John Jaakke

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 07, 2007 2:07 pm

Marijn schreef:
Ajax Rules schreef:@Thomas, dat is precies wat ik bedoel.....en niet alleen op AT, maar ook alle normale mensen in de maatschappij.
Lekker kort door de bocht, zeg. En wie zijn alle 'normale mensen in de maatschappij'? Alle mensen die niet discrimineren?

Rascisme is op grote schaal aanwezig in Nederland, AR. Dat weet jij ook best wel.
Die indruk krijg ik ook. Ik heb een bloedhekel aan racisme en ik voor mij maakt het niets uit welke huidskleur iemand heeft (of sla ik mezelf nu op de borst), maar ik merk helaas zelfs bij m'n familieleden in Nederland dat ze discrimineren. Zij het via vooroordelen, grapjes of opmerkingen. Erg jammer, maar blijkbaar zie je in Nederland veel de slechte kant van mensen. :sad:

Marijn

Bericht door Marijn » za apr 07, 2007 2:39 pm

Ajax Rules schreef:Dus is het normaal dat die man ons al dertig jaar verveeld met zijn statements? Dat hij zelfs de Ajax-voorzitter weet te evualeren in termen van zijn rol op het discriminatievlak?
Dat is een heel ander punt, waar ik het helemaal niet over had. Ik had het over jouw stelling over racisme in Nederland.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 08, 2007 11:13 am

Opnieuw pleidooi Jaakke voor mental coaching
7 september 2007

John Jaakke benadrukt na de uitschakeling in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag opnieuw het belang van mentale weerbaarheid. De voorzitter van Ajax zegt in Sportweek dat hij verder onderzoek wil doen naar de mogelijkheden voor mentale coaching binnen de club. Mentale weerbaarheid vormde negen maanden geleden nog de rode draad door de nieuwjaarstoespraak van Jaakke.

John Jaakke: 'We zijn kennelijk niet in staat op cruciale momenten te brengen wat nodig is' "Dat is een stokpaardje van me, dat we verder moeten berijden", zegt de preses nu. "We zijn kennelijk niet in staat op cruciale momenten te brengen wat nodig is. Dat kan een mentale kwestie zijn. We moeten kijken hoe we dat kunnen verbeteren." In de jeugdopleiding is Ajax dit seizoen begonnen met mental coaching, in een later stadium zal dat ook bij de A-selectie gebeuren.

Trainer Henk ten Cate juicht de ontwikkeling toe. "Maar de belangrijkste vraag die je bij iedere speler moet stellen is: heeft hij genoeg voetballende kwaliteiten om op dit niveau te spelen? Daarna ga je kijken naar zijn mentale kwaliteiten. En dan nóg: in topsport wint niet altijd de beste. En het gaat om winnen. Als ons dat twee keer niet lukt tegen Slavia Praag, heb je niks te zoeken in de Champions League. Zo simpel is het."
Ajaxonline

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za sep 08, 2007 11:39 am

Dat is een goed punt alleen als ie dat een jaar geleden ook al vond en aangaf waarom begint ie er nu dan weer over zonder in al die tussenliggende tijd er wat aan gedaan te hebben.

999

Bericht door 999 » za sep 08, 2007 11:57 am

Mental Coach, misschien kan men in het stadion voor begin wedstrijd een keer of tien: Tjakkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa schreeuwen ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 1:01 pm

Ajax-voorzitter Jaakke denkt aan stay-bonus

Datum: 14-sep-2007 10:34

Door Simon Zwartkruis

Ajax-voorzitter John Jaakke (links, hier met Leonardo) is bezorgd over de trend dat spelers op steeds jongere leeftijd vertrekken naar het buitenland. ‘In het bedrijfsleven wordt soms gewerkt met een stay-bonus. Dan krijg je, als je ergens bijvoorbeeld nog twee jaar blijft, aan het einde van die periode een extra bedrag. In de voetballerij zou dat ook kunnen. Nu is een speler vaak gebaat bij een transfer, omdat in zijn contract staat dat hij een percentage krijgt van de transfersom.’

‘Voor Ajax is het van groot belang om creatieve oplossingen te vinden. Want als we weer aan willen klampen bij de Europese top, wat ons streven zal blijven, zijn onze topspelers van groot belang.’

Het uitgebreide interview met John Jaakke, door Simon Zwartkruis, staat in de nieuwe Sportweek, sinds dinsdag in de winkel.
Sportweek.nl

Daniel

Bericht door Daniel » vr sep 14, 2007 5:34 pm

Oftewel een verlengings signing bonus waarvan een speler al een aantal contract jaren van te voren van op de hoogte is? Toe maar, gooi de prijzen van de kaartjes maar omhoog naar een eurie of 100.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr sep 14, 2007 5:51 pm

Lees het nog maar eens door, hij probeert gewoon een oplossing te bedenken voor het te vroeg vertrekken van topspelers.

Wat de link is met de kaartjes, is de vraag.

Daniel

Bericht door Daniel » vr sep 14, 2007 8:39 pm

Dat geld moet toch ergens vandaan komen? En aangezien Ajax tekorten lijd door het continue niet halen van de CL en dus niets in aankopen gestopt kan worden (althans, dat lijkt er erg sterk op) en de supporters er onder Jaakke er toch wel weer voor op draaien zie ik dat nu ook wel weer gebeuren..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr sep 14, 2007 8:45 pm

Zou het langer behouden van topspelers ook heel misschien kunnen leiden tot betere resultaten?
Of aangezien jij blijkbaar graag in geld denkt, dat het leidt tot hogere transferinkomsten?

Daniel

Bericht door Daniel » vr sep 14, 2007 8:52 pm

"Aangezien jij graag in geld denkt"

WTF? Waar dacht je dan waar ze die bonussen van gingen betalen? Bananen? :confused.gif:

Tjah, er zijn ook genoeg mensen die zeggen, lagere kaarten prijzen, is meer echte supporters die deze prijzen niet kunnen betalen, meer sfeer, meer resultaat..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr sep 14, 2007 9:29 pm

Ik geef het op :blush.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » vr sep 14, 2007 11:16 pm

die deze prijzen niet kunnen betalen
Ja, wat 80% van de Ajaxsupporters trekt steun.....
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

gaizka

Bericht door gaizka » zo sep 16, 2007 7:33 pm

Vanavond is de beste man bij Studio Voetbal, kijken dus!

Thom

Bericht door Thom » ma sep 17, 2007 11:15 am

Heeft iemand het gezien?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 17, 2007 12:24 pm

Thomvak425 schreef:Heeft iemand het gezien?
Ja. Het was verre van boeiend. Het ging meer over de ECV dan over Ajax. Als het over Ajax ging, bleef het oppervlakkig. Ze hadden moeten doorvragen over de verhoudingen binnen Ajax m.b.t. het aankoopbeleid. Jaakke bleef gemakkelijk overeind.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 17, 2007 2:59 pm

Uit een stukje van Peter van der Rijt
Tuesday, 04 September 2007

Wie stopt deze trein van absolute arrogantie?

Ook voorzitter John Jaakke is verworden tot zo een onaantastbare mastodont, die zich ver boven de mensheid waant. Toen hij begon als opvolger van Michael van Praag was het een open, benaderbare en geestige man met visie. Nu heeft hij zich afgesloten, beloofd te reageren op emails, maar zelfs na een herinnering hoor je niets meer en zo zijn er legio voorbeelden. Journalisten die iets onwelgevalligs schrijven krijgen meteen een bericht op poten. Wie zich jarenlang nederig en gedienstig opstelt verneemt niets. Kom op John, herneem je. Je hebt de intellectuele kwaliteiten, de charme en de macht. Dus wees vanaf heden weer de Jaakke van het begin van je voorzitterschap. Laat die supporters met wie je zondag sprak toen ze boos verhaal kwamen halen, niet langer in de kou staan en handel daar ook naar.
Ik heb John nu al 2 keer een mail gestuurd, maar inderdaad nog steeds niets gehoord. Ik sprak hem daarop aan bij Slavia-Ajax en toen gaf hij een privé email adres, maar ook nu reageert hij niet.
Ik snap daar dus echt geen moer van.
Geef ofwel dat email adres niet, ofwel reageer.
Kan toch niet te moeilijk zijn? En het was niet eens kritisch, gewoon wat vragen over een aantal onderwerpen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 08, 2007 11:59 am

Weekendhobby

De Kroaat Mandzukic kamde eerst zijn haren, strikte daarna zijn veters, pakte toen zijn mobiele telefoon om naar zijn mokkeltje in Zagreb te bellen dat hij de 2-0 tegen Ajax ging scoren en daarna kopte hij de bal er in. Ik heb in mijn lange supportersbestaan veel voetballers vrij zien staan, maar dit was werkelijk onthutsend.
Dat gaan we bij Chelsea heel anders doen was de enige gedachte die coach Henk ten Cate op dat moment had en keek op zijn horloge hoe lang hij nog moest.
Ajax-voorzitter Jaakke vroeg op datzelfde moment aan iemand naast hem op de tribune wat er fout ging, maar kreeg geen antwoord. Zijn buurman was met zijn hoofd bij de overname van de sponsor door een clubje Belgen. Aan zijn andere kant zat Ajax-directeur Maarten Fontein met Maleisië te bellen. Hij wil het product Ajax in het Verre Oosten beter wegzetten en volgens hem gaat dat lekker.
Net op het moment dat Fontein aan Jaakke vroeg hoeveel het stond en deze antwoordde dat het 2-0 was werd het derde Kroatische doelpunt gemaakt.
„Dus nu is het 3-0?”, opperde Fontein.
„Of is dit de herhaling?”, vroeg John aan de sponsormeneer.
„Nee, want de vorige was een kopbal en dit was een schot”, zei iemand achter hen.
„Schot! Leuk woord”, zei de sponsormeneer, „de Schotten doen ook mee. Die nemen ook een stukje van de bank over!”
Dom, dom, dom, dacht John bij zichzelf, een live herhaling in het stadion kan natuurlijk niet. Toch gaat het al veel beter. Bij zijn eerste wedstrijd als Ajax-voorzitter was hij na een overtreding opgesprongen en had hij per ongeluk heel hard ‘strafcorner’ geroepen. Dat klonk in eerste instantie heel charmant met dat warme aardappeltje in zijn keel. En toe hij het slim oploste door heel olijk ‘geintje’ te roepen was iedereen gaan lachen. John dacht dat hij succes had. Hij zag het medelijden niet.
Wat ik wel leuk vind, dacht Maarten Fontein bij zichzelf, dat als we volgende week een nieuwe trainer krijgen dat ik dan weer op de foto mag als het contract getekend wordt.
Maarten is de wethouder Hekking van Ajax. Geen foto zonder een glunderende directeur, die overigens volgende maand naar Reykjavik reist om Ajax beter in de IJslandse markt te proportioneren. Even piekerde hij of de supporters boos zouden zijn na deze wanprestatie, maar op hetzelfde moment wuifde hij die gedachte weg. Deze wedstrijd was gratis, dus moesten ze niet zeuren.
„Ik vind die supporters van de tegenstander behoorlijk aan de ordinaire kant”, fluisterde John in het oor van Maarten, „zij maken met zijn negenhonderden meer lawaai dan onze negenenveertigduizend supporters”.
Wat dat betreft waren de heren zeer tevreden over het Ajax-publiek. Die hoorde je al jaren niet meer. Of ze nou wonnen of verloren, het maakte niemand wat uit. Altijd hing er die heerlijke lethargische sfeer.
„Kunnen we protesteren bij de UEFA? Dat de supporters van de tegenstanders te hard gejuicht hebben. Dat dat onze jongens tijdens de wedstrijd heel erg afleidde!”, vroeg Maarten aan de toevallig aan komen lopende huisjurist van de club. De man wees op zijn volle mond. Hij kwam net uit een skybox en had daar zijn laatste hapje overheerlijke hazelnootparfait genomen. Hij ging trouwens even terug naar de box om te vertellen dat het 3-0 was geworden.
„Weet je wat zo geestig is”, vroeg de sponsormeneer de aandacht, „ik lees in het woord F-side steeds het woord f-side. Zijn dit geen desastreuze cijfers voor de club?”
„De cijfers zijn nog niet bekend”, antwoordde Maarten geïrriteerd, „de jaarcijfers worden pas in maart gepubliceerd”.
Terwijl Huntelaar nog twee keer scoorde waren John en Maarten op weg naar het herentoilet.
„Dat scheelt een hoop avondjes weg!”, versprak Maarten zich, „ik heb voor mijn ijsjes genoeg gereisd”.
„Precies wat je zegt”, zei John, „het moet een weekendhobby blijven!”
En allebei probeerden de heren het ingebakken vliegje in de pleepot te raken.
www.nrc.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 12:04 pm

Die Youp, was gisteren bij Studio S.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 08, 2007 12:05 pm

Inderdaad, de column was van Youp, even vergeten te vermelden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel

Bericht door Daniel » ma okt 08, 2007 2:19 pm

van 't Hek?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 2:20 pm

Ja.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 10:51 pm

'Interne onvrede over Jaakke en Fontein'

11 oktober 2007

Niet alleen in de media ligt Ajax momenteel behoorlijk onder vuur, ook in de top van de club begint het onrustiger te worden. Dat meldt Dapp're Strijders. Volgens het fanzine moppert de ledenraad van Ajax en uiten ook medewerkers van de Amsterdamse club hun onvrede. De overige directieleden Jeroen Slop en Martin van Geel zouden inmiddels hun vraagtekens hebben geplaatst bij het functioneren van voorzitter John Jaakke en algemeen directeur Maarten Fontein.

Met name Jaakke werd de voorbije dagen in de media en op tv flink op de hak genomen. De supporters van Ajax zien de preses graag vertrekken. Een spandoek met de tekst Jaakke, jij bent de volgende hing dinsdag aan een hek aan de rand van het trainingsveld. Verwacht wordt echter dat de preses van Ajax zich niet zal laten wegjagen. Wel werd in het NOS-programma Studio Voetbal zondag gemeld dat KLM-topman Leo van Wijk in beeld zou zijn om Jaakke op te volgen.
AO

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 11, 2007 10:56 pm

Dit zegt Rob Cohen erover in het AD:
,,Ze moeten bij Ajax een heel grote bezem kopen om de hele rotzooi schoon te vegen. En snel. Het probleem is dat er mensen de baas spelen bij die club die geen flauw benul hebben van het spelletje. En dat is al jaren zo. Ja, ze hebben bij Unilever gewerkt. Of bij Shell. Alsof dat er iets toe doet. Nu hebben ze het weer over Leo van Wijk, omdat die man het bij de KLM zo leuk doet. Wat een flauwekul.
Je hebt de allerbeste voetbalmensen nodig en er is er eigenlijk maar één goed genoeg op dit moment: Louis van Gaal. Laat ze maar eens gaan onderhandelen met Scheringa, waarom niet? Ik sluit niet uit dat Louis het nog één keer wil laten zien bij Ajax.
En daaronder moet je oud-
spelers opleiden, die in de toekomst een rol van betekenis kunnen gaan spelen. Frank de Boer bijvoorbeeld, of iemand zoals Dennis Bergkamp. Zoals ze het bij Bayern München doen, maar ook bij een club als FC Twente. Echte, capabele clubmensen zijn daar de baas. En dan niet dat stelletje dat veertig jaar geleden een paar Europa Cups won. Met alle respect hoor, dat zijn grootheden geweest in hun tijd, maar het voetbal is totaal veranderd.
Ze moeten beginnen bij het fundament en zorgen dat één iemand de baas is. Daar op kantoor bij Ajax lopen ik-weet-niet-hoeveel directeuren en managers. Weg ermee, de club moet één koers varen. Het is maar een klein bedrijfje hoor, ze doen net of ze McDonald’s zijn. Een financieel directeur of een directeur die naar Azië gaat om Ajax te vermarkten? Hou op zeg. Die fout hebben ze nou al honderd keer gemaakt. Het begint met de prestaties op het veld. Dáár moet alles om draaien, dáár moet het geld naartoe. Maar ze willen het weer precies andersom doen. Alsof ze in China geïnteresseerd zijn in een stelletje losers.’’
Helemaal mee eens. :worshippy.gif:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do okt 11, 2007 10:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel

Bericht door Daniel » do okt 11, 2007 10:59 pm

Ik ben het eigenlijk wel eens met heel het artikel. :worshippy.gif:

Plaats reactie