Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Tja, Ajax moet serieus bezuinigen. Desnoods spelers gratis weg en ook nog een deeltje van hun salaris voor je rekening nemen. Het enige echte probleem is de veel te hoge salarispost, dus als je dat deels kan verlagen, moet je dat doen. Maar uiteraard is verkopen van spelers het best. Maar niet je 'kroonjuwelen'.
I think I lost my fucking headache
Feit is dat veel van die spelers nog tot minimaal 2011 vastliggen. Zie deze spelers maar eens kwijt te raken:
Als je al deze spelers kan lossen dan zou het je ongeveer 10 miljoen per jaar aan salarissen schelen.3. Oleguer Verdediger 30 juni 2011
7. Thimothée Atouba Verdediger 30 juni 2011
15. Bruno Silva Verdediger 30 juni 2012
17. Rob Wielaert Verdediger 30 juni 2011
6. Rasmus Lindgren Middenvelder 30 juni 2012
9. Marko Pantelić Aanvaller 30 juni 2010
20. Darío Cvitanich Aanvaller 30 juni 2013
28. Dennis Rommedahl Aanvaller 30 juni 2010
34. Kennedy Bakircioglü Aanvaller 30 juni 2011
Die kroonjuwelen zijn de enige spelers die geld opleveren. Bij veel andere spelers moet je, zoals D_Skilled terecht zegt, nog maar afwachten of hun vertrek op de korte termijn financieel veel uitmaakt. Ajax betaalt Luque gewoon door, bijvoorbeeld. Je ziet ook dat spelers tot het bittere eind blijven zitten. Een blik op de spelerslijst van 'Jong' Ajax zegt wat dat betreft voldoende.LucaS schreef:Tja, Ajax moet serieus bezuinigen. Desnoods spelers gratis weg en ook nog een deeltje van hun salaris voor je rekening nemen. Het enige echte probleem is de veel te hoge salarispost, dus als je dat deels kan verlagen, moet je dat doen. Maar uiteraard is verkopen van spelers het best. Maar niet je 'kroonjuwelen'.
@Aristides: het is inderdaad de vraag wat Suarez wil. Wil hij bijvoorbeeld op Barcelona wachten? Er zijn maar een paar clubs in Europa die exorbitante transfersommen op tafel leggen. Stel Man. City meldt zich in de winterstop, zeg je dan nee met het risico dat Barcelona in de zomer komt en (zoals bij die club hoort) gierig doet? Want dan wil Suarez koste wat kost weg.
Het stinkt aan alle kanten!
De lijst met spelers die Skilled noemt zijn natuurlijk best interessant voor andere clubs als Ajax een deel van het salaris blijft betalen. Maar inderdaad, sommigen zullen blijven zitten. Als je echt van ze af wil/moet, dan moet je dus in een aantal gevallen even slikken en je verlies nemen (dus, genoegen nemen met het feit dat je in sommige gevallen geen transfersom zult ontvangen).
En dat je ze moet afkopen.
De club moet het transferbeleid bepalen en niet de trainer. Anders moet je met elke nieuwe trainer een leger spelers kwijt. En Ajax heeft nogal vaak een nieuwe trainer.
Klinkt gek, maar ik vind het wel goed dat dit gebeurt. Nu moeten ze bij Ajax eindelijk eens gaan nadenken. Al dat opportunistische gedoe heeft ons weinig succes gebracht. Het wordt tijd voor een duidelijke lijn.
De club moet het transferbeleid bepalen en niet de trainer. Anders moet je met elke nieuwe trainer een leger spelers kwijt. En Ajax heeft nogal vaak een nieuwe trainer.
Klinkt gek, maar ik vind het wel goed dat dit gebeurt. Nu moeten ze bij Ajax eindelijk eens gaan nadenken. Al dat opportunistische gedoe heeft ons weinig succes gebracht. Het wordt tijd voor een duidelijke lijn.
Laatst gewijzigd door joey op di nov 03, 2009 10:18 am, 2 keer totaal gewijzigd.
De grootste successen zijn behaald doordat jeugdspelers noodgedwongen moesten doorstromen. Ik ben er ook niet rouwig om als het smijten met geld afgelopen is.
Ik ook niet. Sterker nog, ik ben er wel blij mee. Dit dwingt Ajax om eigen spelers weer meer kansen te geven en om slim te zijn. Dat smijten met geld heeft ons, op een enkele toevalstreffer na, helemaal niets gebracht. Ja, een gigantisch salarishuis. Maar dat is het dan ook wel.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Inderdaad.LucaS schreef:De grootste successen zijn behaald doordat jeugdspelers noodgedwongen moesten doorstromen. Ik ben er ook niet rouwig om als het smijten met geld afgelopen is.
Verder gaat Ajax Suarez echt niet verkopen in de winterstop, hoor. Een zeldzaam domme oplossing zou dat zijn, want daarmee vergooi je je kansen op een prijs. Niet dat de prijs zo belangrijk is, maar de inkomsten uit de CL zijn dat nou net weer wel. Verder blijft Suarez na de winterstop ook wel scoren en zal hij op het WK ook nog wel wat laten zien. Nee, die prijs blijft wel stabiel.
Ik zie Ajax overigens eerder leuren met een Urby, hoor.
Nou, ik moet het nog zien hoor. Het zou immers niet de eerste keer zijn dat we in de winterstop overstag gaan voor een dikke transfer. Wat mij betreft is het deze keer niet bespreekbaar. Want ik ben bang dat we echt afhaken als we het zonder Suarez moeten stellen. Met hem erbij is het waarschijnlijk al lastig genoeg om Twente en PSV voor te blijven.
Maar Suarez zal aan het einde van het seizoen niet minder waard zijn. Sterker nog, als hij er dadelijk meer dan 30 heeft ingeschoten dan helpt dat eerder mee om een mooie transfersom af te dwingen. Overigens is het nog niet zeker dat hij naar de WK gaat. Ze moeten wel eerst door de playoff komen.
Maar Suarez zal aan het einde van het seizoen niet minder waard zijn. Sterker nog, als hij er dadelijk meer dan 30 heeft ingeschoten dan helpt dat eerder mee om een mooie transfersom af te dwingen. Overigens is het nog niet zeker dat hij naar de WK gaat. Ze moeten wel eerst door de playoff komen.
Nil volentibus arduum
Ajax moet ook zeker niet denken dat het probleem wat er nu ligt in 1 keer op te lossen valt. Het komt erop aan om jaar in jaar uit consequent te zijn in je beslissingen.D_skilled schreef:Feit is dat veel van die spelers nog tot minimaal 2011 vastliggen. Zie deze spelers maar eens kwijt te raken:
Als je al deze spelers kan lossen dan zou het je ongeveer 10 miljoen per jaar aan salarissen schelen.3. Oleguer Verdediger 30 juni 2011
7. Thimothée Atouba Verdediger 30 juni 2011
15. Bruno Silva Verdediger 30 juni 2012
17. Rob Wielaert Verdediger 30 juni 2011
6. Rasmus Lindgren Middenvelder 30 juni 2012
9. Marko Pantelić Aanvaller 30 juni 2010
20. Darío Cvitanich Aanvaller 30 juni 2013
28. Dennis Rommedahl Aanvaller 30 juni 2010
34. Kennedy Bakircioglü Aanvaller 30 juni 2011
@Peter: mij lijkt die prijs juist belangrijker, want daar spelen we voor. Miljoenen uit de Champions League zijn leuk, maar dan wel als extratje. Niet om de begroting te dichten.
-
Eens.LucaS schreef:De grootste successen zijn behaald doordat jeugdspelers noodgedwongen moesten doorstromen. Ik ben er ook niet rouwig om als het smijten met geld afgelopen is.
Sinds Ajax de hoogste begroting heeft, hebben we niks meer gewonnen. Veel geld maakt Ajax lui. We kopen uitgerangeerde voetballers bij de vleet en betalen veel te veel voor middelmatige eredivisiespelers.
Whitey on the moon.
Helemaal mee eens, natuurlijk. Maar de vraag is of de beleidsmakers bij Ajax ook zo denken.Jöhnk schreef:@Peter: mij lijkt die prijs juist belangrijker, want daar spelen we voor. Miljoenen uit de Champions League zijn leuk, maar dan wel als extratje. Niet om de begroting te dichten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Suárez hoeft niet verkocht te worden door Ajax
3 november '09 10:14 door Steven Koelma/Sander Berends
In tegenstelling tot eerdere berichten hoeft Luis Suárez in de komende winterperiode helemaal niet verkocht te worden door Ajax. De Amsterdamse club zou in financiële problemen verkeren, maar daar is volgens de club niets van waar.
Diverse media meldden dat de financiële situatie van de hoofdstedelingen zorgwekkend zou zijn. De club zou zelfs spelers moeten verkopen. Om het hoofd boven water te houden moet Ajax ook geld gaan lenen van de ABN/AMRO-bank. In het financiële jaarverslag, dat ruim twee weken geleden werd gepresenteerd, gaf de club ook aan een krediet aan te vragen bij haar voormalige hoofdsponsor.
Maar tegelijk werd gemeld dat Ajax over een eigen vermogen van 60 miljoen euro beschikt en daardoor helemaal niet in problemen komt, laat staan is gekomen. De cijfers in het jaarverslag zijn door bepaalde media verkeerd geïnterpreteerd.
Suárez gaf de laatste weken meerdere malen aan de ArenA in de winterstop niet te willen verlaten. De spits wil zelfs een contractverlenging aan willen gaan. Daar is nog geen uitsluitsel over.
Buitenlandse clubs hebben volgens de geruchten al interesse in de topscorer van de Eredivisie. Manchester United, Manchester City en FC Barcelona worden onder andere gelinkt aan Suárez.
www.elfvoetbal.nl
Natuurlijk gaat Ajax Suarez verpatsen. Uiterlijk in de zomer. Maar zoals VDB zei: er kan een bod komen dat je niet kunt weigeren. Zo wordt er dus over gedacht bij Ajax. Moeten verkopen is zwaar geformuleerd, maar belangstelling zal welkom zijn. Geen mens gaat ervan uit dat Suarez volgend jaar nog bij Ajax speelt, neem ik aan.
Dat EV mag niet zomaar even opgebruikt worden. Natuurlijk heb je dat achter de hand, maar meer als onderpand.
Dat EV mag niet zomaar even opgebruikt worden. Natuurlijk heb je dat achter de hand, maar meer als onderpand.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Of liever gezegd: in de zomer - punt.joey schreef:Natuurlijk gaat Ajax Suarez verpatsen. Uiterlijk in de zomer.
Ik ben er voor 100% van overtuigd dat hij in de winterstop niet wordt verkocht. En ik ben er ook voor 100% zeker van dat hij in de zomer wél wordt verkocht.
K.
Still alive...
Eigen vermogen en liquide middelen zijn twee totaal verschillende zaken.
Ajax moet een noodkrediet aanvragen om de salarissen te kunnen voldoen! In vrijwel elk bedrijf staat dat gelijk aan een faillissement of verkoop van datzelfde bedrijf. Er is werkelijk waar geen rode cent om te besteden. Ook niet bij de verkoop van Suarez. Maar de directie strijkt wel een dikke bonus op. Hoe heb je zo'n beloningssysteem kunnen introduceren? Dhr. v/d Boog heeft al geen schone lei en het lijkt erop dat hij ook bij Ajax geen zuiver spel aan het spelen is. Je moet afgerekend worden op sportieve successen en niet op basis van het transferbeleid.
En waarom zit Jeroen Slop nog bij Ajax? Die man is, gezien de huidige financiele situatie toch volledig ongeloofwaardig?
Ajax moet een noodkrediet aanvragen om de salarissen te kunnen voldoen! In vrijwel elk bedrijf staat dat gelijk aan een faillissement of verkoop van datzelfde bedrijf. Er is werkelijk waar geen rode cent om te besteden. Ook niet bij de verkoop van Suarez. Maar de directie strijkt wel een dikke bonus op. Hoe heb je zo'n beloningssysteem kunnen introduceren? Dhr. v/d Boog heeft al geen schone lei en het lijkt erop dat hij ook bij Ajax geen zuiver spel aan het spelen is. Je moet afgerekend worden op sportieve successen en niet op basis van het transferbeleid.
En waarom zit Jeroen Slop nog bij Ajax? Die man is, gezien de huidige financiele situatie toch volledig ongeloofwaardig?
Hoe kom je daar nou toch bij, de meeste bedrijven staan rood. Er is ook geen sprake van een noodkrediet, maar gewoon van een krediet. Er is wel degelijk geld, de bezittingen zijn zo'n 65 miljoen hoger dan de schulden. En daarbij zijn er nog stille reserves, want de spelersgroep is natuurlijk meer waard dan de 45 miljoen waarvoor het op de balans staat. Zoals je zegt, liquide middelen is heel wat anders dan eigen vermogen. Met deze balans zullen banken Ajax met open armen ontvangen om krediet te mogen verlenen. Er zit namelijk voorlopig geen enkel risico aan, Ajax is qua solvabiliteit kerngezond.
Bonussen voor directieleden gekoppeld aan resultaten zijn natuurlijk ook zeer gebruikelijk. Je kunt je afvragen of de condities waaronder een bonus wordt uitgekeerd goed zijn, maar goed, die condities kennen we niet. Ik zou in ieder geval Derksen niet 1-2-3 geloven, ook al gezien de andere flauwekul die hij gisteren over de financiele situatie bij Ajax uitsloeg.
Wat Slop betreft heb je gelijk. Een financieel directeur die het laat gebeuren dat de vaste lasten fors hoger zijn dan de vaste inkomsten, is geen knip voor de neus waard.
Bonussen voor directieleden gekoppeld aan resultaten zijn natuurlijk ook zeer gebruikelijk. Je kunt je afvragen of de condities waaronder een bonus wordt uitgekeerd goed zijn, maar goed, die condities kennen we niet. Ik zou in ieder geval Derksen niet 1-2-3 geloven, ook al gezien de andere flauwekul die hij gisteren over de financiele situatie bij Ajax uitsloeg.
Wat Slop betreft heb je gelijk. Een financieel directeur die het laat gebeuren dat de vaste lasten fors hoger zijn dan de vaste inkomsten, is geen knip voor de neus waard.
Van den Boog zou een bonus moeten krijgen als Ajax presteert. Niet als Ajax verkoopt.
Het lijkt me dat de bonus voor van de Boog afhankelijk moet zijn van zowel de financiele als de sportieve resultaten. Is een van de twee onvoldoende, dan geen bonus wat mij betreft.
Lijkt mij ook. De afgelopen jaren was er in elk geval geen reden om een bonus uit te keren.
Klopt, zowel de sportieve als de financiële kant zou in orde moeten zijn.
Overigens vind ik wel dat een goede directie best een dik salaris mag verdienen. Als dan inderdaad maar te zien is waarom we dat betalen. De club moet haar zaken dan goed voor elkaar hebben. En welke constructies je ook verzint om goede prestaties te belonen. Je zou er voor moeten waken dat er discussie kan ontstaan over je objectiviteit.
Als zou blijken dat onze directeur een bonus krijgt omdat we Suarez hebben verkocht terwijl wij aan het einde van het seizoen weer overal naast grijpen. Dan heb je onheroepelijk heibel in de tent. Dat soort dingen kun je aan het publiek niet uitleggen.
Overigens vind ik wel dat een goede directie best een dik salaris mag verdienen. Als dan inderdaad maar te zien is waarom we dat betalen. De club moet haar zaken dan goed voor elkaar hebben. En welke constructies je ook verzint om goede prestaties te belonen. Je zou er voor moeten waken dat er discussie kan ontstaan over je objectiviteit.
Als zou blijken dat onze directeur een bonus krijgt omdat we Suarez hebben verkocht terwijl wij aan het einde van het seizoen weer overal naast grijpen. Dan heb je onheroepelijk heibel in de tent. Dat soort dingen kun je aan het publiek niet uitleggen.
Nil volentibus arduum
Ik denk dat Ajax ten alle tijden een bod moet accepteren dat eigenlijk niet geweigerd kan worden (voor Suarez is dat boven de 40 miljoen). Het gaat er dan om dat de scouting/management spelers klaar heeft staan die gecontracteerd kunnen worden.
Ik ben benieuwd naar de komende weken...
Ik ben benieuwd naar de komende weken...
IK GELOOF!!!!!!
- Giacomo Puccini
40 Miljoen of meer is inderdaad niet te weigeren. Dat is denk ik wat Van den Boog heeft proberen aan te geven, dat je op een extreem hoog bod wel moet ingaan. Dan moet je een deel van dat geld maar meteen (zelfde transfer window) herinvesteren zodat je kunt blijven meedoen om de titel. Maar ja, zo'n absurd hoog bod zie ik dan ook niet zo snel gebeuren. Clubs weten best wat de marktwaarde van Suarez ongeveer is. In de zomer gaat denk ik rond de 30 miljoen betaald worden.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op di nov 03, 2009 1:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!
Manchester City niet. En als ze hem in de winterstop willen moeten ze maar dokken. Suarez heeft aangegeven niet weg te willen. Beloof hem maar een salarisverhoging in de zomer als hij blijft. Gaat zijn marktwaarde ook van omhoog.
IK GELOOF!!!!!!
Die opmerking van VDB was min of meer een uitnodiging. Zo is het in het buitenland ook opgevat. VDB wordt steeds geciteerd om aan te geven dat Ajax Suarez best wil verkopen.