Goed, ik citeer even een interview wat Cruijff gaf na het overleg: "Cruijff zei in de NOS-microfoon dat hij de opstelling van de Ajax-leiding "onvoorstelbaar, onacceptabel en onbegrijpelijk'' vindt. Hij gaf aan dat hij doorgaat met zijn opdracht om het technisch beleid bij Ajax te hervormen. "Als het moet, dienen de directie en de raad van commissarissen vervangen te worden.''joey schreef:Ik heb de reacties van Cruijff, Bergkamp en Jonk nog eens beluisterd, maar ik vind dat ze niets onbetamelijks zeggen:
Volgens Cruijff is er wat hem betreft geen sprake van een machtsstrijd. "Wij praten over voetbal. Dat vak beheersen wij. Maar misschien voor de mensen in de directie en in de raad van commissarissen is het wel een machtsstrijd. Zij hebben de ballen verstand van voetbal. Daardoor is er geen enkele vorm van correctie in het beleid. De directieleden kunnen doen en laten wat ze willen. En ze zitten alleen maar hun eigen stoel te verdedigen. Dat kan en mag zo niet langer.''
Wat Cruijf hiet zegt na het overleg -let wel VdB had toen nog niets gezegd- is een oorlogsverklaring. Vervolgens gingen zijn discipelen daar nog eens dwars overheen.
Sorry Joey, volgens mij ben je zo willekeurig als de pest in in je analyses.
Ik vind het prima dat je voor de kant van JC kiest, daar zijn ook best argumenten voor, maar het op een haast bizarre manier van JC ophemelen en het de grond in boren van alles wat VdB doet vind ik op zijn minst gezegd nogal eendimensionaal.
Tja...en dan JC die geschokt is door het feit dan VdB zomaar durft te zeggen dat het voorstel van JC betekent dat Blind op straat wordt gezet. Nou, dan citeren we JC zelf maar eens: "Terwijl wij juist hebben aangekaart of er binnen het netwerk van Ajax voor Jan Olde Riekerink en Danny andere functies te vinden waren. Daarbij zijn zelfs concreet Almere City en Ajax Cape Town genoemd. En dan toch verkondigen, dat we opdracht hebben gegeven om ze van de één op andere dag op straat te kwakken.". Ja hoor.....Alemere City en Capetown....daar heeft ons genie over nagedacht....laat me niet lachen, dat is te zot voor woorden. Wat vind je daar van Joey?
Misschien hebben ze heel goede argumenten voor veranderingen die ze willen....maar dit vind ik huichelachtig en hij heeft het zelf laten opschrijven.