De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

jabu

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr mar 25, 2011 1:27 pm

@ Joey:
Wat vind jij van het feit dat Cruijff wederom de poppetjes wil invullen?

Vind jij Cruijff zijn manier van communiceren en zijn uitlatingen over de directie echt netjes?

Je geeft aan niet aan Bergkamp zijn integriteit te twijfelen. Hoe kijk jij dan tegen het feit aan dat hij als medewerker van Ajax Eriksen bij Arsenal aanbeveelt?

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr mar 25, 2011 1:28 pm

Schatje toch. Vanavond maar weer met witte en rode wijn proosten op ons dierbaar rood en wit! :ajaxscarf.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 25, 2011 1:29 pm

Lijkt me een fijn plan! Jammer dat dat achterlijke oranje er nu weer voor zorgt dat we geen Ajax hebben dit weekend.
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr mar 25, 2011 1:32 pm

M schreef:
El Clavo schreef:Jij vindt het niet vreemd dat 2 jongens met nauwelijks ervaring opeens zulke belangrijke posities krijgen? Als ik directeur was zou ik daar ook wel even een nachtje over willen slapen.
Die directeur heeft samen met Cruijff en dat technische platform dat advies toch zelf geschreven / ondertekend?
Voor zover ik weet niet. VDB heeft alles alleen ter kennisgeving aangenomen. Cruyff mag met z'n clubje wat adviezen geven, maar ik zie niet waarom VBD dat klakkeloos over zou moeten nemen. Ajax/voetbal is een bedrijf geworden, daar kun je niet alleen met wat hobbyisten aan de bak.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 25, 2011 1:33 pm

Hup, Sylvie! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif: :ajax.gif:
Jabu schreef:@ Joey:
Wat vind jij van het feit dat Cruijff wederom de poppetjes wil invullen?

Vind jij Cruijff zijn manier van communiceren en zijn uitlatingen over de directie echt netjes?

Je geeft aan niet aan Bergkamp zijn integriteit te twijfelen. Hoe kijk jij dan tegen het feit aan dat hij als medewerker van Ajax Eriksen bij Arsenal aanbeveelt?

Je bedoelt dat bericht van goal.com? :confused.gif: Geloof ik weinig van. Bergkamp hoeft Eriksen niet aan te bevelen, want bij Arsenal kennen ze Eriksen allang.

Weet ik niet. Moet blijken. Maar ik denk dat de lat hoger komt te liggen. Ook Bergkamp en Jonk moeten presteren, want ze worden op de vingers gekeken door Cruijff.
Ik denk dat er onder de voetbalmensen veel steun is voor de ideeën van Cruijff.

Ja, ik vind dat Cruijff het tot op heden netjes heeft gedaan. Niets mis mee. Vooralsnog is het zo geregeld dat je binnen Ajax iets te zeggen kunt krijgen via de ledenraad. Dat Cruijff daar gebruik van maakt, valt hem niet aan te rekenen. (Hebben we eindelijk eens iets aan die ledenraad, haha.)
Gisteren was hij woedend, maar hij hield het beschaafd.
Het stinkt aan alle kanten!

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr mar 25, 2011 1:40 pm

Vanmiddag was Johan wel weer lekker bezig op AT5 :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 1:45 pm

Ride schreef:Vanmiddag was Johan wel weer lekker bezig op AT5 :ajaxscarf.gif:
Vertel!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 25, 2011 1:57 pm

http://www.at5.nl/artikelen/59339/verkl ... en-onjuist

Over voetballen, hè? Ik praat niet over het andere. Dat zegt Cruijff dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 2:26 pm

Telesport schreef:Molenaar steunt Cruijff
AMSTERDAM - Keje Molenaar kan zich volledig vinden in de manier waarop Johan Cruijff de macht probeert te grijpen bij Ajax. De oud-voetballer werd onlangs op voorspraak van de legendarische nummer veertien in de ledenraad van de Amsterdamse club verkozen. Hij steunt Cruijff die donderdag hard in botsing kwam met de clubleiding van Ajax, die van hem moet opstappen als zijn plan niet wordt ingevoerd.

„Het kan kennelijk niet anders. De ideeën kunnen alleen slagen als ze snel en onverkort worden ingevoerd. Het uur U is aangebroken. We hebben geen tijd te verliezen”, aldus Molenaar, die donderdag nog contact had met Cruijff. „Hij heeft me om steun gevraagd en ik sta vierkant achter hem. We moeten nu gewoon wat doen. Wat de sportieve prestaties betreft kan het niet slechter. Als we langer wachten, zijn we weer een seizoen verder.”
Als Blind's positie komt te vervallen, dan hebben we in ieder geval een nieuw scholletje binnen bij Ajax. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Arthur

Bericht door Arthur » vr mar 25, 2011 2:27 pm

Ik vind sec gezien dat de directie best een goed punt heeft dat zij niet zomaar klakkeloos alles wat een adviseur zegt kunnen overnemen.

Maar het probleem is simpelweg dat we al voor de 7e keer op rij geen kampioen worden en dat er onder deze directie en met de huidige aanpak geen enkele aanleiding is om te geloven dat we dat volgend jaar wel worden.
Cruijff heeft in ieder geval qua voetbal het hart op de juiste plaats en ik geloof dat hij het project 'Ajax' als laatste kunstje ziet. Dit gaat in ieder geval verder dan wat vriendjes een baantje bezorgen, want voor zoiets banaals zou hij zich echt niet zo druk maken.

Ik kies in deze de kant van Cruijff omdat ik dit zie als een laatste alles-of-niets reddingspoging om Ajax terug te brengen waar het hoort. Dat heb ik liever dan dat we op de manier van de laatste jaren blijven doorsukkelen met de ene teleurstelling na de andere.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 25, 2011 2:33 pm

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/25/dan ... -oprotten/

:headbang.gif:

Bron is Boog, dus het is met 99% zekerheid een schromelijke overdrijving of leugen. Maar de insteek is prima.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 25, 2011 2:37 pm

Peter schreef: Overigens snap ik nog steeds niet welke vijf man vdBoog nu bedoelt, hoor. De technische staf heeft die man het dus over.
3 van de 5 zijn dus DB, Otto en JOR.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 2:38 pm

Technische staf is dus wat breder. Inclusief trainers/begeleiding jeugdopleiding.

Als Cruijff zo uitgebreid ook met Frank heeft gesproken, zal het een lekkere spanning opleveren t.a.v. Blind. Of Cruijff negeert ook Frank in deze of Frank kijkt inmiddels anders tegen Blind aan. Van het laatste heb ik niet de indruk, want ze gaan amicaal met elkaar om.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr mar 25, 2011 2:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 25, 2011 2:40 pm

Arthur schreef: Ik kies in deze de kant van Cruijff omdat ik dit zie als een laatste alles-of-niets reddingspoging om Ajax terug te brengen waar het hoort.
Het is natuurlijk niet 'just' JC. Het is een groep oud-topspelers onder regie van JC.

Het kan er bij mij niet in dat klankbordgroeplid Boog door directeur Boog overruled wordt. Hoe werkt dat? Is die vent schizofreen?

Anyway, hij is binnen no-time weg.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mar 25, 2011 2:42 pm

wimpey schreef:http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/25/dan ... -oprotten/

:headbang.gif:

Bron is Boog, dus het is met 99% zekerheid een schromelijke overdrijving of leugen. Maar de insteek is prima.
Maar... dit kán toch gewoon niet?

Ik snap er niks meer van. Cruijff die zulke woorden gebruikt kan ik me al niet voorstellen, maar dat hij blijkbaar zo rigoreus is.... dat kan arbeidstechnisch toch allemaal niet?
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 2:44 pm

Als het waar is, dan zegt het veel over Cruijff. Dat zou wel met de diagnose kloppen van Luc: machthebbers gedragen zich zo.

Vooralsnog ga ik er maar vanuit dat dit ook propaganda is vanuit VBG kamp.

En inderdaad, arbeidsrechtelijk krijg je dat niet rond.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr mar 25, 2011 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 25, 2011 2:45 pm

GangstaRiB schreef: Maar... dit kán toch gewoon niet?

Ik snap er niks meer van. Cruijff die zulke woorden gebruikt kan ik me al niet voorstellen, maar dat hij blijkbaar zo rigoreus is.... dat kan arbeidstechnisch toch allemaal niet?
Komt uit de koker van aartsleugenaar Boog. Die doet en zegt alles om te surviven. Hij kleeft aan het pluche.

JC, Jonk en Bergkamp komen op mij niet over als mensen die grof in de mond zijn.

Dat ze DB, Otto en JOR wellicht kwijt willen, is een ander verhaal.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 2:46 pm

Wanneer zal deze soap verfilmd worden. Wordt een bestseller!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 25, 2011 2:46 pm

Arthur schreef:Ik vind sec gezien dat de directie best een goed punt heeft dat zij niet zomaar klakkeloos alles wat een adviseur zegt kunnen overnemen.

Maar het probleem is simpelweg dat we al voor de 7e keer op rij geen kampioen worden en dat er onder deze directie en met de huidige aanpak geen enkele aanleiding is om te geloven dat we dat volgend jaar wel worden.
Cruijff heeft in ieder geval qua voetbal het hart op de juiste plaats en ik geloof dat hij het project 'Ajax' als laatste kunstje ziet. Dit gaat in ieder geval verder dan wat vriendjes een baantje bezorgen, want voor zoiets banaals zou hij zich echt niet zo druk maken.

Ik kies in deze de kant van Cruijff omdat ik dit zie als een laatste alles-of-niets reddingspoging om Ajax terug te brengen waar het hoort. Dat heb ik liever dan dat we op de manier van de laatste jaren blijven doorsukkelen met de ene teleurstelling na de andere.
In grote lijnen eens. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr mar 25, 2011 2:48 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Maar... dit kán toch gewoon niet?

Komt uit de koker van aartsleugenaar Boog. Die doet en zegt alles om te surviven. Hij kleeft aan het pluche.

JC, Jonk en Bergkamp komen op mij niet over als mensen die grof in de mond zijn.

Dat ze DB, Otto en JOR wellicht kwijt willen, is een ander verhaal.
Rik van de Boog is een leugenaar, als men dat nu nog niet inziet zit je aan de verkeerde kant van het verhaal te kijken.
Zoveel tegenstrijdige zaken, zie v.d. Zee en het gedoe met Martin Jol.
Doodmoe wordt ik van die kerel.

Het zal eerder andersom zijn geweest.
Hij probeert nu Johan Cruijff zwart te maken maar vergist zich in de onaantastbaarheid van JC.

Ik geloof in Johan en zijn ideëen, bij Barca ook niet echt slecht gelopen daar.
Vakkie 129

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 2:49 pm

Duke schreef:
Arthur schreef:Ik vind sec gezien dat de directie best een goed punt heeft dat zij niet zomaar klakkeloos alles wat een adviseur zegt kunnen overnemen.

In grote lijnen eens. :biggthumpup.gif:
:biggthumpup.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr mar 25, 2011 2:51 pm

Dit bestuur heeft zich volstrekt belachelijk gemaakt door de belangrijkste aanbevelingen uit het Coronel-rapport volledig te negeren. Dan rest er niks anders dan op te stappen of je mond te houden en de aanbevelingen van Johan op te volgen.

ferry

Bericht door ferry » vr mar 25, 2011 2:54 pm

wimpey schreef:
Arthur schreef: Ik kies in deze de kant van Cruijff omdat ik dit zie als een laatste alles-of-niets reddingspoging om Ajax terug te brengen waar het hoort.
Het is natuurlijk niet 'just' JC. Het is een groep oud-topspelers onder regie van JC.

Het kan er bij mij niet in dat klankbordgroeplid Boog door directeur Boog overruled wordt. Hoe werkt dat? Is die vent schizofreen?

Anyway, hij is binnen no-time weg.
Het is dan ook niet zo dat VdB alle adviezen naast zich neerlegt toch? De reden dat hij niet akkoord kan gaan met alle facetten van het plan heeft te maken met bestaande afspraken met betrokkenen. Uit de Telegraaf: "Dat Van den Boog dit nu niet doet, is volgens ingewijden onder druk van de raad van commissarissen en vanwege eerdere toezeggingen aan Blind en Olde Riekerink."

Als het waar is dat Cruijff Blind en Olde Riekerink onmiddellijk wil ontslaan dan kan dat natuurlijk niet als er bestaande afspraken met hen zijn gemaakt. Tenminste, als die op papier staan, en daar is VdB niet altijd even goed in... Maar dan nog: je kunt werknemers nou eenmaal niet zomaar op straat pleuren in Nederland, gelukkig.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr mar 25, 2011 2:57 pm

Mwoah, zijn eerder trainers zomaar op straat terecht gekomen.
Zal wel meevallen met dat niet per direcht kunnen ontslaan.
Alleen geloof ik dat verhaal van Danny Blind niet, wel dat hij een assistent kan zijn.
Misschien wil hij dat wel zelf? en wil het bestuur juist Danny een grotere rol geven omdat ze daar meer invloed op uit kunnen oefenen?

Nee hoor, laat aub JC zijn werk doen met zijn club.
Veel erger wordt het niet en we zijn nog lang geen feyenoord...
Vakkie 129

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 25, 2011 2:57 pm

Ride schreef: Rik van de Boog is een leugenaar, als men dat nu nog niet inziet zit je aan de verkeerde kant van het verhaal te kijken.
Zoveel tegenstrijdige zaken, zie v.d. Zee en het gedoe met Martin Jol.
Doodmoe wordt ik van die kerel.
RvdB is het symbool van wat er mis is met Ajax. Wannabes hebben het voor het zeggen i.p.v. voetbalmensen. Het gaat om ego's en macht. De club wordt bestuurd door Boog, Slop en Aat. Die mensen hebben er niet meer kijk op dan de gemiddelde AT-er. Dat kán gewoon niet.

Boog heeft Jol er miljoenen doorheen laten jassen. Hij is zeiknat gegaan met zijn leugens aan het adres van HvdZ. Maar dit keer komt hij er niet mee weg. JC en zijn mensen hebben een enorm draagvlak. De ledenraad zal de leugenaar en z'n muppets en de RvC naar huis sturen. Het roer gaat om.
Het zal eerder andersom zijn geweest.
Hij probeert nu Johan Cruijff zwart te maken maar vergist zich in de onaantastbaarheid van JC.

Ik geloof in Johan en zijn ideëen, bij Barca ook niet echt slecht gelopen daar.
Ik geloof er, dit keer, ook in. Want het is niet enkel JC. Het is JC en vele anderen. Het zijn óók Jonk, Bergkamp, Rijkaard etc. die het besluit om bijv. met DB te breken dragen. Hoe denkt RvdB dit nog te corrigeren? Simpel: door het kamp LvG activeren en een stammenoorlog uit te lokken. Zodat hij zelf overleeft. Gaat hem niet lukken.

De dag dat die engerd de Arena met pek en veren verlaat, zal ik vieren als een landstitel. :ajaxscarf.gif: Ik geef die ratelslang nog een week. 2 weeks tops.

Plaats reactie