Jaarcijfers AFC AJAX NV.......

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Ronald!

Re: Jaarcijfers AFC AJAX NV.......

Bericht door Ronald! » vr okt 16, 2009 1:58 pm

De cijfers an sich zijn niet echt gunstig. Maar wanneer je dit plaatst in de juiste context spreekt er eigenlijk ook wel weer veel kracht uit. Namelijk:
- Ajax is al vijf jaar geen kampioen meer geweest;
- ...en krijgt dus ook geen CL inkomsten;
- Elk jaar komt er een nieuwe trainer, met een karavaan aan nieuwe spelers;
- We hebben grote missers gehad op de transfermarkt;
- Van de reputatie van weleer is vrijwel niets meer over.

en toch....
- Maakt Ajax een operationele winst;
- Groeien de sponsoropbrengsten;
- is Ajax nog altijd financieel kerngezond.

Dat Ajax 'kortstondig' zoals men zelf zegt, voor krediet aanklopt bij de ABN doet daar niet zoveel aan af. Ajax kan dat zonder problemen dragen. Natuurlijk worden de financiële resultaten met name gedragen door de succesvolle doorverkoop van spelers, maar de organisatie zit bij Ajax zo goed in elkaar dat dat eerder structureel is dan incidenteel: Ajax weet simpelweg nog altijd veel waarde te creëren. Bovendien: mochten er minder inkomsten komen uit de verkoop van spelers, dan zullen de uitgaven ook lager zijn. Een seizoen zonder grote verkoop resulteert daarom niet automatisch in een groot verlies.

Zeker is dat Ajax er wel minder goed voorstaat dan eerdere jaren, maar dat is gezien de bovenstaande omstandigheden ook goed te verklaren. Als men nu weet te zorgen voor voldoende stabiliteit op voetbaltechnisch gebied, waardoor we eindelijk weer eens een aantal stappen in de goede richting kunnen zetten, dan hoeven we ons over de financiële huishouding van Ajax al helemaal geen zorgen meer te maken.

Harm

Bericht door Harm » vr okt 16, 2009 2:11 pm

1) Je hoeft geen kampioen te zijn om mee te doen aan de CL
2) Ik zou niet structureel uitgaan van veel spelersinkomsten. PSV had jaren geleden haast ieder jaar een toptransfer, dit komt echter al jaren niet meer voor. Kampioensschappen lijken haast omgekeerd evenredig te verlopen met toptransfers.

Waar jij spreekt van kracht, spreek ik echt van een structurele zwakte. het is toch te gek dat er ieder jaar een nieuwe trainer komt met een vracht aan nieuwe spelers (of zaakwaarnemers) en dat dit gewoon structureel is.

Ronald!

Bericht door Ronald! » vr okt 16, 2009 2:40 pm

Harm schreef:1) Je hoeft geen kampioen te zijn om mee te doen aan de CL
2) Ik zou niet structureel uitgaan van veel spelersinkomsten. PSV had jaren geleden haast ieder jaar een toptransfer, dit komt echter al jaren niet meer voor. Kampioensschappen lijken haast omgekeerd evenredig te verlopen met toptransfers.
De grote verkopen die zijn gedaan zijn voornamelijk spelers uit de eigen opleiding. Dat bedoel ik wanneer ik zeg dat Ajax nog steeds structureel veel waarde weet toe te voegen.

Tegen de opbrengsten die voortkomen uit doorverkoop van spelers (hieronder schaar ik ook de toptransfers van PSV) kunnen echter net zoveel mislukte transfers worden gezet. Dat bedoel ik met incidenteel succes.

Bovendien zeg ik niet dat je hier structureel vanuit moet gaan. Dan lees je het verkeerd. Ik zeg dat Ajax ondanks de moeilijke omstandigheden toch nog veel waarde heeft weten toe te voegen. Dit houdt ons met het hoofd boven water, anders hadden we allang terug moeten schroeven qua begroting. Hiermee mogen we ons gelukkig prijzen, want zo hebben we iets meer vlees op de botten. Dat mag je wel degelijk een kracht van Ajax noemen. Ik denk dat je gerust kunt zeggen dat PSV zoveel wanbeleid en sportieve teloorgang veel minder goed had kunnen dragen.
Harm schreef:Waar jij spreekt van kracht, spreek ik echt van een structurele zwakte. het is toch te gek dat er ieder jaar een nieuwe trainer komt met een vracht aan nieuwe spelers (of zaakwaarnemers) en dat dit gewoon structureel is.
Je hebt het hier over het beleid, niet over de financiële draagkracht. Voor wat betreft het eerste ben ik het volledig met je eens: het beleid was de afgelopen jaren driewerf kut. Maar financieel heeft Ajax het vooralsnog allemaal prima kunnen managen. Daarbij moet wel gezegd (zoals ik zonet ook deed) dat er nu wel beleidsmatig verbetering zichtbaar moet worden, want die financiële draagkracht is natuurlijk niet oneindig.

Toppie

Bericht door Toppie » vr okt 16, 2009 3:43 pm

Toch wat anders dan de schuld van Real Madrid 380 miljoen :smile-ajax.gif:

999

Bericht door 999 » vr okt 16, 2009 7:45 pm

Van den Boog: alleen halen transfervrije speler eventueel bespreekbaar in winterstop

16 oktober 2009 Ajax.nl

Bij de presentatie van de jaarcijfers liet financieel directeur Jeroen Slop weten dat Ajax ook in het huidige seizoen weer een negatief operationeel resultaat zal gaan behalen. "Dat komt omdat Ajax momenteel een Europa League-lichaam heeft met een Champions League-jas."

Volgens Slop betekent dat niet dat de club aan zal dringen op verkopen. "De technische staf is daar leading in. Als zij akkoord geven zullen wij iets doen. Eerder niet."

Andersom overweegt Ajax niet om spelers in de winterstop te halen, zo gaf collega directielid Van den Boog aan. "We beschikken over een grote A-selectie die uit 34 spelers bestaat en een zeer ervaren trainer en staf om die spelers beter te maken. We moeten wat dat betreft scherp aan de wind zeilen. Tenzij we een transfervrije speler kunnen contracteren die én direct inzetbaar én van toegevoegde waarde is. Die optie is bespreekbaar zodra een andere speler weggaat. Maar als gezegd is de techniek daar leidend in", aldus Van den Boog.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr okt 16, 2009 8:20 pm

Waar jij spreekt van kracht, spreek ik echt van een structurele zwakte. het is toch te gek dat er ieder jaar een nieuwe trainer komt met een vracht aan nieuwe spelers (of zaakwaarnemers) en dat dit gewoon structureel is.
Mee eens. Hard maar waar. Wie garandeert dat we niet over een jaar een andere trainer hebben die andere spelers wil?

Hoe dan ook, GEEN nieuwe spelers dus. Ik hoop dat iedereen het gelezen heeft, zodat we het niet over aankopen hoeven te hebben. Dus nee, koopjes van AZ zitten er ook niet in.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » vr okt 16, 2009 8:26 pm

joey schreef:

Mee eens. Hard maar waar. Wie garandeert dat we niet over een jaar een andere trainer hebben die andere spelers wil?

Hoe dan ook, GEEN nieuwe spelers dus. Ik hoop dat iedereen het gelezen heeft, zodat we het niet over aankopen hoeven te hebben. Dus nee, koopjes van AZ zitten er ook niet in.
Met dank aan vorig seizoen dus ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za okt 17, 2009 7:52 am

Verlieslijdend Ajax snijdt in selectie en zet aankopen uit hoofd

HAND OP DE KNIP

AMSTERDAM, zaterdag

Algemeen directeur Rik van den Boog en financieel directeur Jeroen Slop zeiden het niet met zoveel woorden. Maar uit de persconferentie over de jaarcijfers van Ajax kon maar één conclusie worden getrokken: dit jaar moet de kampioenschaal omhoog worden gehouden. De Amsterdammers schreven rode cijfers, noteerden een nettoverlies van 3,4 miljoen euro en hadden een negatief operationeel resultaat van 12,9 miljoen euro. En dus houdt Ajax voorlopig de hand op de knip, vertelde Van den Boog, die aangaf dat er gesneden zal worden in de 34-koppige A-selectie en er komende winterperiode geen transfers mogelijk zijn. ,,We halen geen spelers.Tenzij iemand transfervrij en direct inzetbaar is, ter vervanging van een ander”, maakte hij een klein voorbehoud.

In een bevlogen, maar niet veel om het lijf hebbende presentatie gaf Van den Boog aan dat de nadruk (noodgedwongen) nog meer op de jeugdopleiding en de scouting komt te liggen. ,,Bij het in kaart brengen van spelers richten we ons op jongens vanaf vijftien jaar.

Miljoenenkostende internationals tussen de 22 en 30 zijn onbetaalbaar.” Van den Boog – die zei vrouwenvoetbal serieus te onderzoeken, maar daar een rits voorwaarden aan koppelt en nu nog geen heil in Ajax-vrouwen ziet – denkt dat Ajax bij het aantrekken van jonge talentvolle voetballers kan concurreren met clubs als Barcelona, Arsenal, Chelsea en Manchester United. ,,We moeten niet vergeten dat Ajax een wereldwijd topmerk is. Als onze opleiding wordt geperfectioneerd en we de jeugd kansen bieden in het eerste, is dat een veel betere springplank naar de top. We hebben prioriteitsgebieden (oa. Scandinavië) aangegeven voor de scouting. En uit 25 landen krijgen we beelden aangeleverd, waardoor onze scouts niet meer de hele wereld over hoeven.”

Pas als de bezem door de selectie is gehaald, kan Ajax zich weer roeren op de transfermarkt. ,,Als je 34 spelers hebt, word je wel gedwongen. We streven uiteindelijk naar een groep van 25 of 26 man: een kern van twintig en de rest jeugdspelers. We zullen alle huidige contracten respecteren, maar de aflopende verbintenissen niet verlengen. Natuurlijk was het goed geweest als we nog één of twee spelers hadden kunnen halen voor die posities in het elftal waar de lacunes zijn. Maar dat is nu simpelweg niet gewenst. De mogelijk beperkte mogelijkheden zijn Martin Jol al tijdens de onderhandelingen over zijn contract geschetst.”

Volgens Jol zorgen de jaarcijfers en het feit dat héél Ajax naar de landstitel snakt niet voor extra druk op zijn ploeg. ,,Er zijn heel veel clubs die geld moeten genereren”, zei de Scheveninger. ,,AZ moet ook kampioen worden en de Champions League winnen, hoorde ik gisteren ergens. Anders vallen ze om. Bij ons is het iets positiever. We moeten wat spelers kwijtraken en hopen dat het in de winter lukt.” Jol reageerde kribbig op de vraag of Rob Wielaert, die op het tweede plan is terechtgekomen, één van de spelers is die weg mag en geld moet opleveren. ,,Voor Rob zal geen vijftig miljoen euro worden betaald. Elke transferwindow bekijken we opnieuw wie er wel of niet weg mag en moet. Jouw baas zegt toch ook niet dat je over vier maanden wordt ontslagen?”

Hoe hoog de financiële nood in Amsterdam momenteel is, bleek ook na het vertrek van assistent-trainer John van ’t Schip. ,,Rik heeft samen met de andere directieleden gevraagd of ik dat intern wilde oplossen”, aldus Jol. ,,Hoe? Mike Lindeman is een plekje opgeschoven naar rechts. Hij kreeg in de trainerskamer steeds de deur in zijn nek en zit nu op de plaats van John.”
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » za okt 17, 2009 10:51 am

Als we volgend jaar een nieuwe trainer hebben dan kunnen we beter stoppen met deze club , want er val toch niks meer te halen.
Vriend Jol moet gewoon blijven zitten klip en klaar. De enige trainer die mag komen is van Gaal maar dan houd het op.

LucaS

Bericht door LucaS » za okt 17, 2009 1:41 pm

Jongens toch, natuurlijk kun je niet betalen met eigen vermogen. Het enige waarmee je kan betalen is geld, je liquide middelen dus.
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 17, 2009 2:19 pm

Misschien is dit wel één van de betere berichten die we de laatste tijd over onze club hebben gelezen. Stoppen met het fors investeren in spelers van buitenaf en meer aandacht voor de opleiding. Een dikke portemonnee maakt lui terwijl wij het juist van creativiteit en lef moeten hebben.

Laat Jol maar eens een tijdje verder gaan met deze selectie. Ondertussen proberen om overbodige spelers te lozen en zo langzaam werken aan een kwalitatief goede selectie van een normale omvang.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 17, 2009 2:22 pm

Mwah, ze gaan bezuinigen op de activiteiten van de scouts. Ik ben benieuwd van wie ze die videobeelden aangeleverd krijgen.

Ajax: meer halen uit transfers

Klaas-Jan Huntelaar en Thomas Vermaelen. FOTO ANP
AMSTERDAM - Ajax boerde met de verkoop van Vermaelen en Huntelaar (samen 28, miljoen euro) beduidend minder dan een jaar eerder toen onder anderen Heitinga, Sneijder en Babel voor 48 miljoen gingen. In Amsterdam zal er daarom in de winter geen geld zijn voor versterkingen zo werd vrijdag duidelijk.

Martin Jol hoeft in de winterstop niet bij de clubleiding van Ajax aan te kloppen voor geld voor versterkingen van de spelersgroep. De club presenteerde gisteren de jaarcijfers. Ajax moest het boekjaar 2008/2009 afsluiten met een netto verlies van 3,4 miljoen euro.

Groot verschil met het vorige boekjaar was de opbrengst uit transfersommen. Dit jaar werden alleen Thomas Vermaelen (aan Arsenal) en Klaas-Jan Huntelaar (aan Real Madrid) verkocht. Dat leverde de club 28,5 miljoen euro op. In het vorige boekjaar ontving Ajax meer transferinkomsten (ruim 48 miljoen euro) uit transfers van onder anderen John Heitinga, Wesley Sneijder, Ryan Babel.

Ajax' goudmijn Luis Suarez ziet de clubleiding toch echter liever niet vertrekken tijdens de volgende transferperiode in de winterstop. ,,We gaan ervan uit dat hij blijft,'' zei algemeen directeur Rik van den Boog gisteren. ,,De technische staf bepaalt dat uiteindelijk, maar bij een extreem bod valt er natuurlijk te praten. Ook als dat voor Luis zelf een extreem goed bod is.'' De Uruguayaan is de afgelopen seizoenen met zijn doelpunten van grote waarde voor Ajax. Zuid-Europese clubs volgen de verrichtingen van Suarez inmiddels op de voet.

Van den Boog wil bij Ajax het aantal contractspelers terugdringen tot 25 á 26 man. Nu zitten de Amsterdammers nog flink boven dat aantal. Ajax heeft 74 spelers onder contract staan waarvan er 34 in aanmerking komen voor de A-selectie. Veel van de jeugdspelers kregen bij Ajax in het verleden al vroeg een contract aangeboden. Zo werd een groot deel van de spelersgroep van de B1 twee jaar geleden gecontracteerd. Ajax deed dat om zijn eigen jeugdspelers te beschermen tegen koopgrage Engelse clubs die voetballers op steeds jongere leeftijd willen vastleggen.

Geen spelers erbij in de winterstop dus, bij Ajax gaat men uit van de trainerskwaliteiten van Martin Jol. Van den Boog: ,,Een van de redenen dat wij een trainer met de ervaring van Jol hebben aangetrokken is dat hij een spelersgroep beter kan maken.''

Jol was evenwel blij dat hij deze zomer toestemming had gegeven voor de transfer van Thomas Vermaelen naar Arsenal. ,,En ik ben ook blij dat we Demy de Zeeuw vlak voor het begin van de competitie hebben kunnen halen. Dat was in de winterstop dus niet meer mogelijk geweest.''

Jol maakt zich niet druk: ,,Er worden continu spelers verkocht, als we in de winterstop spelers kunnen kwijtraken ziet het er alweer beter uit voor de begroting van de club. Er zijn overigens ook contracten die aflopen.''

Een opvolger voor de naar Melbourne Heart vertrokken assistent-trainer John van 't Schip heeft Ajax nog niet. De vacature van assistent-trainer zal intern worden opgelost zo heeft de club besloten. (NIK KOK)
AD

Kortom, minder jeugdspelers zullen een contract krijgen. Dat juich ik alleen maar toe.

goodfella

Bericht door goodfella » za okt 17, 2009 4:51 pm

Laat jeugdspelers aub transfervrij vertrekken en neem standaard een terugkoopclausule op in hun contract. Daarnaast doen de salarissen van Oleguer, Ogararu, Sno, Kennedy, Rommedahl, Wielaert en Luque heel veel pijn. Zonder die kneuzen draai je gewoon winst.

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 17, 2009 4:57 pm

Ja, zoiets, GF. Ajax moet scherper durven selecteren. Wat moet je met contractspelers die toch nooit het eerste halen? Ik hoop op een radicale breuk met het angsthazenbeleid van de afgelopen jaren. Tien jeugdspelers van dezelfde lichting contracteren is belachelijk.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za okt 17, 2009 5:26 pm

joey schreef:Ja, zoiets, GF. Ajax moet scherper durven selecteren. Wat moet je met contractspelers die toch nooit het eerste halen? Ik hoop op een radicale breuk met het angsthazenbeleid van de afgelopen jaren. Tien jeugdspelers van dezelfde lichting contracteren is belachelijk.
Maar dan moet jij niet gaan klagen als er straks een lading spelers door Chelsea/Arsenal/Liverpool wordt weggelokt, omdat ze bij Ajax nog geen contract hadden gekregen. Want dát risico wil jij blijkbaar bewust lopen. En dan kan het zijn dat een speler die er in de B-jeugd niet heel erg boven uit steekt, zich op iets latere leeftijd goed ontwikkelt en een topspeler wordt.

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 17, 2009 5:35 pm

Ja, dat zou kunnen. Maar die speler zal Chelsea niet halen. Chelsea wil alleen uitblinkers.

Het zal best een keer gebeuren dat Chelsea een talent weghaalt. Maar de beste bescherming daartegen is niet het uitdelen van contracten maar het optimaal begeleiden van jeugdspelers, zodat ze Ajax 1 halen. Tegen het geld van Chelsea kunnen we niet op, maar we kunnen die jongens wel iets bieden dat Chelsea niet kan bieden en dat is een relatief korte weg naar het eerste elftal.

Je kunt inderdaad beter een keer een speler missen dan teveel spelers een contract geven. Want dat is slecht voor de opleiding. Contractspelers moeten spelen en blokkeren de weg voor andere spelers. Zie je nu bij Jong Ajax bijvoorbeeld. Er moeten zo nodig spelers van de A-selectie meedoen en dan lopen er nog spelers bij die wel in dat elftal horen maar geen toekomst hebben. Gevolg is dat spelers van de A1 geen ervaring kunnen opdoen in Jong Ajax.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za okt 17, 2009 5:53 pm

joey schreef:Ja, dat zou kunnen. Maar die speler zal Chelsea niet halen. Chelsea wil alleen uitblinkers.
Ik zei dan ook Chelsea, Liverpool en Arsenal. Liverpool haalde Jordy Brouwer. Is niks geworden, maar is was geen 'uitblinker' en werd toch gehaald.
Het zal best een keer gebeuren dat Chelsea een talent weghaalt. Maar de beste bescherming daartegen is niet het uitdelen van contracten maar het optimaal begeleiden van jeugdspelers, zodat ze Ajax 1 halen. Tegen het geld van Chelsea kunnen we niet op, maar we kunnen die jongens wel iets bieden dat Chelsea niet kan bieden en dat is een relatief korte weg naar het eerste elftal.
Als je simpelweg eerder bent dan Chelsea, hoef je ook niet tegen hun geld op te bieden. Je kunt ze nog zo goed begeleiden, als die spelers bij Ajax geen contract krijgen, maar bij een Engese topclub wel, gáán ze gewoon. Dat heeft niet eens zozeer met het hoogte van het aanbod te maken.
Je kunt inderdaad beter een keer een speler missen dan teveel spelers een contract geven. Want dat is slecht voor de opleiding. Contractspelers moeten spelen en blokkeren de weg voor andere spelers. Zie je nu bij Jong Ajax bijvoorbeeld. Er moeten zo nodig spelers van de A-selectie meedoen en dan lopen er nog spelers bij die wel in dat elftal horen maar geen toekomst hebben. Gevolg is dat spelers van de A1 geen ervaring kunnen opdoen in Jong Ajax.
Ik ben het met je probleemstelling (teveel spelers in Jong Ajax die de ontwikkeling van jongere, grote talenten in de weg staan), maar je oplossing is natuurlijk véél te rigide. Je gooit het kind met het badwater weg. Het zou dood- en doodzonde zijn als Ajax jeugdspelers in de B en A al zou kwijtraken, aangezien het daar nog niet helemaal duidelijk is hoe ver iemand gaat komen. Die moeten ze dus gewoon contracten aan blijven bieden. Ze moeten alleen veel eerder spelers wegsturen in Jong Ajax. Spelers waar op die leeftijd (18/19/20) duidelijk wordt dat ze het niet gaan redden moeten gewoon meteen uit Jong Ajax worden verwijderd. Koop hun contracten af (die lui verdienen weinig, dus dat kan gewoon) en laat ze vertrekken. Lukt dat niet, laat ze dan met de zaterdag-amateurs meetrainen.

Kortom, het probleem zit niet bij het aantal contracten dat wordt uitgedeel in de A- en B-jeugd, want dat is gewoon nodig om niet leeggeroofd te worden door Engelse teams. Het probleem zit hem in het te lang door blijven modderen met spelers die het eerste elftal toch niet gaan halen en wel 3 jaar in Jong Ajax zitten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 17, 2009 6:04 pm

Ik denk niet dat die jeugdcontracten zwaar op de begroting drukken. Dan denk ik eerder aan het salaris van Atouba.

Lionel

Bericht door Lionel » za okt 17, 2009 9:18 pm

Ik zou juist wel de jeugd aan je binden. Doe dat al in de B en kijk wie er in de A nog steeds uitblinkt. Je moet kneuzen als Atouba niet halen. Van dat geld kan je minimaal 30 jeugdspelers binden joh!
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » za okt 17, 2009 11:24 pm

Jöhnk schreef:Ik denk niet dat die jeugdcontracten zwaar op de begroting drukken. Dan denk ik eerder aan het salaris van Atouba.
Je kunt wel 25 jeugdspelers contracteren, maar uiteindelijk is er 1 speler die het haalt. Nogmaals, laat ze transfervrij gaan en neem een terugkoopclausule op. Levert je per saldo meer op dan elk seizoen maar weer 10 jeugdspelers te contracteren.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo okt 18, 2009 1:18 am

goodfella schreef:
Jöhnk schreef:Ik denk niet dat die jeugdcontracten zwaar op de begroting drukken. Dan denk ik eerder aan het salaris van Atouba.
Je kunt wel 25 jeugdspelers contracteren, maar uiteindelijk is er 1 speler die het haalt. Nogmaals, laat ze transfervrij gaan en neem een terugkoopclausule op. Levert je per saldo meer op dan elk seizoen maar weer 10 jeugdspelers te contracteren.
Hoe zie je dat voor je? Als ze geen contract hebben, kunnen jeugdspelers gewoon gaan en staan waar ze willen en hoeven ze dus helemaal geen 'terugkoopclausule' op te nemen in hun contract bij een nieuwe club. Om iets op dat gebied van ze te kunnen eisen moet je ze dus eerst een contract aanbieden, anders kán dat simpelweg niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 18, 2009 9:43 am

Allebei, Jöhnk. Natuurlijk is Atouba duur, maar een ton hier en een ton daar, dat tikt ook aan. Reken maar uit, we hebben veertig (!) contractspelers die (op dit moment) niet in aanmerking komen voor het eerste elftal.

Kijk, je kunt een keer een twijfelgeval een contract geven, maar tien spelers uit dezelfde lichting, dat bestaat niet. Dat duidt op een gemakzuchtige houding van de leiding of op een gebrek aan expertise binnen de organisatie of op allebei.

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 18, 2009 12:26 pm

Met die jeugdspelers loopt het wel los. Die hebben lage salarissen en over het algemeen korte contracten.

Atouba, Oleguer, Lindgren, Silva, Wielaert, Ogararu, Luque, Cvitanich (?): da's veel duurder.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 18, 2009 12:30 pm

Precies. Hoeveel zal zo'n jeugdspeler verdienen? 25.000 euro? Je hebt er 80 voor 1 Atouba.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 18, 2009 12:31 pm

Het is allebei geldverspilling, Wimpey. Stel je geeft tien jeugdspelers een contract voor drie jaar en die contracten kosten een ton per stuk. Ben je toch een miljoen kwijt. Bovendien schep je een precedent, waardoor je steeds meer spelers steeds jonger een contract moet gaan geven. De jongens die nu in de B spelen zullen denken: die van twee jaar geleden kregen allemaal een contract, waarom wij niet?

Plaats reactie