De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

999

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za mar 26, 2011 7:15 pm

Tja, het probleem/punt is dat JC niks gaat doen bij AJAX behalve op een afstandje kijken hoe het gaat, en die als vaandeldragers naar voren zijn geschoven hebben nog nooit een vaandel gedragen van deze omvang ...
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » za mar 26, 2011 7:21 pm

999 schreef:Tja, het probleem/punt is dat JC niks gaat doen bij AJAX behalve op een afstandje kijken hoe het gaat, en die als vaandeldragers naar voren zijn geschoven hebben nog nooit een vaandel gedragen van deze omvang ...
Dat klopt. Het is nu een keuze tussen de huidige leiding waarvan je weet dat ze het niet kunnen en de mensen van Cruijff waarvan je alleen maar kan hopen dat ze het kunnen. Ideaal is anders, maar ik ga uiteraard voor keuze 2.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2011 8:29 pm

Ik vind het redelijk ideaal. Cruijff heeft mijns inziens de juiste visie op het opleiden van de jeugd. En de jeugdopleiding is toch de levensader van Ajax.

Hij is daar ook altijd consequent in geweest. Toen de media en de supporters stonden te hossen nadat De Boer zijn eerste wedstrijden won, zei Cruijff meteen dat de problemen nog lang niet waren opgelost.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za mar 26, 2011 8:48 pm

Jöhnk schreef:Ik vind het redelijk ideaal. Cruijff heeft mijns inziens de juiste visie op het opleiden van de jeugd.
Maar Cruijff gaat het dus helemaal niet doen. Cruijff schuift twee volslagen onervaren, introverte vrienden naar voren en blijft zelf lekker 45 weken per jaar in Barcelona zitten. Er is dus geen enkele garantie dat dit gaat werken.

Het is in mijn ogen nog wél een stukje beter dan doorgaan met een directie waarvan je zeker weet dat ze er niets van kunnen. Van mij mag Cruijff deze competentiestrijd absoluut winnen. Maar zo stellig als jij, wimpey en joey zijn over de kwaliteiten van Jonk en Bergkamp (want díe gaan het doen, Cruijff is er alleen op de achtergrond) is nergens op gebaseerd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2011 9:02 pm

Ik denk net als joey dat er een team achter zit.

Garanties heb je nooit, ook niet als je een zogenaamd bewezen vakman binnenhaalt. Het gaat mij vooral om de visie die erachter zit. Meer techniek, meer spelplezier, meer individuele begeleiding. Dat spreekt mij meer aan dan meer judo, meer videoanalyse en meer scouten op lengte.

999

Bericht door 999 » za mar 26, 2011 10:55 pm

Jöhnk schreef:Ik denk net als joey dat er een team achter zit.

Garanties heb je nooit, ook niet als je een zogenaamd bewezen vakman binnenhaalt. Het gaat mij vooral om de visie die erachter zit. Meer techniek, meer spelplezier, meer individuele begeleiding. Dat spreekt mij meer aan dan meer judo, meer videoanalyse en meer scouten op lengte.
En wie zijn dat dan dat " team " ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 26, 2011 11:16 pm

Jazeker, nu wordt de goede naam van Dennis Bergkamp zorgvuldig en respectvol door het slijk gehaald.

Besteedt veel tijd aan zijn gezin. Dan kan hij nooit iets presteren op zijn werk, hè Neef? :666.gif:

Wim Jonk moet oppassen, want als hij meer op de voorgrond treedt, komt straks heel Nederland te weten dat zijn techniektrainingen niets voorstellen, dat hij geen corner voor het doel kan krijgen en sowieso niet kan deugen omdat hij uit Volendam komt en veel paling eet. :hypocrite.gif:

Kortom, het respectvol en zorgvuldig met modder gooien gaat door.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 26, 2011 11:18 pm

Wat zit je nou toch steeds tegen me aan te lullen, joey?
Wordt een beetje vervelend. :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 26, 2011 11:19 pm

Waarom mag dat niet? Sorry, hoor. :confused.gif: :blush.gif:

Ik moet meteen aan jou denken als ik dat verhaal lees.

Maar wat vind je ervan?

Ik vind het reuze logisch. Ze hebben net deze familiezieke prutser trainer van de A1 gemaakt. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door joey op za mar 26, 2011 11:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 26, 2011 11:24 pm

999 schreef:
Jöhnk schreef:Ik denk net als joey dat er een team achter zit.

En wie zijn dat dan dat " team " ...
Van Basten, Rijkaard ...... die straks ergens trainer zijn of natuurlijk Boeve! :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 26, 2011 11:55 pm

Ja, allemaal idioten, die ex-voetballers. Nee, dan onze directieleden. Die hebben het duidelijk uitgevonden. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » zo mar 27, 2011 12:54 am

Of dat het idioten zijn heeft het toch niemand over ?.Wel dat niet over enkele maanden blijkt dat dat gescherm met en van een " team " op een zeepbel is gebaseerd omdat die " teamleden " liever op het veld hun eigen club staan te trainen.

JC zit 40 weken per jaar in Spanje, en heeft ook nog tig andere verplichtingen ...
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 27, 2011 7:59 am

joey schreef:Waarom mag dat niet? Sorry, hoor. :confused.gif: :blush.gif:

Ik moet meteen aan jou denken als ik dat verhaal lees.

Maar wat vind je ervan?

Ik vind het reuze logisch. Ze hebben net deze familiezieke prutser trainer van de A1 gemaakt. :hypocrite.gif:
Nu snap ik je pas als ik het nog eens doorlees, jij sorry. :blush.gif:
Ook ik ben een echte familyman en doe leuke dingen in het zakelijke. Dat bijt elkaar dus niet.
We hebben nog steeds niet het hele verhaal gehoord, Bergkamp in zijn eentje verantwoordelijk maken voor de jeugdopleiding is natuurlijk waanzin. Maar dat zal het ook niet worden. Ik kan me gewoon geen beeld vormen van het nieuwe AJAX, hoe het allemaal georganiseerd gaat worden. Maar ik ben wel inmiddels zover dat ik steeds meer naar de methode JC neig.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo mar 27, 2011 8:45 am

Cruijff wil gewoon hetzelfde als wat hij bij Barcelona heeft gedaan. Oud-spelers die in de top hebben gespeeld op belangrijke functies. Bij Barcelona heeft hij dat gedaan door Amor (hoofd-jeugdopleidingen), Zubizaretta (technisch directeur) en Gardiola (trainer) te maken. Bij Ajax staat hij hetzelfde voor met het trio Bergkamp-Jonk-de Boer. Dus laat hem lekker zijn gang gaan zou ik zeggen. Het trio bij Barcelona had ook geen ervaring en kijk hoe de jeugdopleiding van Barcelona er nu voor staat.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo mar 27, 2011 9:06 am

Maar hoe belangrijk moet je een Bergkamp die meerdere malen heeft aangegeven in Engeland te willen werken maken?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 27, 2011 9:15 am

Of dat echt zo is, weet ik gewoon niet. Maar zoals het nu gaat, is het ook niets. Het idee dat de echte voetbalnamen rondom AJAX weer de kar gaan trekken, spreekt me toch wel aan. En tot nu toe heb ik steeds geloofd in de leiders van dat moment en zie wat het ons gebracht heeft. :blush.gif:

Dus ik doe eens gek, ik ga voor JC. :blub.gif:

Lekker opportunistisch zoals het een ware voetbalsupporter betaamt. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 27, 2011 9:22 am

Neefkens schreef:Nu snap ik je pas als ik het nog eens doorlees, jij sorry. :blush.gif:
:biggthumpup.gif:

Ook ik ben een echte familyman en doe leuke dingen in het zakelijke. Dat bijt elkaar dus niet.
Ik zie het probleem ook niet zo. Bergkamp was trainer van de D2. Van kinderen van tien dus. Moet hij dan tachtigurige werkweken maken? Ik begrijp dat hij niet genoeg rapportjes schrijft. Dat interesseert me dus geen *****. De jeugdtrainers moeten ervoor zorgen dat die jochies zich goed ontwikkelen. Dát is hun werk. Ik heb liever een topper die niets opschrijft dan een middelmatige jeugdtrainer die steeds op tijd zijn administratie doet.

Overigens heeft Bergkamp eerder zelf dit gezegd:

"Frank de Boer, Wim Jonk en ik hebben onze roem al gehad als spelers, hoeven onze nek niet uit te steken, maar willen de club gewoon graag helpen. Het afbreukrisico nemen we voor lief. Zie het als een gebaar van onze kant om al onze knowhow beschikbaar te stellen aan de club die we liefhebben. En het is niet zo dat we elke week even anderhalf uur langskomen. We willen ons volledig inzetten.”

Bergkamp zal er niet alleen voor komen te staan. Natuurlijk niet. Vergeet niet, dit is een erezaak voor Cruijff. Al vijftien jaar lang ergert hij zich dood aan de situatie bij de jeugdopleiding. Al die jaren al laat hij weten: het moet anders, het moet beter. Hij zal niet rusten voor het stáát. Hij gaat echt niet op zijn berg in Barcelona wijn zitten drinken terwijl op De Toekomst de boel in de soep draait. Zijn reputatie en de toekomst van zijn club staan op eht spel. Dat is niet niets.

Ik kan me gewoon geen beeld vormen van het nieuwe AJAX, hoe het allemaal georganiseerd gaat worden. Maar ik ben wel inmiddels zover dat ik steeds meer naar de methode JC neig.
Ha! :headbang.gif:

Ik zou zeggen: geef het een kans. Wat hebben we te verliezen? We hebben het al zoveel jaar op die andere manier gedaan en het werkt niet. Ik vind het ronduit belachelijk dat VDB het beter denkt te weten dan Cruijff. Het is alsof de buurtverpleegkundige de hartchirurg gaat vertellen hoe hij moet opereren. Wat je verder ook van Cruijff vindt, hij is een voetbalman in hart en nieren. Hij weet heus wel waar hij het over heeft.

Over woensdag: ik maak me wel zorgen dat het niet op die manier lukt. Coronel heeft de ledenraad bij elkaar geroepen, hij zal wel koppen geteld hebben. Ik denk dat Cruijff wel aan een meerderheid gaat komen maar dat hij de tweederde niet gaat halen.
Laatst gewijzigd door joey op zo mar 27, 2011 10:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 27, 2011 9:34 am

Laat Boog, om z'n eigen goodwill, in vredesnaam niet meer aankomen met 'warme club', personeelsbeleid en 'zo gaan we niet met mensen om'. Uit m'n hoofd kom ik al tot een tombola en een geschuif (gesol?) met mensen dat in een professionele organisatie compleet misstaat:

We zijn in iets meer dan 2 jaar Boog aan de 3e trainer toe. DB is technisch coordinator geweest, assistent, zou de opvolger van Jol worden en daarna technisch manager.

Waarom krijgt Bergkamp promotie wanneer men bij Ajax zo ontevreden over hem is / was? Fred Grim wás 'begeleider verhuurde spelers' (echt waar!) en traint nu de A1. Spijkerman deed iets in de scouting, was assi van Foppe in Kaapstad, nu assi van FdB.

Boog liet Jol z'n eigen clan meenemen (in strijd met de leidraad van het beleid, het rapport-Coronel): Cock, Lindeman, vd Dussen. Allemaal al weer afgeserveerd. Voor Mühren en Tahamata had Boog geen plek meer. In de zaak tegen HvdZ ging Boog er voor de AC keihard af. Loog aantoonbaar en werd via de media gecorrigeerd door bijv. Hiddink.

En passant mocht Jol binnen halen wie hij wilde. Scoutingrapport of niet. Atouba, Verhoeven, Suk, die Brazilianen, Lodeiro, Tainio, Mido, Ooijer etc. Heeft miljoenen gekost. We kwamen onder deze AD niet voor niets op -23 uit, vorig seizoen.

Continuiteit: nada. Boog speelt de kaart DB en JOR en probeert LvG binnen te loodsen. Want LvG zal wél met DB en JOR willen werken. Bergkamp is nu Boog's scapegoat, van hem laat hij niets heel. Zou teveel tijd aan het gezin besteden. Grappig, Boog schijnt maar 32 uur per week te werken. En verkoos bij z'n gezin te blijven i.p.v. voor de AC te verschijnen in de zaak tegen HVDZ. Warme club, uh huh...

Boog heeft er op alle fronten een chaos van gemaakt. Alles wat hij doet of zegt is te fileren of in tegenspraak met eerdere uitspraken. Financieel, personeel, qua continuiteit, qua bereikte doelstellingen in verhouding tot dat rapport. Er schiet me niets te binnen wat die man wél goed heeft gedaan. Hij doet maar wat. Berokkent de club ongekende schade. Nog. Want z'n dagen zijn geteld.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 27, 2011 9:52 am

wimpey schreef:En verkoos bij z'n gezin te blijven i.p.v. voor de AC te verschijnen in de zaak tegen HVDZ.
Hij was bedreigd, beweerde hij. En natuurlijk heeft hij aangifte gedaan bij de politie.

O nee, toch niet. Bij nader inzien was hij niet bedreigd....

Die man is een pathologische leugenaar. We moeten zo snel mogelijk van hem af.

Ik wist niet dat Fred Grim 'begeleider verhuurde spelers' was.... :biggrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo mar 27, 2011 9:59 am

Trab schreef:Cruijff wil gewoon hetzelfde als wat hij bij Barcelona heeft gedaan. Oud-spelers die in de top hebben gespeeld op belangrijke functies. Bij Barcelona heeft hij dat gedaan door Amor (hoofd-jeugdopleidingen), Zubizaretta (technisch directeur) en Gardiola (trainer) te maken. Bij Ajax staat hij hetzelfde voor met het trio Bergkamp-Jonk-de Boer. Dus laat hem lekker zijn gang gaan zou ik zeggen. Het trio bij Barcelona had ook geen ervaring en kijk hoe de jeugdopleiding van Barcelona er nu voor staat.
Bij Bayern doen ze het weer anders. Daar staan alle voetbalmastodonten wel gewoon direct aan het roer. Het kan dus allebei. Waarbij ik wel Barcelona prefereer, omdat die ego's bij Bayern ook niet altijd alles zijn. En bij Barcelona van onderop - jeugd - het team is opgebouwd, in plaats van ingekocht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 27, 2011 10:41 am

Nog even terugkomen op deze post. Die bleef door mijn hoofd spoken. Ik waardeer aan AR dat hij hij vaak een originele invalshoek heeft.
Ajax Rules schreef:Even iets anders....

Waarom is altijd iedereen het erover eens dat Cruijff het meeste verstand van voetbal heeft van iedereen? Waarom zou hij meer verstand van het spel hebben dan Danny Blind of Fred Rutten? Co Adriaanse zegt bijvoorbeeld altijd dat hij geen idee heeft waar Cruijff het over heeft.

En stel dat Cruijff er echt meer verstand van heeft, hoe kunnen wij (AR, Bertje, Joey) dat dan beoordelen? Als de genialiteit van JC echt uniek is, hoe kunnen wij als gewone leken daar dan uberhaupt over meepraten of inzicht in hebben?

Is Cruijff niet gewoon een mythe en zijn superieure inzichten de kleren van de keizer?

(Dit is niet polemisch bedoeld, maar echt om een serieuze discussie aan te jagen).

Om te beginnen: Co Adriaanse is op dit punt niet serieus te nemen. Weet je dat hij ooit een groupie van Cruijff was? Op zijn instigatie is zelfs ooit, toen hij bij het toenmalige PEC Zwolle werkte, een tribune naar Cruijff vernoemd. Zoek maar na. De bewondering van Adriaanse sloeg om in haat, toen Cruijff het waagde om het werk van Adriaanse bij de jeugdopleiding van Ajax te bekritiseren.

Maar Adriaanse, met zijn 'academische opleiding' (sportacademie) speelt wel in op de gevoelens van mensen die Cruijff zien als een domoor zonder opleiding die maar wat zegt. Cruijff is niet te volgen, zeggen ze dan, het is allemaal geklets. Het klopt dat Cruijff niet de verbale vermogens heeft van Adriaanse. En het klopt ook dat de benadering van Cruijff eerder intuïtief/creatief is dan systematisch. Dat wil niet zeggen dat hij geen oog heeft voor het systematische, of dat hij daarmee onzin praat. Het intuïtief/creatieve is een belangrijk onderdeel van het voetbal. Misschien wel het belangrijkste. Elke wereldtopper is begaafd op dit punt, en daarom zal Cruijff altijd op een lijn zitten met andere (ex-) topvoetballers. Of je het nou hebt over Stoichkov, Laudrup, Koeman, Rijkaard, Van Basten, ze zullen allemaal zeggen dat Cruijff de beste trainer is die ze ooit hebben gehad.

Nee, wij kunnen dat als leken niet beoordelen, dus moeten we afgaan op het oordeel van anderen. Laten we dat dus maar doen. Op Co Adriaanse na, die dus persoonlijke motieven heeft, zul je niet snel iemand bínnen de voetbalwereld tegenkomen die vindt dat Cruijff er geen verstand van heeft. Zelfs zijn grootste vijanden zeggen dat niet, want ze gaan zich niet belachelijk maken. Van Gaal bijvoorbeeld kan het bloed van Cruijff wel drinken, maar hij ging wél stage lopen bij Barcelona. Waarom? Omdat hij vond dat Cruijff als voetbalman niet serieus nam? Natuurlijk niet.

999

Bericht door 999 » zo mar 27, 2011 11:16 am

Probleem is en blijft dat JC zelf niks gaat trainen ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 27, 2011 11:48 am

joey schreef:
wimpey schreef:En verkoos bij z'n gezin te blijven i.p.v. voor de AC te verschijnen in de zaak tegen HVDZ.
Hij was bedreigd, beweerde hij. En natuurlijk heeft hij aangifte gedaan bij de politie.

O nee, toch niet. Bij nader inzien was hij niet bedreigd....

Die man is een pathologische leugenaar. We moeten zo snel mogelijk van hem af.

Ik wist niet dat Fred Grim 'begeleider verhuurde spelers' was.... :biggrin.gif:
Ik wil het wel even een beetje opnemen voor Van den Boog. Hij wordt neergezet als iemand die louter leugens de wereld inslingerd. Dat gaat me echt veel en veel te ver. Er wordt de laatste tijd van alles in de media geroepen, waarna Van den Boog zich moet verdedigen. Maar helaas is het kwaad al geschied. Iedereen gelooft de woorden in de media en wanneer de hoofdpersoon zijn verklaring geeft, wordt dit afgedaan als een leugen.

Die man kan eigenlijk niks meer zeggen. Toch spreken de feiten in zijn voordeel. Als ik het grotere geheel bekijk is Ajax er financieel weer aardig bovenop en heeft hij een goede keuze gemaakt met Jol. In details heeft hij misschien wat fouten gemaakt, maar in het grotere geheel is hij gewoon goed bezig.

Nu komt Cruijff voor de zoveelste keer binnenstormen en wil allerlei dingen die arbeidstechnisch niet eens kunnen. Wat moet je dan als Van den Boog? Gewoon maar even Cruijff de vrije hand geven en zelf verantwoordelijk blijven? Dat accepteert toch geen enkele directeur?
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 27, 2011 12:22 pm

Ik gooi hem maar in deze topic .....
Sportwereld schreef:Achterhoeker gaat met Turkije cruciale fase in
Guus Hiddink
.

ISTANBUL - Guus Hiddink wordt alweer in verband gebracht met Chelsea. En als hij tegen Oostenrijk en België punten verspeelt, levert hij zijn contract in als bondscoach van Turkije. De waarheid ligt (iets) anders. ,,Ik heb hier genoeg te doen en het is nog leuk ook,'' zegt Hiddink in een reportage in het AD. Dinsdag speelt hij thuis tegen Oostenrijk.

Ik gaf net een interview aan TRT, zeg maar de Turkse NOS. Ik kwam daar te spreken over planning en strategie. De interviewer schoot in de lach, hij zei dat voor die begrippen eigenlijk geen Turkse woorden bestaan. Dat zal wel niet helemaal waar zijn, maar het zegt iets over hoe ze hier lang gewerkt hebben, heel erg gebaseerd op impulsiviteit.

Vanuit de bovenste verdieping van zijn hotel kijkt Guus Hiddink het stadionnetje van Besiktas in. ,,Daar kan ik bij wegmijmeren, een blik in zo'n oud stadion als Inönü. Voor Turkse begrippen klein en alweer verouderd. Daarom gaat het verbouwd worden. Het is er elke veertien dagen feest. Voetbal is feest hier.''

Maar de laatste twee interlands van Turkije was het even geen feest. Uit werd met 3-0 van Duitsland verloren, waarna Azerbeidzjan met 1-0 eveneens te sterk bleek. In groep A van de kwalificatie voor het EK heeft Turkije duidelijk schade opgelopen. Hiddink ook?

,,Zo voel ik dat niet. De recente resultaten versnellen alleen wel de sanering die ik als opdracht meekreeg. Uit tegen Duitsland boden we te weinig weerstand en werden we onder de voet gelopen. Maar van Duitsland mag je een keer verliezen. Tegen Azerbeidzjan lag het anders. Dat verlies werd als een schande uitgelegd hier en dat begrijp ik wel. Zulke verliezen versnellen het proces van vernieuwing.

,,We hebben ook daarom een schaduwteam, Turkije B, geformeerd waar Fuat Usta en Pierre van Hooijdonk de jongens in beeld houden die tussen Jong Turkije en het A-elftal zijn weggevallen. Daar moeten genoeg geschikte spelers voor de nationale ploeg bij zitten. Jongens dus die het de gevestigde orde moeilijk moeten maken. Ik verwachtte veel verzet tegen dat plan omdat je toch weer een nieuwe categorie jongens bij hun club wegroept. Maar er was geen spoor van verzet, iedereen is enthousiast.

,,Ik gaf net een interview aan TRT, zeg maar de Turkse NOS. Ik kwam daar te spreken over planning en strategie. De interviewer schoot in de lach, hij zei dat voor die begrippen eigenlijk geen Turkse woorden bestaan. Dat zal wel niet helemaal waar zijn, maar het zegt iets over hoe ze hier lang gewerkt hebben, heel erg gebaseerd op impulsiviteit. Dat heeft ook zijn charmes en het hoeft er niet helemaal uit. Maar een beetje planmatig werken, kan geen kwaad.''

Klopt het verhaal dat u uw contract inlevert bij puntenverlies aan Oostenrijk en België?
,,Dat is door Engelse kranten verkeerd geïnterpreteerd. Ik steek pas mijn vinger op als ik geen perspectief meer zie. Of als ik er geen lol meer in heb, dat telt ook zwaar voor me.''

Over Engeland gesproken, uw terugkeer naar Chelsea wordt er al voorbereid, zeggen ze daar.
,,Ik weet niet wat daar speelt nu. Dit is niet het moment voor mij om daar überhaupt wat over te zeggen. Iedereen weet dat ik over de hele wereld veel contacten heb en dan komen clubs en spelers ter sprake. Maar in het openbaar zwijg ik. Als je dat doet, blijf je overeind. Nooit te koop lopen met belangstelling van derden. Vind ik zo goedkoop. Maar wel blijven kijken naar wat er overal gebeurt. Zo sta ik graag bij Ajax tussen de coulissen te kijken naar wat er op dat toneel allemaal aan de hand is. Best boeiend. Of op de fiets naar De Toekomst, kijken hoe jonge trainers zich ontwikkelen.''
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 27, 2011 12:33 pm

Alsof hij op de fiets de Amstel over komt.

Plaats reactie