De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Harm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 3:44 pm

GangstaRiB schreef:
Harm schreef:Maar Rutten was de Ten Hag van Hiddink. Dat lijkt me duidelijk. Sinds hij weg is bij PSV heeft hij niks meer gewonnen :smallgrin.gif:
Maar Hiddink wel.

Rutten heeft het vrij slecht gedaan bij Schalke.

Maar goed, back on topic. Ik opteer voor Adriaanse in combinatie met een 'zachte' hand. Co haalt de zweep erover, een ander soort trainer slaat de arm om ze heen.
Nog heel even offtopic. Maar wat heeft Hiddink dan gewonnen na PSV?

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 06, 2009 3:45 pm

GangstaRiB schreef:Tja... aan de ene kant tevreden, aan de andere kant krijg ik spontaan medelijkden met Van Basten. Het is toch een grootheid.
Had exact hetzelfde gevoel. Maar de opluchting overheerst toch wel. Nu rustig op zoek naar ervaren trainer! Met een goed CV! En die dan minimaal drie jaar laten zitten.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mei 06, 2009 3:46 pm

Harm schreef:
GangstaRiB schreef:
Harm schreef:Maar Rutten was de Ten Hag van Hiddink. Dat lijkt me duidelijk. Sinds hij weg is bij PSV heeft hij niks meer gewonnen :smallgrin.gif:
Maar Hiddink wel.

Rutten heeft het vrij slecht gedaan bij Schalke.

Maar goed, back on topic. Ik opteer voor Adriaanse in combinatie met een 'zachte' hand. Co haalt de zweep erover, een ander soort trainer slaat de arm om ze heen.
Nog heel even offtopic. Maar wat heeft Hiddink dan gewonnen na PSV?
Goodwill :blush.gif:

Niet echt prijzen, maar met Zuid-Korea, Rusland en nu met Chelsea laat hij zien dat hij meer kan dan de average trainer.
Whitey on the moon.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mei 06, 2009 3:48 pm

Ik ben voor Ottmar Hitzfeld.

Grote trainer. Oude rot. Groot bewonderaar van Ajax in de Van Gaal-jaren. Champions League gewonnen met Borussia Dortmund én Bayern München, maar heeft nu een baan (bondscoach Zwitserland) die hij misschien wel voor een leuke, hongerige club wil verruilen.

Zo'n man moeten we hebben.

Le Guen is me net iets te veel 'generatie Van Basten' (even oud) en datzelfde geldt ook voor Laudrup. Ik wil een groot man. Hitzfeld is best een telefoontje waard, vind ik.

K.
Still alive...

Harm

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 3:49 pm

Als je in München kunt overleven, dan is Ajax een schoolreisje.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo mei 06, 2009 3:50 pm

Over tien minuten op RTL7 live de persconferentie.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 3:50 pm

Hitzfeld, dat is buiten-buitencategorie. Die zou ik nog op de fiets naar Amsterdam halen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 3:50 pm

Ik heb net AT5 op staan.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mei 06, 2009 3:53 pm

Jöhnk schreef:Hitzfeld, dat is buiten-buitencategorie. Die zou ik nog op de fiets naar Amsterdam halen.
Ja. Exact.

Als die nou bij een grote Bundesliga-club zat, dan zou ik denken: vergeet het maar, die komt nooit.

Maar met Ajax valt toch wel meer eer te behalen, en meer leuks te beleven, dan met de Zwitserse nationale ploeg...?

Serieus: bel die man en dan merken we vanzelf of hij nog altijd zo gevoelig is voor de naam Ajax, want dat was 'ie tien jaar geleden nog wel!

K.
Still alive...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 06, 2009 3:53 pm

Hitzfeld is wereldtop. Komt never.

Ik zet in op Rijkaard-Neeskens, helaas. En anders wordt het vast Olsen ofzo. Ik ben reuzebenieuwd naar Rik vd Boog, maar heb er weinig fiducie in, helaas.

Over vBasten: Eerst 35 miljoen er doorheen jassen en dan concluderen dat je de boel niet op de rit krijgt. Noem het zelfreflectie, maar ik vind het een zelfoverschatting van heb ik jou daar. Slechtste coach die ik bewust heb meegemaakt, zeg.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 06, 2009 3:54 pm

Harm schreef:Als je in München kunt overleven, dan is Ajax een schoolreisje.
:biggrin.gif:

Ken die hele Hitzfeld eigenlijk niet, maar zo'n CV spreekt mij wel meteen aan. Zoiets moeten we wel zoeken. En dat dat dan veel geld kost, maakt geen moer uit. Dan verpatsen we Mickey wel. Eén top-coach is meer waard dan je drie duurste spelers bij elkaar.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 06, 2009 3:55 pm

Peter schreef:Hitzfeld is wereldtop. Komt never.
Van Gaal was ook te groot voor AZ.

peter

Bericht door peter » wo mei 06, 2009 3:57 pm

LouisXIV & co schreef:
Ja, maar die heeft nog wel wat met Nederland. Hitzfeld zie ik dan nog eerder naar een middenmoter in de BuLi stappen. Ajax is en blijft buitenland voor een dergelijke trainer.

Maar wie gaat het besluit vellen? Krijgt Danny Blind daar ook een rol in, want die is net zo goed medeverantwoordelijk voor de rotzooi die er nu is.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mei 06, 2009 3:58 pm

Vermaelen: "Wij hadden nog vertrouwen in de trainer"
Thomas Vermaelen baalt van een aanstaande trainerswissel bij Ajax. Marco van Basten stapte dinsdag op. De Belg uitte zijn teleurstelling tegenover De Telegraaf.

"We hadden het niet verwacht", zegt de verdediger. "Het nieuws kwam hard aan, iedereen is teleurgesteld. We zullen ook nooit weten of het de juiste oplossing is. Wij hadden nog vertrouwen in de trainer", stelt Vermaelen.

Door het opstappen van Van Basten moet Ajax opnieuw op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. Vermaelen: "Je hoopt toch voor een langere tijd met een trainer samen te werken."

Van Basten hield het dinsdag voor gezien na een teleurstellend eerste seizoen. Hij mikte op een landstitel met Ajax, maar verder dan de derde plaats kwam de oefenmeester niet met zijn elftal.
Ja... maar de trainert niet in jullie...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Toppie

Bericht door Toppie » wo mei 06, 2009 3:59 pm

Een hoop pers te zien bij AT5 man of 20

sander

Bericht door sander » wo mei 06, 2009 3:59 pm

Thijs schreef:Over tien minuten op RTL7 live de persconferentie.
hier ook live http://www.ajaxcafe.nl/index.php?p=nieuws&lezen=341

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 4:00 pm

Vergis je niet in de naam die Ajax in het buitenland nog heeft. Ik kan me best voorstellen dat een trainer dat wel op zijn CV wil hebben hoor. Zeker in de situatie waar de club al jarenlang aan alle kanten faalt en je dus echt weer iets neer kunt zetten. Ok, je haalt geen toptrainer bij een topclub weg maar Ajax is wel degelijk een club die voor een bekende trainer interessant kan zijn.
Nil volentibus arduum

Harm

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 4:00 pm

Misschien moet je nu wel in het buitenland gaan kijken omdat geen enkele trainer die de club kent nog wil komen :smallgrin.gif:

Sorry. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 4:01 pm

Peter schreef:
LouisXIV & co schreef:
Ja, maar die heeft nog wel wat met Nederland. Hitzfeld zie ik dan nog eerder naar een middenmoter in de BuLi stappen. Ajax is en blijft buitenland voor een dergelijke trainer.

Maar wie gaat het besluit vellen? Krijgt Danny Blind daar ook een rol in, want die is net zo goed medeverantwoordelijk voor de rotzooi die er nu is.
Blind draagt geen verantwoordelijkheid. Hij is uitvoerend personeel.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mei 06, 2009 4:03 pm

Peter schreef:Over vBasten: Eerst 35 miljoen er doorheen jassen en dan concluderen dat je de boel niet op de rit krijgt. Noem het zelfreflectie, maar ik vind het een zelfoverschatting van heb ik jou daar. Slechtste coach die ik bewust heb meegemaakt, zeg.
Eens. Als je zó'n mandaat aanneemt, een vrijbrief om de hele club overhoop te halen, én 35 miljoen uitgeeft, én het grootste clubicoon aller tijden het deksel op de neus gooit, dan ben je wel verplicht om desnoods met je schip ten onder te gaan. Dan kun je er niet zo even mee kappen.

Dat 'ie dat wél gedaan heeft, vind ik toch ook wel wat zeggen: dat is vrij illustratief voor mijn gevoel dat hij het allemaal nog een beetje als een experiment zag, dat trainerschap. En dat geeft aan wat een kapitale, peper-peperdure vergissing dit geweest is.

K.
Still alive...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mei 06, 2009 4:04 pm

Peter schreef:
LouisXIV & co schreef:
Bel hem nou maar gewoon...

K.
Still alive...

Daniel

Bericht door Daniel » wo mei 06, 2009 4:08 pm

Lekker, gaat half Nederland via de stream van AT5 kijken. :1evil.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 4:11 pm

Peter schreef:
LouisXIV & co schreef:
Ik zou een voorkeur hebben voor iemand met een profiel als Hitzfeld boven Adriaanse. Co blijft een man die ook een aantal nadelen heeft. Hij roept weerstand op. Daar hebben we al kennis mee gemaakt en dat zou deze keer niet anders zijn. Hij heeft maar bij weinig clubs lange tijd rustig kunnen werken.

Als je een ervaren trainer als Hitzfeld zou kunnen strikken heb je iemand die veel meer boven de partijen staat. Geen 'kamp V.Gaal' versus 'kamp Cruijff'. Geen dingen uit het verleden die nog een rol spelen. Maar gewoon een ervaren vakman die weet hoe het er aan toe gaat bij een topclub.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo mei 06, 2009 4:20 pm

Van Basten geeft aan dat dit gevoel dus al maanden speelde dan vind ik het een grote fout van het bestuur dat er niet eerder is ingegrepen. Zoveel belangen voornamelijk de strijd om plek 2 is dus niet serieus genomen door RvdB.

peter

Bericht door peter » wo mei 06, 2009 4:21 pm

Kowalczyk schreef: Ja, maar die heeft nog wel wat met Nederland. Hitzfeld zie ik dan nog eerder naar een middenmoter in de BuLi stappen. Ajax is en blijft buitenland voor een dergelijke trainer

Bel hem nou maar gewoon...

K.
Absoluut mee eens. Ben er alleen wel bang voor dat vdBoog ze niet kent en wieowie zal hij dan consulteren?

Er moet trouwens wel snel iemand komen, want Ajax moet wel doorgaan. Er zullen nieuwe aankopen nodig zijn en dat moet de nieuwe trainer dan maar invullen. Hup, hup, hup.

Plaats reactie