De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

sander

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door sander » wo mei 06, 2009 3:19 pm

Daniel_vT schreef:Ik zie Rangnick langskomen hier. Een optie die mij ook wel interessant lijkt, heeft Hoffenheim binnen 3 jaar van de Zuid Regionella (derde niveau van Duitsland toch?) naar de Bundesliga geleid en doet in zijn eerste jaar Bundesliga nog steeds mee om het kampioenschap. En dat niet eens met onaardig voetbal. We moeten nou eens durven zo'n trainer aan te nemen, lijkt mij een hele goede optie.
Ajax heeft in een kort persbericht laten weten dat er om 17.00 een persconferentie is omtrend het vertrek van hoofdtrainer Marco van Basten. Inside bronnen van de club melden dat zijn opvolger waarschijnlijk geen Nederlandse coach zal zijn.

Het Ajax bestuur lijkt het voorbeeld van Twente en Heerenveen te willen volgen, die respectievelijk met McClaren en Sollied werken.

Bron: ajaxshowtime

Toppie

Bericht door Toppie » wo mei 06, 2009 3:21 pm

sander schreef:
Daniel_vT schreef:Ik zie Rangnick langskomen hier. Een optie die mij ook wel interessant lijkt, heeft Hoffenheim binnen 3 jaar van de Zuid Regionella (derde niveau van Duitsland toch?) naar de Bundesliga geleid en doet in zijn eerste jaar Bundesliga nog steeds mee om het kampioenschap. En dat niet eens met onaardig voetbal. We moeten nou eens durven zo'n trainer aan te nemen, lijkt mij een hele goede optie.
Ajax heeft in een kort persbericht laten weten dat er om 17.00 een persconferentie is omtrend het vertrek van hoofdtrainer Marco van Basten. Inside bronnen van de club melden dat zijn opvolger waarschijnlijk geen Nederlandse coach zal zijn.

Het Ajax bestuur lijkt het voorbeeld van Twente en Heerenveen te willen volgen, die respectievelijk met McClaren en Sollied werken.

Een buitenlander , toch geen Laudrup , spreekt wel veel talen
:confused.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 3:22 pm

Harm schreef:Ik wil het je helemaal niet inwrijven Neef, echt niet.
Zo voelt het anders wel.
Maar ik raak een beetje geprikkeld als degene die continu loopt te roepen dat het allemaal zo lekker gaat en er toch echt progressie waar te nemen is nu hier even komt zeggen dat hij het gisteren! toch zo goed gezien heeft met Van Basten. Nou dan heb ik nieuws voor je: je bent zo'n beetje de laatste.
Ik zei dat hij misschien zelf wel op zou gaan stappen, that's all. Ik heb het helemaal niet goed gezien met van Basten het afgelopen seizoen, integendeel. :blush.gif:
Vervolgens geef ik aan dat het bestuur MIJN hooggespannen verwachtingen moet gaan waarmaken. Wat is daar nou mis mee? Ik bedoel juist dat ZIJ nu aan zet zijn, om het weer goed te maken wat er allemaal fout is gegaan het afgelopen jaar.
Omdat ZIJ het afgelopen jaar ook zo hebben laten ontsporen, je kunt niet alles in de schoenen van Van Basten schuiven. Op basis waarvan hebben ze het verdiend dat jij hooggespannen verwachtingen van ze hebt?
Verdiend? Omdat ik vind dat Coronel en vdBoog erg verstandige dingen zeiden. Nu vond ik het tijd dat ze het ook eens gingen waarmaken. Ik heb geleerd van van Basten, waar ik ook weer veel te positief was.

Harm

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 3:23 pm

Jöhnk schreef:
Harm schreef:Rijkaard is echt een uitstekende coach voor de top en ik wil zijn prestaties niet bagetalliseren. Maar volgens mij mag ik best van mening zijn dat hij minder geschikt is voor een Nederlandse club zonder hem daarmee tekort te doen.
Ja, maar ik begrijp je argumentatie niet. Je zegt (ik parafraseer) dat Rijkaard slecht in positiespel is, maar waar kwam dat positiespel bij Barcelona dan vandaan? Spontaan uit de spelersgroep? Waarom speelde Barca in de 6 jaar daarvoor dan niet zo? Waarom speelt Chelsea dan niet zo?

Bij Sparta is hij inderdaad gedegradeerd met naief aanvallend voetbal. Co Adriaanse is ook wel eens gedegradeerd.
Weet je, ik heb het net geprobeerd, maar ik kan het niet precies uitleggen. Ik probeer het vanavond nog wel, ik zal er in de auto nog eens goed over nadenken :-)

Daniel

Bericht door Daniel » wo mei 06, 2009 3:23 pm

sander schreef:

:blub.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 3:24 pm

Inside bronnen :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
Die inside bronnen hebben dus in de 2 uur dat het nu bekend is al gesproken met de mensen die weten wat de beslissers nu gaan doen?
Dikke duim gezuig is het.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 06, 2009 3:26 pm

Ze zullen treuwens niet al te lang kunnen wachten met een nieuwe trainer.. over een paar weekjes beginnen de trainingen alweer en er zullen toch ook spelers aan en verkocht moeten worden.

Daniel

Bericht door Daniel » wo mei 06, 2009 3:27 pm

Ik weet natuurlijk niet of het waar is, maar het zou wel goed nieuws zijn toch?

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mei 06, 2009 3:27 pm

brigade zuid schreef:Ze zullen treuwens niet al te lang kunnen wachten met een nieuwe trainer.. over een paar weekjes beginnen de trainingen alweer en er zullen toch ook spelers aan en verkocht moeten worden.
Inderdaad essentieel om volgend jaar WEL mee te doen om de prijzen!

Beloki

Bericht door Beloki » wo mei 06, 2009 3:28 pm

Neefkens schreef:Inside bronnen :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
Die inside bronnen hebben dus in de 2 uur dat het nu bekend is al gesproken met de mensen die weten wat de beslissers nu gaan doen?
Er staat toch waarschijnlijk? Het is best aannemelijk dat men binnen Ajax een buitenlander wil, dunkt me.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Harm

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 3:29 pm

Misschien kopen ze wel gewoon McClaren weg bij Twente.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 3:30 pm

Ik denk niet dat daar al uitgebreid over nagedacht is. Het ligt natuurlijk wel voor de hand, omdat er geen geschikte Nederlanders beschikbaar/haalbaar zijn.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mei 06, 2009 3:30 pm

Harm schreef:Misschien kopen ze wel gewoon McClaren weg bij Twente.
Ik weet nou niet of McLaren de grote genius achter dit Twente is hoor.....
Whitey on the moon.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 3:30 pm

Beloki schreef:
Er staat toch waarschijnlijk? Het is best aannemelijk dat men binnen Ajax een buitenlander wil, dunkt me.
"Aannemelijk" is toch wel iets anders dan dat "inside bronnen" het gemeld hebben.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mei 06, 2009 3:31 pm

Ik weet in dit specifieke geval niet of dit uit een dikke duim afkomstig is, maar ik kan je wel vertellen dat het niet per definitie zo hoeft te zijn. De aanstelling van Co Adriaanse was al zo ongeveer beklonken vóórdat Jan Wouters eruit vloog. En dat Ajax Henk ten Cate ging benaderen, konden ze je off the record ook al melden toen Danny Blind er nog zat.

Als je 'lijntjes' hebt, kunnen dat soort dingen al lang en breed bekend zijn. Dat weet ik uit zeer ruime eigen ervaring. Netjes is het niet, maar wel een feit.

K.
Still alive...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mei 06, 2009 3:31 pm

Steef schreef:Afbeelding

:hypocrite.gif:

ik had het hier gister ook over, m'n pa vond dit geen slechte optie. Ik vraag me af in hoeverre hij wordt geaccepteerd door de ajax aanhang. Blijft toch een provinciaaltje die bij Feyenoord op de bank heeft gezeten...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 3:31 pm

:ajaxsmiley.gif:

En Elia, Douglas, Arnoutovic......

Munsterman krijgt een fit.

Beloki

Bericht door Beloki » wo mei 06, 2009 3:31 pm

Neefkens schreef:
Beloki schreef:
"Aannemelijk" is toch wel iets anders dan dat "inside bronnen" het gemeld hebben.
Waarom zouden inside bronnen niet kunnen vermelden dat Ajax ''waarschijnlijk'' een buitenlander wil?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Harm

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 3:32 pm

GangstaRiB schreef:
Ik weet nou niet of ze dat bij Ajax ook doorhebben :wink.gif:

Zou wel grappig zijn: Ten Hag naar PSV en McClaren naar Ajax :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 3:33 pm

Kowalczyk schreef:
Ik weet in dit specifieke geval niet of dit uit een dikke duim afkomstig is, maar ik kan je wel vertellen dat het niet per definitie zo hoeft te zijn. De aanstelling van Co Adriaanse was al zo ongeveer beklonken vóórdat Jan Wouters eruit vloog. En dat Ajax Henk ten Cate ging benaderen, konden ze je off the record ook al melden toen Danny Blind er nog zat.

Als je 'lijntjes' hebt, kunnen dat soort dingen al lang en breed bekend zijn. Dat weet ik uit zeer ruime eigen ervaring. Netjes is het niet, maar wel een feit.

K.
Bij het ontslaan van een trainer is het goed dat je al vantevoren bedenkt wie je als vervanger wilt. Nu heb ik toch het idee dat het iedereen wat overvalt en het dus nog niet overdacht is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 3:35 pm

Harm schreef:
GangstaRiB schreef:
Ik weet nou niet of ze dat bij Ajax ook doorhebben :wink.gif:

Zou wel grappig zijn: Ten Hag naar PSV en McClaren naar Ajax :smallgrin.gif:
Maar Ten Hag gaat niet naar PSV. Die wacht zijn kans af bij Twente.

En of hij de grote genius achter dit Twente is?? Ik hoop het niet voor je, want dan is de Rutten van Schalke dus de echte Rutten. :wink.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mei 06, 2009 3:37 pm

Neefkens schreef:
Kowalczyk schreef:

K.
Bij het ontslaan van een trainer is het goed dat je al vantevoren bedenkt wie je als vervanger wilt. Nu heb ik toch het idee dat het iedereen wat overvalt en het dus nog niet overdacht is.
Ja dat gevoel heb ik ook. En we hebben ook te maken met een nieuw bestuur die wellicht nog niet 2 stappen vooruit aan het denken waren.
Whitey on the moon.

Harm

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 3:37 pm

Maar Rutten was de Ten Hag van Hiddink. Dat lijkt me duidelijk. Sinds hij weg is bij PSV heeft hij niks meer gewonnen :smallgrin.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mei 06, 2009 3:40 pm

Harm schreef:Maar Rutten was de Ten Hag van Hiddink. Dat lijkt me duidelijk. Sinds hij weg is bij PSV heeft hij niks meer gewonnen :smallgrin.gif:
Maar Hiddink wel.

Rutten heeft het vrij slecht gedaan bij Schalke.

Maar goed, back on topic. Ik opteer voor Adriaanse in combinatie met een 'zachte' hand. Co haalt de zweep erover, een ander soort trainer slaat de arm om ze heen.
Whitey on the moon.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mei 06, 2009 3:43 pm

Neefkens schreef:Bij het ontslaan van een trainer is het goed dat je al vantevoren bedenkt wie je als vervanger wilt. Nu heb ik toch het idee dat het iedereen wat overvalt en het dus nog niet overdacht is.
Zou kunnen. Maar als iemand beweert iets van 'inside bronnen' gehoord te hebben, is dat niet per definitie zo belachelijk dat er als reactie drie 'dijenkletser-smileys' op moeten komen. Zo idioot is dat niet. In wezen is Ajax (qua aantal kantoormedewerkers) maar een heel klein bedrijf hoor. Er wordt heel wat afgeluld in die gangen en je staat ervan versteld wat de eerste de beste tiepmiep soms allemaal weet.

K.
Still alive...

Plaats reactie