Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Viktor Fischer

Bericht door Cruijff » vr aug 10, 2018 2:50 pm

Peter schreef: Verder is het mij volslagen onbekend waarom we 12+3 miljoen voor Klaassen zouden neertellen. Het middenveld is overvol. Gaat Donny dan (weer) banken?

Die Viktor Fischer kon op zijn goede dagen toch wel lekker voetballen hè:
https://www.youtube.com/watch?v=yV2JioH0sMY

Gaizka1985

Re: Viktor Fischer

Bericht door Gaizka1985 » vr aug 10, 2018 3:18 pm

Cruijff schreef:
Peter schreef: Verder is het mij volslagen onbekend waarom we 12+3 miljoen voor Klaassen zouden neertellen. Het middenveld is overvol. Gaat Donny dan (weer) banken?

Hij doet het nu ook weer prima bij Kopenhagen, regelmatig doelpunten en assists!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr aug 10, 2018 3:26 pm

Gaizka1985 schreef: Hij doet het nu ook weer prima bij Kopenhagen, regelmatig doelpunten en assists!
En er zijn, zo eerlijk moeten we zijn, momenten dat er bij Kopenhagen op een hoger niveau gevoetbald wordt dan je te zien krijgt van Sturm Graz en van Ajax en van Standard Luik. :blush.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr aug 10, 2018 7:29 pm

Cruijff schreef:

Tegen fucking Roda, geweldig hoor van her meisje. :excited.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr aug 10, 2018 11:09 pm

InnerHarbour schreef:
Jij fokking Liverpool kakkerlak!! :loveu.gif: :loveu.gif:

Dat fokking Roda kan op een gemiddelde dag nog beter voetballen dan Live-for-Never-Pool op een goede dag! :ajaxsmiley.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2018 10:26 am

Lerin Duarte is jarig vandaag op de dag dat zijn huidige club Heracles tegen zijn oude club Ajax speelt.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » za aug 11, 2018 10:44 am

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:

En een hattrick tegen fucking dameselftal Liverpool. https://www.youtube.com/watch?v=S-QclYq2YjA

"In het seizoen 2011/12 nam Ajax deel aan The NextGen Series, een Europees voetbaltoernooi voor jeugdelftallen. Fischer wist tijdens het jeugdtoernooi in zes wedstrijden zeven keer te scoren en de aandacht te trekken van Europese topclubs.[3] Vooral in de wedstrijden in de kwartfinale tegen Barcelona (3-0 winst) en halve finale tegen Liverpool (6-0 winst) viel Fischer op door zijn spel. Tegen Barcelona maakte hij twee doelpunten en verzorgde hij een assist en tegen Liverpool wist hij tot drie keer toe het net te vinden."

Liverpool wilde hem overigens maar wat graag kopen

https://www.youtube.com/watch?v=IGwXLZfquQs
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mano

Bericht door Mano » za aug 11, 2018 11:50 am

Tja,
er zullen vast mensen zijn die Ronaldo verslagen hebben in de jeugd teams.
Helaas telt dat niet, gaat pas tellen op het hoogste niveau.

Op deze wijze kan je nog 10 talenten aanwijzen die de wereldtop zouden halen en nergens zijn gekomen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 11, 2018 4:20 pm

Inderdaad, jeugdvoetbal zegt niets.

Zakaria Bakkali werd ooit gezien als een van de grootste talenten van de wereld, en zo zijn er wel meer.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » za aug 11, 2018 4:32 pm

Het zegt wel iets over zijn talent, en het gebrek aan talent bij Liverpool
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo aug 15, 2018 1:46 pm

Ozbiliz naar W2 is rond... Ik weet nog dat mensen dachten dat hij een heel groot talent was...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 15, 2018 2:50 pm

Jep, Martin Jol dacht dat van Ozbiliz ook:
https://www.youtube.com/watch?v=1TbrJ977Ido

Trouwens... die Ruud Geels had ook een top moyenne.
Vier seizoenen Ajax, 123 competitiegoals, drie maal topscorer van de Eredivisie.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo aug 15, 2018 8:09 pm

WP_Legend schreef:Ozbiliz naar W2 is rond... Ik weet nog dat mensen dachten dat hij een heel groot talent was...
Als hij z'n fysiek mee had, en het zelfvertrouwen had gehad, dan had hij een hele grote kunnen worden. Helaas werkte z'n fysiek niet mee en had hij niet het zelfvertrouwen en de drive om een topper te worden.
Fans van andere clubs

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 16, 2018 8:45 pm

PowNed maakt niet alleen rotzooi, mooi item over Gerrie Mühren:

https://www.youtube.com/watch?v=MpFUhfwrva0

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 21, 2018 12:57 pm

InnerHarbour schreef:
Historicus schreef:Seedorf wordt de bondscoach van Kameroen en krijgt P. Kluivert als assistent.
De man moet geweldig kunnen praten dat hij elke keer weer ergens binnenkomt, 0,0 resultaten als trainer en toch weer een baantje, idem dito voor zijn assistent.
Wat is dit nu weer voor een onsamenhangend verhaal :confused.gif: En hij is zelf notabene trainer geweest van een Chinese club.

Veel succes met het "implementeren van je filosofie" :smallgrin.gif:
Seedorf laat Kameroense spelers uit Chinese competitie links liggen

De nieuwe bondscoach van Kameroen Clarence Seedorf heeft in zijn eerste selectie alleen spelers opgenomen die voor een Europese club spelen. De Nederlander heeft liever geen internationals die in China of het Midden-Oosten voetballen.

"Goede, jonge spelers voetballen niet in China of Azië", aldus Seedorf bij de bekendmaking van zijn 23-koppige selectie voor zijn debuutwedstrijd tegen de Comoren op 7 september.

"Spelers moeten begrijpen dat ze de kans om voor het nationale team uit te komen verspelen als ze voor een lucratief contract kiezen. De beste voetballers willen spelen voor de beste clubs in Europa en meedoen aan de Champions League."

Het standpunt van Seedorf is vooral slecht nieuws voor aanvoerder Benjamin Moukandjo (29), die in China onder contract staat bij het Chinese Jiangsu Suning en dit seizoen op huurbasis speelt voor competitiegenoot Beijing Renhe.

De 55-voudig international was een van de uitblinkers bij Kameroen tijdens de Afrika Cup-zege van 2017. Hij werd verkozen tot man van de wedstrijd in de met 2-1 gewonnen finale tegen Egypte.

Ook Christian Bassogog speelde een belangrijke rol tijdens dat succesvolle toernooi, maar de spits van het Chinese Henan Jianye is eveneens niet geselecteerd door Seedorf.

Seedorf houdt deur op een kier

De voormalig trainer van AC Milan, het Chinese Shenzhen Xiangxue en Deportivo La Coruña houdt de deur wel op een kier voor Kameroeners die niet bij een Europese club onder contract staan.

"We sluiten voor niemand de deur volledig, want we willen gedisciplineerde, hardwerkende spelers. Als iemand in het Midden-Oosten voetbalt maar wel het team kan helpen, dan zullen we hem oproepen."

De 42-jarige Seedorf tekende anderhalve week geleden voor vier jaar bij Kameroen, net als zijn assistent Patrick Kluivert. Hun eerste doel is om de 'Ontembare Leeuwen' naar succes te leiden op de Afrika Cup van volgend jaar. Kameroen is als gastland automatisch geplaatst voor dat toernooi.

"We willen aan een goed elftal bouwen", aldus Seedorf. "Dit is pas het begin, maar we starten nu al met het implementeren van onze filosofie en speelstijl."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » di aug 21, 2018 4:40 pm

Alles leuk en aardig, maar ik begrijp dondersgoed wanneer spelers uit arme landen voor een lucratief contract kiezen. Deze uitspraak kan echt alleen maar gedaan worden door iemand die in een veilig, rijk land met voldoende mogelijkheden komt.
Fans van andere clubs

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 23, 2018 9:38 am

El Ghazi gaat op huurbasis bij Aston Villa spelen, in de Championship.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do aug 23, 2018 10:03 am

Young Boys 1-1, na een 1-0 voorsprong. De tegengoal kwam door balverlies van Miralem Sulejmani
Fans van andere clubs

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do aug 30, 2018 1:18 pm

Vurnon van Leeds naar Willem II... rare stap... Ik dacht dat hij wel bij een subtopper zou uitkomen!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 30, 2018 1:26 pm

WP_Legend schreef:Vurnon van Leeds naar Willem II... rare stap... Ik dacht dat hij wel bij een subtopper zou uitkomen!
Ik dacht aan het begin van het seizoen dat clubs als Excelsior, NAC, Ado en evt ook Willem II het dit seizoen moeilijk kunnen krijgen. FC Emmen, Fortuna en De Graafschap degraderen heus niet alle 3 en als die clubs punten van elkaar pakken of van andere concurrenten dan komen die andere clubs in de problemen.

Maar Willem II, zeker als ze Fran Sol kunnen behouden, lijkt me dit seizoen vrij sterk. Misschien kunnen zij wel weer een uitschieter richting de subtop maken.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do aug 30, 2018 5:40 pm

Ik verwacht ze gewoon in de play-offs voor Europees voetbal. Doen niets onder voor Heerenveen, PEC, ADO en andere middenmoters. Met Koster hebben ze ook één van de betere Nederlandse trainers. Feyenoord, Vitesse en AZ zijn net iets te hoog gegrepen, maar een 6de plek is niet onmogelijk
Fans van andere clubs

Sandro

Bericht door Sandro » do aug 30, 2018 6:46 pm

WP_Legend schreef:
De Dominee schreef:Vurnon Anita mag ondanks een doorlopend contract vertrekken bij Leeds United.
binnenhalen!
WP_Legend schreef:Vurnon van Leeds naar Willem II... rare stap... Ik dacht dat hij wel bij een subtopper zou uitkomen!
Dus....noem je Ajax nu een subtopper? :smallgrin.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr aug 31, 2018 12:03 pm

Europese subtopper had ik het over...

Sandro

Bericht door Sandro » vr aug 31, 2018 12:24 pm

Ah, dan begreep Cruijffie je dus verkeerd.

Tja, een aparte move is het wel. Anita kennelijk niet zo goed als sommigen hier denken? (of Willem II moet ineens erg ambitieus zijn, maar dat lijkt me toch niet het geval).

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr aug 31, 2018 12:35 pm

Ik volg hem al een tijdje niet meer maar bij Ajax was het een goeie. Heeft ook 3 interlands op zijn naam ten tijde dat het NL elftal nog wat betekende.

Plaats reactie