De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do mar 24, 2011 11:22 pm

Ajaciedjuh schreef:
Het is alleen moeilijk in te schatten of dit de juiste stappen zijn die voorgesteld worden. Dan kom ik voornamelijk terug op het feit dat je met 3 rookies Ajax moet gaan runnen. Frank als onervaren trainer, Jol als onbekende op de scouting en Dennis als onbekende als eindverantwoordelijke op het jeugdbeleid.
Hij is leuk. :ajaxsmiley.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » do mar 24, 2011 11:22 pm

wimpey schreef: Hoe lang geven we Boog nog? Hij kruist de degens met JC en de zijnen. Ik geef 'm nog een week.
Hoe gevoelig zal het bij de ledenraad liggen, dat er in Cruijffs plannen kennelijk 5 mensen in de technische staf eruit vliegen? En 4 herplaatst moeten worden? En dat de RvC op de schop gaat?
Laatst gewijzigd door Zuidema op do mar 24, 2011 11:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 24, 2011 11:23 pm

Peter schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Het is alleen moeilijk in te schatten of dit de juiste stappen zijn die voorgesteld worden. Dan kom ik voornamelijk terug op het feit dat je met 3 rookies Ajax moet gaan runnen. Frank als onervaren trainer, Jol als onbekende op de scouting en Dennis als onbekende als eindverantwoordelijke op het jeugdbeleid.
Hij is leuk. :ajaxsmiley.gif:
Het is al laat he ;-) Had je nog niet meegekregen dat Jol terug was :ajaxsmiley.gif: !
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 24, 2011 11:23 pm

Peter schreef: Vd Boog heeft een troef (van Gaal). Kan niet missen. Anders gaat zijn kop er inderdaad af.
Boog is door z'n troeven heen. Na MvB, Jol, HVDZ, 'DB wordt de opvolger van Jol', 23 miljoen verlies etc. is het finito.

JC heeft voor een breed draagvlak gezorgd dit keer. Boog ligt dwars. Dat wint ie natuurlijk nooit. Who the fuck is Boog? Denkt ie echt dat hij de storm kan weerstaan die de kop op zou steken wanneer hij JC e.c. de deur wijst?

Zou me niets verbazen wanneer FdB, Jonk, Bergkamp e.c. dan massaal zouden opstappen...

peter

Bericht door peter » do mar 24, 2011 11:25 pm

Zuidema schreef:
wimpey schreef: Hoe lang geven we Boog nog? Hij kruist de degens met JC en de zijnen. Ik geef 'm nog een week.
Hoe gevoelig zal het bij de ledenraad liggen, dat er in Cruijffs plannen kennelijk 5 mensen in de technische staf eruit vliegen? En 4 herplaatst moeten worden? En dat de RvC op de schop gaat?
De technische staf kent formeel toch maar 4 mensen? L'Ami, Spijkerman, Blind en de Boer?

http://www.ajax.nl/Ajax-1/Staf.htm

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 24, 2011 11:26 pm

Per wanneer kan het bestuur weggestuurd worden? Want daar gaat het nu natuurlijk om.

Vd Boog gaat heus niet uit zichzelf weg.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do mar 24, 2011 11:26 pm

Peter schreef: De technische staf kent formeel toch maar 4 mensen? L'Ami, Spijkerman, Blind en de Boer?

http://www.ajax.nl/Ajax-1/Staf.htm
Het zal denk ik met name om mensen in de jeugdopleiding gaan.

peter

Bericht door peter » do mar 24, 2011 11:27 pm

Van Gaal sluit terugkeer naar Ajax niet uit

Louis van Gaal was een maand geleden duidelijk, een terugkeer naar Ajax was uitgesloten. De oefenmeester van Bayern München sluit een terugkeer echter niet meer uit, Ajax moet dan wel aan al zijn voorwaarden voldoen.

"Ik vind het een geweldige uitdaging, Ajax. Ik zou er zélfs mijn gewenste bondscoachschap voor uitstellen. Als zoveel fans zoveel vertrouwen in mij stellen, ja, dan ben ik bereid", aldus Van Gaal in gesprek met NUsport.

"Het is wel mijn club, hè", zo vervolgt Van Gaal zijn verhaal. "Geboren en getogen. Ik heb er gespeeld, ik heb er getraind. En als Ajax aan mijn voorwaarden wil voldoen, als ik dus echt de baas mag zijn, dan ben ik wel bereid te heroverwegen terug te komen. Er zijn ook nog steeds veel mensen binnen de organisatie die er in 2003 ook al waren. Die moeten eerst verdwijnen. Als dat allemaal zou gebeuren? Dan zal ik het waarschijnlijk wel doen."

Van Gaal, die nog steeds droomt van deelname aan een WK als bondscoach, verwacht niet dat Ajax wil voldoen aan zijn voorwaarden. "Binnen die club spelen zoveel krachten…"

dec 2010
vdBoog zal dus moeten kiezen haha. Of hij wordt de loopjongen van van Gaal of die van Cruijff. :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 24, 2011 11:27 pm

Toch bijzonder om te zien wat iemand als Cruijff teweeg kan brengen binnen een club. Ieder ander die op deze manier tekeer zou gaan zou waarschijnlijk volledig worden afgeserveerd. Want het is toch op z'n minst ongebruikelijk om na het uitbrengen van een advies te verwachten dat je van de directie carte blanche krijgt om alles uit te voeren, en dan ook nog eens per direct. Het enige verschil met de vorige keer is dat Cruijff deze keer bereid lijkt te zijn om de strijd aan te gaan terwijl hij zich na het meningsverschil met Van Basten direct terugtrok.

Ik vind het erg jammer dat het zo moet lopen. Want het lijkt er op dat het plan op zich wel op steun kan rekenen maar dat het wederom gaat om het tempo waarin veranderingen moeten worden doorgevoerd én om de gevolgen voor een aantal mensen binnen de huidige organisatie.

Overigens nog even iets heel anders. Zijn we er hier allemaal van overtuigd dat Bergkamp en Jonk de aangewezen personen zijn om Ajax uit de problemen te halen? Ik heb daar eerlijk gezegd namelijk m'n twijfels over. Het waren natuurlijk geweldige spelers en ook een prachtig koppel op het veld. Maar moeten deze twee introverte oud voetballers zonder ervaring in dit vak nu de kar gaan trekken?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 24, 2011 11:28 pm

Natuurlijk niet. Die wil een afkoopsom.

Er komt dus een ledenvergadering. Cruijff heeft koppen geteld, dat kan niet anders.

@Weekend Cees: Cruijff gaat echt door, dat heeft hij duidelijk gezegd. Dat zal de directie niet verwacht hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 24, 2011 11:29 pm

LucaS schreef:Wat een populisme hier zeg, vreselijk. Als Cruijff niet wl samenwerken moet ie zelf verantwoordelijkheid nemen. Maar daar heeft meneer geen zin in.
Hij steekt z'n nek behoorlijk uit, vind ik.

Wat heeft RvdB Ajax te bieden? I.m.o. heeft hij a lang en breed bewezen een brokkenpiloot te zijn. Ik hóóp dat hij het 'hard' speelt.

Zou geweldig zijn om die loser met een bijl in z'n nek in een maatkostuum uit pek en veren via de achterdeur te zien vertrekken. :ajaxscarf.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 24, 2011 11:29 pm

Introverte types he? Perfect geschikt om alles uit te voeren wat Cruijff van ze eist
I think I lost my fucking headache

Zuidema

Bericht door Zuidema » do mar 24, 2011 11:31 pm

Marillion schreef: Overigens nog even iets heel anders. Zijn we er hier allemaal van overtuigd dat Bergkamp en Jonk de aangewezen personen zijn om Ajax uit de problemen te halen? Ik heb daar eerlijk gezegd namelijk m'n twijfels over. Het waren natuurlijk geweldige spelers en ook een prachtig koppel op het veld. Maar moeten deze twee introverte oud voetballers zonder ervaring in dit vak nu de kar gaan trekken?
Idem. Grote twijfels.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 24, 2011 11:31 pm

Alsof Bergkamp een meeloper is. :excited.gif:

Er zijn veel meer mensen bij betrokken dan alleen Bergkamp en Jonk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 24, 2011 11:31 pm

joey schreef:Er komt dus een ledenvergadering.
Wanneer?

En dan? Kan op zo'n vergadering gelijk het bestuur worden afgezet? Of duurt zoiets meteen weer maanden/jaren?

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 24, 2011 11:31 pm

Peter schreef: vdBoog zal dus moeten kiezen haha. Of hij wordt de loopjongen van van Gaal of die van Cruijff. :ajaxsmiley.gif:
Pcs! Of hij trapt de vijanden van JC eruit of hij trapt de vijanden van LvG eruit.

En dan moet ie nog verdomd oppassen dat ie er zelf niet uitgetrapt wordt.

Ik zet als mijn geld op JC.

Het draagvlak van LvG bestaat uit JOR en DB. :biggrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 24, 2011 11:31 pm

Bij het advies ja. Het advies dat de directie over wil nemen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 24, 2011 11:33 pm

joey schreef:Alsof Bergkamp een meeloper is. :excited.gif:

Wie zegt dat hij een meeloper is? Ik vraag me af of deze twee de aangewezen personen zijn om de kar te gaan trekken. Want er zullen misschien meer mensen bij betrokken zijn. Dit zijn toch echt de twee die centraal worden gesteld. Ze stonden net niet voor niets naast Cruijff.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 24, 2011 11:33 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: vdBoog zal dus moeten kiezen haha. Of hij wordt de loopjongen van van Gaal of die van Cruijff. :ajaxsmiley.gif:
Pcs! Of hij trapt de vijanden van JC eruit of hij trapt de vijanden van LvG eruit.

En dan moet ie nog verdomd oppassen dat ie er zelf niet uitgetrapt wordt.

Ik zet als mijn geld op JC.

Het draagvlak van LvG bestaat uit JOR en DB. :biggrin.gif:
Precies ja, de stammenstrijd is door Cruijff weer compleet nieuw leven ingeblazen. En dat is dan zogenaamd in het belang van Ajax

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 24, 2011 11:34 pm

LucaS schreef:Introverte types he? Perfect geschikt om alles uit te voeren wat Cruijff van ze eist
Populistisch zeg.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 24, 2011 11:34 pm

It takes one to know one

Zuidema

Bericht door Zuidema » do mar 24, 2011 11:35 pm

Het blijft een bijzondere club. Als Ajax op het veld niet voor "amusement" kan zorgen, doen ze dat wel buiten het veld.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 24, 2011 11:35 pm

Luuk suggereert dat.

Een TD zou ook eindverantwoordelijk zijn op technisch gebied. En de TD LVG zeker. Kijk, een voetbalman van enig kaliber laat zich op voetbalgebied niet overrulen door VDB. Simpel.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 24, 2011 11:37 pm

LucaS schreef:It takes one to know one
Tja, je had het net zelf over populisme... Spiegelen, Luuk. Je gaat wel erg verbeten te werk en wordt daardoor populistisch en sarcastisch.

Nogmaals de vraag: wat heeft RvdB onze club te bieden?

peter

Bericht door peter » do mar 24, 2011 11:38 pm

Marillion schreef:
joey schreef:Alsof Bergkamp een meeloper is. :excited.gif:

Wie zegt dat hij een meeloper is? Ik vraag me af of deze twee de aangewezen personen zijn om de kar te gaan trekken. Want er zullen misschien meer mensen bij betrokken zijn. Dit zijn toch echt de twee die centraal worden gesteld. Ze stonden net niet voor niets naast Cruijff.
Draagvlak. Als het even slecht gaat, dan zal er bij die jongens niet gezaagd worden, want ze genieten breed vertrouwen in de achterban. Dat was bij Cockie en Martin wel anders.

De lijn Cruijff is duidelijk in ieder geval. Blind, de Boer en Jonk moeten het gaan doen en worden vanuit de ledenraad, vanuit de RvC en met Cruijff als adviseur gesteund. Dat is een coalitie waar ik geen nee tegen zou durven zeggen. Het gaat er namelijk vooral om dat Ajax weer in rustig vaarwater terecht komt. Met Rikkie vaar je altijd maar weer een andere koers en dat is gewoonweg kansloos voor de langere termijn.

Plaats reactie