De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

wimpey

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za dec 18, 2010 8:39 pm

999 schreef:
wimpey schreef:
999 schreef: Finidi en Overmars waren toch ook geen typische AJAX spelers.
Waarom niet dan? Buitenspeler, snel, prima voorzet, aktie en een prima schot. En nog teamspelers ook. Veel meer des Ajax krijg je ze niet.
Snel waren ze, maar de rest kwa kwaliteit was ook maar zozo.
Uh huh. :excited.gif:

Finidi en Overmars hadden een uitstekende voorzet, een prima trap, scorend vermogen, waren zeer balvast en ze knapten kruiwagens aan vuil werk op. Die jongens veroverden bijv. ballen ver op eigen helft. Viel echt heel weinig op aan te merken. Als die 2 'zozo' waren, welke aankopen waren dan beter dan 'zozo'???

999

Bericht door 999 » zo dec 19, 2010 1:13 am

wimpey schreef:
999 schreef:
wimpey schreef:
Waarom niet dan? Buitenspeler, snel, prima voorzet, aktie en een prima schot. En nog teamspelers ook. Veel meer des Ajax krijg je ze niet.
Snel waren ze, maar de rest kwa kwaliteit was ook maar zozo.
Uh huh. :excited.gif:

Finidi en Overmars hadden een uitstekende voorzet, een prima trap, scorend vermogen, waren zeer balvast en ze knapten kruiwagens aan vuil werk op. Die jongens veroverden bijv. ballen ver op eigen helft. Viel echt heel weinig op aan te merken. Als die 2 'zozo' waren, welke aankopen waren dan beter dan 'zozo'???
Toen Overmars en Finidi bij AJAX kwamen krapte iedereen zich achter de oren ( ook toen Roy en Schip uit het elftal werden gegooid ) .Overmars een uitstekende voorzet ?.Finidi scorend vermogen ?.Overmars kreeg de bijnaam TGV vanwege zijn snelheid en dat was dan ook primair zijn wapen, kon ie dat niet toepassen dan was het opeens stukken minder..Deze aankopen paste wel precies in de tactiek van van Gaal.En in het elftal.Maar om deze twee aankopen nu typische AJAX spelers te noemen ?.

Volgens ..
joey schreef:Het laatste dus. Daarom roept Cruijff al jaren en jaren dat de opleiding beter moet. Als Ajax realistisch gaat voetballen en gaat kopen, kunnen we achteraan aansluiten.
Ik stel alleen maar dat AJAX altijd open moet staan voor talentvolle aankopen, uit binnen en buitenland.Het verleden heeft ook bewezen dat AJAX best wel ook goede aankopen heeft gehad.

Realistisch voetbal ?.Wat is dat dan ?.Ook F. De Boer zal zijn elftal en tactiek aan gaan passen op het moment dat er, hoe leuk het allemaal ook moge zijn, er een reeks verliespartijen op het veld worden neer gezet.Misschien moet De Boer en AJAX eens inderdaad een tien jaar blijven-model toepassen.

Al hoor ik nu al weer zo links en rechts om me heen dat we nu zeker de 3e ster gaan pakken dit seizoen ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 19, 2010 7:55 am

999 schreef: Toen Overmars en Finidi bij AJAX kwamen krapte iedereen zich achter de oren ( ook toen Roy en Schip uit het elftal werden gegooid ) .Overmars een uitstekende voorzet ?.Finidi scorend vermogen ?.Overmars kreeg de bijnaam TGV vanwege zijn snelheid en dat was dan ook primair zijn wapen, kon ie dat niet toepassen dan was het opeens stukken minder..Deze aankopen paste wel precies in de tactiek van van Gaal.En in het elftal.Maar om deze twee aankopen nu typische AJAX spelers te noemen ?.
Ik snap niet helemaal waar je naartoe wilt. Die 2 kwalitatief 'zozo' te noemen, lijkt me geschiedvervalsing. Ze bespeelden de gehele rechter- resp. linkervleugel, waren van onschatbare waarde.

Typische Ajax-spelers: in het Ajax van LvG wel. Doe mij maar zulke typische Ajax-spelers.

Pasanen was een typische Ajax-speler in het Ajax van CA. Sikora in het Ajax van Koe. Dat waren voor mij nou typische miskopen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo dec 19, 2010 9:40 am

Mee eens. Ik vraag me dan ook af wat Voetske met typische Ajaxspelers bedoelt. Misschien heeft hij voorbeelden van vleugelaanvallers in die categorie? Hopelijk wordt het me dan wat duidelijker.

En wat voor taktiek gebruikte Van Gaal dan waarin Finidi en Overmars als buitenspelers prima functioneerden? Dat was dus kennelijk niet een Ajax-stiel waar Van Gaal indertijd mee bezig was?

999

Bericht door 999 » zo dec 19, 2010 12:29 pm

Nog een keer dan.Het ging dus hier over.
De laatste jaren komen er geen bijzondere aanvallers uit de opleiding. Vandaar dat Ajax een vermogen heeft neergelegd voor Suarez, Sulejmani en Cvitanich. Van wie er dus maar een presteert en die ene past eigenlijk nog niet bij Ajax ook.
en hier ..
De laatste jaren komen er geen bijzondere aanvallers uit de opleiding. Vandaar dat Ajax een vermogen heeft neergelegd voor Suarez, Sulejmani en Cvitanich. Van wie er dus maar een presteert en die ene past eigenlijk nog niet bij Ajax ook.

Van gaal gooide Roy uit de selectie ( jeugdspeler, typische AJAX speler ) , en zette Van het Schip op een zijspoor ( jeugdspeler, typische AJAX speler, die wilde naar het halfveld ).En gaat door met twee aankopen, die dus heel anders spelen als onze typische AJAX spelers.Van het Schip en Roy waren plakkers aan de zijkanten, zochten van daaruit de achterlijn op voor de voorzet.

Ik vond dat AJAX zich toendertijd regelmatig heel wat verder liet inzakken om zo ruimte te creeëren achter de linies van de tegenstander ( frappant trouwens hoeveel keren ook toen van de Sar de lange bal toepaste, al zat er wel steeds een idee achter ) voor Overmaers en Finididi, en de opkomende middenvelders zoals Litmanen.Ik zit nog even naar de 1995 dvd te kijken, maar als je dan ziet hoeveel goals ( en kansen ontstan ) er vallen op het momemt dat er zeeën van ruimte ligt achter de defensie van de tegenstander en AJAX daar gebruikt van maakt.

Wat ik dan bedoel te zeggen, op wat Joey schreef ( al lees ik nu dat ie het zo weer niet bedoeld ) is dat AJAX altijd open moet staan voor talentvolle spelers van buitenaf, zelfs, net als dat van Gaal deed, het zou kunnen beteken dat de typische AJAX speler ( Roy en Schip in dit geval ) er voor moet wijken.Als dat in de tactiek een meerwaarde zou hebben.Want er zijn toch genoeg voorbeelden uit het verleden waaruit blijkt dat AJAX ook goede aankopen heeft gedaan.

Al zit hem daar ook weer het grote problem in natuurlijk.Sulejmani b.v. ( even los van de transferprijs ).Als die zich wel had doorontwikkeld zoals velen hadden verwacht had je er gewoon een hele goede speler aan gehad.Maarja, misschien moet AJAX gewoon niet kopen boven een x-bedrag.Gewoon niet doen, niet wat dit betreft mee willen doen in dat soort bedragen ..

Maar goed, Het ( de ) team van van Gaal kenmerkte zich juist door het teamverband, en het elkaar gunnen van de kans ( en niet zoals tot nu toe dat men veel voor eigen succes gaat ), ondanks dat sommige met elkaar nooit een biertje zouden drinken waren het in het veld vrienden.Een geheel.Overgens was het scorend vermogen van Finidi in 85 wedstrijden 18 goals, inclusief penalties ..

Over de sfeer, kan hier ook wel, zit nu naar AJAX - Psv te kijken.Stromende regen, iedereen was zeiknat.En naar huis met een goed gevoel na de 1 - 0.Ondanks dat je zeiknat bent met plezier het stadion uit .. verlies je die . dan ga je dus zeiknat het stadion uit ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 20, 2010 1:31 pm

Met Overmars en Finidi kon je prima het voetbal van Ajax spelen. Ze hadden er de tactische en technische kwaliteiten voor.

Ajax heeft gewonnen

BARCELONA - Met de zeven oud-spelers in de ledenraad is een topje van de ijsberg zichtbaar geworden. Ik doel hiermee op alle knowhow waarover Ajax kan beschikken. De groep van zestigers, vijftigers, veertigers en dertigers. Vier generaties voetballers die allemaal Ajax willen ondersteunen.

Een groep die het bestuur en de directie bij kan staan als straks de goede beslissingen genomen moeten worden. Daar is geen haast bij. Eerst zal alles binnen en rond Ajax goed geanalyseerd moeten worden om zo tot de juiste keuzes te komen. Daarom zal tijdens de tweede seizoenhelft vooral veel achter de schermen moeten gebeuren, om zo alle aandacht bij het eerste elftal te houden. Intussen moet er wel gezorgd worden, dat voor de nieuwe competitie op elk onderdeel alles startklaar staat.

In dat proces moet iedereen zijn rol nemen, waarbij ieder z'n kwaliteiten optimaal worden benut. Mijn gedeelte is wat dat betreft duidelijk. Ik ben de man van de techniek, het positiespel en de speelstijl. Daar zal ik de komende maanden ook op gefocust zijn.
Natuurlijk word ik ook als leider gezien, de rol die ik mijn hele carrière heb gehad. Iemand die altijd zorgde dat in het team de mensen op de juiste plaats kwamen te staan. Die geleerd heeft, dat als een voetballer als rechtsbuiten niet tot zijn recht kwam, hij best een uitstekende rechtsback kon worden. Daar had niet alleen ik, maar het hele team baat bij.

Zo sta ik er nu ook in. Er wordt nu wel geroepen, dat met de uitslag van de ledenraadverkiezing ik gewonnen heb, maar zo voel ik dat zelf niet. Het gaat om Ajax, dus is dit resultaat goed voor de club. Daarom heeft niet Cruijff, maar Ajax gewonnen.

Zo moeten we ook met de nieuwe situatie omgaan. Allereerst moet iedereen die de club een warm hart toedraagt, trots zijn dat zoveel mensen mee willen werken aan de toekomst van Ajax. Vooral omdat er onder die mensen heel veel kwaliteit voor elk onderdeel aanwezig is. Daar moeten het bestuur en de directie nu hun voordeel mee doen. Wie zoveel knowhow krijgt aangereikt, moet daar gewoon gebruik van maken.

Daarom hebben overhaaste beslissingen en aanstellingen geen zin. Er moeten dingen veranderen, maar dat moet wel heel overwogen gebeuren. Het mooie van de huidige ontwikkeling is, dat bestuur en directie nu over unieke adviseurs beschikken. Die allemaal mee willen werken om hun club weer terug te brengen op het niveau waar het thuishoort. Niet voor zichzelf, maar voor Ajax.
De T

:biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » ma dec 20, 2010 1:54 pm

Dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan Cruijff hiervoor ophing ("Iedereen moet eruit"), maar op deze manier ben ik er erg blij mee dat hij weet betrokken is bij de club.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 20, 2010 2:01 pm

Zijn verhaal is nog hetzelfde, hij is alleen omzichtiger in zijn benadering.

Bepaalde mensen moeten zich zorgen maken. Heus.

Arthur

Bericht door Arthur » ma dec 20, 2010 2:07 pm

joey schreef:Zijn verhaal is nog hetzelfde, hij is alleen omzichtiger in zijn benadering.

Bepaalde mensen moeten zich zorgen maken. Heus.
Dat weet ik ook wel, maar hij pakt het nu in ieder geval een stuk slimmer aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 20, 2010 2:11 pm

Voortschrijdend inzicht. :smallgrin.gif:

De vorige keer heeft hij een kardinale fout gemaakt: hij rekende erop dat Van Basten zijn nek voor hem zou uitsteken. Niet dus.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 20, 2010 2:16 pm

joey schreef:Met Overmars en Finidi kon je prima het voetbal van Ajax spelen. Ze hadden er de tactische en technische kwaliteiten voor.

Ajax heeft gewonnen

BARCELONA - Met de zeven oud-spelers in de ledenraad is een topje van de ijsberg zichtbaar geworden. Ik doel hiermee op alle knowhow waarover Ajax kan beschikken. De groep van zestigers, vijftigers, veertigers en dertigers. Vier generaties voetballers die allemaal Ajax willen ondersteunen.

Een groep die het bestuur en de directie bij kan staan als straks de goede beslissingen genomen moeten worden. Daar is geen haast bij. Eerst zal alles binnen en rond Ajax goed geanalyseerd moeten worden om zo tot de juiste keuzes te komen. Daarom zal tijdens de tweede seizoenhelft vooral veel achter de schermen moeten gebeuren, om zo alle aandacht bij het eerste elftal te houden. Intussen moet er wel gezorgd worden, dat voor de nieuwe competitie op elk onderdeel alles startklaar staat.

In dat proces moet iedereen zijn rol nemen, waarbij ieder z'n kwaliteiten optimaal worden benut. Mijn gedeelte is wat dat betreft duidelijk. Ik ben de man van de techniek, het positiespel en de speelstijl. Daar zal ik de komende maanden ook op gefocust zijn.
Natuurlijk word ik ook als leider gezien, de rol die ik mijn hele carrière heb gehad. Iemand die altijd zorgde dat in het team de mensen op de juiste plaats kwamen te staan. Die geleerd heeft, dat als een voetballer als rechtsbuiten niet tot zijn recht kwam, hij best een uitstekende rechtsback kon worden. Daar had niet alleen ik, maar het hele team baat bij.

Zo sta ik er nu ook in. Er wordt nu wel geroepen, dat met de uitslag van de ledenraadverkiezing ik gewonnen heb, maar zo voel ik dat zelf niet. Het gaat om Ajax, dus is dit resultaat goed voor de club. Daarom heeft niet Cruijff, maar Ajax gewonnen.

Zo moeten we ook met de nieuwe situatie omgaan. Allereerst moet iedereen die de club een warm hart toedraagt, trots zijn dat zoveel mensen mee willen werken aan de toekomst van Ajax. Vooral omdat er onder die mensen heel veel kwaliteit voor elk onderdeel aanwezig is. Daar moeten het bestuur en de directie nu hun voordeel mee doen. Wie zoveel knowhow krijgt aangereikt, moet daar gewoon gebruik van maken.

Daarom hebben overhaaste beslissingen en aanstellingen geen zin. Er moeten dingen veranderen, maar dat moet wel heel overwogen gebeuren. Het mooie van de huidige ontwikkeling is, dat bestuur en directie nu over unieke adviseurs beschikken. Die allemaal mee willen werken om hun club weer terug te brengen op het niveau waar het thuishoort. Niet voor zichzelf, maar voor Ajax.
De T

IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 20, 2010 2:24 pm

JC is goed bezig. :biggthumpup.gif:

Inhoudelijk was dat al het geval, maar hij heeft z'n presentatieskills opgepoetst.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 20, 2010 2:33 pm

Zelfs Neef zal enthousiast zijn. :666.gif:

Cruijff doet nu heel diplomatiek, ergens past dat niet bij hem. Hij zal wel adviezen krijgen van anderen. Maar goed, dat maakt me allemaal niets uit. Mij gaat het om het VOETBAL. Bij Ajax valt juist op dat punt veel te verbeteren. Het is natuurlijk geweldig dat Cruijff zich daarvoor wil inzetten. :headbang.gif:

Kan ik misschien weer een beetje trots zijn op mijn club. :blush.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » ma dec 20, 2010 2:37 pm

joey schreef:Voortschrijdend inzicht. :smallgrin.gif:

De vorige keer heeft hij een kardinale fout gemaakt: hij rekende erop dat Van Basten zijn nek voor hem zou uitsteken. Niet dus.
Nou, de vorige keer was nog maar een paar maanden geleden, na de wedstrijd tegen Twente. Ook toen moest iedereen er nog meteen uit van Cruijff.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 20, 2010 3:52 pm

Ik neem aan dat hij toen al bezig was met deze keer. :666.gif:

999

Bericht door 999 » ma dec 20, 2010 4:02 pm

joey schreef:Met Overmars en Finidi kon je prima het voetbal van Ajax spelen. Ze hadden er de tactische en technische kwaliteiten voor.
Maar hadden dus, gezien jou redenatie, nooit gekocht mogen worden .. Dan hadden we desnoods een buitenspeler uit de A1 moeten opstellen, en als die er niet was dan uit de B1. enz.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 20, 2010 4:15 pm

Dat heb ik nooit zo gezegd.

Het staat allemaal in het rapport-Coronel, Voetske. Ruim baan voor de jeugd. Geen breedteaankopen. Het is echt niet zo ingewikkeld.

De opleiding moet beter, de scouting moet beter en de continuïteit moet beter. En trainers die hun vette kont afvegen aan het rapport-Coronel komen er niet meer in.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma dec 20, 2010 4:48 pm

Ik weet niet of dit al ergens anders staat, en of dit het juiste topic is, maar Keje Molenaar hoort tot de groep-Cruijff en dus post ik het maar hier.

GeenStijl bracht vandaag DIT aan het licht: Keje Molenaar heeft een hoge positie binnen de branchevereniging voor secondary ticketing, oftewel: de branchevereniging voor klootzakken die tickets voor allerlei evenementen doorverkopen voor idioot veel geld.

Ajax is daar naar eigen zeggen heel zwaar tegen. Me dunkt dat een rol in die buitengewoon omstreden branche absoluut onverenigbaar is met een officiële functie binnen AFC Ajax. Daar moet de club principieel en duidelijk in zijn.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » ma dec 20, 2010 4:50 pm

joey schreef:Dat heb ik nooit zo gezegd.

Het staat allemaal in het rapport-Coronel, Voetske. Ruim baan voor de jeugd. Geen breedteaankopen. Het is echt niet zo ingewikkeld.

De opleiding moet beter, de scouting moet beter en de continuïteit moet beter. En trainers die hun vette kont afvegen aan het rapport-Coronel komen er niet meer in.
In een andere topic verteld je dat als AJAX geen spits heeft dan de spits van de A1 er maar in moet.Rapporten zijn allemaal leuk, allemaal papier hoe het theoretisch zou moeten gaan en meestal ook nog eens uitgaande van dat het er allemaal is.Praktijk is en blijft toch iets heel anders.

Ik moet het allemaal nog gaan zien.Het wordt mijn inziens wel allemaal heel gemakkelijk voorgesteld.Kwaliteit zal er in eerste instantie toch moeten zijn.NIEMAND wil breedte aankopen.Probleem is en blijft natuurlijk dat indien er op bank niet voldoende standins aanwezig zijn die je ook daadwerkelijk kan gebruiken ook de Boer weer zal gaan schuiven met dit elftal.

Dat alles beter moet stond trouwens al vast voor het rapport Coronel.Of dat de rust gaat wederkeren, of dat het slangekuil wat AJAX voor velen is gaat veranderen.Of dat de gekozen ex-voetballers ook daadwerkelijk een positieve invloed gaan hebben binnen AJAX en ook weer niet bij het minste of geringste tegenslag gaan morren ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 20, 2010 4:56 pm

Kowalczyk schreef:Ik weet niet of dit al ergens anders staat, en of dit het juiste topic is, maar Keje Molenaar hoort tot de groep-Cruijff en dus post ik het maar hier.

GeenStijl bracht vandaag DIT aan het licht: Keje Molenaar heeft een hoge positie binnen de branchevereniging voor secondary ticketing, oftewel: de branchevereniging voor klootzakken die tickets voor allerlei evenementen doorverkopen voor idioot veel geld.

Ajax is daar naar eigen zeggen heel zwaar tegen. Me dunkt dat een rol in die buitengewoon omstreden branche absoluut onverenigbaar is met een officiële functie binnen AFC Ajax. Daar moet de club principieel en duidelijk in zijn.

K.
Eens. Functie neerleggen of ophoepelen.

Je kunt zeggen wat je wilt van GeenStijl, maar ze zijn verdomd goed in het veroorzaken van opschudding door feitelijke zaken aan de kaak te stellen.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma dec 20, 2010 4:57 pm

Ik had het al in de concertagenda gepost. Met deze erbij:

Voorzitter EUSTA in Telegraaf over secundaire ticketmarkt

Kaartje naar de rechter…

’Zwarte’ handelaren eisen recht op verkoop evenemententickets

door JOHAN VAN DEN DONGEN

AMSTERDAM, donderdag 19 november

Rollebollend gaan ze over straat, vechtend om het recht om toegangskaartjes voor concerten en sportwedstrijden te mogen verkopen. Grote organisatoren als Mojo Concerts en de KNVB hebben de buik vol van de handelaren die ’hun’ opgekochte tickets met winst doorverkopen. En andersom is de woede niet veel minder. "We worden afgeschilderd als zwarthandelaren, maar we doen niets anders dan de consument op zijn wenken bedienen."

’De consument moet zelf bepalen wat hij wil betalen’

Er is vraag naar, bezweren de tickethandelaren. Wie komende zomer naar een wedstrijd van het Nederlands elftal op het WK voetbal in ZuidAfrika wil, naar het concert van Paul McCartney in Arnhem of naar een evenement op de Olympische Spelen in Vancouver kan proberen via de reguliere organisatie een kaartje te kopen. "Maar die evenementen zijn vaak snel uitverkocht. Wie dan nog een ticket wil hebben, kan bij de tickethandelaren terecht. Je betaalt wel wat meer, maar dan kun je ook binnen. Veel consumenten blijken dat ervoor over te hebben", zegt mr. Keje Molenaar, voorzitter van de nieuwe brancheorganisatie voor zogenoemde secundaire tickethandelaren EUSTA. De oud-voetbalinternational wil met de EUSTA een vuist maken tegen de organisatoren van grote evenementen, die de tickethandelaren wegzetten als ’zwarte handel’.

Kruistocht

"We hebben het afgelopen jaar een nogal kwalijk imago gekregen door een kruistocht van met name Mojo Concerts en de KNVB tegen ons. Ze schilderen ons af als louche, crimineel, onbetrouwbaar. De EUSTA-leden zijn heel keurige, professionele bedrijven, sommige met tientallen mensen in dienst, die in binnen- en buitenland kaartjes verzorgen. Het enige dat onze leden doen is kaartjes kopen in de markt. Als er evenementen of concerten in trek zijn, verkopen ze de tickets met een bepaalde opslag. Het is zo oud als de weg naar Rome. In GrootBrittannië en de Verenigde Staten is het heel normaal, maar hier kan het weer niet. Wij zijn een keurmerk met een gedragscode en heldere, transparante algemene voorwaarden. We laten zien wat het kaartje aanvankelijk heeft gekost en wat er nu voor wordt gevraagd. Dan kan iedereen zelf bepalen of hij dat kaartje wil kopen. En gaat een concert of wedstrijd niet door, dan krijgt de klant gegarandeerd 120 procent van het aankoopbedrag terug."

Legale status

Dat er nu een keurmerk van tickethandelaren in het leven is geroepen, zegt zowel de KNVB als Mojo Concerts niet veel. "Ze geven zichzelf een legale status. Dat maakt het voor de consument nog verwarrender", zegt Marjanne Manders van Mojo Concerts.

"In principe verandert het niets", vindt KNVB-woordvoerster Marloes van der Laan. "Ze weten dat ze in strijd handelen met onze standaardvoorwaarden, zoals die zijn gedeponeerd bij de rechtbank in Utrecht." In die voorwaarden staat onder meer dat een toegangskaartje niet overdraagbaar is, tenzij het in de privésfeer gebeurt.

De voetbalbond stelt bezoekers met een opgekocht kaartje een stadionverbod van anderhalf jaar en E 450 boete in het vooruitzicht.
"Maar dat zijn hún standaardvoorwaarden. Die kunnen wel gedeponeerd zijn bij een rechtbank, maar dat geeft geen enkele status", reageert Molenaar. "Als jij van jouw geld een kaartje koopt, is het jouw eigendom. Maar Mojo en de KNVB willen blijven bepalen wat jij met jouw eigendom doet."
Volgens Mojo en de KNVB creëren de tickethandelaren schaarste op de kaartjesmarkt en drijven ze de prijzen op. Mojo-woordvoerster Manders: "Met stromannen kopen ze hele partijen op. Wat ons vooral stoort, is dat de consument wordt misleid. Die krijgt het idee dat de artiest achter die hoge prijs staat. Op een evenement als Lowlands bijvoorbeeld willen we jongeren trekken. Die hebben vaak een kleine beurs. De kaarten moeten wel betaalbaar blijven."

Bodemprocedure

EUSTA-voorzitter Molenaar wil voor het einde van het jaar een bodemprocedure beginnen tegen Mojo Concerts en de KNVB: "De consument moet straks zelf kunnen bepalen waar hij zijn kaartje koopt en wat hij ervoor wil betalen."

Opmerkelijk is dat Mojo Concerts zelf ook een website heeft ingericht waarop aangeschafte kaarten kunnen worden verhandeld. Twee kaartjes voor een concert van Anouk, met een oorspronkelijke prijs van 45 euro per stuk, worden door een consument aangeboden voor 250 euro per stuk. Woordvoerster Manders erkent dat. "Dat gaan we aanpassen. We willen de aan- en verkoopsite zo veranderen, dat aanbieders van kaarten niet meer dan het dubbele van de prijs ervoor kunnen vragen."
Ik was Keje-aanhanger. Dat ben ik in ieder geval niet meer. Ik heb me jaren afgevraagd wat voor nare, gluiperige personen er achter tickets4cheap.nogwat en consorten zaten, maar nu heeft het kwaad een gezicht.

En zit in de ledenraad. Brrr.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma dec 20, 2010 5:04 pm

Ik kan dat stuk op Telegraaf.nl niet vinden, zo gauw. Heb jij een link? Dan knal ik 'm nog even op Twitter.

Zijn we nou helemaal belazerd.

Molenaar moet een ultimatum gesteld worden: óf ogenblikkelijk alle banden met die branche doorsnijden, óf functie binnen de ledenraad neerleggen.

K.
Still alive...

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma dec 20, 2010 5:06 pm

http://www.eusta.nl/news/67-voorzitter- ... markt.html

Hier, Ko. Van de site van Eusta zelf (!).

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma dec 20, 2010 5:08 pm

Elders op de site:
De gedragscode biedt de consument onder meer absolute garanties ten aanzien van de levering van tickets en volledige terugbetaling bij annulering van een evenement. Verder staat een heldere en transparante informatievoorziening voor de consument centraal in de gedragscode. ‘De leden mogen trots zijn op deze gedragscode,’ aldus EUSTA voorzitter Keje Molenaar.
Wel heb ik ooit. Godgloeiendegemberkoek, bij annulering betalen ze het gewoon terug! Wat een aardige mensen zeg.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma dec 20, 2010 5:11 pm

-------

Plaats reactie