Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » zo sep 04, 2016 10:06 am

Arthur schreef:Er lijkt soms geen filter te zitten tussen Demo's gedachtenstroom en zijn toetsenbord, maar ik vind dat ook vaak juist wel leuk.
:ajaxsmiley.gif: Er zit wel een filter tussen, kun je nagaan.

Ik besef wel dat als Wilders de Erdogan/Poetin van de Lage Landen wordt, ik beter kan stoppen met het plaatsen van berichten, de Stormtroepen zullen over mij heen razen. Voor de zekerheid heb ik het Torproject geprobeerd (https://www.torproject.org/) maar veel eenvoudiger is de Epic Browser (https://www.epicbrowser.com/)

Wat de laatste betreft, dit bericht gaat gewoon via Firefox/Chrome, maar via die Epicbrowser zit ik nu op een IP-adres in New York (gisteren in Kaapstad) Heeft iemand de kennis van het web om aan te geven of ik dan inderdaad voor 'Poetin e.c.' onvindbaar ben? Op https://www.grc.com/default.htm wordt wel die indruk gewekt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Arthur

Bericht door Arthur » zo sep 04, 2016 4:27 pm

Demosthenes schreef:maar via die Epicbrowser zit ik nu op een IP-adres in New York (gisteren in Kaapstad) Heeft iemand de kennis van het web om aan te geven of ik dan inderdaad voor 'Poetin e.c.' onvindbaar ben?
Alleen als je die server in New York of Kaapstad die jij als tussenstation gebruikt kunt vertrouwen. En dat vertrouwen moet je dan hebben in de intentie én de competentie van de beheerder, want als een van die twee zaken niet voldoet kan iemand er alsnog achterkomen wat jij allemaal op het internet uitspookt.

Als je echt veilig wilt zijn surf je alleen op het internet op publieke wifi zoals bij Starbucks of MacDonalds (elke keer een andere natuurlijk!) en gebruik je daar vandaan ook vpn-verbindingen via liefst meerdere buitenlanden en waar mogelijk het Tor-netwerk. Ook zorgen dat de harde schijf van je laptop is versleuteld en dat je hem met 1 druk op een toets kan locken, zodat niemand fysiek bij je surfgeschiedenis kan door je laptop te stelen.

(Als je het interessant vindt kun je hier een verhaal vinden van iemand die écht iets te verbergen had, maar toch gepakt is: http://arstechnica.com/tech-policy/2015 ... -ulbricht/)

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 04, 2016 8:52 pm

Arthur bedankt, ik kom er nog op terug, maar visite vanaf 17.00 uur (Heb eerst met vrienden naar Nederland onder 20 tegen Tsjechië gekeken) heeft erin gehakt: alcohol en veel verkeerd voedsel. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano

Bericht door Mano » ma sep 05, 2016 7:51 am

Voetballers worden langzaam meer atleten. Dat je daar trainers bij kan gebruiken uit andere disciplines is duidelijk. Geen hogere wiskunde.... Had een voetballer kunnen bedenken.

Sneijder, Bergkamp, vd Vaart, Kluivert etc. Allemaal rendeerde ze beter dan de talenten van nu. Ligt dat aan de talenten? of ligt het aan het eerste?

De 'oude' talenten kwamen in een team met mannen. Per jaar brak er 1 à 2 talenten door. Tegenwoordig komen er 3 a`4 door en spelen ze (net als in de jeugd) met soortgenoten die 1 jaar eerder zijn doorgebroken.
Wat leer je van een 1 jaar ouder talent? Die nog druk is met zichzelf? Nada/Niets/Noppes

Neem Wooter, Musampa en Reuser. Zij kwamen in zo'n goed geoliede machine terecht dat het (in het begin) leek alsof zij ook zo goed waren. Denk dat het andersom precies zo werkt. Op de Messi's van deze wereld na.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » ma sep 05, 2016 8:13 am

Mano schreef: De 'oude' talenten kwamen in een team met mannen. Per jaar brak er 1 à 2 talenten door. Tegenwoordig komen er 3 a`4 door en spelen ze (net als in de jeugd) met soortgenoten die 1 jaar eerder zijn doorgebroken.
Wat leer je van een 1 jaar ouder talent? Die nog druk is met zichzelf? Nada/Niets/Noppes
Hear, hear. En dat was precies de achilleshiel van het Plan Cruijff.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma sep 05, 2016 8:38 am

Volgens mij zei plan Cruijff niets over directe volwassen versterkingen. Ging vooral om het aantrekken van (dure) breedte aankopen terwijl je jeugd beter is
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 05, 2016 8:40 am

Als je het interessant vindt kun je hier een verhaal vinden van iemand die écht iets te verbergen had, maar toch gepakt is: http://arstechnica.com/tech-policy/2015 ... -ulbricht/
Zal na dit bericht er niet meer over schrijven, het hoort niet bij deze topic, maar ik kende het verhaal, al wist ik niet hoe hij precies was gepakt: dank.

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet actief op het 'Darknet', had Tor alleen maar gebruikt om te kijken wat het is, maar voor mij duurt het te lang voordat ik kan internetten, je moet te veel handelingen verrichten om alles, iedere keer weer, te laten werken.

Ik ben er wel van overtuigd dat Wilders/Poetin/Erdogan mij te pakken krijgt als ik actief blijf op het web, maar waarom zouden ze mij willen? Bekend is uit de nazi-tijd en nu weer met Erdogan-Gülen dat de volgers van de Leiders soms ver voor de Leider uitlopen, zie het oprichten van honderden concentratiekampen, direct na het aantreden van Hitler, volkomen ongecoördineerd, maar volgelingen sloven zich wel uit voor hun Leider. Nu ook met Gülen, die zelf geen ledenlijst schijnt te gebruiken, omdat je er geen lid van kunt worden, maar Erdogan-aanhangers in Nederland weten wel wie er aanhangers zijn van Gülen, Erdogan kwam misschien niet eens op het idee om zo'n lijst in Zaandam op te stellen.

Ik gebruik epic (Iedere keer zit ik ergens anders, nu in de buurt van Washington D.C. eerder op Long Island, Kaapstad en ... verder niet gekeken) uit interesse, zal Ajaxtalk ook maar via Epic gaan gebruiken, al zal Wilders geen pm worden :ajaxsmiley.gif: Ik heb ook een account bij https://mail.protonmail.com/login maar na een paar keer gebruiken, doe ik dat nu ook niet meer; veiliger kan niet, maar een wachtwoord zo lang en bovendien twee verschillende manieren/wachtwoorden, het duurt me te lang.

Nogmaals dank en wat mij betreft, weer een lang bericht, over op de toekomst van Ajax.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 05, 2016 8:41 am

En maar verliefd zijn op het geluid van je eigen toetsenbord. Kan dat geleuter over het internet verplaatst worden naar het juiste topic a.u.b.?
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 05, 2016 8:46 am

Raymon schreef:Volgens mij zei plan Cruijff niets over directe volwassen versterkingen. Ging vooral om het aantrekken van (dure) breedte aankopen terwijl je jeugd beter is
Dat eerste is ook mijn herinnering, het tweede is trouwens wel gebeurd, er kwamen, ook in de jeugd, heel veel breedteaankopen, maar dat was uitvoering van een (niet-bestaand?) plan en heeft JC geageerd tegen al die breedte-aankopen? Ik herinner me dat niet, maar een geheugen is niet perfect.

Sommige aankopen werden trouwens op AT gezien als een versterking, denk aan Duarte. Ik herinner me ook een bericht over Sana, twee filmpjes met daarin twee doelpunten van hem, hij leek iets te hebben, maar het waren de enige doelpunten die hij dat jaar(?) ervoor had gemaakt, o.a. tegen een ploeg die stijf onderaan stond. Ik heb sterk de indruk dat aankopen als versterking werden gezien, om na verloop van tijd afgeschreven te worden als breedte-aankopen.

Mano

Bericht door Mano » ma sep 05, 2016 8:58 am

Raymon schreef:Volgens mij zei plan Cruijff niets over directe volwassen versterkingen. Ging vooral om het aantrekken van (dure) breedte aankopen terwijl je jeugd beter is

Het plan Cruijff was 1 grote, dikke, open deur en valt en/of staat bij het aanstellen van de juiste mensen die deze skills bezitten.
De linker- en rechterhand van JC hadden zelf die skills niet en de mensen die zij capabel vinden/vonden ook niet.
Dus gaat het van vooraf aan al verkeerd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » ma sep 05, 2016 9:01 am

Je kunt niet zeggen dat er op die 'directe volwassen versterkingen' actief aankoopbeleid is gevoerd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » ma sep 05, 2016 9:02 am

Demosthenes schreef:Ik heb sterk de indruk dat aankopen als versterking werden gezien, om na verloop van tijd afgeschreven te worden als breedte-aankopen.
Precies, de juiste wil was er wel, de skills alleen niet. (op directie niveau)
vervolgens roept iedereen dat er breedte aankopen worden gedaan.

toch weer dat paard/ruiter verhaal....
of gevalletje 'beste stuurlui staan ....' want achteraf oordelen is erg makkelijk.

Mano

Bericht door Mano » ma sep 05, 2016 9:04 am

zeux schreef:
Je kunt niet zeggen dat er op die 'directe volwassen versterkingen' actief aankoopbeleid is gevoerd.

het woord 'volwassen' staat alleen hier. Dat woordje stond niet in Plan JC.
vandaar de aanschaf van kinderen

zeux

Bericht door zeux » ma sep 05, 2016 9:10 am

Mano schreef:
Demosthenes schreef:Ik heb sterk de indruk dat aankopen als versterking werden gezien, om na verloop van tijd afgeschreven te worden als breedte-aankopen.

of gevalletje 'beste stuurlui staan ....' want achteraf oordelen is erg makkelijk.
Probleem is dat de directe volwassen versterkingen maar max 3 a 4 miljoen mochten kosten. En het liefst 1 a 2 miljoen.

(jaja, er is een speler van 6 miljoen en een speler van 7 miljoen gekocht, drie jaar na 'de revolutie', hallelujah!)

Mano

Bericht door Mano » ma sep 05, 2016 9:16 am

zeux schreef:
Mano schreef:

Probleem is dat de directe volwassen versterkingen maar max 3 a 4 miljoen mochten kosten. En het liefst 1 a 2 miljoen.

(jaja, er is een speler van 6 miljoen en een speler van 7 miljoen gekocht, drie jaar na 'de revolutie', hallelujah!)
Klopt de spelregels van plan JC waren/zijn erg verouderd. (1 mio salaris en lage aanschafprijzen). Het enige puntje waar de RvC op stuurt volgens mij.
De Pers helpt ook altijd mee door de miskoop Sulejmani altijd uit te drukken in de miljoenen die het gekost heeft. Toen Sulejmani gehaald werd, was de gehele pers het er over eens dat het een echte Ajax-speler was.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 05, 2016 9:23 am

De Pers helpt ook altijd mee door de miskoop Sulejmani altijd uit te drukken in de miljoenen die het gekost heeft. Toen Sulejmani gehaald werd, was de gehele pers het er over eens dat het een echte Ajax-speler was.
In die tijd was JC de grote man achter de aanstelling van Marco van Basten, JC zwaaide met het contract, 'dat hij niet hoefde te lezen, dat zat wel goed'. De Nederlandse pers staat/stond achter JC en Sulejmani leek zo goed te worden.

Wat mij tegenstaat is dat altijd alleen maar naar Sulejmani wordt gekeken, niet naar de aankoop van bijvoorbeeld Suarez. Ik lees nooit dat Ajax een jaar eerder Babel voor meer geld verkocht aan Liverpool, zo zullen er altijd aan- en verkopen zijn die achteraf anders worden beoordeeld.

Wordt Ziyech zo belangrijk voor Ajax als Suarez was of een mislukking à la Sulejmani? De pers heeft de antwoorden al klaar. Wordt Ziyech een succes, dan heeft Ajax verkeerd gehandeld, want Ziyech had dan eerder moeten worden gekocht, wordt hij een mislukking, dan ligt het aan Ajax, want Ziyech was de beste speler in de eredivisie.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 08, 2016 10:59 am

Demosthenes schreef: Je schreef over Dolberg iets lovends en ik hoop dat je gelijk krijgt:
Dolberg moet onze spits worden. Wat dat betreft is er hoop, want ook (of zelfs) Frank ziet zijn talent. :smallgrin.gif:
Dan heb je een complete spits: balvast, goed schot, ijzersterk in de lucht, snel, scorend vermogen.
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... n#p1339584

Ik vroeg je wat hij dan miste om voor een Suarezachtig bedrag getransfereerd te worden: ik krijg maar geen antwoord van je.
Vind je het gek dat ik daar niet serieus op inga dan? Het is nl. een afzeikvraag. Het jong is 18, hij heeft net prima gedebuteerd in Ajax-1 en jij vraagt me waarom ie niet voor een bedrag getransfereerd wordt waarvoor Suarez als 27-jarige getransfereerd werd. Op de leeftijd van Dolberg speelde Suarez nog niet eens voor FC Groningen. Maar een onderwerp vasthouden is en blijft een issue voor je he... Ik heb je al eens uitgelegd waar dat een teken van is. Werden we het toen ook niet over eens... :smallgrin.gif:

Dat je het niet in Dolberg ziet zitten staat je natuurlijk vrij. Ik ben er persoonlijk zeker van dat we meer van hem gaan horen dan van ooit door jou bewierookte Daylon Claassen en Tuli Serero.

Ter vergelijking: waarom heeft de door jou zo hoog ingeschatte Nouri in z'n 20e levensjaar nog altijd geen minuut in Ajax-1 gespeeld, laat staan dat ie voor een Suarez-achtig bedrag naar Barcelona zou worden getransfereerd om de vacante positie van Xavi in te nemen?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do sep 08, 2016 11:20 am

Nog een keer:

Serero en Claassen, prachtig voetbal op het Copatoernooi, Serero was toen zeventien; wijs mij eens naar de passage dat ik hem een grote toekomst in Ajax 1 toedicht, FdB heeft lang getwijfeld of hij de mentaliteit had voor Ajax 1, daarom moest hij een jaar later terugkomen. Ik heb hem niet afgeserveerd na 22 minuten tegen VVV uit toen hij als rechtsbuiten speelde en heel Ajax slecht speelde, ook voor die laatste 22 minuten.

Iemand die jeugdwedstrijden volgt weet dat de uitblinker bij de jeugd niet die in Ajax 1 hoeft te zijn. Ik heb meermalen toegegeven dat ik Emanuelson, Alderweireld en Daley Blind niet zo ver had zien komen, dat ik Babel hoger had ingeschat. Ik ben niet onfeilbaar. Ik heb me wel verbaasd over wat jij over Dolberg schreef, want dat schreef je over zijn spel in Ajax 1, niet over een wedstrijd in de jeugd, de woorden gebruikte je in de wedstrijdtopic.

Nogmaals de vraag hoe ver jij Dolberg (Heb je ooit over een achttienjarige Ajacied lovender geschreven?) ziet komen, Suarez ging ook niet als 18/19-jarige naar Barcelona. Ik vond hem wel direct goed in Ajax 1, niet met zulke lovende woorden als jij over Dolberg, maar hij was voor mij wel een verrassing (in de Arena), dat jij Huntelaar veel verder zag komen is geen probleem, dat vond Derksen (en waarschijnlijk Van der Gijp) ook. Suarez was negentien toen hij naar Nederland kwam, wel als kampioen van Uruguay, Dolberg wordt volgende maand negentien. Waar schrijf ik dat ik Dolberg niets vind?

Nouri? Zo vaak zulke goede wedstrijden zien spelen, maar wijs mij op wat ik geschreven heb over hem in Ajax 1? Veel meer dan dat hij snel Ajax moet verlaten zul je niet vinden. Jonk wilde een polsstokhoogspringer? van hem maken, zonde van de tijd.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do sep 08, 2016 12:12 pm

Ter vergelijking: waarom heeft de door jou zo hoog ingeschatte Nouri in z'n 20e levensjaar nog altijd geen minuut in Ajax-1 gespeeld, laat staan dat ie voor een Suarez-achtig bedrag naar Barcelona zou worden getransfereerd om de vacante positie van Xavi in te nemen?
Heb nog even gekeken, want ik had de terugkeer van Xavi naar Barcelona gemist, maar volgens Wikipedia speelt Xavi bij Al-Sadd:
Op 21 mei 2015 werd bekend dat Xavi een tweejarig contract had getekend bij het Qatarese Al-Sadd, waarbij hij zich na afloop van het seizoen zou voegen
https://www.wikiwand.com/nl/Xavi_Hern%C3%A1ndez

Hoe Appie een niet-bestaande vacante positie kan invullen is mij een raadsel, Barcelona speelt gewoon met elf man.

Appie kan niet worden beoordeeld als Ajax-1 speler, maar waarom dat je dat zo vaak wilt horen, is mij ook een raadsel. Ik ben de trainer niet, er zal dus wel een reden zijn, bijvoorbeeld Appie niet goed genoeg vinden, te klein vinden of met drie hardlopers op het middenveld willen spelen, of iets met een punt (die discussie laat ik aan anderen over, ik zie wel of een speler veel of weinig tijd nodig heeft voor een actie o.i.d.) Dolberg daarentegen vind je zo vreselijk goed als speler van Ajax-1, niemand kan daar aan tippen?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 08, 2016 12:15 pm

Zo er zijn er twee langs elkaar heen aan het praten. :smallgrin.gif:
YNWA

Mano

Bericht door Mano » do sep 08, 2016 1:00 pm

:biggrin.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do sep 08, 2016 2:47 pm

Wel vermakelijk
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 08, 2016 3:49 pm

Demosthenes schreef:
Heb nog even gekeken, want ik had de terugkeer van Xavi naar Barcelona gemist, maar volgens Wikipedia speelt Xavi bij Al-Sadd:
Op 21 mei 2015 werd bekend dat Xavi een tweejarig contract had getekend bij het Qatarese Al-Sadd, waarbij hij zich na afloop van het seizoen zou voegen
https://www.wikiwand.com/nl/Xavi_Hern%C3%A1ndez

Hoe Appie een niet-bestaande vacante positie kan invullen is mij een raadsel, Barcelona speelt gewoon met elf man.
Het zal aan mij liggen maar deze 'logica' kan ik niet volgen :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 08, 2016 5:30 pm

Raymon schreef:Wel vermakelijk
Een mooi moment om er een punt achter te zetten. Ik krijg koppijn als ik die spaghetti-code probeer te ontrafelen. Het onderwerp wordt niet vastgehouden, ik kan er geen touw aan vast knopen. Komt bij dat niet gelezen wordt wat ik schrijf. Zodra de naam wimpey in beeld komt, wordt meteen het keyboard gemolesteerd.

Ik kan bijv. de interpretatie van 'vacant' enerzijds en 'terugkeer gemist' anderzijds niet rijmen. Kan ik geen chocola van maken. Ook geen zin om daar energie in te steken.

Dus ik hijs de witte vlag. Misschien moet ik maar een tijdje van AT verdwijnen, zoals anderen dat doen of hebben gedaan. :smallgrin.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do sep 08, 2016 7:30 pm

Dat laatste is aan jou, ik zal je berichten niet missen, maar Xavi speelt weer bij Barcelona? Ik zal er wel naast zitten, dacht dat hij vorig jaar al was vertrokken.

Plaats reactie