Wordt Ajax Kampioen ?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wordt Ajax kampioen ?

Peiling eindigde op wo sep 10, 2008 8:18 am

Ja
33
65%
Nee
18
35%

Totaal aantal stemmen: 51

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 26, 2009 1:34 pm

Joey schreef: Bodul? Die kwam nog niet in aanmerking volgens Van Basten. Van Basten speelde liever met Suarez of Sno in de spits, weet je nog, Luuk?
LucaS schreef:Nee, kan je een quote neerzetten? Voor zover ik weet, vond van Basten de vorige keer dat Bodul niet in aanmerking kwam omdat je een verkiezing moest afdwingen. Dat had Bodul niet gedaan, die kwam terug van een langdurige blessure en had bijna 2 maanden niet gespeeld.
Suarez heeft aangetoond niet geschikt te zijn als spits. Misschien dat hij het kan als hij de tijd krijgt om te wennen, maar die tijd heb je niet als noodoplossing
Kan jij wel een quote neerzetten dan waaruit blijkt dat Bodul bij de selectie gezeten zou hebben mocht hij niet geschorst geweest zijn?

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 26, 2009 1:36 pm

Nee, want het was geen optie, Bodul is geschorst
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 26, 2009 1:42 pm

Bodul behoort niet tot de selectie en mocht ook niet mee op trainingskamp. Dit in tegenstelling tot Padt, Blind en Alderweireld. Om dat te doen alsof Ajax gehandicapt was omdat Bodul een schorsing uitzat, lijkt me enigszins overdreven.
Laatst gewijzigd door joey op ma jan 26, 2009 1:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jan 26, 2009 1:43 pm

Precies, die jongen is er blijkbaar nog helemaal niet klaar voor.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 26, 2009 1:48 pm

Toen Leonardo thuis zat met griep was hij er toch ook niet bij? Je zou denken dat je dan kiest voor een extra spits, maar toen zat de bank vol met verdedigers. Ergo, het is zoals jullie al zeggen gewoon een speler die nog niet ver genoeg is.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 26, 2009 1:55 pm

Vedette-10- schreef:Ik snap de stemming niet zo goed, want met spitsen als Cvita, Bodul en Castillion hebben we het prima voor mekaar.
Bodul en Castillion hebben misschien veel talent, maar het is altijd afwachten hoe ze in het 1e presteren. Voor hetzelfde geldt bakken ze er niks van zoals toen met Zegelaar en die rechtsbuiten die tegen Twente-uit mee deed. Ben zijn naam even kwijt.
Op de flanken hebben we wellicht een nog groter probleem. We hebben eigenlijk maar 2 flankspelers met snelheid en een actie. Suarez en Sulejmani. Leonardo is toch een niveautje minder en voor de rest zit er weinig achter volgens mij..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 26, 2009 1:56 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:Dus AZ won van de Graafschap vanwege de scheidsrechter?
Dat zeg ik niet, maar feit is dat de gelijkmaker van de Graafschap ten onrechte werd afgekeurd en dat AZ nauwelijks beter was dan de graafschap.
Jij haalt elke keer de scheidsrechters erbij om vervolgens een beetje terug te krabbelen door te zeggen dat het er niet helemaal aan ligt maar ondertussen kun je geen topic openen of Lucas loopt weer te klagen over het grote onrecht.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 26, 2009 2:01 pm

Je haalt het uit de context. De suggestie werd gewekt alsof AZ op haar gemakje al haar wedstrijden wint. Ik hoop dat ik dan mag opmerken dat in een wedstrijd waarin de tegenstander van AZ gelijkwaardig was, de scheidsrechter belangrijke invloed uitoefende? Of het beslissend was kun je natuurlijk, zeker in dit geval, niet weten, maar ik neem aan dat ook jij hebt gezien dat de 1-1 gewoon op het bord had moeten verschijnen.

Over je verwijzing naar Wegereef tijdens Groningen Ajax het volgende. Mijn opmerking dat Wegereef in het voordeel van Groningen floot maakte ik na een minuutje of 15. Logisch dat ik achteraf kan zeggen dat dat geen enkele invloed op de wedstrijd heeft gehad. Het was gewoon iets dat me opviel, en dat toen ik de opmerking maakte, noch achteraf een excuus was voor de nederlaag. Hoe kan dat ook, toen ik de opmerking maakte zag het er helemaal niet naar uit dat Ajax ging verliezen

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 26, 2009 2:02 pm

Peter schreef: Vermaelen en Suarez kregen inderdaad prima mogelijkheden, maar faalden jammerlijk. Scoorden niet en Holla wel. Dat Ajax daarna overgaat tot het pompen of verzuipen spelletje maakt het er allemaal niet beter op. Het is namelijk wel zo ik geen goed uitgespeelde aanval heb gezien. Dergelijke aanvallen leiden meestal wel tot een goal, maar dan moet je ze dus wel hebben.

AZ was nauwelijks beter dan de Graafschap, maar weet wel via tenminste één prima aanval tot een goal te komen. Dergelijke aanvallen zijn bij AZ standaard 1 à 2x per wedstrijd en zijn dan ook altijd raak. Ongeacht de tegenstander.

LucaS schreef:Ajax zette Suarez ook tot 2x toe vrij voor de keeper. Ook Ajax heeft standaard elke wedstrijden legio kansen
Sankoh levert na een afgeslagen aanval van Ajax die bal zomaar in bij Urby die Suarez aanspeelt. Dat noem jij een goed uitgespeelde aanval?

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 26, 2009 2:03 pm

1x was het een prima aanval, 1x was het prima collectief scoren. Fouten kan je ook afdwingen

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 26, 2009 2:05 pm

Trab schreef:
Vedette-10- schreef:Ik snap de stemming niet zo goed, want met spitsen als Cvita, Bodul en Castillion hebben we het prima voor mekaar.
Bodul en Castillion hebben misschien veel talent, maar het is altijd afwachten hoe ze in het 1e presteren. Voor hetzelfde geldt bakken ze er niks van zoals toen met Zegelaar en die rechtsbuiten die tegen Twente-uit mee deed. Ben zijn naam even kwijt.
Op de flanken hebben we wellicht een nog groter probleem. We hebben eigenlijk maar 2 flankspelers met snelheid en een actie. Suarez en Sulejmani. Leonardo is toch een niveautje minder en voor de rest zit er weinig achter volgens mij..
Javier Martina.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 26, 2009 2:06 pm

LucaS schreef:1x was het een prima aanval, 1x was het prima collectief scoren. Fouten kan je ook afdwingen
Scoren? Heb ik wat gemist? Het was gewoon een domme actie van Sankoh.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 26, 2009 2:20 pm

Trab schreef:
LucaS schreef:1x was het een prima aanval, 1x was het prima collectief scoren. Fouten kan je ook afdwingen
Inderdaad. En dan werd het nog niet eens een doelpunt ook. :excited.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 26, 2009 2:35 pm

Trab schreef:
:hypocrite.gif: Dat was natuurlijk hetgene dat Suarez had moeten doen in die situatie!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jan 26, 2009 2:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 26, 2009 2:46 pm

Vedette-10- schreef:Waarom hij niet Bodul bij de groep haalt, is mij een raadsel. Het is toch logisch om 2 echte spitsen in de selectie op te nemen? Of vind hij het geen Ajaxmateriaal? Dan had hij allang een andere optie voor de spits moeten strikken.
Tja, het blijft geen feest natuurlijk. Er is al heel behoorlijk geïnvesteerd. Hoewel we een 2e spits zeker nodig hebben kan ik me wel voorstellen dat er op dit moment even geen budget voor is.

Zowel Bodul als Castillion hebben nog geen minuut in het 1e mogen spelen en hebben er ook nog geen uitzicht op gehad. Ik verwacht ze dan ook niet in actie te zien dit jaar. Of dat terrecht is kan ik niet beoordelen want ik zie Jong Ajax nooit spelen. Maar dat we in de problemen komen zodra Cvitanich wegvalt is wel duidelijk. Dat kan een probleem worden in de strijd om de titel.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 26, 2009 2:48 pm

Dat was ook wat ik bedoelde. Ik weet natuurlijk niet of Bodul gespeeld zou hebben, maar feit is dat Ajax gisteren node een echte spits heeft gemist. Als Bodul beschikbaar was geweest en van basten had hem niet meegenomen, dan had ik dat van Basten ook zeer kwalijk genomen. Tenzij hij Bodul ongeschikt vindt voor Ajax, maar dan hadden ze Bodul moeten laten gaan deze periode, en een stand-in voor Cvitanich moeten halen.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 26, 2009 2:57 pm

Ajax is het PSV van de jaren tachtig geworden. Alles wegkopen bij andere clubs en parasiteren op bevliegingen van de 2 spitsen. Het enige verschil is dat PSV 7x achter elkaar kampioen werd en Ajax niet.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 26, 2009 3:06 pm

Volgens mij stonden er toen in de selectie van PSV niet minstens tien 'eigen' spelers, en ook niet een stuk of 5 in de basis

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 26, 2009 3:17 pm

LucaS schreef:Volgens mij stonden er toen in de selectie van PSV niet minstens tien 'eigen' spelers, en ook niet een stuk of 5 in de basis
Dat is waar, maar we kopen de laatste jaren wel erg veel weg bij subtoppers. Huntelaar,Sulejmani bij Heerenveen. Perez, Lindenbergh bij AZ. Lindgren,Silva,Suarez bij Groningen. Wielaert en wellicht Elia bij Twente. Het maakt ons er niet populairder in de provincie.
Het zou mooi zijn als Ajax als team beter speelt en progressie boekt ipv door het neerleggen van 16 miljoen voor Sulejmani en 10 miljoen voor Suarez.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jan 26, 2009 3:21 pm

Lekker belangrijk wat ze in de provincie van ons vinden. Dat spelers daar weg gaan is de keerzijde van de succesvolle medaille, dat moeten ze bij zulke clubs nog doorkrijgen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 26, 2009 3:39 pm

Trab schreef:Ajax is het PSV van de jaren tachtig geworden. Alles wegkopen bij andere clubs en parasiteren op bevliegingen van de 2 spitsen. Het enige verschil is dat PSV 7x achter elkaar kampioen werd en Ajax niet.
Ajax doet dit jaar een opzichtige poging om de titel te kopen. Als dat niet lukt, zal dat Van Basten niet in dank worden afgenomen.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 26, 2009 3:39 pm

El Clavo schreef:Lekker belangrijk wat ze in de provincie van ons vinden. Dat spelers daar weg gaan is de keerzijde van de succesvolle medaille, dat moeten ze bij zulke clubs nog doorkrijgen.
Iedereen met een pak geld kan Sulejmani en Suarez kopen en proberen kampioen te worden. Het zou mooi zijn als we als team minder afhankelijk zouden zijn van de grillen van met name Suarez.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma jan 26, 2009 3:41 pm

joey schreef:
Trab schreef:Ajax is het PSV van de jaren tachtig geworden. Alles wegkopen bij andere clubs en parasiteren op bevliegingen van de 2 spitsen. Het enige verschil is dat PSV 7x achter elkaar kampioen werd en Ajax niet.
Ajax doet dit jaar een opzichtige poging om de titel te kopen. Als dat niet lukt, zal dat Van Basten niet in dank worden afgenomen.
Onzin. Er is sinds het vorige seizoen voor 37 miljoen aan spelers verkocht (Heitinga en Huntelaar) en maar voor iets van 33 miljoen gekocht. Als je spelers verkoopt is het logisch dat je er spelers voor terugkoopt. Van zomaar extra geld over de balk smijten is dus geen sprake.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 26, 2009 3:46 pm

Van Gaal gaf vorig jaar ook zoiets uit, werd elfde, en wordt door sommigen hier toch gezien als de man die Ajax moet redden. Dus het valt wel mee, met dat niet in dank afnemen.

Plaats reactie