Is elke club niet afhankelijk van haar afvallers? Scorende middenvelders die het verschil maken zijn heel erg schaars. Sneijder en Afellay, meer weet ik er niet op te noemen. Het voordeel is dat we Suarez en Sulejmani wel hebben, dus laten we er dan maar gebruik van maken ook.Trab schreef:Iedereen met een pak geld kan Sulejmani en Suarez kopen en proberen kampioen te worden. Het zou mooi zijn als we als team minder afhankelijk zouden zijn van de grillen van met name Suarez.El Clavo schreef:Lekker belangrijk wat ze in de provincie van ons vinden. Dat spelers daar weg gaan is de keerzijde van de succesvolle medaille, dat moeten ze bij zulke clubs nog doorkrijgen.
Wordt Ajax Kampioen ?
Moderator: mods
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
-
- AT Toto winner 10/11
Hebben zij voor 37 miljoen aan spelers verkocht?Peter schreef:Maar voor 33 miljoen ingekocht, Scherrer? Dat is 'best' veel, hoor. Twente heeft een punt minder en heeft een nieuw middenveld met Janssen, Tioté en Perez ingekocht. Waarschijnlijk voor iets van 5 miljoen euro ofzo.
Natuurlijk is 33 miljoen veel, maar het is gewoon niet eerlijk als je daar niet bij vertelt dat Ajax die aankopen kon en moest doen omdat het voor enorm veel geld twee van zijn beste spelers heeft verkocht.
Een titel kopen vind ik dan ook niet gepast, dat is het als je er 25 miljoen tegenaan knalt, terwijl er geen speler van belang vertrekt.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Nee, maar ik vind het tot op heden met 33 miljoen erbij nou ook weer niet zo'n verbetering ten opzichte van vorig jaar. We staan 6 punten achter op AZ, waarbij zij dit jaar wat grijpstuivers hebben uitgegeven aan nieuwe spelers. Vorige winter werden Bruno Silva en Lindgren ook nog gekocht en met de aankopen van nu erbij kom je dan al gauw over de 40 miljoen heen. Ik vind dat we er nog meer geld tegenaan moeten smijten, want veel van de aankopen van dit seizoen kun je ook alweer afschrijven, maar in principe moet je toch met zo'n pak met geld kampioen worden? We zijn potverdomme veruit de rijkste club van Nederland en nog staan we niet bovenaan.
- Ajaciedjuh
We moeten ook niet vergeten dat we behoorlijk wat goede spelers de laatste jaren zijn kwijtgeraakt (dat staat dus tegenover de aankopen). Denk hierbij aan Huntelaar, Sneijder, Heitinga, Stam en Davids (de laatste 2 geen verkopen, maar wel kwaliteitsverlies).Peter schreef:Nee, maar ik vind het tot op heden met 33 miljoen erbij nou ook weer niet zo'n verbetering ten opzichte van vorig jaar. We staan 6 punten achter op AZ, waarbij zij dit jaar wat grijpstuivers hebben uitgegeven aan nieuwe spelers. Vorige winter werden Bruno Silva en Lindgren ook nog gekocht en met de aankopen van nu erbij kom je dan al gauw over de 40 miljoen heen. Ik vind dat we er nog meer geld tegenaan moeten smijten, want veel van de aankopen van dit seizoen kun je ook alweer afschrijven, maar in principe moet je toch met zo'n pak met geld kampioen worden? We zijn potverdomme veruit de rijkste club van Nederland en nog staan we niet bovenaan.
Wat overdreven, de enige die afgeschreven lijkt is Oleguer. De andere aankopen voldoen prima, waarbij voor Aissati nog een slag om de arm nodig is. AZ heeft overigens vorig jaar dezelfde investering gedaan, terwijl daar niet twee belangrijke pilaren zijn weggekocht. Blijkbaar mag de trainer daar wel een jaar bouwen met zo'n kapitaal aan aankopen
I think I lost my fucking headache
Zeegelaar had twee goede acties, een paar keer dom balverlies en werd verder alleen maar verkeerd aangespeeld door een ploeg die met 1-0 van Volendam verloor. Je bent wel erg hard voor die jongen.Trab schreef:Bodul en Castillion hebben misschien veel talent, maar het is altijd afwachten hoe ze in het 1e presteren. Voor hetzelfde geldt bakken ze er niks van zoals toen met Zegelaar en die rechtsbuiten die tegen Twente-uit mee deed. Ben zijn naam even kwijt.
Op de flanken hebben we wellicht een nog groter probleem. We hebben eigenlijk maar 2 flankspelers met snelheid en een actie. Suarez en Sulejmani. Leonardo is toch een niveautje minder en voor de rest zit er weinig achter volgens mij..
@ Peter: Beetje flauw om Van Basten de winter aankopen van vorig seizoen aan te rekenen.
Ik zeg tot niet dat het niks met hem wordt? Het was alleen te vroeg voor hem. Net zoals waarschijnlijk voor Bodul en Castillon.Enganche schreef:
Zeegelaar had twee goede acties, een paar keer dom balverlies en werd verder alleen maar verkeerd aangespeeld door een ploeg die met 1-0 van Volendam verloor. Je bent wel erg hard voor die jongen.
-
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Mensen kalm blijven, rustig, kallum an, IK ZEG GVD RUSTIG BLIJVEN!!!!!
We hebben een slag verloren, maar nog niet de oorlog! Gisteren was gewoon even een kleine misstap in onze glorieuze tocht naar de titel, het slechtste wat we nu kunnen doen is volledig in paniek raken.
Okay, we staan zes punten achter. Okay, die Alkmaarders schijnen niet te beseffen dat ze ook eens wat ballen door moeten laten. Maar het kan nog steeds! We zijn maar een beetje over de helft, hier komt mijn scenario hoe Het Gaat. En dat klopt, want ik sta in veel totolijstjes bovenaan dus ik heb er wel degelijk verstand van.
Wij spelen de komende vijf wedstrijden een prima serie. Heerenveen thuis, Heracles thuis, Vitesse uit, Feyenoord thuis en FC Volendam thuis. Kein geloel, 15-noel. Ofwel, 15 punten. We kijken gewoon even niet naar AZ (gelul, want zondagmiddag zitten we allemaal als een gek Sparta aan te moedigen), en kijken na deze serie wel hoever zij nog voor staan. Laten we ons maar even geen illusies maken dat AZ de komende weken in gaat storten. Als er een God is doen ze dat natuurlijk a.s. zondag al, maar het leven kan soms onrechtvaardig zijn. Na Sparta-uit krijgen ze Roda en Willem II thuis. Die negen punten mogen ze hebben. Maar DAN, PSV-AZ. Zij moeten het toch echt eens gaan doen. In ieder geval punten afsnoepen.
En laten we nu niet net doen alsof AZ een geöliede voetbalmachine is, want zelfs tegen De Graafschap kunnen ze niet overtuigen. Scorebordjournalistiek, dat rijtje van hen.
Ik voorspel nu alvast, het venijn gaat echt in de staart zitten deze competitie. Op zich niet zo heel gewaagd, maar toch. Ajax - AZ moet een wedstrijd worden waarin we eroverheen kunnen gaan. Dat pakken we (het razende peloton) de sympathieke vluchter (AZ) een paar kilometer voor de eindstreep. Wij beuken over Sparta heen, AZ speelt gelijk bij Twente en op de laatste speeldag gaan we met de handjes omhoog over de finish. Ajax kampioen 2008-2009. Ik geloof, jullie ook?!
En daarbij, we moeten gewoon kampioen worden, elk ander scenario kan ik niet aan.

We hebben een slag verloren, maar nog niet de oorlog! Gisteren was gewoon even een kleine misstap in onze glorieuze tocht naar de titel, het slechtste wat we nu kunnen doen is volledig in paniek raken.
Okay, we staan zes punten achter. Okay, die Alkmaarders schijnen niet te beseffen dat ze ook eens wat ballen door moeten laten. Maar het kan nog steeds! We zijn maar een beetje over de helft, hier komt mijn scenario hoe Het Gaat. En dat klopt, want ik sta in veel totolijstjes bovenaan dus ik heb er wel degelijk verstand van.
Wij spelen de komende vijf wedstrijden een prima serie. Heerenveen thuis, Heracles thuis, Vitesse uit, Feyenoord thuis en FC Volendam thuis. Kein geloel, 15-noel. Ofwel, 15 punten. We kijken gewoon even niet naar AZ (gelul, want zondagmiddag zitten we allemaal als een gek Sparta aan te moedigen), en kijken na deze serie wel hoever zij nog voor staan. Laten we ons maar even geen illusies maken dat AZ de komende weken in gaat storten. Als er een God is doen ze dat natuurlijk a.s. zondag al, maar het leven kan soms onrechtvaardig zijn. Na Sparta-uit krijgen ze Roda en Willem II thuis. Die negen punten mogen ze hebben. Maar DAN, PSV-AZ. Zij moeten het toch echt eens gaan doen. In ieder geval punten afsnoepen.
En laten we nu niet net doen alsof AZ een geöliede voetbalmachine is, want zelfs tegen De Graafschap kunnen ze niet overtuigen. Scorebordjournalistiek, dat rijtje van hen.
Ik voorspel nu alvast, het venijn gaat echt in de staart zitten deze competitie. Op zich niet zo heel gewaagd, maar toch. Ajax - AZ moet een wedstrijd worden waarin we eroverheen kunnen gaan. Dat pakken we (het razende peloton) de sympathieke vluchter (AZ) een paar kilometer voor de eindstreep. Wij beuken over Sparta heen, AZ speelt gelijk bij Twente en op de laatste speeldag gaan we met de handjes omhoog over de finish. Ajax kampioen 2008-2009. Ik geloof, jullie ook?!

En daarbij, we moeten gewoon kampioen worden, elk ander scenario kan ik niet aan.
Ik vond dat die jongen weinig te verwijten viel. In een beter spelend Ajax was hij wel aardig uit de verf gekomen, denk ik.Trab schreef:Ik zeg tot niet dat het niks met hem wordt? Het was alleen te vroeg voor hem. Net zoals waarschijnlijk voor Bodul en Castillon.Enganche schreef:
Zeegelaar had twee goede acties, een paar keer dom balverlies en werd verder alleen maar verkeerd aangespeeld door een ploeg die met 1-0 van Volendam verloor. Je bent wel erg hard voor die jongen.
-
- peter
Huh? Aanrekenen? Ik kijk alleen dat we binnen een jaar 40 miljoen er doorheen hebben gejast. Nu nog blijkt de selectie niet op orde en hebben we meer geld nodig om ons aanvallend te versterken. Je mag dan toch wel verwachten dat we bovenaan staan of niet? Of is de selectie pas op orde als we nog eens 20 miljoen aan spitsen kopen? Je kunt een titel niet kopen, maar ik verwacht stiekem toch wel een kampioenschap met dergelijke uitgaven. Zeker als je met dat aftandse materiaal van vorig jaar 2e wordt. Het is nog vroeg en worden hopelijk nog kampioen, maar dat is in mijn ogen ook wel de eis.Enganche schreef:
@ Peter: Beetje flauw om Van Basten de winter aankopen van vorig seizoen aan te rekenen.
Zeker omdat er al redelijke voetballers rondliepen bij Ajax zoals Suarez, Stekelenburg, Vermaelen, Vertonghen, enz. Van Basten hoefde niet op nul te beginnen.
Hij gaat veel te gemakkelijk met het geld om. Oleguer halen voor vijf miljoen, oeps, hij bevalt toch niet, afvoeren die Oleguer. En dat alles na een half jaar. Zelfde zal gelden voor Sno. Ik beveel Van Basten en zijn scouts aan zich te houden aan het adagium: eerst denken, dan doen.
Hij gaat veel te gemakkelijk met het geld om. Oleguer halen voor vijf miljoen, oeps, hij bevalt toch niet, afvoeren die Oleguer. En dat alles na een half jaar. Zelfde zal gelden voor Sno. Ik beveel Van Basten en zijn scouts aan zich te houden aan het adagium: eerst denken, dan doen.
Het stinkt aan alle kanten!
Je stopt er geld in en je wordt gewoon kampioen? Je rekent alleen de uitgaven mee en niet de inkomsten uit transfers?Peter schreef:Huh? Aanrekenen? Ik kijk alleen dat we binnen een jaar 40 miljoen er doorheen hebben gejast. Nu nog blijkt de selectie niet op orde en hebben we meer geld nodig om ons aanvallend te versterken. Je mag dan toch wel verwachten dat we bovenaan staan of niet? Of is de selectie pas op orde als we nog eens 20 miljoen aan spitsen kopen? Je kunt een titel niet kopen, maar ik verwacht stiekem toch wel een kampioenschap met dergelijke uitgaven. Zeker als je met dat aftandse materiaal van vorig jaar 2e wordt. Het is nog vroeg en worden hopelijk nog kampioen, maar dat is in mijn ogen ook wel de eis.Enganche schreef:
Ik sluit me bij Thijs aan, we verliezen een wedstrijd die anders ook verloren had kunnen worden, daarvoor hadden we een prima reeks. Dit kan nu eenmaal gebeuren.
En idd alleen de slechte aankopen worden benadrukt en als trend neergezet. Erg eenzijdig.
-
- AT Toto winner 15/16
- peter
Het grappige is dat we sterkhouders opkopen van subtoppers, maar die lui blijven ons in de nek hijgen. Blijkbaar is de (goedkopere) vervanger toch ook altijd wel weer sterk genoeg om ons het leven zuur te maken.brigade zuid schreef:En dat al jaren, we hebben al jaren de meeste mogelijkheden, ongelooflijk dat dat niet eens een kampioenschap opleverd.Peter schreef:We zijn potverdomme veruit de rijkste club van Nederland en nog staan we niet bovenaan.