Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
-
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Waarom zie je Alvarez niet als CV? Schuurs is ook nog een prima optie. De CVM is inderdaad noodzakelijk. Berge of Propper aub.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Op basis van wat ik tot nu toe gezien heb. Lijkt me met zijn loopvermogen en passing geschikter als middenvelder. Speelt ie zelf ook het liefst.De Dominee schreef:Waarom zie je Alvarez niet als CV? Schuurs is ook nog een prima optie. De CVM is inderdaad noodzakelijk. Berge of Propper aub.
Waar heb jij leren boekhouden? Serieus...Yopii schreef:We moeten hopen en bidden dat Ajax de CL haalt, anders hebben we een groot probleem.
-De kost gaat niet voor de baat uit
-Een spelersgroep die zichzelf heel goed vindt en op CL heeft gerekend
-Kelderende inkomsten
-Kelderende transferwaarde van de spelers
Ajax heeft zich in een situatie gemanoeuvreerd waarin het CL móet spelen.
Daarnaast vraag ik me af of Ajax met dit team zoveel in de CL te zoeken heeft. Vooral het middenveld vind ik erg matig. Hopelijk kan Alvarez zich in positieve zin onderscheiden. In de aanval hebben we leuke spelers, maar die gaan geen potten breken met zo'n trage passing als afgelopen dinsdag.
IK GELOOF!!!!!!
Die opgewaardeerde contracten vereisen CL, Rishi.
Net zoals mbesv CL nodig heeft om spelers met Duitse contracten te kunnen veroorloven.
Dit gaat om begroting he. Niet om eigen vermogen.
Net zoals mbesv CL nodig heeft om spelers met Duitse contracten te kunnen veroorloven.
Het zou natuurlijk wel meer dan een enorme tegenvaller zijn. Natuurlijk komt Ajax niet direct in de problemen maar met het opwaarderen van die salarissen ligt er echt wel de verwachting om die poule fase te halen.
Mocht het mis gaan hebben we natuurlijk vooral een sportief probleem. De spelers die zijn gebleven hebben dat ongetwijfeld voor een belangrijk deel gedaan omdat ze weer CL zouden spelen. Als dat wegvalt zullen ze zich moeten opladen voor de titelstrijd en een goede EL campagne. Dat zou natuurlijk moeten gebeuren maar het kan zomaar het begin zijn van een negatieve spiraal.
In alle opzichten staat de druk er woensdag volledig op. Zoveel is wel duidelijk.
Mocht het mis gaan hebben we natuurlijk vooral een sportief probleem. De spelers die zijn gebleven hebben dat ongetwijfeld voor een belangrijk deel gedaan omdat ze weer CL zouden spelen. Als dat wegvalt zullen ze zich moeten opladen voor de titelstrijd en een goede EL campagne. Dat zou natuurlijk moeten gebeuren maar het kan zomaar het begin zijn van een negatieve spiraal.
In alle opzichten staat de druk er woensdag volledig op. Zoveel is wel duidelijk.
Nil volentibus arduum
Dat snap ik. Maar dat hebben ze meegenomen..wimpey schreef:Die opgewaardeerde contracten vereisen CL, Rishi.
Bij een negatief eigen vermogen verkoop je Donny en dwing je Ziyech om naar Sevilla te gaan en was Neres nu Chinees.
IK GELOOF!!!!!!
40 of 5 miljoen. Druk is gigantisch. Linke soep dus.
Geen zenuwpezen opstellen, maar goede voetballers.
Geen zenuwpezen opstellen, maar goede voetballers.
Natuurlijk. Maar Ajax dat komt wel goed. Tranquillo.
IK GELOOF!!!!!!
De winst van afgelopen seizoen is geïnvesteerd in salarissen van huidige selectie. Qua financiële positie valt de druk wat dat betreft wel mee. Het is een ander verhaal als de winst uitgekeerd zou worden als dividend.
De belangrijkste druk ligt in de sportieve uitdaging die je deze selectie moet bieden. Als kwalificatie lukt, is het een bevestiging voor spelers ook in de toekomst dat Ajax ze iets extra s te bieden heeft tov de subtop in de grote landen
De belangrijkste druk ligt in de sportieve uitdaging die je deze selectie moet bieden. Als kwalificatie lukt, is het een bevestiging voor spelers ook in de toekomst dat Ajax ze iets extra s te bieden heeft tov de subtop in de grote landen
Niet geheel onbelangrijk, de kampioen dit jaar gaat rechtsreeks de cl in. Dat scheelt echt enorm in de centjes, maar ook in de voorbereiding. ( na het Ek nog.)
Regeren is vooruitzien. Mochten we niet de cl halen en geen kampioen worden, dan moet je wellicht wat meer verkopen. Maar met het vermogen van ajax is die nood niet heel hoog lijkt me.
Dat we psv en feijenoord financieel pijn kunnen doen lijkt me na het sportieve ook niet geheel onbelangrijk.
Regeren is vooruitzien. Mochten we niet de cl halen en geen kampioen worden, dan moet je wellicht wat meer verkopen. Maar met het vermogen van ajax is die nood niet heel hoog lijkt me.
Dat we psv en feijenoord financieel pijn kunnen doen lijkt me na het sportieve ook niet geheel onbelangrijk.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
Een overzicht van alle aankopen, hun transfersommen en huidige status (miskoop, voldoet, etc).
Bande: 8 miljoen (miskoop)
Magallan: 9 miljoen (miskoop)
Marin: 12,5 miljoen (twijfel)
Labyad: 6 miljoen (miskoop)
Schuurs: 2 miljoen (twijfel)
Pierie: 5 miljoen (onbekend)
Promes: 15 miljoen (twijfel)
Tadic: 12 miljoen (voldoet)
Blind: 16 miljoen (voldoet)
Martinez: 7 miljoen (voldoet)
Alvarez: 15 miljoen (onbekend)
Vrij mager...
Vrij mager...
Whitey on the moon.
-
Scouting, financiele zaken en toekomst
Mwoaah. Labyad en Magallan zijn mijns inziens inderdaad miskopen; Marin lijkt die kant op te gaan. Bande kun je eigenlijk geen miskoop noemen, dat weten we pas als hij volledig is herstelt en gaat spelen (of helemaal niet hersteld raakt; dan is ie een miskoop pur sang).
de twijfelgevallen en “onbekenden” kunnen nog slagen. Als dat lukt heb je 2 tot max 4 miskopen op een totaal van 11 veldspelers (Van Leer is bijvoorbeeld een miskoop, Varela onbekend).
de twijfelgevallen en “onbekenden” kunnen nog slagen. Als dat lukt heb je 2 tot max 4 miskopen op een totaal van 11 veldspelers (Van Leer is bijvoorbeeld een miskoop, Varela onbekend).
Bandé is een speler die, net als Marin, amper opviel in de Belgische competitie. Een merkwaardige aankoop.
Het is pijnlijk dat we zo snel zijn afgegleden van halve finale CL naar niveautje-APOEL. Ik waarschuwde er in januari al voor, toen Overmars een ontzettende puinzooi maakte van de dossiers Wöber-Magallan, Lamprou-Varela en Neres-Lainez. Daarna ging hij vrolijk verder met aankopen als Scherpen, Pierie en Marin.
Het was allemaal niet waar, ik maakte me druk om niks. Nou, we zien het. Wat Overmars in de laatste, zeg, 10 maanden heeft laten zien vind ik oprecht onacceptabel. Het lijstje van GangstaRIB zegt eigenlijk genoeg. Maar met Danny Blind in de RvC weet je zeker dat dit soort dingen intern niet kritisch besproken wordt.
Het is pijnlijk dat we zo snel zijn afgegleden van halve finale CL naar niveautje-APOEL. Ik waarschuwde er in januari al voor, toen Overmars een ontzettende puinzooi maakte van de dossiers Wöber-Magallan, Lamprou-Varela en Neres-Lainez. Daarna ging hij vrolijk verder met aankopen als Scherpen, Pierie en Marin.
Het was allemaal niet waar, ik maakte me druk om niks. Nou, we zien het. Wat Overmars in de laatste, zeg, 10 maanden heeft laten zien vind ik oprecht onacceptabel. Het lijstje van GangstaRIB zegt eigenlijk genoeg. Maar met Danny Blind in de RvC weet je zeker dat dit soort dingen intern niet kritisch besproken wordt.
5 tot 10 miljoen was altijd veel geld, maar is inmiddels de kelder van de transfermarkt (en dat is niet de wijnkelder).GangstaRiB schreef:Een overzicht van alle aankopen, hun transfersommen en huidige status (miskoop, voldoet, etc).
Vrij mager...
Moet ik nu als linkse rakker het principe van marktwerking uit gaan leggen? :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Daarom is het ook zo belangrijk dat je marktconforme prijzen vraagt bij uitgaande transfers. De markt staat niet stil en zelf betaal je overal de hoofdprijs.
-
Gaat me niet om het transferbedrag, maar meer dat de success rate vrij matig is.zeux schreef:5 tot 10 miljoen was altijd veel geld, maar is inmiddels de kelder van de transfermarkt (en dat is niet de wijnkelder).GangstaRiB schreef:Een overzicht van alle aankopen, hun transfersommen en huidige status (miskoop, voldoet, etc).
Vrij mager...
Whitey on the moon.
Dat is toch òòk gekoppeld aan waarde? De successrate zal bij een speler van 5 miljoen - een grabbelton van honderden spelers? - kleiner zijn dan bij spelers van 20 miljoen.GangstaRiB schreef:Gaat me niet om het transferbedrag, maar meer dat de success rate vrij matig is.zeux schreef:5 tot 10 miljoen was altijd veel geld, maar is inmiddels de kelder van de transfermarkt (en dat is niet de wijnkelder).GangstaRiB schreef:Een overzicht van alle aankopen, hun transfersommen en huidige status (miskoop, voldoet, etc).
Vrij mager...
Als je jouw rijtje bekijkt zitten de meeste fails - in jouw inschatting - onder de tien miljoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Mjah.. weet ik niet. Dat is het hele spel rondom goed scouten.zeux schreef:Dat is toch òòk gekoppeld aan waarde? De successrate zal bij een speler van 5 miljoen - een grabbelton van honderden spelers? - kleiner zijn dan bij spelers van 20 miljoen.GangstaRiB schreef:Gaat me niet om het transferbedrag, maar meer dat de success rate vrij matig is.zeux schreef:
5 tot 10 miljoen was altijd veel geld, maar is inmiddels de kelder van de transfermarkt (en dat is niet de wijnkelder).
Als je jouw rijtje bekijkt zitten de meeste fails - in jouw inschatting - onder de tien miljoen.
Maar staar niet te blind op de kosten, het gaat er mij om dat Ajax heel graag spelers wil, bijvoorbeeld zo'n Magallan die in niets lijkt op een capabele voetballer. En dat overzicht zit vol met miskopen of tijwfelgevallen en dat zou niet mogen. Of de balans moet doorslaan naar aankopen die voldoen, maar dat is ook niet zo. De meerderheid van de aankopen zijn gewoonweg niet goed genoeg. En als je zoveel spelers koopt die niet voldoen, dan komen we weer in de situatie van 70+ contractspelers die als een blok aan het been hangen.
Het success van Blind en Tadic verbloemen de treurnis.
Whitey on the moon.
Echt iedere club koopt missers.
Pleiten om het scoutbeleid aan te scherpen is altijd goed. Je moet continu kritisch blijven dus ook afgelopen transfer kritisch evalueren.
Pleiten om het scoutbeleid aan te scherpen is altijd goed. Je moet continu kritisch blijven dus ook afgelopen transfer kritisch evalueren.
Je moet? Wie moet dat dan precies? En doen ze dat ook?
En Neres, en Frenkie, en Tagliafico... Huntelaar is ook wel een zeer goede aankoop gebleken. Martinez ziet er veelbelovend uit en Promes en Alvarez is nog even afwachten, maar ik verwacht dat ze allebei ook absoluut hun waarde voor ons zullen hebben. Een jongen als Sanchez voelt ver weg, maar dat is pas 3 jaartjes geleden. Redelijk wat voltreffers.GangstaRiB schreef: Het success van Blind en Tadic verbloemen de treurnis.
Kijk, een Cassierra of een Orejuela, of zelfs een Labyad kan altijd anders lopen dan je had gehoopt. Aankopen als Kristensen en Magallan vind ik pas echt onbegrijpelijk. Dat zijn jongens waarvan echt binnen 2 balcontacten te zien is dat ze niks met voetbal te maken hebben. Daar moeten ze mee kappen. Maar zo dramatisch als hier gesteld wordt is het helemaal niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Mooi hezeux schreef:5 tot 10 miljoen was altijd veel geld, maar is inmiddels de kelder van de transfermarkt (en dat is niet de wijnkelder).GangstaRiB schreef:Een overzicht van alle aankopen, hun transfersommen en huidige status (miskoop, voldoet, etc).
Vrij mager...

je verkoopt talenten voor minimaal 20m (dolberg) koopt anderen terug voor 10m en verwacht dat ze direct net zo goed zijn.

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Duidelijk dat Overmars niet alleen maar goede spelers haalt. Zou volgens mij ook wel een bezem uit de scouting kunnen. Marin, Magallan en Bande lijken me typisch spelers die je scout. Heel benieuwd wat ze daar dan in zien.
Aankopen als Pierie, Schuurs en Scherpen zijn gezien de fee's redelijk risicoloos. Natuurlijk kwalitatief wel gokjes, maar van het gokje met Frenkie kunnen we 45 Scherpens halen.
Aankopen als Pierie, Schuurs en Scherpen zijn gezien de fee's redelijk risicoloos. Natuurlijk kwalitatief wel gokjes, maar van het gokje met Frenkie kunnen we 45 Scherpens halen.
-
Aankopen/scouten is gewoon lastig, kijk hoe slecht het met Barcelona gaat, miskoop na miskoop, en dan hebben we het over gearriveerde spelers (Dembele, Coutinho)GangstaRiB schreef:Gaat me niet om het transferbedrag, maar meer dat de success rate vrij matig is.zeux schreef:5 tot 10 miljoen was altijd veel geld, maar is inmiddels de kelder van de transfermarkt (en dat is niet de wijnkelder).GangstaRiB schreef:Een overzicht van alle aankopen, hun transfersommen en huidige status (miskoop, voldoet, etc).
Vrij mager...
Ajax moet het anders doen dan de rest van de voetbalwereld: altijd eerst in de jeugd kijken. Wanneer je Mazraoui en Dest in huis hebt, is er nul reden om een rechtsback aan te trekken. Laat staan niveau Kristensen.Gaizka1985 schreef: Aankopen/scouten is gewoon lastig, kijk hoe slecht het met Barcelona gaat, miskoop na miskoop, en dan hebben we het over gearriveerde spelers (Dembele, Coutinho)
Ajax had Wöber. Degelijke speler. Die werd snel gesleten om n.b. Magallan te halen. Lang heb je al jaren in huis, waarom dan Labyad halen? Waarom Marin halen, terwijl je van Schone weet wat je aan hem hebt? Ná dit seizoen hadden bijv. Gravenberch en Taylor het stokje van hem kunnen overnemen.
Dit zijn voorbeelden van wanbeleid. Ajax moet met het aantrekken van middelmaat breken. Je doet het goed (HZ, Tadic, Martinez, Neres, Blind) of je doet het niet. In geval van twijfel blijft de knip dicht en trek je er een van De Toekomst.
À propos De Toekomst: daar geldt dezelfde regel. Een buslading jeugdaankopen uit den vreemde is alweer afgevoerd. Die waren dus gewoon minder dan Nederlandse kids. Waarom zou je ze dan in vredesnaam aantrekken? Volgens mij was die Ladru het 'brein' achter die operatie. Die is goddank weer weg, geloof ik.