Cruijff. En als Cruijff ooit overlijdt, seniel wordt of er gewoon geen zin meer in heeft?
Dus als Bergkamp vervangen wordt door een ander is er geen probleem? Geloof je het zelf?Je kan dat wel blijven herhalen, maar het is niet waar. Of tenminste, we weten dat niet precies. In de berichten die naar buiten kwamen is steeds gemeld dat de directie achter het rapport stond, het wil invoeren, maar alleen een andere naam ipv Bergkamp wil en onder het complete technisch beleid niet wenst te verstaan dat Bergkamp en Jonk dan dus ook over alle financiën en personeel gaan . En het is niet voor niets dat de directie geen problemen heeft met Jonk, blijkbaar zijn er intern dus een aantal signalen dat het zeer de vraag is of Bergkamp zijn nieuwe taak aan zou kunnen. Jammer, geen consensus, dus neem je een ander.
Hahaha, wat een huichelaar. Om de schijn niet tegen te hebben had hij het helemaal niet moeten doen.Voor zover ik weet wil(de) Coronel helemaal niet en is hij pas na lang aandringen op die stoel gaan zitten.
Om te beginnen, beantwoord mijn vraag eens!Laat me een tegenvraag stellen; welke technische wijzigingen komen er aan die maken dat Blind en JOR compleet ongeschikt zijn voor een functie daarbinnen. Spelers naar een hoger elftal, meer aandacht voor het individu? Dat kunnen die twee ook echt wel uitvoeren lijkt me.
Vrijheid, blijheid? Huh?Zuidema schreef:In de huidige plannen van Cruijff lijkt het allemaal uit te draaien op vrijheid, blijheid, onder het toeziend oog van iemand op een berg in Barcelona.
In die zin dat ik in de plannen van Cruijff nergens iets tegen kom wie het functioneren van Jonk en Bergkamp gaat bewaken. Ik zie tot dusver alleen een rol voor Cruijff op een afstand. Die constructie lijkt me niet verstandig, hoezeer J&B kennelijk ook het beste met Ajax voor hebben en van hele goede wil zullen zijn.Bertje schreef:Vrijheid, blijheid? Huh?Zuidema schreef:In de huidige plannen van Cruijff lijkt het allemaal uit te draaien op vrijheid, blijheid, onder het toeziend oog van iemand op een berg in Barcelona.
Dat is inderdaad heel erg vervelend voor de discussie. We krijgen alleen maar wat puzzelstukjes uit de media toegeworpen, zicht op het totale plaatje ontbreekt.Neefkens schreef:Bijzonder is dat niemand de plannen van JC volledig kent, laat staan de plannen van het platform organisatie waar onder meer Leo van Wijk in zit. Ik hoop dat beide plannen samen oplossing bieden voor de onduidelijkheid die nu onze discussies doorkruisen en de toekomst van ons cluppie in nevelen hult.
En zodra je dat voorstelt, ontploft Cruijff en trekt hij z'n keutel weer in. Dan wordt hij zogenaamd weer tegengewerkt.Zuidema schreef:In die zin dat ik in de plannen van Cruijff nergens iets tegen kom wie het functioneren van Jonk en Bergkamp gaat bewaken. Ik zie tot dusver alleen een rol voor Cruijff op een afstand. Die constructie lijkt me niet verstandig, hoezeer J&B kennelijk ook het beste met Ajax voor hebben en van hele goede wil zullen zijn.Bertje schreef:Vrijheid, blijheid? Huh?Zuidema schreef:In de huidige plannen van Cruijff lijkt het allemaal uit te draaien op vrijheid, blijheid, onder het toeziend oog van iemand op een berg in Barcelona.
Heb je meer info hierover, Bert?Bertje schreef:Cruijff is juist van mening dat er te weinig toezicht is.
Toezicht op het, in zijn ogen, incapabele bestuur. Zodra hij zelf de poppetjes heeft neergezet, moet iedereen het blind vertrouwen.Bertje schreef:Cruijff is juist van mening dat er te weinig toezicht is.
Wat dat toezicht en die controle betreft ben ik het zeker met je eens. Misschien is hierin een schone rol weggelegd voor Cruijff als RvC-lid technische zaken. Als bewaker technische zaken naar de directie dan, want zijn vriendjes zal hij nooit bekritiseren. Grote vraag bij Cruijff in dat geval: kan hij samenwerken op die post binnen een groter geheel? Of vertrekt ie weer bij het minste of geringste meningsverschil?GangstaRiB schreef: Dat is de hele issue in deze zaak. Cruijff wil alleen maar vriendjes tevreden houden en buitenstaanders worden niet getolereerd. Ieder weldenkend mens wil iets van toezicht/controle houden op een miljoenenonderneming, maar Cruijff ziet dat als wantrouwen. Er valt gewoon niet te praten met die man.
Nee, toezicht op alle geledingen binnen de club. Heb je zijn columns überhaupt gelezen?GangstaRiB schreef:Toezicht op het, in zijn ogen, incapabele bestuur. Zodra hij zelf de poppetjes heeft neergezet, moet iedereen het blind vertrouwen.
Zo interpreteer ik Cruijffs columns niet. Wel dat er een paleisrevolutie moet gaan plaatsvinden, zodat zijn plannen geimplementeerd kunnen worden. Maar ik lees niets over de controle van of toezicht op Bergkamp en Jonk. Dat de huidige directie dat toezicht wel wil lijkt juist een breekpunt te zijn voor hem, afgaande op de berichten daarover. Dat komt over alsof hij carte blanche voor die jongens in hun nieuwe rol wenst. Met Johan zelf kennelijk in een adviserende rol.Bertje schreef: Cruijff wil juist wél dat de directie kan meepraten over het voetbaltechnische gedeelte. Dan kan er van vrijheid en blijheid bij Jonk en Bergkamp natuurlijk nooit sprake zijn, want er is controle op hun werk.
Wat voetbaltechnische zaken betreft heb ik ook zeker mijn grote twijfels. En dan druk ik me nog zacht uit. Ik kan me de gribus van Cruijff daarover ook goed voorstellen. Een directie met deze rolverdeling moet in toezicht op het technisch terrein eigenlijk ook helemaal niet actief zijn.Bertje schreef:Wat snappen V/d Boog, Slop en V/d Aat voetbalinhoudelijk van de plannen van Jonk en Bergkamp?