Hoe Lemic een voet tussen de deur bij Ajax kreeg

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 9:55 am

Nee hoor. Ajax kan amper aanhaken. Wat denk je dat het kost om jaar na jaar de CL te missen? Spelers moeten wel op dat niveau worden betaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 20, 2008 9:55 am

joey schreef:Hij had zich op PSV gestort, hij schijnt daar dag en nacht gezeten te hebben.

Ik twijfel er niet aan of er is een 'bemiddelaar' betrokken geweest bij de deal van Sneijder. Zulke grote deals zijn té interessant voor de grote jongens. En Lerby is geen grote jongen. En ik acht het ook waarschijnlijk dat het Lemic is geweest, gezien zijn contacten met Mijatovic. Dat ligt het meest voor de hand.
Het zal best dat de Sneijder-deal interessant was voor grote jongens, maar in welk opzicht was het in hemelsnaam interessant voor de betrokken partijen (Ajax, Essel, Sneijder en Real) om de buit te delen met een bemiddelaar? Ajax had er geen baat bij, want Real had al interesse. Essel had er ook geen baat bij, want diens speler ging al een klapper maken. Sneijder had het ook niet nodig, want Real wilde hem al hebben. En Real had er ook geen baat bij, want ze betaalden bij Real al veel geld, dus waarom zouden ze ook Lemic nog willen betalen?
Revo, Lemic wil niet in de krant, hoor. Zelfs over zijn betrokkenheid bij PSV hoorde je amper iets tot PSV hem buitenschopte. Veel supporters van PSV kenden Lemic niet eens, terwijl hij bij de club min of meer kantoor hield. Dat de kranten niet vol staan over zijn betrokkenheid bij Ajax zegt helemaal niets. De goede verstaander kan een en ander afleiden uit hoe de dingen lopen, maar dan moet je het wel willen zien.
Bij dat laatste stukje kon ik niet anders dan glimlachen. Het lijkt me inderdaad duidelijk een geval van iets willen zien. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 20, 2008 9:56 am

joey schreef:De goede verstaander kan een en ander afleiden uit hoe de dingen lopen, maar dan moet je het wel willen zien.
Het is andersom: jij wil het zien en daarom leidt je er het een en ander uit af.
Nog even en je voert het bewijs dat er niks over in de media verschijnt aan als bewijs.

Ajax zal best met Lemic zakendoen aangezien hij zo'n grote vis is, maar dat wil niet zeggen dat die samenwerking te ver gaat.

jabu

Bericht door jabu » wo aug 20, 2008 10:01 am

joey schreef:Geen idee, maar dat is ongetwijfeld min of meer hetzelfde verhaal.

Supporters zijn zo naïef. In de praktijk gaat het gewoon om de poen. Clubleiders roepen dat ze die of die speler willen houden maar tegelijkertijd wordt de speler overal aangeboden. Dat zal bij Babel ook wel gebeurd zijn, en niet door Haatrecht. Ajax moest een klapper maken, want het is moeilijk om de begroting rond te breien.
Ik ben het met je eens dat het naïef is om te denken dat de voetbalwereld doorzichtig en eerlijk in elkaar zit. Er gaat simpelweg te veel geld in om om louche figuren niet aan te trekken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 10:04 am

joey schreef:Hij had zich op PSV gestort, hij schijnt daar dag en nacht gezeten te hebben.
En nu dus bij Ajax? En dat blijkt uit het feit dat hij niet in de media is?

Waarom zou hij Ajax hetzelfde benaderen als PSV? PSV was naast de deur.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 10:07 am

Bertje schreef:Het zal best dat de Sneijder-deal interessant was voor grote jongens, maar in welk opzicht was het in hemelsnaam interessant voor de betrokken partijen (Ajax, Essel, Sneijder en Real) om de buit te delen met een bemiddelaar? Ajax had er geen baat bij, want Real had al interesse. Essel had er ook geen baat bij, want diens speler ging al een klapper maken. Sneijder had het ook niet nodig, want Real wilde hem al hebben. En Real had er ook geen baat bij, want ze betaalden bij Real al veel geld, dus waarom zouden ze ook Lemic nog willen betalen?
Omdat de deal anders niet rondkomt.

Waarom denk je dat sowieso een makelaar ooit Lemic inschakelt? Hoe denk je dat iemand als Lemic werkt? Met jouw redenering zou er geen werk zijn voor Lemic. Maar kijk eens: hij heeft werk genoeg.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 20, 2008 10:10 am

Poeh, er wordt hier wel veel onzin neergekalkt zeg. Lemic is betrokken geweest bij de transfers van Drenthe, Robben en Van Nistelrooij naar Real. Niet bij de overgang van Sneijder of Van der Vaart. Cvitanich kent hij niet eens.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 20, 2008 10:11 am

joey schreef:Omdat de deal anders niet rondkomt.

Waarom denk je dat sowieso een makelaar ooit Lemic inschakelt? Hoe denk je dat iemand als Lemic werkt? Met jouw redenering zou er geen werk zijn voor Lemic. Maar kijk eens: hij heeft werk genoeg.
Natuurlijk is er wel werk voor Lemic. Kezman bij Chelsea slijten blijft een ander verhaal dan Sneijder bij Real slijten. Sneijder is goed genoeg voor een topclub. Daarom is er in het geval van Sneijder voor de betrokken partijen ook geen reden om de buit te delen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 10:16 am

Wie heeft het over Lemic in verband met Cvitanich? Niemand. Bij die zaak is ongetwijfeld een Argentijnse makelaar ingeschakeld, of niet, Thomas. Je gaat mij niet vertellen dat Essel die jongen zelf heeft gescout.
Jabu schreef:Ik ben het met je eens dat het naïef is om te denken dat de voetbalwereld doorzichtig en eerlijk in elkaar zit. Er gaat simpelweg te veel geld in om om louche figuren niet aan te trekken.
Sterker nog, het wemelt van de louche figuren. Waarom denk je dat Ajax van de beurs wil? Heus niet omdat de supporters dat willen. Ajax heeft zich nog nooit iets aangetrokken van de supporters. Nee, die beursnotering zorgt ervoor dat men constant op eierschalen moet lopen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 10:19 am

joey schreef:Wie heeft het over Lemic in verband met Cvitanich?
Jij he.

Grappig dat je andere supporters naiviteit verwijt terwijl je zelf 'toevallig' pas gisteren begint over de link Essel-Lemic. Alsof je het zelf zo goed ziet.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 10:22 am

Ik zeg juist dat Cvitanich is gekomen via Essel.

Lijkt me overigens ook een prima deal voor Essel. Deze speler lijkt me behoorlijk aan de prijs.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 10:28 am

joey schreef:Ik zeg juist dat Cvitanich is gekomen via Essel.
Mwah. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 10:29 am

Lijstje van eerder:

joey schreef:

Cvitanich>Essel
Aissati>Linse/Lemic
Sulejmani>Lemic
Oleguer>afdankertje Barcelona, waarschijnlijk aangebracht door een of andere makelaar die namens Barcelona met hem de boer op moest.
volgende aankoop>Lemic? Essel?
Is duidelijk genoeg.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 10:31 am

Het is juist heel onduidelijk. Je gebruikt de Sneijder-deal als argument voor de link Lemic/Essel, maar de Sneijder deal is een jaar geleden gesloten, dus dan zou de link Lemic/Essel ook al opgaan bij de Cvitanich-deal.

Dus leg het nog even uit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 20, 2008 10:33 am

Ik vond dat je hier wel een beetje insinueerde dat Lemic bij de Cvitanich-deal betrokken is geweest:
joey schreef:Het zal de familie Van der Vaart of Sneijder en zorg zijn hoe hun jochies bij Madrid komen, zolang ze maar bij Madrid komen, schat ik in. En waarom zou Essel níet samenwerken met Lemic? Essel op zich is maar een klein kantoortje, er wordt ongetwijfeld samengewerkt met anderen. Ik neem bijvoorbeeld niet aan dat Lerby Cvitanich zelf heeft gescout.
Opvallend trouwens dat je je oordeel over Cvitanich al klaar hebt. :excited.gif:

Verder blijft het raar dat je maar blijft volharden met bepaalde dingen, terwijl je de betrokkenheid van Lemic bij de deals van Sneijder en Van der Vaart gewoon uit je duim zuigt.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 10:35 am

Thomas schreef:Opvallend trouwens dat je je oordeel over Cvitanich al klaar hebt. :excited.gif:
Ben vooralsnog niet onder de indruk. Maar hopelijk komt dat nog.
Verder blijft het raar dat je maar blijft volharden met bepaalde dingen, terwijl je de betrokkenheid van Lemic bij de deals van Sneijder en Van der Vaart gewoon uit je duim zuigt.
Alsof jij het achterste van je tong kunt laten zien. Al woonde Lemic bij Lerby, dan zou je het nog niet zeggen.

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 20, 2008 10:35 am

Ja, máár Lemic is dikke matties met Mijatovic, dús hij is erbij betrokken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 10:37 am

Thomas schreef:Ik vond dat je hier wel een beetje insinueerde dat Lemic bij de Cvitanich-deal betrokken is geweest:
joey schreef:Het zal de familie Van der Vaart of Sneijder en zorg zijn hoe hun jochies bij Madrid komen, zolang ze maar bij Madrid komen, schat ik in. En waarom zou Essel níet samenwerken met Lemic? Essel op zich is maar een klein kantoortje, er wordt ongetwijfeld samengewerkt met anderen. Ik neem bijvoorbeeld niet aan dat Lerby Cvitanich zelf heeft gescout.
Inderdaad zeg. En haal dat 'een beetje' maar weg.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 10:41 am

Dan moet je beter lezen. Die laatste zin slaat op 'samenwerken met anderen'. Taalkundig volledig in orde en zo heb ik het ook bedoeld.

Maar jullie weten dat natuurlijk beter. :excited.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 10:43 am

Je moet nu niet terugkrabbelen hoor. :smallgrin.gif:

Je vergeleek de rol van Essel bij Ajax met de rol van Linse bij PSV. Met andere woorden: Cvitanich valt onder de hoede van the world's greatest.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 20, 2008 10:46 am

joey schreef:
Thomas schreef:Opvallend trouwens dat je je oordeel over Cvitanich al klaar hebt. :excited.gif:
Ben vooralsnog niet onder de indruk. Maar hopelijk komt dat nog.
Alsof jij het achterste van je tong kunt laten zien. Al woonde Lemic bij Lerby, dan zou je het nog niet zeggen.
Lekkere beschulding weer. En een heerlijke timing. Ik heb eerder al aangegeven dat Lemic weldegelijk een voet tussen de deur heeft bij Ajax en geef net al wat aan over Lemic in de Huntelaar-topic. Je gedrag wordt wat misselijk.

Cvitanich is een spits. Daar speelde hij prima tegen Inter, in mijn ogen. Gewoon niet meer opstellen als buitenspeler en aanvallende middenvelder.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 10:46 am

Kijk, als je me niet meer op mijn woord gelooft, houdt het op, Jöhnk. :1evil.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 10:47 am

joey schreef:Kijk, als je me niet meer op mijn woord gelooft, houdt het op, Jöhnk. :1evil.gif:
Tja, je verandert nog wel eens van standpunt he. Eerst had geen idee hoe de Sneijder-deal was gegaan en daarna wist je het zeker, bijvoorbeeld.

Dus ik kan inderdaad niet alles tegelijk geloven.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 10:48 am

Als ik zeg dat ik iets dat ik heb geschreven op een bepaalde manier heb bedoeld, dan is het zo, Jöhnk. Je kent me lang genoeg om te weten dat ik geen leugenaar ben. :1evil.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 10:50 am

Het gaat me niet alleen om deze passage.

Je probeert zowat overal aan te tonen dat Essel en Lemic samenwerken. Dan concludeer ik dus dat Cvita bij Lemic hoort, volgens jou.

Plaats reactie