Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gezond verstand » za feb 10, 2018 3:25 pm

InnerHarbour schreef:Daar kan je toch gewoon een evenementmanager voor nemen, moet dat een bekende Nederlander zijn die vroeger een racket of honkbalknuppel in zijn handen had?
Het lijkt me echt wel een pre als de persoon weet wat er nodig is op topsport niveau, wat voor eisen er gesteld moeten worden aan de faciliteiten op locatie etc.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za feb 10, 2018 11:41 pm

Daar heb je toch een checklist voor? Snap het ook niet helemaal. Vraag me ook af hoe ze bij hem terecht gekomen zijn?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Sandro » zo feb 11, 2018 8:47 am

Dat kun je van alles wel zeggen. Goede scouts nodig? Nee joh, daar hebben we al een checklist voor.

Hoe ze bij hem uitkomen weet ik natuurlijk niet, maar ik begrijp waarom hij in het plaatje past. En ik neem aan dat ze bewust kiezen voor iemand buiten de voetbalwereld.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gezond verstand » zo feb 11, 2018 10:46 am

Lionel schreef:Daar heb je toch een checklist voor? Snap het ook niet helemaal. Vraag me ook af hoe ze bij hem terecht gekomen zijn?
Een checklist is geen vervanger voor ervaring en topsportmentaliteit.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » di feb 27, 2018 12:06 pm

Keurig, het banksaldo van Ajax is met 16,6 verhoogt en komt nu uit op 175,5 miljoen EUR.

Dieptriest hoe een club met zo een financieel enorm verschil met de rest van NL, zo dramatisch presteert.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » di feb 27, 2018 12:33 pm

Alexander schreef:Dieptriest hoe een club met zo een financieel enorm verschil met de rest van NL, zo dramatisch presteert.
Chapeau Alexander, je bent een van de weinige Ajacieden die ik dit hardop hoor zeggen. Met mauwen over het oneerlijke verschil met de PL hebben vele geen probleem maar oh wee als het verschil ter sprake komt met PSV en Feyenoord, laat ik de rest van de clubs maar even buiten beschouwing, dan wordt het over het algemeen vrij snel stil en schakelt men weer snel door naar wat anders.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » di feb 27, 2018 12:45 pm

Alexander schreef:Keurig, het banksaldo van Ajax is met 16,6 verhoogt en komt nu uit op 175,5 miljoen EUR.

Dieptriest hoe een club met zo een financieel enorm verschil met de rest van NL, zo dramatisch presteert.
Klopt, al voor het vierde seizoen op rij een wanprestatie als je de verhoudingen bekijkt. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat het spel in de laatste jaren dat we nog wel kampioen zijn geworden bepaald niet iets was om vrolijk van te worden.

Het grootste budget en mede daardoor in principe ook de beschikking over de beste talenten. Het kan natuurlijk best een keer niet lukken maar Ajax presteert per saldo alweer jaren ondermaats.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 27, 2018 12:59 pm

InnerHarbour schreef:
Alexander schreef:Dieptriest hoe een club met zo een financieel enorm verschil met de rest van NL, zo dramatisch presteert.
Chapeau Alexander, je bent een van de weinige Ajacieden die ik dit hardop hoor zeggen. Met mauwen over het oneerlijke verschil met de PL hebben vele geen probleem maar oh wee als het verschil ter sprake komt met PSV en Feyenoord, laat ik de rest van de clubs maar even buiten beschouwing, dan wordt het over het algemeen vrij snel stil en schakelt men weer snel door naar wat anders.
Appels met peren. Ajax heeft dit bereikt door goed beleid te voeren, even los van het sportieve aspect. Maar een ploeg als City voert toch niet iets van een beleid?

Ben het wel met je eens dat Ajax ondermaats presteert. Te triest. Vind overigens dat Ajax genoeg kwaliteit heeft om met gemak bovenaan te staan hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » di feb 27, 2018 2:02 pm

In Europa hoor ik iedere keer dat het oneerlijk is dat wij in NL zo een klein budget hebben en moeten opboksen tegen clubs die het financieel veel ruimer hebben. Een gelijkspel tegen een club als City wordt gezien als een wondertje. Vergelijk je die verschillen echter met clubs waar wij punten tegen verspillen, dan mag dat iedere keer worden gezien als een mirakel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » di feb 27, 2018 2:18 pm

Er is zeker sprake geweest van goed beleid op een aantal vlakken. Ik ben er ook blij mee dat Ajax hierdoor een hele gezonde financiële basis heeft verkregen.

Maar dat staat los van het feit dat er op sportief vlak sprake is van onder de maat presteren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » di feb 27, 2018 2:45 pm

Een goed beleid niet veel mee te maken, dat gaat over aan en verkopen. De begroting van Ajax is al tijden struktureel (veel)groter dan de rest maar dat grotere buget heeft meer te maken met de polulairiteit van Ajax en het grotere aantal toeschouwers/TV kijkers wat men trekt en daardoor o.a. meer sponsor inkomsten heeft, net zoals de PL dat heeft in verhouding tot de Eredivisie. Het is voor veel Ajacieden alleen veel makkelijker om de splinter in de PL te zien dan de balk in de eredivisie om het zo maar eens te stellen.

Ajax werkt met een (veel)groter budget dan welke club in Nederland dan ook.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » di feb 27, 2018 3:15 pm

Goed beleid heeft er wel mee te maken want eerder had Ajax diezelfde voordelen maar wist de club zich toch in een financieel relatief slechte positie te manoeuvreren.

Nu heeft Ajax met afstand de meeste middelen maar leveren we niet de prestaties die je daarbij zou mogen verwachten. Op sportief vlak presteren we dus onder de maat. Tenminste vier seizoenen op rij. Waarbij je zou kunnen twijfelen of je die termijn niet moet verlengen gezien de matige vertoningen toen we nog wel kampioen werden. Daar staat dan dat jaar met een EL finale tegenover. Geen prijs gewonnen maar wel een mooie Europese prestatie in combinatie met een hoog aantal punten in de competitie. Het blijft een godswonder dat we vorig jaar geen kampioen werden. Al hebben we ook dat zelf verprutst met een slechte start van het seizoen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Nihad » di feb 27, 2018 3:41 pm

Ajax presteert al 20 jaar ondermaat. Er zit iets fundamenteels fout in onze club, meer kan ik er niet van maken.

Ajax zou met deze middelen de Bayern Munchen van Nederland moeten zijn, maar we worden voor seizoen 4 op rij geen kampioen. Het is gewoonweg te bizar voor woorden.

Toen Ajax niet de financieele middelelen had en we in een oud en klein stadion speelden, wonnen we prijs na prijs. Nu met al deze mogelijkheden en we presteren onder de maat. En als we al iets winnen dan is het met belabberd spel. Onbegrijpelijk.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » di feb 27, 2018 3:47 pm

Marillion schreef:Goed beleid heeft er wel mee te maken want eerder had Ajax diezelfde voordelen maar wist de club zich toch in een financieel relatief slechte positie te manoeuvreren.
Het heeft er m.i. niet zoveel te maken omdat dat niet zoveel met mijn punt te maken heeft. Ajax heeft een (veel)grotere begroting dan de rest van de eredivisie net zoals de PL een (veel)grotere begroting heeft dan Ajax. Het laatste wordt door veel Ajacieden gezien als niet 'eerlijk' maar men 'vergeet' al dan niet voor het gemak, om naar de verhoudingen in de eigen competitie te kijken, daar vindt me het volkomen normaal dat Ajax het meeste geld heeft want wij zijn toch de beste en grootste.

Die redenatie volgende vind ik het ook volkopmen normaal als wij jullie dronken spelen mochten jullie ooit weer eens in de CL komen. :hypocrite.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 27, 2018 4:03 pm

Ik denk dat inmiddels wel bewezen is dat oud-spelers die enkel als kwalificatie “oud-speler” hebben, niet op hoge posities in een club moeten worden gezet als ze verder niet over kwaliteiten beschikken om een miljoenenbedrijf te runnen. Je zet een elektricien ook niet als CEO van bijvoorbeeld Essent neer, omdat ie zo goed weet hoe het er in de elektriciteit aan toe gaat. Dit is een bewijs dat Cruijff te rigide is geweest over het aanstellen van een directie bij Ajax.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di feb 27, 2018 4:13 pm

Die 175 miljoen is het eigen vermogen, dat is werkelijk iets heel anders dan het banksaldo
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di feb 27, 2018 4:19 pm

Ik zie dat psv vorig seizoen een hogere begroting had dan Ajax. Ik dacht dat Ajax er echt een stuk boven zat Dat valt dus weer mee.

Verschil met PL is dat Ajax wèl een significante jeugdopleiding heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 27, 2018 5:55 pm

Maar Ajax presteert toch ook gewoon beter dan alle andere Nederlandse clubs behalve dan PSV?

En in Spanje werd een Atletico ook een keer kampioen. In Engeland Leicester en Bayern werd in een niet al te ver verleden nog afgetroefd door clubs als Dortmund en Wolfsburg.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gaizka1985 » di feb 27, 2018 6:07 pm

Boabdil schreef:Ajax presteert al 20 jaar ondermaat. Er zit iets fundamenteels fout in onze club, meer kan ik er niet van maken.

Ajax zou met deze middelen de Bayern Munchen van Nederland moeten zijn, maar we worden voor seizoen 4 op rij geen kampioen. Het is gewoonweg te bizar voor woorden.

Toen Ajax niet de financieele middelelen had en we in een oud en klein stadion speelden, wonnen we prijs na prijs. Nu met al deze mogelijkheden en we presteren onder de maat. En als we al iets winnen dan is het met belabberd spel. Onbegrijpelijk.
Wat Bayern slim doet is het wegkopen van de beste spelers bij de directe concurrentie, daar worden ze zelf sterker van en ze zorgen ervoor dat (bijvoorbeeld) Dortmund nooit echt een bedreiging zal worden.

Heb wel het idee dat Ajax de scouting een stuk beter op orde heeft, zie Tagliafico. 'Studio sport scouting' lijkt gelukkig verleden tijd! Op termijn zal dit nog meer zijn vruchten gaan afwerpen verwacht ik.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » di feb 27, 2018 9:20 pm

LucaS schreef:Die 175 miljoen is het eigen vermogen, dat is werkelijk iets heel anders dan het banksaldo
Inderdaad, als alle beschikbare geld geïnvesteerd wordt in speler blijft het eigen vermogen gewoon 175 miljoen euro.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di feb 27, 2018 9:57 pm

Ajax ontving 37,9 miljoen aan transfersommen voor Sanchez, Tete en Riedewald? Dat is een stuk lager dan in de media werd geroepen.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 27, 2018 10:00 pm

Zaakwaarnemers? Doorverkooppercentage in het geval van Sanchez?
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » wo feb 28, 2018 7:41 am

Wat heeft Sanchez gekost? Het is het resultaat, dus zijn boekwaarde moet daar worden afgetrokken

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » wo feb 28, 2018 8:07 am

Dat weet ik. 5 miljoen toch? Daarvan was 1 miljoen afgeschreven
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Sandro » wo feb 28, 2018 9:39 am

LucaS schreef:Ajax ontving 37,9 miljoen aan transfersommen voor Sanchez, Tete en Riedewald? Dat is een stuk lager dan in de media werd geroepen.
"Met name" door de transfer van die drie, staat er. Er is ook nog wat verlies gemaakt op Zivkovic en Boer volgens mij (voor zover dat nog niet afgeschreven was), maar dat zijn maar kleine bedragen.

Dan kan het niet ander zijn dan dat er een gedeelte naar de spelers en zaakwaarnemers (Mino o.a.) is gegaan en er wellicht bepaalde bonussen en termijnbetalingen zijn afgesproken die nu (nog) niet in het resultaat zitten.

Als ik zo snel reken gaat dat dan wel om bijna 10 mln.

Misschien dat er ook een deel van de transfersom van Sanchez naar die Colombiaanse club is gegaan?
Laatst gewijzigd door Sandro op wo feb 28, 2018 9:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie