Marco van Basten en Patrick Kluivert spelen ook al een héle tijd niet meer in de spits bij Ajax, maar we zitten al vrij lang op iemand te wachten die hun 'vacante positie' een keer kan komen invullen.Demosthenes schreef:Dat laatste is aan jou, ik zal je berichten niet missen, maar Xavi speelt weer bij Barcelona? Ik zal er wel naast zitten, dacht dat hij vorig jaar al was vertrokken.
Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
-
Wachten we ook op de nieuwe JC? Wordt het wel druk in de spits. Is wel een kwestie van wachten, die kwaliteit (toen) wordt niet getraind, maar geboren.Cruijff schreef:Marco van Basten en Patrick Kluivert spelen ook al een héle tijd niet meer in de spits bij Ajax, maar we zitten al vrij lang op iemand te wachten die hun 'vacante positie' een keer kan komen invullen.Demosthenes schreef:Dat laatste is aan jou, ik zal je berichten niet missen, maar Xavi speelt weer bij Barcelona? Ik zal er wel naast zitten, dacht dat hij vorig jaar al was vertrokken.
In een van de artikelen over de kwaliteit van het Nederlandse voetbal, over de achteruitgang ervan, wordt juist dit punt genoemd: heimwee (mijn korte samenvatting) naar die mooie tijden in de jaren 70, midden jaren 90. Je zou ook vooruit kunnen kijken, het voetbal is wel veranderd. Ik meen dat Simon Kuper erover schreef, staat in de topic over Oranje. Posities worden anders ingevuld, JC, MvB en PK zouden nu ook anders (moeten) voetballen, in ieder geval in een hoger tempo, tegen spelers die o.a. atletischer zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
De topic gaat over toekomst, niet De Toekomst, vandaar de plaatsing hier, maar past het beter in een andere topic, dan maar daar of past het niet op een voetbalforum? Simon Kuper met zijn visie, de elite tegenover VI Inside (zie het door mij vetgedrukte fragment)? De betovering verbroken?
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/06/vo ... 3-a1525052Voetbalpassie sterker bij fan dan bij speler
Zodra fans doorkrijgen dat voetbal slechts een industrie is, dan is de betovering verbroken, schrijft columnist Simon
Kuper.
6 oktober 2016
Een Engelse vriend van mij was decennialang een trouwe fan van Sunderland. De club stond hem even na als zijn vrouw, precies volgens het Britse cliché. Op een gegeven moment werd hij sportjournalist, en op een dag stond hij
voor de aftrap van een Sunderlandwedstrijd in de spelerstunnel naast de beide elftallen. En op dat moment brak bij hem de betovering. Hij keek naar het rijtje getatoeëerde jonge mannen, en besefte plotseling: „Voor hen is dit gewoon een baan.” Alleen voor fans is voetbal magisch.
Miljoenen Engelse voetbalfans beleefden vorige week zo’n moment van onttovering, toen ze de geheime opnames hoorden die undercoverjournalisten van de Engelse bondscoach Sam Allardyce hadden gemaakt.
Allardyce gaf af op zijn voorganger Roy Hodgson en op Wembley. Net in zijn droomambt verheven, wilde hij vooral tonnen verdienen als spreker op conferenties. Bovendien wist hij precies hoe je het verbod op het investeren in individuele spelers kon omzeilen.
Allardyce heeft geen wet overtreden. Maar hij heeft wel verraden hoe hij en de meeste andere insiders het voetbal zien: als een beroep, zonder magie. Het is een gevaarlijke revelatie. Want als fans ook zo gaan denken, stort de voetbalindustrie in.
In de dertig jaar dat ik nu over voetbal schrijf, ben ik onvermijdelijk steeds meer als insider gaan denken. Vroeger zag ik voetballers en trainers als halfgoden. Nu vind ik ze lijken op veelverdieners uit andere beroepsgroepen.
Voetballers bezigen de taal van de arbeidswereld. Ze beschrijven zichzelf als ‘profs’ met ‘carrières’. Een voetballer beschouwt zijn club ongeveer zoals een bankier zijn bank beschouwt: als een werkgever. Als die werkgever hoge salarissen betaalt en een uitdagende werkomgeving biedt, dan blijf je er graag je hele carrière, zoals Ryan Giggs altijd bij Manchester United heeft gevoetbald. En als het een matige werkgever is, zoals Ajax, dan ben je constant op zoek naar iets beters.
Net als bankiers zijn de meeste voetballers gedreven genoeg om goed te willen presteren. Slechts een enkeling is echter zo workaholic dat hij er alles voor wil opofferen. Cristiano Ronaldo, die zich blijkbaar de halve dag opdrukt, is zo iemand.
De meeste voetballers concluderen echter: „Ik ben niet goed genoeg om een stempel op de voetbalgeschiedenis te drukken of mezelf als een kunstenaar te uiten op het veld, à la Lionel Messi. Op 90 procent kracht mijn carrière doorlopen en lekker verdienen is fijner dan elke dag als een gek proberen de top te halen.”
Twintig jaar geleden hoorde ik een Nederlandse international, die lang bij een internationale topclub had gespeeld, klagen over opgefokte medespelers. „Waar gaat het nou om in het leven, joh?”, filosofeerde hij. „Toch dat je het leuk hebt met je gezin?” Die speler haalde niet alles uit zijn carrière, en waarom zou hij ook?
De passie in het voetbal, merkte de voormalige Argentijnse rugbycaptain Agustín Pichot een keer op, is sterker bij fans dan bij spelers. Fans zijn zo gek dat ze in Nederland massaal naar bloedserieuze praatprogramma’s kijken waarin wordt gespeculeerd over – om maar iets te noemen – een mogelijke trainerswissel bij PEC Zwolle. Pichot dacht dat dat contrast tussen spelers en fans op den duur onhoudbaar was.
De heisa rond Allardyce geeft inderdaad aan dat het voetbal kwetsbaar wordt zodra fans doorkrijgen hoe cynisch insiders zijn. En wat als fans gaan beseffen dat sommige insiders zo onttoverd zijn dat ze zelfs proberen wedstrijden te verliezen? Matchfixing – het omkopen van voetballers om wedstrijduitslagen te manipuleren – is een probleem in competities als de Nederlandse eredivisie waar veel spelers relatief weinig verdienen, en sommigen zelfs in geldnood
zitten. Je hoort er zelden iets over, want de daders praten niet, en getuigen meestal ook niet, uit angst voor represailles of vanwege de omertà-code van de voetbalindustrie. Toch lekt er af en toe iets uit. Vorig jaar werd bijvoorbeeld bekend dat voetballers van Willem II in 2008 en 2009 wedstrijden hadden ‘verkocht’ voor in totaal zo’n 100.000 euro per duel.
Als fans gaan vermoeden dat zoiets vaker voorkomt, dan breekt de betovering geheel. Dat is al gebeurd in regio’s als Zuidoost-Azië, Oost-Europa en zelfs Italië, waar veel fans weigeren hun passie te spenderen aan een georkestreerde komedie. Insiders moeten oppassen. Zodra fans doorkrijgen dat de voetbalindustrie slechts een industrie is, dan is die industrie dood.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Hier twee sheets met de verdeling van de CL en EL gelden van vorig seizoen. PSV heeft vorig jaar dus 30 miljoen meer opgehaald in Europa dan Ajax.
CL: http://www.uefa.com//MultimediaFiles/Do ... WNLOAD.pdf
EL: http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf
CL: http://www.uefa.com//MultimediaFiles/Do ... WNLOAD.pdf
EL: http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
www.telegraaf.nlJeugdbeleid Ajax wankelt
Valentijn Driessen
Op 4 september 2013 kreeg Ajax-directeur Edwin van der Sar uit handen van toenmalig directeur Michael Kinsbergen het boekje ’Onze jeugd in Ajax 1’ uitgereikt.
Kinsbergen zag dat de financiële kloof tussen Ajax en de Europese top vanwege televisie- en Champions League-inkomsten niet viel te overbruggen. In de geest van Johan Cruijff onderkende hij Ajax’ ’unique selling point’: de jeugdopleiding op De Toekomst. Daar produceert Ajax continu internationaal gewild talent. Dat exportproduct moest Ajax perfectioneren zodat de club aantrekkingskracht behield op topclubs en toptalent en financieel lucratieve deals kon sluiten.
Kinsbergen zag de beste jeugdopleiding van de wereld als merk. Hij maakte het speerpunt van zijn beleid. Alleen voor exceptioneel toptalent (Kasper Dolberg) en spelers van meerwaarde (Hakim Ziyech) die niet rondliepen, zou worden betaald. In cijfers: bij Ajax 1 moesten zes tot zeven spelers uit eigen jeugd in de basis staan.
Met voorzitter Hans Wijers als kwade genius stuurde de rvc Kinsbergen in 2015 weg ondanks sportieve (titels) en commerciële (Ziggo) topprestaties.
Niet toevallig ging het opleidingsbeleid van Kinsbergen met Wijers’ vazal Dolf Collee overboord. De huidige directie met boegbeeld Van der Sar staat toe dat trainer Peter Bosz door het Ajax-beleid fietst. Hij kiest niet, zoals Frank de Boer uit overtuiging en volgens de beleidsvisie deed, voor eigen jeugd, maar gaat voor resultaat op korte termijn. De directie accepteert dat Bosz bij de ’beste jeugdopleiding van de wereld’ geen rekening hield met Dolberg. Alsof Rijkaard bij zijn komst in Barcelona voorbij zou gaan aan de 15-jarige Messi. Ajax investeerde miljoenen, maar dat is met huurlingen als Traoré en Krul weggegooid geld.
Nu zijn slechts Veltman, Klaassen en vooruit Dolberg nog exponenten van De Toekomst in Ajax 1. Nederlandse internationals als Bazoer, El Ghazi, Riedewald en Tete zijn bankzitters geworden en met een enkele uitzondering zijn Van de Beek, Cerny, Nouri, De Jong en De Ligt verder verwijderd van Ajax 1. Waarmee het merk ’opleiding Ajax’ wordt beschadigd.
Bovenstaande constatering werd ook gedaan door diverse aandeelhouders. De rvc en directie deden luchtig, bijna lacherig over vragen of er soms een beleidsomslag had plaatsgevonden. Commissaris Theo van Duivenbode trachtte alles te bagatelliseren door Ajacieden te noemen, die bij Europese topclubs waren beland. Hij ging totaal voorbij aan de huidige praktijk, waarbij toptalenten op de tweede plaats komen en minder ruimte en tijd krijgen om jong door te breken.
Los van de aantrekkelijke speelwijze van Ajax onder Bosz zorgt het opleidingsbeleid voor onbegrip bij de staf op De Toekomst. Spelers van buitenaf staan de ontwikkeling van eigen talent in de weg en dat is in strijd met het beleid. Uiteindelijk leidt het ertoe dat de opleiding minder geld genereert en minder aantrekkingskracht bezit. Zodanig dat de nieuwe Dolberg niet voor Ajax kiest, maar elders sneller denkt door te breken. De unieke opleiding garandeert de toekomst van Ajax als topclub. Anders wordt de club een grijze muis, die iedereen kan missen.
Je zou toch zeggen dat een toekomstige Dolberg juist voor Ajax zou kiezen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Natuurlijk, maar daar gaat het ook niet om. Bosz moet weg, dat is -denk ik- het punt
I think I lost my fucking headache
-
Ik vind t vooral een non-discussie. Het interesseert me geen reet wie er in het veld staat. Als de besten maar spelen.
Neem gisteren; klein voorbeeldje. De oude Schöne verlaat het veld, Riedewald komt erin. En wat gebeurt er? In plaats van de diepte met Schöne gaat het naar de breedte met Riedewald. Ineens zaten we weer te kijken naar breiwerk. Juist een 5-0 stand geeft aanleiding voor wat risicovolle dieptepasses, zou je denken, maar Riedewald deed dit nauwelijks. Dan heb ik liever een gekocht oudje, dan een kennelijk veelbelovend talent in het veld.
Neem gisteren; klein voorbeeldje. De oude Schöne verlaat het veld, Riedewald komt erin. En wat gebeurt er? In plaats van de diepte met Schöne gaat het naar de breedte met Riedewald. Ineens zaten we weer te kijken naar breiwerk. Juist een 5-0 stand geeft aanleiding voor wat risicovolle dieptepasses, zou je denken, maar Riedewald deed dit nauwelijks. Dan heb ik liever een gekocht oudje, dan een kennelijk veelbelovend talent in het veld.
Riedewald is toch ook geen zes? Die moet het spel voor zich hebben.
IK GELOOF!!!!!!
De Telegraaf heeft kant gekozen, uit de verkeerde motieven, dat blijkt dan de verkeerde kant en dan tonen ze zich een heel slecht verliezer, en gaan ze zomaar wat stoken. Jonk, De Boer, Gudelj, het waren ook niet de beste keuzes.LucaS schreef:Natuurlijk, maar daar gaat het ook niet om. Bosz moet weg, dat is -denk ik- het punt
Wollt ihr den totalen Mensch?
De Telegraaf is duidelijk niet tevreden, dat is helder.
Riedewald is een 4 en natuurlijk wel een paar klasse beter dan Viergever.
Riedewald is een 4 en natuurlijk wel een paar klasse beter dan Viergever.
Nou, jammer dan dat Riedewald dat zelden laat zien.Op dit moment past Viergever gewoon beter in het elftal.Toch wel frappant, het gaat goed met AJAX , w.b. vermaak en spel beter dan onder de Boer, resultaten zijn ook goed.En toch gaat de T. , in het spoor van ene JC door met het gezeik.
Lijkt me duidelijk dat ze aan de poten van Bosz aan het zagen zijn.
Oja, mocht Riedewald op een gegeven moment basis speler worden en de mist in gaan is het natuurlijk de schuld van Bosz en niet van RIedewald.En zo blijven ze natuurlijk weer zeiken ...
Lijkt me duidelijk dat ze aan de poten van Bosz aan het zagen zijn.
Oja, mocht Riedewald op een gegeven moment basis speler worden en de mist in gaan is het natuurlijk de schuld van Bosz en niet van RIedewald.En zo blijven ze natuurlijk weer zeiken ...
Blij met de punten ...
- InnerHarbour
Ik vind dat Driessen wel degelijk een punt heeft, Bosz kiest voor andere, veelal niet eigen-jeugd spelers. Waarom zou de Telegraaf dat niet mogen constateren. Ik zit er hetzelfde in als "Cees", boeien of het eigen jeugd of niet is, maar de Telegraaf en bij voorbeeld Alexander mogen toch best constateren dat er op dit moment een ander beleid gevoerd wordt dan in de FR was afgesproken?
Ik zie het probleem niet zo en beschouw het zeker niet als zagen.
YNWA
Nou, volgens mij constateert Alexander en de T. dat b.v. Riedewald beter is dan Viergever, dat AJAX aan kapitaal vernietiging doet en dat de jeugd niet doorstroomt.En het opleidingsmerk wordt beschadigd ???.Komop zeg, omdat er enkele zeikers rondlopen die hun kans niet pakken op het moment dat ze hem krijgen, en de rest is er gewoon nog niet aan toe, wordt het opleidingsmerk beschadigd ?.
Waarom hebben jullie het niet over Schöne ?, beschadigd die niet het opleidingsmerk ?.Of blijkt gewoon dat hij op dit moment voor het elftal onmisbaar is ..
Probleem is, en daar doen wij allemaal aan mee, dat op het moment dat AJAX verliest we staan te roepen om versterkingen, inclusief de T.
Waarom hebben jullie het niet over Schöne ?, beschadigd die niet het opleidingsmerk ?.Of blijkt gewoon dat hij op dit moment voor het elftal onmisbaar is ..
Probleem is, en daar doen wij allemaal aan mee, dat op het moment dat AJAX verliest we staan te roepen om versterkingen, inclusief de T.
Blij met de punten ...
Je had nog niet door dat die flauwekulrevolutie inmiddels onschadelijk is gemaakt, althans, de schade heeft beperkt tot 4 jaar achteruitgang?InnerHarbour schreef:Ik vind dat Driessen wel degelijk een punt heeft, Bosz kiest voor andere, veelal niet eigen-jeugd spelers. Waarom zou de Telegraaf dat niet mogen constateren. Ik zit er hetzelfde in als "Cees", boeien of het eigen jeugd of niet is, maar de Telegraaf en bij voorbeeld Alexander mogen toch best constateren dat er op dit moment een ander beleid gevoerd wordt dan in de FR was afgesproken?
Het gaat juist uitstekend met de jeugd, dankzij iets ouders spelers kunnen die zich goed ontwikkelen, terwijl een beslissende voorsprong voor rust maakt dat jeugdspelers lekker minuten kunnen maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
En wat als Ajax afzakt naar een bedenkelijk niveau omdat zogenaamde toptalenten constant door het ijs zakken? Uiteindelijk komt een Dolberg helemaal niet meer naar Ajax toe.
Ajax moet de balans bewaken, dat is waar. Maar onder De Boer was die balans volledig doorgeslagen naar de eigen jeugd. Moet je voor de gein maar eens kijken hoeveel spelers de revue onder Frank zijn gepasseerd. Speelden allemaal een paar wedstrijdjes (Ozbiliz, Ebecillio, Denswil, Menig en weet ik veel wie nog meer) en belandden vervolgens bij een 2de rangs club. Is dat wat we willen? Gewoon maar uitproberen, selectie uithollen en naar kutvoetbal kijken?
Het is nooit goed bij de Telegraaf. Sinds tijden speelt Ajax weer eens technisch en tactisch aardig voetbal doordat er een goede mix aan ervaring en talent is. De zogenaamde toptalenten laten zich nu vooral gelden door wangedrag (AEG) en piepen (Bazoer), terwijl ze nog niks hebben gepresteerd. Riedewald doet alles in een te laag tempo, AEG speelt één wedstrijd goed en daarna tien kut. Ik vind het zeer knap van Bosz dat ie lekker z'n eigen gang gaat.
Ajax moet de balans bewaken, dat is waar. Maar onder De Boer was die balans volledig doorgeslagen naar de eigen jeugd. Moet je voor de gein maar eens kijken hoeveel spelers de revue onder Frank zijn gepasseerd. Speelden allemaal een paar wedstrijdjes (Ozbiliz, Ebecillio, Denswil, Menig en weet ik veel wie nog meer) en belandden vervolgens bij een 2de rangs club. Is dat wat we willen? Gewoon maar uitproberen, selectie uithollen en naar kutvoetbal kijken?
Het is nooit goed bij de Telegraaf. Sinds tijden speelt Ajax weer eens technisch en tactisch aardig voetbal doordat er een goede mix aan ervaring en talent is. De zogenaamde toptalenten laten zich nu vooral gelden door wangedrag (AEG) en piepen (Bazoer), terwijl ze nog niks hebben gepresteerd. Riedewald doet alles in een te laag tempo, AEG speelt één wedstrijd goed en daarna tien kut. Ik vind het zeer knap van Bosz dat ie lekker z'n eigen gang gaat.
Whitey on the moon.
Dit ook, en je wordt er eigenlijk steeds meer moe van van dat gezeik door de T., V.D. J.G. en dat zichzelf voetbal inside noemend voetbal programma, wat niet verder komt dan hoeveel keer Boskamp met ene J.B. in bed heeft gelegen ...GangstaRiB schreef:En wat als Ajax afzakt naar een bedenkelijk niveau omdat zogenaamde toptalenten constant door het ijs zakken? Uiteindelijk komt een Dolberg helemaal niet meer naar Ajax toe.
Blij met de punten ...
GangstaRiB schreef:En wat als Ajax afzakt naar een bedenkelijk niveau omdat zogenaamde toptalenten constant door het ijs zakken? Uiteindelijk komt een Dolberg helemaal niet meer naar Ajax toe.
juist, de trainer moet de beste 11 in een team opstellen en het spel en de spelers beter maken. Het wangedrag van onze talenten in het begin van het seizoen heeft ons al 5 punten gekost.
En Vroegah, "kochten" we de talenten ook op latere leeftijd weg bij elinkwijk, dws etc.
nu speelden we met
onana (talent weggehaald bij barcelona, was weer erg belangrijk gisteren)
veldman (eigen jeugd)
sanchez (talent , jong, uit colombia)
viergever (ervaren)
sinkgraven (talent weggehaald bij heerenveen)
Schone (ervaren kracht lang geleden gehaald bij NEC)
klaassen (eigen jeugd)
ziyech (ervaring)
cherny (eigen jeugd, vooruit, jong weggehaald )
dolberg (eigen jeugd, vooruit, jong weggehaald )
traore (huurling , jong, versterking)
opsomming:
3 ervaren krachten
4 aangetrokken talenten
2 eigen jeugd
3 eigen jeugd later gehaald
ingevallen
Dijks (eigen jeugd)
clement (eigen jeugd)
riedewald (eigen jeugd)
Dan hebben we in theorie nu een prima bank met bazoer, tete, el ghazi , krul, de ligt, vd beek , cerny (youness is basis) en cassiera.
De basis 11 kunnen nooit een heel seizoen spelen, naast dat voor ziyech , traore en wellicht onana de afrika cup eraan komt en daar dus bazoer, el ghazi en krul in aanmerking komen voor een basisplek.
Daarnaast komen er genoeg bekerwedstrijden en europacup duels aan waarin de reserves zich kunnen bewijzen.
Ik vind dit dus een prima mix in een team, naast het feit dat ze gewoon goed en attractief spelen. Sterker nog, ajax in haar gloriedagen heeft altijd zo'n mix gehad.
'87
Stanley Menzo
Sonny Silooy
Frank Verlaat
Frank Rijkaard
Peter Boeve
Jan Wouters
Aron Winter
Arnold Mühren
John van 't Schip
Marco van Basten
Rob Witschge
Erik de Haan
Ronald Spelbos
Petri Tiainen
Dennis Bergkamp
Arnold Scholten
Coach:
Johan Cruijff
'92
Stanley Menzo
Sonny Silooy
Danny Blind
Wim Jonk
Frank de Boer
Aron Winter
Michel Kreek
Dennis Bergkamp
John van 't Schip
Stefan Pettersson
Bryan Roy
Wisselspelers:
Edwin van der Sar
John van Loen
Marciano Vink
Rob Alflen
Alfons Groenendijk
Coach:
Louis van Gaal
'95
Edwin van der Sar
Michael Reiziger
Danny Blind
Frank Rijkaard
Frank de Boer
Edgar Davids
Clarence Seedorf
Jari Litmanen
Finidi George
Ronald de Boer
Marc Overmars
Wisselspelers:
Fred Grim
Winston Bogarde
Nwankwo Kanu
Patrick Kluivert
Peter van Vossen
Louis van Gaal
Die kapitaalvernietiging zie ik dus helemaal niet , sterker nog, al die verhalen over de tientallen miljoenen zijn verre van concreet. Het seizoen is lang en daarmee alle tijd voor de reserve heren om zich te bewijzen dat ze die zogenaamde miljoenen waard zijn.
Telegraaf en meneer Driessen krijgen de info zeker niet meer. Trap er niet in mensen, trap er niet in. Ik hoor het genoeg om hij heen op de tribunes. De supporters genieten weer.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Yes, yes, yes!Ik vind dit dus een prima mix in een team, naast het feit dat ze gewoon goed en attractief spelen. Sterker nog, ajax in haar gloriedagen heeft altijd zo'n mix gehad.
Mix mix in plaats van monobeleid. Me happy.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dit seizoen bewijst toch juist dat het om kwaliteit gaat? Goed genoeg is oud genoeg. Zie Dolberg en Sanchez. Ook Obama doet het prima. Traoré? 20 jaar pas.
Het feit dat Ziyech als ervaren wordt aangemerkt om dit punt te maken zegt genoeg. Hoe oud is hij? 23?
Viergever en Schöne zou je kunnen noemen, maar die zijn er al een tijdje. En Westermann heeft de Ooijer/Heitinga rol.
Nee, het zogenaamd veranderde beleid is een 'frame'.
Het feit dat Ziyech als ervaren wordt aangemerkt om dit punt te maken zegt genoeg. Hoe oud is hij? 23?
Viergever en Schöne zou je kunnen noemen, maar die zijn er al een tijdje. En Westermann heeft de Ooijer/Heitinga rol.
-
De JC-revolutie heeft wel enkele jaren rampenvoetbal opgeleverd, van de B1 t/m FdB.zeux schreef:Yes, yes, yes!Ik vind dit dus een prima mix in een team, naast het feit dat ze gewoon goed en attractief spelen. Sterker nog, ajax in haar gloriedagen heeft altijd zo'n mix gehad.
Mix mix in plaats van monobeleid. Me happy.
Wat de namen hierboven betreft, wel wat schoonheidsfoutjes, want wordt Marc Overmars als zelf opgeleid beschouwd? Jari Litmanen? De tendens is duidelijk.
De eerste EC1 werd gewonnen met de volgende spelers, waarvan de vetgedrukte namen aankopen zijn:
Ajax: Stuy, Neeskens, Hulshoff, Vasovic (capt), Suurbier, Rijnders (Blankenburg 46), Mühren, Swart (Haan 46), Van Dijk, Cruyff, Keizer
-
Obama bij Ajax zou wel een hele zieke transfer zijn, maar ik vrees dat hij het eerste niet gaat halen.Jöhnk schreef:Dit seizoen bewijst toch juist dat het om kwaliteit gaat? Goed genoeg is oud genoeg. Zie Dolberg en Sanchez. Ook Obama doet het prima. Traoré? 20 jaar pas.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Tenenkrommend stukje, zeg.
De Telegraaf speelt een vies spelletje. Zometeen verliezen we in januari een paar potjes omdat Traore en Ziyech er niet bij zijn. Maar hopelijk spelen El Ghazi en Nouri dan wel, want dan is de lange termijn in ieder geval gewaarborgd. Ofzo.
Dus de Boer koos met Gudelj, Dijks, Younes, Heitinga, Sanogo vorig jaar wel voor de eigen jeugd? Kijk, het feit dat het gros nu alle kwaliteit mist, betekent nog niet dat de Boer uit volle overtuiging koos voor de eigen jeugd. De eigen jeugd was gewoon beter dan het flitsende aankoopbeleid. Nu is dat met Ziyech, Traore, Dolberg en Sanchez niet zo. Oftewel, kwaliteit viert de boventoon. En dat levert resultaat op inderdaad. Korte termijn, maar ook zeker lange termijn. De aankoop van Sanogo levert niks op.Niet toevallig ging het opleidingsbeleid van Kinsbergen met Wijers’ vazal Dolf Collee overboord. De huidige directie met boegbeeld Van der Sar staat toe dat trainer Peter Bosz door het Ajax-beleid fietst. Hij kiest niet, zoals Frank de Boer uit overtuiging en volgens de beleidsvisie deed, voor eigen jeugd, maar gaat voor resultaat op korte termijn. De directie accepteert dat Bosz bij de ’beste jeugdopleiding van de wereld’ geen rekening hield met Dolberg. Alsof Rijkaard bij zijn komst in Barcelona voorbij zou gaan aan de 15-jarige Messi. Ajax investeerde miljoenen, maar dat is met huurlingen als Traoré en Krul weggegooid geld.
De Telegraaf speelt een vies spelletje. Zometeen verliezen we in januari een paar potjes omdat Traore en Ziyech er niet bij zijn. Maar hopelijk spelen El Ghazi en Nouri dan wel, want dan is de lange termijn in ieder geval gewaarborgd. Ofzo.
-
Ik vraag me vooral af; welke Ajax-supporter is het eens met het stuk in de T.? Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er ook maar 1 enkele betalende bezoeker in de Arena de behoefte voelt om Ajax weer net zoals vorig seizoen te zien voetballen.
De T en Le T zaten er vwb Gudelj beiden nogal naast.Le T. schreef:Jonk, De Boer, Gudelj, het waren ook niet de beste keuzes.
Kontverhaal van De T. Ik hoef niet meer tegen spasten als Dijks, Hoorn en Gudelj aan te kijken. De achtergrond van de veel betere spelers op hun plekken interesseert me geen zier. En ik tel flink wat debutanten dit seizoen, spelers die minimaal een deel van de Ajax-opleiding hebben doorlopen. Bosz doet het na een slecht begin prima. Blijkbaar heeft De T geen vat op hem en wordt ie gezocht.