De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Re: De Marco van Basten-topic
Kun je wat meer zorg besteden aan je postings? Een leesteken hier en daar kan helpen om de leesbaarheid te verhogen.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik vind het zooo slecht allemaal...
Met het rapport-Coronel in de hand kwam Ajax tot de conclusie dat er niet zomaar een wannabe-trainertje voor de groep moest, maar dat men terug wilde gaan naar het model met één grote voetbalbaas, een Grote Roerganger, zoals in het 'model-Van Gaal', in feite. Dat was de insteek. Na lang wikken en wegen viel de keus op Marco van Basten. Cv: leuk gepresteerd met Jong Ajax en twee goeie groepsduels met Oranje. Ik zag het er niet zo 1-2-3 in, maar oké, niet negatief doen: Ajax wist het kennelijk zeker.
Het is nu een jaar later en moet je ze eens horen: "Marco vervangen lost niks op", "Het ligt óók aan de spelersgroep", "Er moet misschien een ervaren trainer bij".
Kom op... Dat zijn toch gewoon de statements van een club die erkent dat men zich vergist heeft? Laten we er nou niet omheen lullen. Er is een heftig rapport opgesteld, omdat Ajax na al die verloren seizoenen en ontslagen trainers nu eens écht een nieuwe start wilde maken - en zich niet nog eens wilde stoten aan dezelfde steen. Vervolgens wordt Van Basten gehaald ('raspaard' zonder imposant cv, dus sowieso opnieuw een gok, zéker nu de nieuwe trainer geacht werd een Grote Voetbalbaas te zijn) en een jaar later lul je zó...
Ik zou Van den Boog wel eens op de man af willen vragen, aan de bar met een goed glas bier: "Rik, vind je nou eigenlijk nog steeds dat je een aanstaande toptrainer voor de groep hebt staan, een Grote Roerganger zoals die bij Ajax hoort?" Als zijn moeder hem goed heeft bijgebracht dat hij niet mag jokken, kan ik me niet voorstellen dat hij met goed fatsoen het antwoord "ja" uit zijn bek kan krijgen. Dit gelooft toch niemand meer?
En moet je dan stug doorgaan, alleen maar omdat ingrijpen in het verleden óók niet altijd zaligmakend was...?
"Trainers vervangen lost niks op, dat heeft het verleden wel aangetoond." Dat is appels met peren vergelijken (want de ene trainer is de andere niet) en simpelweg een drogreden. Louis XIV zei het al: een trainer vervangen lost niet per definitie iets op, maar betekent dat dat je een prutser moet laten zitten...? Dan ga je zéker nog een kutseizoen tegemoet, en kun je over een dik halfjaar je kerstvakantie gaan benutten om een nieuwe trainer te zoeken. Doe dat dan maar nú, zou ik zeggen. Misschien krijgt zelfs een goede trainer dit dooie paard niet meer in beweging, zo triest zou het best eens kunnen zijn, maar moet je daarom een man laten zitten van wie de hele club tussen de regels loopt op te biechten dat 'ie domweg de ware niet is? Gaan we uitgerekend nú de rust bewaren, alleen maar omdat we ons hebben voorgenomen dat hoe dan ook te doen, hoe groot de ravage ook is?
Pfff, is dát topbeleid?
De enige reden waarom de moed me niet in de schoenen zakt, is dat 'ie me al in de schoenen stónd.
K.
Met het rapport-Coronel in de hand kwam Ajax tot de conclusie dat er niet zomaar een wannabe-trainertje voor de groep moest, maar dat men terug wilde gaan naar het model met één grote voetbalbaas, een Grote Roerganger, zoals in het 'model-Van Gaal', in feite. Dat was de insteek. Na lang wikken en wegen viel de keus op Marco van Basten. Cv: leuk gepresteerd met Jong Ajax en twee goeie groepsduels met Oranje. Ik zag het er niet zo 1-2-3 in, maar oké, niet negatief doen: Ajax wist het kennelijk zeker.
Het is nu een jaar later en moet je ze eens horen: "Marco vervangen lost niks op", "Het ligt óók aan de spelersgroep", "Er moet misschien een ervaren trainer bij".
Kom op... Dat zijn toch gewoon de statements van een club die erkent dat men zich vergist heeft? Laten we er nou niet omheen lullen. Er is een heftig rapport opgesteld, omdat Ajax na al die verloren seizoenen en ontslagen trainers nu eens écht een nieuwe start wilde maken - en zich niet nog eens wilde stoten aan dezelfde steen. Vervolgens wordt Van Basten gehaald ('raspaard' zonder imposant cv, dus sowieso opnieuw een gok, zéker nu de nieuwe trainer geacht werd een Grote Voetbalbaas te zijn) en een jaar later lul je zó...
Ik zou Van den Boog wel eens op de man af willen vragen, aan de bar met een goed glas bier: "Rik, vind je nou eigenlijk nog steeds dat je een aanstaande toptrainer voor de groep hebt staan, een Grote Roerganger zoals die bij Ajax hoort?" Als zijn moeder hem goed heeft bijgebracht dat hij niet mag jokken, kan ik me niet voorstellen dat hij met goed fatsoen het antwoord "ja" uit zijn bek kan krijgen. Dit gelooft toch niemand meer?
En moet je dan stug doorgaan, alleen maar omdat ingrijpen in het verleden óók niet altijd zaligmakend was...?
"Trainers vervangen lost niks op, dat heeft het verleden wel aangetoond." Dat is appels met peren vergelijken (want de ene trainer is de andere niet) en simpelweg een drogreden. Louis XIV zei het al: een trainer vervangen lost niet per definitie iets op, maar betekent dat dat je een prutser moet laten zitten...? Dan ga je zéker nog een kutseizoen tegemoet, en kun je over een dik halfjaar je kerstvakantie gaan benutten om een nieuwe trainer te zoeken. Doe dat dan maar nú, zou ik zeggen. Misschien krijgt zelfs een goede trainer dit dooie paard niet meer in beweging, zo triest zou het best eens kunnen zijn, maar moet je daarom een man laten zitten van wie de hele club tussen de regels loopt op te biechten dat 'ie domweg de ware niet is? Gaan we uitgerekend nú de rust bewaren, alleen maar omdat we ons hebben voorgenomen dat hoe dan ook te doen, hoe groot de ravage ook is?
Pfff, is dát topbeleid?
De enige reden waarom de moed me niet in de schoenen zakt, is dat 'ie me al in de schoenen stónd.
K.
Still alive...
Zo'n man als Ragnick, die mag wel gepolst worden. Alleen zie ik AZ zoiets eerder doen helaas...
Face your fears and live your dreams, No Fear
Gaan we nu allemaal roepen van ,, zie je nu wel had het toch gezegd w.b. MVB ? ... ,, want dan wil ik toch zeker mijzelf en ene Joey niet vergeten ... 

Blij met de punten ...
Nee zeker niet, ik zag het wel zitten met MvB. Ben ook nog niet overtuigd dat hij er echt niks van kan, maar ik ben de afgelopen maand echt gaan twijfelen of hij het wel ziet. Zijn antwoorden in interviews (ontwijken van de concrete vraag) staan me ook niet aan.
Desondanks alleen vervangen als de vervanger wél een bewezen topper is. LvG, Ragnick, Le Guen... Dat soort figuren. Rijkaard weet ik ook niet zo zeker trouwens.
Desondanks alleen vervangen als de vervanger wél een bewezen topper is. LvG, Ragnick, Le Guen... Dat soort figuren. Rijkaard weet ik ook niet zo zeker trouwens.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Even in herinnering halen: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 31&start=0
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- LouisXIV & co
Inderdaad. Toen men voor Koster koos (en indirect aangaf op Van Basten te wachten), riep ik al: dit kost je minimaal 3 seizoenen. 1: het seizoen van Koster, 2: het eerste seizoen van Basten en 3: het laatste seizoen van Van Basten. We zijn nu op 2/3 van deze voorspelling. Dat is dus geen achterafwijsheid.999 schreef:Gaan we nu allemaal roepen van ,, zie je nu wel had het toch gezegd w.b. MVB ?
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Laatst gewijzigd door Toppie op wo mei 06, 2009 10:36 am, 3 keer totaal gewijzigd.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Ja. Ik wel.999 schreef:Gaan we nu allemaal roepen van ,, zie je nu wel had het toch gezegd w.b. MVB ?
Ik ben columnist en dus valt het allemaal vrij eenvoudig na te gaan wat ik over van Basten beweerd heb. Dat kan ik niet vervalsen. Ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven, heb me meermalen bereid getoond om in te zoomen op de stapjes die Ajax maakte en heb zelfs een keer de hoop uitgesproken dat er iets 'groeide'.
Maar dat laat onverlet dat ik bij zijn aanstelling schreef dat ik het vooralsnog nog niet helemaal 'zag', qua trainerscapaciteiten. En ik heb in de eerste week van februari op niet mis te verstane (en al zeg ik het zelf: goed beargumenteerde) wijze uitgelegd waarom ik Marco van Basten een slechte manager vind.
Dus dit komt niet uit het niets.
De laatste keer dat ik het echt volledig mis heb gehad, was met Henk ten Cate. Was ik 100% voor. Ik was ervan overtuigd dat dat goed zou komen, maar ik moest helaas mijn mening herzien, want Ten Cate bleek een nog veel ergere proleet te zijn dan ik had gedacht. Ook dát kan gebeuren, dat de feiten je dwingen om je mening te herzien. Maar Van Basten heeft alleen bevestigd wat ik vreesde. Hardop vreesde.
K.
Still alive...
Toppie: Wat bedoel je nou?
http://bco.dubinterviewer.com/scripts/d ... 1321354719
Voor degene die een mening hebben over van Basten hier kan je je ei kwijt
Voor degene die een mening hebben over van Basten hier kan je je ei kwijt
"Hier" is AT, toch? 

-
Achteraf gezien was HTC een misselijke vent, maar heeft toch wel aardig gepresteerd als je het vergelijkt met de middelen die hij tot z'n beschikking had. Er stond wel een team (een beetje explosief, maar oké) en er werd vrij aardig gevoetbald.Kowalczyk schreef:Ja. Ik wel.999 schreef:Gaan we nu allemaal roepen van ,, zie je nu wel had het toch gezegd w.b. MVB ?
Ik ben columnist en dus valt het allemaal vrij eenvoudig na te gaan wat ik over van Basten beweerd heb. Dat kan ik niet vervalsen. Ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven, heb me meermalen bereid getoond om in te zoomen op de stapjes die Ajax maakte en heb zelfs een keer de hoop uitgesproken dat er iets 'groeide'.
Maar dat laat onverlet dat ik bij zijn aanstelling schreef dat ik het vooralsnog nog niet helemaal 'zag', qua trainerscapaciteiten. En ik heb in de eerste week van februari op niet mis te verstane (en al zeg ik het zelf: goed beargumenteerde) wijze uitgelegd waarom ik Marco van Basten een slechte manager vind.
Dus dit komt niet uit het niets.
De laatste keer dat ik het echt volledig mis heb gehad, was met Henk ten Cate. Was ik 100% voor. Ik was ervan overtuigd dat dat goed zou komen, maar ik moest helaas mijn mening herzien, want Ten Cate bleek een nog veel ergere proleet te zijn dan ik had gedacht. Ook dát kan gebeuren, dat de feiten je dwingen om je mening te herzien. Maar Van Basten heeft alleen bevestigd wat ik vreesde. Hardop vreesde.
K.
Maar goed, dat is voorbij. Ik denk dat de algehele tendens hier op AT balanceerde op twijfel en hoop, ten tijde van de aanstelling van Van Basten. Twijfel over de ervaring, maar hoop op de manier waarop Van Basten zich presenteerde. De rare kronkels die Van Basten bij Oranje had (Yildrim, Van den Bergh en weet ik veel wie nog meer) werden goedgepraat, omdat we wellicht te maken hadden met een visionair van de hogere orde. Ik deed daar zelf ook aan mee, want hoop doet leven en het is altijd wel goed voor je gemoedstoestand.
Maar ik denk dat hij nooit helemaal boven de twijfel heeft gestaan en dat diezelfde twijfel nu keihard op hem neerdaald. Zoals Wimpey in een ander topic al stelde: Z'n positie is eigenlijk onhoudbaar geworden.
Whitey on the moon.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Daar heeft Wimpey volledig gelijk in.GangstaRiB schreef:Zoals Wimpey in een ander topic al stelde: Z'n positie is eigenlijk onhoudbaar geworden.
Ajax pretendeert een topbedrijf te zijn, dat topprestaties nastreeft. Als je al vóór het einde van zijn eerste seizoen (en helemaal aan het begin van een zomer waarin je naar een vervanger kunt zoeken) over je hoofdtrainer praat in termen van "hem vervangen heeft geen zin", "het ligt óók aan de spelers" en "misschien moet er een ervaren trainer bij", dan kun je het toch werkelijk niet verkopen dat je de zomer niet gaat gebruiken om iemand te zoeken in wie je op geestdriftiger toon je absolute vertrouwen kunt uitspreken?
Kom op: die drie citaten van Van den Boog zijn drie nagelen aan de doodkist van de hoofdtrainer - en zo voelt die dat zelf ook. Weet ik zeker.
K.
Still alive...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De vraag is alleen even of we wel vertrouwen moeten hebben in vdBoog. Ik zie het daar namelijk ook al totaal niet in zitten. 

- Kowalczyk
- Contacteer:
Laten we het erop houden dat hij meteen een pittig toelatingsexamen op zijn bordje heeft liggen...Peter schreef:De vraag is alleen even of we wel vertrouwen moeten hebben in vdBoog. Ik zie het daar namelijk ook al totaal niet in zitten.
K.
Still alive...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ja, het is wel wat bij Ajax. De groene AD moet een ander groentje de deur wijzen en vervolgens zelf een betere trainer zien te vinden.
Ja, wellicht heeft Wimpey daar dan een keer gelijk in. Maar juist Wimpey is een van degenen die wat Van Basten betreft volkomen ongelijk heeft gekregen. Als je die topic waarnaar Duke verwijst (lopend vanaf de aanstelling van Van Basten) nog eens doorneemt zijn de loftuitingen richting Van Basten niet van de lucht. Met name Wimpey dweepte met hem. Het zou allemaal goed gaan komen met Van Basten aan het roer.Kowalczyk schreef:Daar heeft Wimpey volledig gelijk in.GangstaRiB schreef:Zoals Wimpey in een ander topic al stelde: Z'n positie is eigenlijk onhoudbaar geworden.
Een van de meest onthutsende dingen in deze moet toch wel zijn dat Wimpey op 17 maart 2008 riep:
Wimpey schreef: MVB gaat liever op z'n bek met z'n eigen ideeën dan met die van een ander.
Terwijl Van Basten nu gewoon roept:
Dit moet de teleurstelling en het demasque voor Wimpey toch wel compleet maken, dunkt me. Dat er uiteindelijk werkelijk helemaal niets is over gebleven van de vermeende visionair Van Basten.Van Basten schreef: Of ik volgend seizoen nog trainer van Ajax ben? Wij kunnen daar met alle instanties over praten. Ik sta wel open voor suggesties en hun ideeën.
-
Mjah.. in Van den Boog heb ik wel fuducie. Hij is niet a la minute aangesteld, er is een heel sollicitatieproces aan vooraf gegaan. Van Basten is min of meer geparachuteerd als hoofdtrainer en technisch verantwoordelijke.Peter schreef:Ja, het is wel wat bij Ajax. De groene AD moet een ander groentje de deur wijzen en vervolgens zelf een betere trainer zien te vinden.
Whitey on the moon.
-- Marillion zet even een muziekje op: Trockener Kecks - Het komt nooit meer goed... ---
Pfff, het zijn weer zware tijden voor ons Ajacieden. Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen in de komende weken. Blijft het bij een minimale aanpassing in de technische staf? Stopt Marco er misschien zelf wel mee? Gaat het roer wederom rigoreus om? Of gebeurd er misschien wel helemaal niets?
Zeg het maar. Ik durf er geen voorspelling meer aan te wagen. Het beleid is al net zo wisselvallig als ons spel.

Pfff, het zijn weer zware tijden voor ons Ajacieden. Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen in de komende weken. Blijft het bij een minimale aanpassing in de technische staf? Stopt Marco er misschien zelf wel mee? Gaat het roer wederom rigoreus om? Of gebeurd er misschien wel helemaal niets?
Zeg het maar. Ik durf er geen voorspelling meer aan te wagen. Het beleid is al net zo wisselvallig als ons spel.
Nil volentibus arduum
- Kowalczyk
- Contacteer:
Yep. Ik wil er ook niet te makkelijk over oordelen en ga Van den Boog ook beslist niet meteen als onbekwaam terzijde schuiven. Ik vind bepaalde tekenen niet erg hoopgevend (veel slappe verhalen en drogredeneringen, valt me op), maar aan de andere kant hoor ik van binnen de club positieve verhalen over hem, van enkele mensen die ik geneigd ben serieus te nemen. Zelf weet ik het nog niet helemaal, maar Van den Boog krijgt van mij krediet. En tijd.
Die fase ben ik met Van Basten inmiddels voorbij. Van den Boog heeft als algemeen directeur trouwens meer bewezen dan Van Basten als trainer. Dat is ook wel eens grappig om je te realiseren...
Ik denk dat Ajax zo terug kan keren aan de nationale top (internationale top is een ander, somberder verhaal) als ze nou maar eens écht durven kiezen voor een bewezen vakman als hoofdtrainer - en niet een sexy ex-speler. Het is een heel nobel streven om de rust te bewaren en een trainer de tijd te geven, maar dat moet je wel bij iemand doen die dat waard is. Dus niet bij een 'raspaard' zonder noemenswaardig cv, dat vanaf dag één al hooguit een twijfelgeval was - en na zijn eerste seizoen eigenlijk alleen nog in aanmerking komt voor het nadeel van die twijfel.
De rust bewaren, iemand krediet en tijd geven? Prima. Maar doe dat in vredesnaam bij iemand die een keer of drie vier een prachtelftal opgebouwd heeft en in een competitie van enige betekenis om prijzen heeft gespeeld. Iemand die met tomeloze energie en nimmer aflatend fanatisme met zijn vak bezig is, openstaat voor innovatieve visies, didactische managersgaven heeft en doordrongen is van wat het betekent om verantwoordelijk te zijn.
Kortom: een paard. Geen ruiter.
Die man zou wat mij betreft Co Adriaanse mogen zijn, maar er zijn er meer te bedenken. Wat Ajax nodig heeft, is de culltuuromslag van het durven kiezen voor een bewezen vakman, ook al is het er eentje die géén belangrijke Europa Cup-goals voor Ajax gescoord heeft. Type schoolmeester annex drilsergeant. Rik van den Boog pleit voor rust en het laten zitten van de trainer, omdat het rapport-Coronel dat voorschrijft. Kan wel wezen, maar datzelfde rapport pleitte om te beginnen al voor een Grote Voetbalbaas met een heel ander profiel en cv dan Marco van Basten. Dus wat dat betreft zou het ontslaan van Van Basten ook weer niet zó vreselijk in strijd zijn met het rapport. Eerder het herstellen van een fout. Dan kun je daarna écht de weg van dat rapport kiezen, door een bewezen topmanager aan te stellen.
K.
Die fase ben ik met Van Basten inmiddels voorbij. Van den Boog heeft als algemeen directeur trouwens meer bewezen dan Van Basten als trainer. Dat is ook wel eens grappig om je te realiseren...
Ik denk dat Ajax zo terug kan keren aan de nationale top (internationale top is een ander, somberder verhaal) als ze nou maar eens écht durven kiezen voor een bewezen vakman als hoofdtrainer - en niet een sexy ex-speler. Het is een heel nobel streven om de rust te bewaren en een trainer de tijd te geven, maar dat moet je wel bij iemand doen die dat waard is. Dus niet bij een 'raspaard' zonder noemenswaardig cv, dat vanaf dag één al hooguit een twijfelgeval was - en na zijn eerste seizoen eigenlijk alleen nog in aanmerking komt voor het nadeel van die twijfel.
De rust bewaren, iemand krediet en tijd geven? Prima. Maar doe dat in vredesnaam bij iemand die een keer of drie vier een prachtelftal opgebouwd heeft en in een competitie van enige betekenis om prijzen heeft gespeeld. Iemand die met tomeloze energie en nimmer aflatend fanatisme met zijn vak bezig is, openstaat voor innovatieve visies, didactische managersgaven heeft en doordrongen is van wat het betekent om verantwoordelijk te zijn.
Die man zou wat mij betreft Co Adriaanse mogen zijn, maar er zijn er meer te bedenken. Wat Ajax nodig heeft, is de culltuuromslag van het durven kiezen voor een bewezen vakman, ook al is het er eentje die géén belangrijke Europa Cup-goals voor Ajax gescoord heeft. Type schoolmeester annex drilsergeant. Rik van den Boog pleit voor rust en het laten zitten van de trainer, omdat het rapport-Coronel dat voorschrijft. Kan wel wezen, maar datzelfde rapport pleitte om te beginnen al voor een Grote Voetbalbaas met een heel ander profiel en cv dan Marco van Basten. Dus wat dat betreft zou het ontslaan van Van Basten ook weer niet zó vreselijk in strijd zijn met het rapport. Eerder het herstellen van een fout. Dan kun je daarna écht de weg van dat rapport kiezen, door een bewezen topmanager aan te stellen.
K.
Still alive...
-
Voor mijn info Ko: hoe groot kan de stem van, bijvoorbeeld, de ledenraad worden? Van den Boog en Coronel zullen altijd zeggen dat ze zich niet laten beinvloeden, maar ik kan me voorstellen dat mensen die lid of erelid of weet ik veel zijn, toch wel een grote stem hebben.Kowalczyk schreef:Yep. Ik wil er ook niet te makkelijk over oordelen en ga Van den Boog ook beslist niet meteen als onbekwaam terzijde schuiven. Ik vind bepaalde tekenen niet erg hoopgevend (veel slappe verhalen en drogredeneringen, valt me op), maar aan de andere kant hoor ik van binnen de club positieve verhalen over hem, van enkele mensen die ik geneigd ben serieus te nemen. Zelf weet ik het nog niet helemaal, maar Van den Boog krijgt van mij krediet. En tijd.
Ik denk dat Ajax zo terug kan keren aan de nationale top (internationale top is een ander, somberder verhaal) als ze nou maar eens écht durven kiezen voor een bewezen vakman als hoofdtrainer - en niet een sexy ex-speler. Het is een heel nobel streven om de rust te bewaren en een trainer de tijd te geven, maar dat moet je wel bij iemand doen die dat waard is. Dus niet bij een 'raspaard' zonder noemenswaardig cv, dat vanaf dag één al hooguit een twijfelgeval was - en na zijn eerste seizoen eigenlijk alleen nog het nadeel van de twijfel verdient.
De rust bewaren, iemand krediet en tijd geven? Prima. Maar doe dat in vredesnaam bij iemand die een keer of drie vier een prachtelftal gecreëerd heeft en in een competitie van enige betekenis om prijzen heeft gespeeld. Iemand met tomeloze energie en nimmer aflatend fanatisme met zijn vak bezig is, openstaat voor innovatieve visies, didactische managersgaven heeft en doordrongen is van wat het betekent om verantwoordelijk te zijn.
Die man zou wat mij betreft Co Adriaanse mogen zijn, maar er zijn er meer te bedenken. Wat Ajax nodig heeft, is de culltuuromslag van het durven kiezen voor een bewezen vakman. Type schoolmeester annex drilsergeant. Rik van den Boog pleit voor rust en het laten zitten van de trainer, omdat het rapport-Coronel daarvoor pleit. Kan wel wezen, maar als dat rapport dan toch zo heilig is: het rapport pleitte om te beginnen al voor een heel Grote Voetbalbaas met een heel ander profiel en cv dan Marco van Basten. Dus wat dat betreft zou het ontslaan van Van Basten ook weer niet zó vreselijk in strijd zijn met het rapport. Eerder het herstellen van een fout. Dan kun je daarna écht de weg van dat rapport kiezen, door een bewezen topmanager aan te stellen.
K.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op wo mei 06, 2009 11:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Whitey on the moon.
- Kowalczyk
- Contacteer:
* GangstaRiB: kun je die quote van mij even uit je posting editen? Ik heb mijn posting een beetje herschreven - en jij quote nog de oude versie... Thanks. *
Ik weet wel dat het bij Ajax heel, heel moeilijk is om in dit soort tijden je rug écht recht te houden.
K.
Is lastig te zeggen. Officieel heeft de Ledenraad geen invloed op deze kwestie, maar hoe het in de wandelgangen gaat... Geen idee. Kan ik niet goed inschatten.GangstaRiB schreef:Voor mijn info Ko: hoe groot kan de stem van, bijvoorbeeld, de ledenraad worden? Van den Boog en Coronel zullen altijd zeggen dat ze zich niet laten beinvloeden, maar ik kan me voorstellen dat mensen die lid of erelid of weet ik veel zijn, toch wel een grote stem hebben.
Ik weet wel dat het bij Ajax heel, heel moeilijk is om in dit soort tijden je rug écht recht te houden.
K.
Still alive...
- martijn401
Wat een zieke club is het toch.
Ik betreur dat van Basten te weinig heeft kunnen brengen. Neem het hem overigens niet kwalijk.De club schiet op zoveel vlakken tekort.Onbegonnen werk voor een beginnende trainer. En hoewel ik geloof dat continuïteit de sleutel is , denk ik dat de positie van van Basten onhoudbaar is geworden.
Maar hoe nu verder ik ben met Ko eens dat we een type ruiter nodig hebben. Maar op Co Adriaanse na , zie ik ze niet zo 1,2,3.
Hij ook de jongste niet meer. Je moet dan gelijk zorgen dat je voor over 2 - 3 jaar een vergelijkbare ( jongere) trainer in huis hebt.
Die zou nu al actief met de A1 en Jong Ajax moeten zijn en tegelijk moeten fungeren als assistent van Adriaanse.
Ik betreur dat van Basten te weinig heeft kunnen brengen. Neem het hem overigens niet kwalijk.De club schiet op zoveel vlakken tekort.Onbegonnen werk voor een beginnende trainer. En hoewel ik geloof dat continuïteit de sleutel is , denk ik dat de positie van van Basten onhoudbaar is geworden.
Maar hoe nu verder ik ben met Ko eens dat we een type ruiter nodig hebben. Maar op Co Adriaanse na , zie ik ze niet zo 1,2,3.
Hij ook de jongste niet meer. Je moet dan gelijk zorgen dat je voor over 2 - 3 jaar een vergelijkbare ( jongere) trainer in huis hebt.
Die zou nu al actief met de A1 en Jong Ajax moeten zijn en tegelijk moeten fungeren als assistent van Adriaanse.
Ik denk dat de Ledenraad bewust op afstand is gezet, omdat hun invloed te groot en te opportunistisch was. Ik denk dat de lijn Coronel-vdBoog duidelijk is en sterke knieën heeft.
Volgens mij is vdBoog echt van mening dat het het beste is om van Basten te laten zitten en niet ómdat het in het rapport Coronel stond. Of dat de juiste beslissing is, is ook afhankelijk van wat je als vervanger kunt halen. Die vervanger moet dan meer kans op succes hebben en meer zekerheden in zich hebben om AJAX beter te maken.
Ik bestrijd dat de club ziek is. Er is door het vorige bestuur een mogelijk verkeerde beslissing genomen door een onervaren clubtrainer aan te stellen. Dat betekent niet dat de club ziek is.
Als je wilt horen wat echt ziek is, moet je dit nieuws over feyenoord horen.
http://www.vi.nl/WebTV/WebTVTussenDeLin ... Verrot.htm
Volgens mij is vdBoog echt van mening dat het het beste is om van Basten te laten zitten en niet ómdat het in het rapport Coronel stond. Of dat de juiste beslissing is, is ook afhankelijk van wat je als vervanger kunt halen. Die vervanger moet dan meer kans op succes hebben en meer zekerheden in zich hebben om AJAX beter te maken.
Ik bestrijd dat de club ziek is. Er is door het vorige bestuur een mogelijk verkeerde beslissing genomen door een onervaren clubtrainer aan te stellen. Dat betekent niet dat de club ziek is.
Als je wilt horen wat echt ziek is, moet je dit nieuws over feyenoord horen.
http://www.vi.nl/WebTV/WebTVTussenDeLin ... Verrot.htm