Adrie Koster

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 19, 2008 3:32 pm

Ik vind het een naaistreek van die bloempot. Als hij zich niet had mogen vergrijpen aan het eerste en nog gewoon trainer van het tweede was dan was er echt geen interesse geweest. :1evil.gif:

Hij heeft de kans van zijn leven gekregen, wees dan ook zo loyaal om je contract uit te dienen.

Harm

Bericht door Harm » di feb 19, 2008 4:29 pm

En hij woont in Nuenen! :hupajax.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » wo feb 20, 2008 12:30 am

Zodra het definitief is dat hij volgend jaar bij PSV in dienst is vind ik dat hij op moet stappen/ontslagen moet worden. Lijkt me niet dat zoiets goed is voor Ajax.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » wo feb 20, 2008 12:40 am

Als Cruijff toch in het land is voor een vergadering over een of ander rapportje kan ie de laatste dertien weekjes van het seizoen toch gewoon zelf even voor interimtrainer komen spelen? JC heeft net nog voor alle ogen en camera's aangeboden als een echte El Salvador de club te komen redden, dus A3 kan morgenochtend vroeg al naar Eindhoven vertrekken.

Maar dat is logisch.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo feb 20, 2008 1:10 am

666 dat zou niet slim zijn...

Met deze ploeg kan JC zijn imago schade aanbrengen, dus het lijkt me beter dat hij deze zomer gewoon met een schone lij begint bij Ajax..
Pompiedom

Toppie

Bericht door Toppie » wo feb 20, 2008 8:37 am

666 schreef:Als Cruijff toch in het land is voor een vergadering over een of ander rapportje kan ie de laatste dertien weekjes van het seizoen toch gewoon zelf even voor interimtrainer komen spelen? JC heeft net nog voor alle ogen en camera's aangeboden als een echte El Salvador de club te komen redden, dus A3 kan morgenochtend vroeg al naar Eindhoven vertrekken.

Maar dat is logisch.

Maar wie stelt zondag de Elf op A3 of JC :666.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 20, 2008 8:41 am

Toppie schreef:
666 schreef:Als Cruijff toch in het land is voor een vergadering over een of ander rapportje kan ie de laatste dertien weekjes van het seizoen toch gewoon zelf even voor interimtrainer komen spelen? JC heeft net nog voor alle ogen en camera's aangeboden als een echte El Salvador de club te komen redden, dus A3 kan morgenochtend vroeg al naar Eindhoven vertrekken.

Maar dat is logisch.

Ik denk dat Cruijff afdaalt vanaf de tribune ....... :666.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » wo feb 20, 2008 8:43 am

Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef:

Maar dat is logisch.

Bij een 2-1 achterstand :drecul.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 20, 2008 8:47 am

Toppie schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef:

Bij een 2-1 achterstand :drecul.gif:
Uiteraard winnen we dan met 2-5. Krijgen we een soortgelijk plaatje Afbeelding :666.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 20, 2008 10:39 am

ADRIE EN EDGAR
Geplaatst op 18-02-2008 07:01 door Nico Dijkshoorn in categorie sport

Adrie Koster staat al vroeg op. Een uur of drie eerder dan normaal. En hij slaapt al zo slecht. Naast zijn bed twijfelt hij. Zal hij het clubkostuum van Ajax al aantrekken? Kan hij nog een beetje oefenen voor de spiegel. Zijn houding kan bijvoorbeeld nog wel iets beter. En er zat nog een klein bibbertje in zijn stem.

Hij trekt het kostuum aan, loopt naar beneden en gaat voor de spiegel staan. Lekker los. Niet zijn handen in zijn zakken doen. Dat moet hij niet vergeten. Hij oefent. ‘Edgar, kan ik je even spreken?’ Shit, weer dat bibbertje. Nog een keer. ‘Edgar, kan ik je even spreken?’ Al iets beter,

Vanmiddag moet hij Edgar Davids, zijn aanvoerder, redder van Ajax, aanjager en hart van de ploeg, het strijdbaar geweten van Ajax, hoe noemen ze hem in de pers allemaal niet, gaan vertellen dat hij vanavond niet speelt. Tegen Sparta. Ook dat nog. Hij zet koffie. Het zit hem niet lekker. Van Davids is bekend dat hij boeken leest. Het kan zomaar dat hij iets heel slims terug gaat zeggen. Dat moet hij niet hebben. Dat hij zegt: ‘je staat er naast’ en dat Edgar dan zegt: ‘zoals Freud in Traumdeutung al voorspelde.’ Dat moet hij dus voor zijn. Hij moet het zo gaan zeggen dat er geen weerwoord op komt.

Het is inmiddels een uur of 11 in de ochtend. De telefoon gaat. Hij veert op. Misschien is Edgar ziek! Alsjeblieft. Hij zal voortaan altijd het dopje op de tube tandpasta doen, lieve heer, als Edgar griep heeft. Hij kust zijn ring vlak voordat hij de telefoon opneemt. Zijn broer. Of hij nog kaartjes kan regelen voor vanavond.

Onderweg naar de Arena denkt hij na. Het moet vooral daadkrachtig. En Edgar moet zitten. Dan lijkt hij zelf groter. En hij gaat zeggen dat die oranje plastic bril van Davids neus af moet. Het is verdomme een serieus gesprek. Nee, zie je, maakt hij alweer die fout. Het is helemaal geen gesprek. Het is een mededeling. Hij oefent het voor de 100e keer vanochtend. ‘Edgar, je speelt vanavond niet. Ik heb gekozen voor Lindgren.’ Nee, dat is ook verkeerd. Niks uitleggen. Gewoon die ene zin. Edgar je speelt niet. En dan niet snel zijn handen in zijn zakken steken.

Een paar uur later. Edgar loopt voor hem uit. Hij heeft hem gevraagd even mee te lopen. Ging redelijk goed. Edgar gaat zitten. Hij blijft staan. Nu moet hij Edgar gaan vertellen dat hij vanavond niet speelt. Edgar kijkt hem aan. Twee donkere ogen achter oranje plastic. ‘Wat is er trainer?’ Nu komt het er op aan. ‘Edgar, ik.. ik... wilde weten waar jij altijd gaat eten, daar wil ik graag het adres van hebben’ hoort hij zichzelf zeggen. Zonder bibbertje, dat wel. Davids legt hem uit waar de beste Surinamer van Amsterdam zit. ‘Verder nog iets, trainer? Ik wil nog even rusten voor de wedstrijd.’

Het is nu of nooit. ‘ Nou, ja, Edgar, leuke bril heb je trouwens op en ik ga daar zeker een keer eten, maar wat ik wil zeggen is dat je een soort van een beetje misschien wel niet speelt vanavond, eigenlijk zeker niet bedoel ik, dat je niet speelt want je staat er een beetje naast dus...’

Davids zegt niets. Adrie gaat door. ‘Ik heb je aanvoerdersband een beetje nodig. Mag ik die hebben?’ Davids doet zijn arm recht vooruit en zegt: ‘Haal hem er maar van af.’ Dat doet Adrie. Strak zit zo’n ding nog.

Anderhalf uur na de met 6 - 2 gewonnen wedstrijd stapt Adrie in zijn auto. Hij start de motor en kijkt in zijn achteruitkijkspiegel. Daar zit Davids. ‘Mooi resultaat trainer. Zet hem maar in zijn versnelling. We gaan een stukje rijden.’
www.volkskrantblog.nl

:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 20, 2008 10:42 am

:drecul.gif:

Maar zonder gekheid: wel een dappere keuze van A3. En een goede.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 20, 2008 11:11 am

Vooralsnog wel. Maar wie weet komt Davids nog terug.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 20, 2008 11:19 am

Oh, daar twijfel ik niet aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 20, 2008 11:40 am

Ik wel, maar ik hoop dat we Davids in de plee-offs Ajax op sleeptouw zien nemen. Hij verdient een mooi einde van zijn carrière.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 20, 2008 11:51 am

Jöhnk schreef:Oh, daar twijfel ik niet aan.
Ik was er van overtuigd, maar ben dat wat minder na die eerste wedstrijden sinds z'n blessure. Hoe dan ook, als er één 35-jarige is die hier van terug kan komen, dan is het Edgar. Ik hoop écht dat hij er weer helemaal bovenop komt en de landstitel nog eens binnenhaalt met Ajax.

Aristides

Bericht door Aristides » do feb 21, 2008 8:42 am

joey schreef:Ik wel, maar ik hoop dat we Davids in de plee-offs Ajax op sleeptouw zien nemen. Hij verdient een mooi einde van zijn carrière.
Vind ik ook, maar jij denkt dus (ook) dat hij aan zijn laatste seizoen bij Ajax bezig is? Hij zal beseffen dat MvB het niet in hem ziet zitten?

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 21, 2008 11:51 am

Denk het wel, de jaren beginnen te tellen. Maar je weet nooit natuurlijk.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2008 6:10 pm

joey schreef:Denk het wel, de jaren beginnen te tellen. Maar je weet nooit natuurlijk.
Ik denk dat ie binnenkort weer een ingezonden brief kan gaan opstellen.

Davids is een liability, daar gaat MVB i.m.o. geen tijd en moeite in steken.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2008 6:13 pm

goodfella schreef: Ik zie Wimpey trouwens nooit meer in dit topic. Hoe zou dat nu komen?
Ik ben er.

Ben benieuwd wat verrader Ten Cate uit deze selectie gehaald zou hebben. Waarschijnlijk niet meer dan Koster. Kan me nog een paar wedstrijden aan het begin van het seizoen herinneren: Heracles, Praag, Zagreb, Grunn, Sparta. Was niet minder bar en boos dan het onder Koster is.

Simpel zat: HtC en Koster hebben beiden niet de capaciteiten om een topclub te leiden. MVB wel. Komt mooi uit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 21, 2008 6:16 pm

Nou, we mogen wel zo eerlijk zijn dat Koster gewoon veel minder punten binnenhaalt dan Ten Cate dit seizoen deed. Neemt niet weg dat HtC natuurlijk een laffe hond is geweest om weg te lopen voor z'n verantwoordelijkheden.

Wat vind jij trouwens dat Ajax moet doen als binnenkort duidelijk wordt dat Koster komend seizoen naar PSV vertrekt, Wimpey?

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2008 8:43 pm

Thomas schreef:Nou, we mogen wel zo eerlijk zijn dat Koster gewoon veel minder punten binnenhaalt dan Ten Cate dit seizoen deed.
HtC had aan het begin van het seizoen de beschikking over 4 centrale verdedigers. Koster had er na Feyenoord-uit nog precies 1 over. Dat heeft een vracht aan punten gekost. Het ging mis op het moment dat na Vermaelen en Stam ook vd Wiel nog wegviel. Vrij logisch, want vanaf dat moment stond er een verdediging van papier mache. Dat is Koster m.i. niet aan te rekenen.

Wat Koster i.m.o. echter niet snugger doet en deed is dat ie te aanvallend speelt. De balans ontbreekt.
Neemt niet weg dat HtC natuurlijk een laffe hond is geweest om weg te lopen voor z'n verantwoordelijkheden.
Dit is een prachtige week: JC en MVB in, Judas Jaakke out. HtC is passe, hij faalde als trainer en viel als mens met zijn achterbakse gedrag ook hopeloos door de mand. Laat 'm lekker ballen invetten bij Chelsea...
Wat vind jij trouwens dat Ajax moet doen als binnenkort duidelijk wordt dat Koster komend seizoen naar PSV vertrekt, Wimpey?
Geen idee. Feliciteren misschien? Die man doet naar eer en geweten zijn werk...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 21, 2008 10:10 pm

Koster speelt helemaal niet aanvallend. Als je wilt aanvallen, moet je je aanvallers bereiken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Rednose

Bericht door Rednose » do feb 21, 2008 11:54 pm

Het is iedereen duidelijk dat Koster straks een stap terug moet doen. Als je dan een interessant aanbod krijgt dan mag je daar gewoon over nadenken.
Naar mijn idee doet hij dat gewoon netjes. Laat hem gewoon zijn klus afmaken. Het is niet de trainer die we nodig hebben, maar het is geen lafaard of hielenlikker.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr feb 22, 2008 12:11 am

Beter een laffe hielenlikker die de spelers beter maakt en het team verder brengt dan een keurige nette fatsoenlijke heer waar Ajax geen fuck mee opschiet.

Ajax speelt geen partijtje etiquette maar keiharde wedstrijden voetbal (= oorlog volgens De Generaal).
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jesse

Bericht door Jesse » vr feb 22, 2008 2:43 am

Eens. Het interesseert me niet zoveel hoe de interim-trainer eruit ziet qua persoonlijkheid. Ik wil dat die wedstrijden gewonnen worden, het liefste met mooi voetbal.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie