Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Thijs » wo jun 06, 2018 10:18 am

Gezond verstand schreef:
Yopii schreef:
Haesaert hoeft geen netwerk op te bouwen. Hij weet de beste Belgische jeugdspelers te zitten, dus ik verwacht er wel wat van. Belgen en Ajax vormen bovendien een goede combinatie. Belgen missen vaak mentale hardheid, die kunnen ze bij Ajax opdoen. Het is opvallend dat veel Belgische talenten mislukken bij PSV, zelfs als ze bekend staan als zeer veelbelovend.
Op Vertonghen en Alderweireld na zijn alle talentvolle Belgen bij Ajax ook mislukt. Verbist, Aboorah, Rits, De Mul en nog een paar van wie ik de naam al ben vergeten. Zo opvallend is het bij PSV dus niet.
Nathan Leyder vergeet je nog. Al kunnen we van Thomas Vermaelen ook niet zeggen dat ie is mislukt, die heeft toch maar mooi Barcelona gehaald. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » zo jun 17, 2018 2:52 pm

Vermaelen was ik inderdaad vergeten
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 22, 2018 11:15 pm

Ajax en de verdwenen honderd miljoen euro aan miskopen en salariskosten

http://www.elfvoetbal.nl/article/272792 ... ariskosten

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jun 22, 2018 11:18 pm

Huiliehuilie. Wat is dit voor gelul zeg. Iedere betaald voetbalclub heeft miskopen. Allemaal. Dus (helaas) Ajax ook. Staat tegenover dat de lijst aan spelers die Ajax met winst heeft verkocht, vele malen groter is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 22, 2018 11:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Huiliehuilie. Wat is dit voor gelul zeg. Iedere betaald voetbalclub heeft miskopen. Allemaal. Dus (helaas) Ajax ook. Staat tegenover dat de lijst aan spelers die Ajax met winst heeft verkocht, vele malen groter is.
:smallgrin.gif:

Ze hebben vooral goed gezocht om via 10 aankopen vrijwel exact op 100 miljoen uit te komen. :smallgrin.gif: Als je een willekeurige speler vervangt door pakweg Olaf Lindenbergh kom je op een veel minder rond getal uit.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Staat tegenover dat de lijst aan spelers die Ajax met winst heeft verkocht, vele malen groter is.
Tot een X aantal jaar geleden wel voornamelijk zelf opgeleide spelers. De voltreffer van Sanchéz die voor een slordige 5 miljoen binnenkomt en na één seizoen voor een veelvoud werd doorverkocht was erg raak, al had ik hem liever nog wat langer bij Ajax gezien.

Huntelaar, Suárez en Cillessen gingen ook weg voor heel wat meer miljoenen dan ze ooit gekost hebben, maar vaak als Ajax vergelijkbare transfersommen voor een speler neerlegde werd op die speler flink afgeschreven.

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr jun 22, 2018 11:35 pm

Daarbij schoot sulejmani ons de champions league in, dus ondanks zn algemene prestatie heeft ie ook het nodige opgeleverd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 23, 2018 11:05 am

Iniesta schreef:Daarbij schoot sulejmani ons de champions league in, dus ondanks zn algemene prestatie heeft ie ook het nodige opgeleverd.
:excited.gif:

Dus de benauwde zege op Dynamo Kiev in 2010 was omdat Sulejmani in absolute topvorm verkeerde?

Iniesta

Bericht door Iniesta » za jun 23, 2018 1:13 pm

Waar wordt dat gezegd??

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 23, 2018 1:44 pm

Iniesta schreef:Waar wordt dat gezegd??
Iniesta schreef:Daarbij schoot sulejmani ons de champions league in, dus ondanks zn algemene prestatie heeft ie ook het nodige opgeleverd.
Technisch gezien schoot El Hamdaoui Ajax de Champions League in, die na een voorzet van Sulejmani voor lege doel nog bijna mistte.

In mijn ogen was het vooral aan Suárez en Stekelenburg te danken, die hun WK vorm mee het nieuwe seizoen in namen en ook een aardige dosis geluk dat Ajax toen door beide voorronden heen kwam.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za jun 23, 2018 2:56 pm

Dacht dat ie zelf scoorde
Kutaankoop dan

Alexander

Bericht door Alexander » do jun 28, 2018 8:46 am

Peter Bosz zat gisteren bij VI. Kwam goed en rustig over. Gaf ook aan open te staan voor een terugkeer bij Ajax. Ik was zeker niet de allergrootste Bosz aanhanger, maar in vergelijking met Ten Hag en Keizer is Bosz natuurlijk wel een vakman.

De Dominee

Bericht door De Dominee » do jun 28, 2018 9:17 am

Dat hij open staat voor een terugkeer is uitstekend nieuws. Zodra Ten Hag faalt en dus VD Sar ook faalt en verdwijnt staat de deur weer wagenwijd voor hem open.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do jun 28, 2018 9:20 am

Alexander schreef:Peter Bosz zat gisteren bij VI. Kwam goed en rustig over. Gaf ook aan open te staan voor een terugkeer bij Ajax. Ik was zeker niet de allergrootste Bosz aanhanger, maar in vergelijking met Ten Hag en Keizer is Bosz natuurlijk wel een vakman.
Ik wil ten Hag nog het voordeel van de twijfel gunnen, de komende maanden gaan uitwijzen of hij de juiste man voor Ajax is.

Mijn voorkeur ging na het ontslag van Keizer ook uit naar terugkeer Bosz, denk echter dat er binnen de club te veel weerstand was, helaas.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jun 28, 2018 9:26 am

Alexander schreef:Peter Bosz zat gisteren bij VI. Kwam goed en rustig over. Gaf ook aan open te staan voor een terugkeer bij Ajax. Ik was zeker niet de allergrootste Bosz aanhanger, maar in vergelijking met Ten Hag en Keizer is Bosz natuurlijk wel een vakman.
Zo zeg, het is wel heel kinderachtig geweest daar.
In de trainerskamer werkten we gewoon niet samen. Bergkamp was niet hét struikelblok, maar wel onderdeel van. Als ik zei: ’ik heb op niveau gespeeld’, zei Bergkamp: ’je hebt alleen bij Feyenoord gespeeld.’ Ik denk dat ik wel op niveau heb gespeeld.”
YNWA

Iniesta

Bericht door Iniesta » do jun 28, 2018 9:47 am

Tja typische opmerking waar je bij moet zijn om te beoordelen in welke context dit gezegd wordt.
Als het als geintje wordt gemaakt, zie ik niet wat er mis is.
Als het geen geintje is, ben ik wel benieuwd in welke context Bosz überhaupt serieus wil melden dat hij op niveau heeft gespeeld.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jun 28, 2018 10:34 am

Even nagekeken maar Bergkamp zei tegen Bosz, je moet zelf op niveau gespeeld hebben om te begrijpen wat er bij Ajax gebeurd. Volgens Bergkamp is Feyenoord dus niet op niveau gespeeld hebben. Nu kan je een aantal flauwe grappen maken maar dan is er weinig respect voor de hoofdtrainer van de assistent hoor.
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jun 28, 2018 11:11 am

InnerHarbour schreef:Even nagekeken maar Bergkamp zei tegen Bosz, je moet zelf op niveau gespeeld hebben om te begrijpen wat er bij Ajax gebeurd. Volgens Bergkamp is Feyenoord dus niet op niveau gespeeld hebben. Nu kan je een aantal flauwe grappen maken maar dan is er weinig respect voor de hoofdtrainer van de assistent hoor.
Want Louis van Gaal heeft wel op hoog niveau gespeeld?

Inderdaad, weinig respect. Echt heel sneu als Bergkamp dit meent.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Iniesta

Bericht door Iniesta » do jun 28, 2018 6:38 pm

In die context inderdaad erg sneu.
Toch jammer dat zo n jeugdheld zo van zn voetstuk valt.
Meer nog dan van Basten, van wie ik het wel weer kan waarderen hoe hij zichzelf als trainer evalueert

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » za jun 30, 2018 8:36 am

InnerHarbour schreef:Even nagekeken maar Bergkamp zei tegen Bosz, je moet zelf op niveau gespeeld hebben om te begrijpen wat er bij Ajax gebeurd. Volgens Bergkamp is Feyenoord dus niet op niveau gespeeld hebben. Nu kan je een aantal flauwe grappen maken maar dan is er weinig respect voor de hoofdtrainer van de assistent hoor.
voor het eerst dat ik het met IH eens ben. Dit is heel ondermijnend, als supporter kan je zoiets met een knipoog zeggen, als collega en assistent kan je dit niet zeggen terwijl je het meent. Dan ben je aan stoelpoten aan het zagen. Tel daarbij op dat Bergkamp zelf al niet mee ging naar uitwedstrijden omdat hij daar geen zin in had, en het is logisch dat Bosz hem niet meer bij de staf wilde.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii

Bericht door Yopii » zo jul 01, 2018 10:33 pm

Iniesta schreef:In die context inderdaad erg sneu.
Toch jammer dat zo n jeugdheld zo van zn voetstuk valt.
Meer nog dan van Basten, van wie ik het wel weer kan waarderen hoe hij zichzelf als trainer evalueert
Van Basten laat zich overal vet betalen zonder te presteren. Vervolgens concludeert hij dat de baan helaas niets voor hem was. Goh... :excited.gif:

Bergkamp zal zoiets wel gezegd hebben in het heetst van een discussie. Big deal.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma jul 02, 2018 2:30 am

ga jij even aan de stoelpoten van je baas zagen, en tussen de regels door zeggen dat je hem niet respecteert, kijken wat voor big deal dat is.
Fans van andere clubs

Yopii

Bericht door Yopii » ma jul 02, 2018 10:04 am

Bergkamp was geen gewone assistent. Hij is ook niet zomaar iemand, natuurlijk.

Hij wijst erop dat F. niet het hoogste niveau is. Dat klopt toch?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jul 02, 2018 11:04 am

8 caps voor het Nederlands Elftal, aardig niveau hoor.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma jul 02, 2018 1:13 pm

Yopii schreef:Bergkamp was geen gewone assistent. Hij is ook niet zomaar iemand, natuurlijk.

Hij wijst erop dat F. niet het hoogste niveau is. Dat klopt toch?
Ondermijnen van de trainer, als assistent zijnde. Het blijft schandalig.
Fans van andere clubs

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma jul 02, 2018 1:15 pm

WP_Legend schreef:8 caps voor het Nederlands Elftal, aardig niveau hoor.
plus kampioen in de eredivisie.
Fans van andere clubs

Plaats reactie