Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Rednose

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Rednose » di aug 31, 2010 8:16 pm

Scherrer schreef:Zouden we óóit eerder een coach hebben gehad die zó bizar weinig meedenkt met de club? Een coach die de club letterlijk de vernieling in zou willen kopen als hij niet wordt tegengehouden? Een coach die de club openlijk chanteert? Een coach die bij al z'n actie nog geen seconde nadenkt of dat wel goed is voor de club Ajax?
Volgens mij is je woonplaats in je bol geslagen :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 31, 2010 8:26 pm

Scherrer schreef:
Neefkens schreef:Volgens mij zijn ze juist erg blij met hem. Er staat sinds jaren een team, de CL is gehaald, er wordt erg veel jeugd ingepast. Je moet hem alleen wel erg goed in de gaten houden, want hij zet veel druk op versterkingen. En gezien het feit dat alleen Mounir echt geld heeft gekost lukt dat nog ook.
:confused.gif:

Wie dan? De enige jeugd die er onder Jol is gedebuteerd kreeg een week of wat erna meteen te horen dat meneer de coach graag een dure aankoop wilde op die plek (Jozefzoon-Beerens, Bonevacia-Tainio, Suk-Mido). Hij schoffeert de Ajax-traditie van het gebruiken van eigen jeugd juist als geen ander.
Lees nog maar eens rustig de opstellingen van dit seizoen door, een erg jong elftal met tot 8 eigen jeugdspelers. Dat hij een brede selectie wil hebben met CL voor de boeg kan ik wel begrijpen en als dat financieel dan met weinig risico gebeurt dan heeft dat mijn zegen.

jabu

Bericht door jabu » vr sep 03, 2010 10:56 am

Stekelenburg, Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Enoh en Emanuelson waren onder Van Basten al basisspelers en Anita en De Jong selectiespelers. Dat zij zijn doorgebroken is niet de verdienste van Jol. Wat is er na die tijd onder Jol doorgebroken?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 03, 2010 11:09 am

Anita en De Jong kun je wel degelijk mede op het conto van Jol zetten, vind ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Chris

Bericht door Chris » vr sep 03, 2010 11:23 am

Van mij mag je Van der Wiel ook wel bij hem op z'n conto zetten. Die is definitief doorgebroken dankzij hem. Wat dat betreft heeft Borst gelijk. Alderweireld ook. Jol gaf hem vertrouwen en hij heeft zich vorig seizoen bewezen.
Chris a.k.a Giiser

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 11:25 am

Welnee, Van der Wiel speelde al onder Ten Cate, Van Basten én Koster. De Jong was het lievelingetje van Koster, die stelde hem meteen op.

Alderweireld, Anita, verder kom ik niet. En Anita nog noodgedwongen, want voor die positie was Atouba gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Nihad

Bericht door Nihad » vr sep 03, 2010 12:06 pm

En Stekelenburg.

Jol heeft nooit getwijfeld in zijn kwaliteiten. Dit i.t.t. van Basten die het drufde die prutser van een Vermeer op goal te stellen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 12:10 pm

Oké, maar Stekelenburg was al basisspeler onder Danny Blind. Hoe oud is die jongen inmiddels? :confused.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 03, 2010 12:20 pm

Stekelenburg was een drama destijds.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 12:26 pm

Het was een blunder van Van Basten. Vermeer is een prutser.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 03, 2010 12:27 pm

Chris schreef:Van mij mag je Van der Wiel ook wel bij hem op z'n conto zetten. Die is definitief doorgebroken dankzij hem. Wat dat betreft heeft Borst gelijk. Alderweireld ook. Jol gaf hem vertrouwen en hij heeft zich vorig seizoen bewezen.
Mwah, was het niet Van Basten die hem omturnde tot rechtsback? Dat was een cruciale zet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr sep 03, 2010 12:34 pm

Inderdaad. Werd ook international onder Van Basten.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr sep 03, 2010 12:38 pm

Alderweireld is onder Marco gedebuteerd. Dus ook niet gek dat hij in het seizoen daarp (met Jol) verder is doorgebroken. Dus eigenlijk alleen Anita die in aanmerking komt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 03, 2010 1:07 pm

Zo kun je alles wel opzij schuiven.

En joey, Vermeer heeft dat seizoen niets minder gepresteerd dan Stekelenburg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 1:08 pm

Nee, ze deden het allebei slecht. In het geval van Stekelenburg kwam dat doordat hij net geblesseerd was geweest.

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 03, 2010 1:33 pm

Alleen Anita en De Jong mag Jol op zijn dikke buik schrijven. En dan hebben we nog geluk dat Marco ons geld al had opgemaakt en Atouba geblesseerd was en godzijdank nog steeds is.
IK GELOOF!!!!!!

Chris

Bericht door Chris » vr sep 03, 2010 1:41 pm

Enganche schreef:
Chris schreef:Van mij mag je Van der Wiel ook wel bij hem op z'n conto zetten. Die is definitief doorgebroken dankzij hem. Wat dat betreft heeft Borst gelijk. Alderweireld ook. Jol gaf hem vertrouwen en hij heeft zich vorig seizoen bewezen.
Mwah, was het niet Van Basten die hem omturnde tot rechtsback? Dat was een cruciale zet.
Mijns inziens gaat het meer om de ontwikkeling die een speler maakte. Zoals Bertje zegt; dan kun je alles aan de kant schuiven.
ZsoG schreef: Alderweireld is onder Marco gedebuteerd. Dus ook niet gek dat hij in het seizoen daarp (met Jol) verder is doorgebroken. Dus eigenlijk alleen Anita die in aanmerking komt.
Onder van Basten had Wieleart gespeeld...
Chris a.k.a Giiser

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 1:52 pm

Dat weet je nooit. Van Basten zette rustig zijn eigen aankopen op de tribune.

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 04, 2010 1:27 pm

Er valt best wat op Jol aan te merken... Zoals er ook het e.e.a goed gaat. Ajax heeft dit jaar enkel van Juve verloren. En van Twente om dat JC-ding.

Jol heeft Ajax naar de CL geleid, er staat weer een behoorlijke selectie en er worden behoorlijke prestaties neergezet, met een jong en perspectiefrijk elftal.

Heeft Ajax deze eeuw een betere trainer in huis gehad dan Jol? M.i. niet. Dat zegt m.i. trouwens wel meer over die anderen dan over Jol. Maar Jol is wel een van de weinigen, die wat uit de hem ter beschikking staande middelen weet te halen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » za sep 04, 2010 2:15 pm

Wie moet Jol na dit seizoen gaan opvolgen? Als ik me niet vergis loopt zijn contract af. Het gerucht is dat Blind de baan is beloofd, maar dat hoop ik toch niet. Veel talentvolle NL trainers zie of ken ik niet. Frank de Boer schijnt het goed te doen, maar is die er klaar voor straks? Die Pastoor van Excelsior klinkt en oogt best aardig, maar is ook nog erg jong en zeer onervaren.

Adriaanse zit goed waar hij zit, LvG komt niet meer terug. Rijkaar zal de zak wel krijgen dit jaar en dus een optie zijn. Verder zie ik het niet zo. Belangrijke zomer gaat het worden, want Ajax gaat 60 mln euro cashen voor vertrekkende spelers en er lopen ongeveer 25 contracten van overbodige spelers af. We zoeken (in mijn ogen) dus een bouwer en iemand die het aandurft om talenten te laten spelen of te laten banken. Iemand die als hij spelers koopt, overwegend verstandig investeert.
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 04, 2010 3:38 pm

Misschien vindt Koeman Ajax wel een mooie club.

Misschien dat Jol nog wel een jaartje blijft en anders kom je al gauw uit bij de bekende namen. Rijkaard, Blind, de Boer.

goodfella

Bericht door goodfella » za sep 04, 2010 3:43 pm

joey schreef:Welnee, Van der Wiel speelde al onder Ten Cate, Van Basten én Koster. De Jong was het lievelingetje van Koster, die stelde hem meteen op.

Alderweireld, Anita, verder kom ik niet. En Anita nog noodgedwongen, want voor die positie was Atouba gehaald.
Van Basten probeerde Anita voor het eerst als back uit. Verketterd werd hij.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 04, 2010 3:43 pm

Contract loopt niet af.

gaizka

Bericht door gaizka » za sep 04, 2010 6:56 pm

De Dominee schreef:Wie moet Jol na dit seizoen gaan opvolgen? Als ik me niet vergis loopt zijn contract af. Het gerucht is dat Blind de baan is beloofd, maar dat hoop ik toch niet. Veel talentvolle NL trainers zie of ken ik niet. Frank de Boer schijnt het goed te doen, maar is die er klaar voor straks? Die Pastoor van Excelsior klinkt en oogt best aardig, maar is ook nog erg jong en zeer onervaren.

Adriaanse zit goed waar hij zit, LvG komt niet meer terug. Rijkaar zal de zak wel krijgen dit jaar en dus een optie zijn. Verder zie ik het niet zo. Belangrijke zomer gaat het worden, want Ajax gaat 60 mln euro cashen voor vertrekkende spelers en er lopen ongeveer 25 contracten van overbodige spelers af. We zoeken (in mijn ogen) dus een bouwer en iemand die het aandurft om talenten te laten spelen of te laten banken. Iemand die als hij spelers koopt, overwegend verstandig investeert.
Wat mij betreft wordt het dan Adriaanse, denk alleen niet dat hij er trek in heeft.

Overigens lijkt Rijkaard het ook niet te redden bij Galatasaray, ten Cate is toch erg belangrijk geweest in zijn tijd bij Barcelona.

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 04, 2010 9:21 pm

gaizka schreef: Overigens lijkt Rijkaard het ook niet te redden bij Galatasaray, ten Cate is toch erg belangrijk geweest in zijn tijd bij Barcelona.
Weet jij uit je hoofd wie de assistent van Guardiola bij Barcelona is? Ik niet.

Met Xavi, Iniesta, Messi etc. in je ploeg kun je als trainer niet zoveel fout doen.

Zonder die jongens wordt het lastiger. Rijkaard heeft het niet voor niets lastig bij Gala. En HtC is niet voor niets bij een club beland, waar geen mens ooit van had gehoord.

Ik geef je op een briefje dat het Guardiola precies zo vergaat, wanneer ie er bij Barcelona uit vliegt. Je hoeft geen toptrainer te zijn om topclub Barcelona succesvol voetbal te laten spelen.

Plaats reactie