De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Op NOS TT staat een veel heftiger stukje, trouwens. Bij Ajax.nl hebben ze natuurlijk Al Sahaf aan het werk gezet.
TT 809, Cruijff gaat Buitengewone Algemene Ledenraadsvergadering aanvragen om RvC te vervangen. Bergkamp/Jonk ook kwaad.
Ik ben blij dat Cruijff nu eindelijk de handschoen op wil pakken en zijn plannen wil doorzetten. Zolang JC geen concreet plan had was ik sceptisch, nu wil hij ervoor vechten en sta ik achter hem. Geen compromissen wat mij betrefd, de laatste kans voor Cruijff. Het huidige beleid heeft de laatste jaren te weinig opgeleverd. Wanneer de huiidge directie, rvc, of het bestuur daar geen heil in ziet is het tijd voor hen om iets anders te gaan doen.
De directie hééft ook de macht tot nader order. Je kunt niet zomaar binnenstormen en zeggen nu ben ik de baas. Als het JC puur om de voetbaltechnische kant ging, zou hij de uitvoering ook aan de directie kunnen overlaten.
Alleen hij vertrouwt ze blijkbaar niet, dan hád hij dat beter eerder kunnen zeggen. Hoewel dan was het helemaal niets geworden. Lastig dilemma hoor.
Alleen hij vertrouwt ze blijkbaar niet, dan hád hij dat beter eerder kunnen zeggen. Hoewel dan was het helemaal niets geworden. Lastig dilemma hoor.

Neefkens.. daar zou ik het helemaal mee eens zijn geweest als het jij, Joey en Lucas zouden zijn geweest (evt aangevuld met niet hogeropgeleide ikke).. maar nu heb je eindelijk een aktie van mensen die weten waar ze het over hebben. Het huidige beleid heeft niet zo veel opgeleverd.. wat dat betrefd heb je niet zo verschikkelijk veel te verliezen. Bij barca heeft JC de poppetjes aardig neergezet, die daarien best leuk. Nou zullen wij niet zo snel een messi hebben, maar héél veel dieper kan je niet meer zinken.
- peter
@Neefkens: Dat zou hij dan aan Jonk, de Boer en Bergkamp overlaten, maar blijkbaar wil de directie niet dat zij het overnemen. Verder denk ik dat de directie gewoon niet open in het gesprek zit. Vertrouwen is belangrijk in een samenwerking en ik heb het idee dat de directie helemaal niet over wil gaan tot harde actie. Als Jol er nu nog had gezeten was het ook mooi geweest. Dan was Jol de zogenaamde icoon. Nee, ik snap wel dat Cruijf en cs boos zijn.
Wat een eikel die Cruijff. Ze willen zijn technische adviezen onverkort uitvoeren maar weigeren bij voorbaat te verklaren dat zij buikspreekpop van Cruijff zijn. Dan moet hij directeur worden, dan is ie ook verantwoordelijk voor al die vriendje sdie hij in de organisatie gaat neerzetten.
I think I lost my fucking headache
Hij is niet zomaar binnengestormd. Hij heeft heel geduldig een machtsbasis opgebouwd via de ledenraad. Hij in samenspraak met anderen dus. Hij doet het niet alleen.
VDB en Coronel hebben Cruijff nooit gewild. Denk maar aan hoe laatdunkend ze zich in het verleden over hem hebben uitgelaten. Ook Jonk en Bergkamp voelen zich bedonderd.
VDB en Coronel hebben Cruijff nooit gewild. Denk maar aan hoe laatdunkend ze zich in het verleden over hem hebben uitgelaten. Ook Jonk en Bergkamp voelen zich bedonderd.
Het stinkt aan alle kanten!
Cruijff heeft geen vertrouwen in de directie. Dat lijkt me duidelijk. Anders vraagt hij niet een volmacht.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Het is gegaan zoals altijd: Cruijff heeft iets onmogelijks geeist, waardoor hij uiteindelijk de verantwoording niet op zich hoefde te nemen. Ik onderschrijf Lucas' emotionele reactie.
Wat een eikel.
Wat een eikel.
Laatst gewijzigd door Thom op do mar 24, 2011 10:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
- peter
Snap ik ook. Het gaat hier om voetbaltechnische dingen en daar heeft vdBoog gewoon geen verstand van.Bertje schreef:Cruijff heeft geen vertrouwen in de directie. Dat lijkt me duidelijk. Anders vraagt hij niet een volmacht.
Cruijff pakt de macht heus wel, hoor. Ik geef geen stuiver om de kansen van vdBoog en co.Thom schreef:Het is gegaan zoals altijd: Cruijff heeft iets onmogelijks geeist, waardoor hij uiteindelijk de verantwoording niet op zich hoefde te nemen. Ik onderschrijf Lucas' emotionele reactie.
Wat een eikel.
Fragment van de NOS: Jonk voelt geen vertrouwen. Lijkt me het toverwoord.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ze voeren alles uit! Wat Cruiff eist is dat ze zich zelf nergens meer mee mogen bemoeien en dat ze nu verklaren alles dat Cruijff in de toekomst verzint onverkort uit te gaan voeren. Een belachelijke en onmogelijke eis.
Dat zou moeten blijken.LucaS schreef:Ze voeren alles uit!
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Met een beetje geluk gaat Cruijff Ajax runnen en zijn we van VDB, Olde Riekerink en Blind af.

Tot nu toe. Je kan als directie en RvC toch niet zeggen dat je alle toekomstige plannen hoe dan ook gaat uitvoeren als die plannen nog niet eens gemaakt zijn.
Ik snap dat verzoek / die eis. Het alternatief is dat adviezen half uitgevoerd worden maar, bij falen, volledig op zijn bordje worden gelegd. Het is nu alles of niets. Alles willen ze niet geven......LucaS schreef:Ze voeren alles uit! Wat Cruiff eist is dat ze zich zelf nergens meer mee mogen bemoeien en dat ze nu verklaren alles dat Cruijff in de toekomst verzint onverkort uit te gaan voeren. Een belachelijke en onmogelijke eis.
Helemaal mee eens: schoenmaker hou je bij je leest geldt ook voor niet-technische zaken. Besturen is wat anders dan voetbaltechnisch bezig zijn. Ik vertrouw van den Boog.LucaS schreef:Ze voeren alles uit! Wat Cruiff eist is dat ze zich zelf nergens meer mee mogen bemoeien en dat ze nu verklaren alles dat Cruijff in de toekomst verzint onverkort uit te gaan voeren. Een belachelijke en onmogelijke eis.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Zo is dat, M. Dan wordt hij gebruikt door figuren die met zichzelf bezig zijn. Daar trapt Cruijff niet in.
Een directeur is verantwoordelijk voor zijn taakgebied en bovendien ook nog eens persoonlijk aansprakelijk in sommige gevallen. Je kan net bij voorbaat zeggen wij zijn voortaan stroman. Nogmaals, een belachelijke en waarschijnlijk ook onwettige eis.
- peter
Ik vind dit een veelzeggende quote:Bertje schreef:Dat zou moeten blijken.LucaS schreef:Ze voeren alles uit!
Ajax wil de kennis en ervaring van voormalig topvoetballers als Bergkamp en Jonk, maar ook andere Ajax-iconen, inzetten.
Dat is zo vrijblijvend als wat. Cruijff ziet de bui al hangen en hoort Boogie al weer roepen dat hij goed aan het spiegelen is.
Je quote selectief
- peter
De regie in handen geven van Jonk en Bergkamp dus, aldus Cruijff. Dat betekent dus dat ze niet het plan mogen uitvoeren (Jonk en Bergkamp).
RvdB heeft LvG gepolst voor de functie van TD
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
nu op 2
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!