De opvolger van Farioli

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet de opvolger van Farioli worden?

Erik ten Hag
10
48%
John Heitinga
0
Geen stemmen
Marcel Keizer
0
Geen stemmen
Ron Jans
2
10%
Paul Simonis
2
10%
Kjetil Knutsen
6
29%
Pascal Jansen
0
Geen stemmen
Dave Vos
1
5%
Claudio Giráldez
0
Geen stemmen
Frank de Boer
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 21

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: De opvolger van Farioli

Bericht door Duke » wo mei 28, 2025 3:00 pm

Ja, altijd goed om meer visies te horen, al valt me wel op dat zowel Heitinga als Keizer hun P.R. goed voor elkaar hebben. Overigens is het natuurlijk ook heel goed mogelijk dat Heitinga een heel goede assistent is. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij ook een goede hoofdtrainer is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo mei 28, 2025 3:18 pm

peter schreef:Waarom schrijven die kranten niet gewoon de feiten op. Neem dit nou:
om daarna nog een jaar voor de groep te staan bij Sporting Portugal, dat ook uit onrustige tijden kwam. Met Bruno Fernandes als sterspeler veroverde Keizer daar onder meer de Portugese beker.
Roerige tijden?

Even de feiten. Jorge Jesus was drie jaar trainer bij Sporting en won in die tijd 2 prijzen, 2x trainer van het jaar en deed tot het einde mee om het kampioenschap in alle jaren.
Onder meer? Wat dan nog meer? Keizer werd op een straatlengte afstand derde (gat richting nummer 2 was 11 punten) en begon het seizoen met een 5-0 nederlaag tegen Benfica in de Supercup en werd na vier potjes met zeven punten op de keien gezet. Dat jaar was rommelig en dat bleef zo totdat Amorim op de deur klopte. In 2020-2021 werd Sporting kampioen.

Alles wordt er bij gehaald om de prestaties van Heitinga en Keizer maar te verbloemen. Het lag aan van alles en nog wat, maar de keiharde feiten worden niet genoemd. Oh ja en de prestaties van anderen, ja die worden nou net weer toegeschreven aan Heitinga en Keizer.

Blijkbaar vonden ze het toch een stap te ver om het succes van Ten Hag en Amorim toe te schrijven aan Keizer. "Dat wordt wel net iets te toch. Misschien kunnen we iets met de prestaties van Slot. Dat ligt meer in het verlengde". Je hoort het ze zeggen op de burelen van AD, Telegraaf en VI.
Ach ja, we zullen nooit weten hoe het afgelopen zou zijn als Keizer niet ontslagen was. Als we het toch over feiten hebben: Keizer haalde in zijn 17 wedstrijden 1 punt meer dan Bosz in het jaar ervoor na 17 wedstrijden. In zijn laatste 3 wedstrijden won hij o.a. thuis van psv met 3-0 en uit van AZ met 1-2. En het is niet zo dat het onder Ten Hag meteen stukken beter ging. Die speelde o.a. gelijk thuis tegen ADO met 0-0 en verloor kansloos met 3-0 in Eindhoven van PSV. Uiteindelijk stond Ajax 2e ten tijde van het ontslag van Keizer en op die plek is het ook geëindigd onder Ten Hag.
Niet dat ik nou zo’n vertrouwen in Keizer heb hoor. Europees heeft hij natuurlijk wel gefaald dat jaar. Al was het drama met Nouri toen nog vers.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 28, 2025 3:20 pm

Erg veel mogelijke invalshoeken.
Met andere woorden: als ze het worden krijgen ze het voordeel van de twijfel en wat mij betreft alle steun.
Voor zover ze iets aan mijn steun hebben natuurlijk. :ajaxsmiley.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 28, 2025 3:25 pm

Ach ja, we zullen nooit weten hoe het afgelopen zou zijn als Keizer niet ontslagen was. Als we het toch over feiten hebben: Keizer haalde in zijn 17 wedstrijden 1 punt meer dan Bosz in het jaar ervoor na 17 wedstrijden. In zijn laatste 3 wedstrijden won hij o.a. thuis van psv met 3-0 en uit van AZ met 1-2. En het is niet zo dat het onder Ten Hag meteen stukken beter ging.
Neuh, die moest eerst de professionaliteit terugbrengen, want het was een zooitje geworden. Keizer was niet kritisch op zijn spelers, hij praatte alles goed met een verwijzing naar het drama met Nouri. Zo werkt het niet, er moet gepresteerd worden. Keizer is de lieve oom, aan zo iemand heb je weinig in de harde wereld van de topsport. Zal best dat hij een goede visie heeft, maar hij was ook aangesteld om leiding te geven en eisen te stellen.

Maar goed, we weten inmiddels hoe het werkt: is de aanstelling van de nieuwe trainer er een met instemming van de T, dan volgt meteen een in elkaar geprutst verhaal dat moet uitleggen hoe gelukkig we ons mogen prijzen met de keuze van Ajax. De champagne is opengegaan op de redactie daar: godzijdank iemand die we in onze zak hebben.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 28, 2025 4:33 pm

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 28, 2025 4:40 pm

Ach, wat sneu, ze hebben onder heel moeilijke omstandigheden gewerkt. :hypocrite.gif: :excited.gif:

Het zal wel, Neef. Ik laat die propaganda even aan me voorbijgaan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 28, 2025 4:42 pm

Ja? Ik ga er heerlijk op. ESPN doet ook mee:
'Ik ben ongelooflijk fan van Marcel Keizer, hij zit tegen het niveau van Slot aan'

De 28-jarige Bergsma kwam in het seizoen 2016/17 uit voor het Jong Ajax van Keizer en John Heitinga, die momenteel op weg lijken om gezamenlijk in de voetsporen van de vertrokken Francesco Farioli te treden. "Ik ben sowieso een ongelooflijk fan van Keizer", vertelt Bergsma, anno 2025 speler van het Finse AC Oulu aan ESPN.
"Ik vind hem een van de beste trainers die heb ik heb gehad en dat waren er veel", gaat Bergsma verder over Keizer, die voor zichelf in Amsterdam alleen een rol op de achtergrond ambieert. "Het is misschien een gewaagde uitspraak, maar ik vind dat Marcel tegen het niveau van Arne Slot aan zit. Dan heb ik het vooral over het spelplezier en het tactische gedeelte. De manier waarop we toen voetbalden: op de aanval, met veel balbezit en heel veel vreugde; het was een van de leukste jaren."
Aldus Leon Bergsma. Van AC Oulu.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 28, 2025 4:43 pm

Parool.
Ajax zet met Heitinga en Keizer in op twee oud-hoofdtrainers (en dat laat zien dat de club nu geen aantrekkelijke danspartner is)
Jop van Kempen28 mei 2025, 15:17
John Heitinga.’Hij is klaar voor zo’n functie’, zei Arne Slot onlangs.

Ajax wil John Heitinga en Marcel Keizer als opvolgers van de opgestapte Francesco Farioli. Ze waren eerder hoofdtrainer in Amsterdam, maar beiden slechts een half jaar. Dat Ajax bij de discipelen van Arne Slot uitkomt, toont dat de spoeling dun is en het technische beleid wispelturig.

“Als Ajax slim is, zouden ze John Heitinga overwegen,” zei Liverpooltrainer Arne Slot vijf dagen geleden in The Times over Liverpools assistent-trainer Heitinga. “Hij is klaar voor zo’n functie.” Maar Slot voegde er iets belangrijks aan toe: “Als John slim is, blijft hij nog een seizoen langer bij Liverpool.”

Daaruit spreekt de wens om Heitinga niet kwijt te raken, maar Slot hint er nadrukkelijk ook op dat het seizoen 2025-2026 voor élke Ajaxtrainer een zwaar seizoen gaat worden.

Farioli zag geen heil in de combinatie van een (waarschijnlijk) verzwakte selectie, een hoger verwachtingspatroon en veel sterkere tegenstand in de Champions League. Daarbij vond hij dat de professionele standaard bij de (para)medische staf te laag was. Ook achtte Farioli het niet realistisch om met het inbrengen van meer jeugdspelers het vizier nadrukkelijker op de aanval te richten, zoals de directie wenst.

Gezien die sombere sportieve schets van Farioli is het te hopen dat Heitinga – Ajax wil hem naar voren schuiven als hoofdtrainer – veel heeft opgestoken van zijn jaar als assistent bij Slot. Niet alleen als tacticus en manager, maar ook als ‘het gezicht’ van een club.

Verwachtingen managen

Slot beheerst de kunst om op een heldere, vakkundige en luchtige manier via de media te communiceren met de achterban. Dat zal Heitinga als trainer van Ajax hard nodig hebben bij het managen van de verwachtingen. De ex-speler toonde zich in z’n halve seizoen als interim-trainer (2023) niet zo’n lenige spreker als Slot of Farioli. Ajax eindigde dat seizoen als derde en was verliezend finalist in de KNVB-beker.

Ook Keizer krijgt waarschijnlijk een herkansing bij Ajax. De ex-speler – hij speelde vier wedstrijden in het eerste elftal – was hoofdtrainer in het seizoen 2017-2018, waarna hij na een half jaar plaats moest maken voor Erik ten Hag. Ajax stond op dat moment tweede in de eredivisie, maar was uitgespeeld in Europa en de KNVB-beker.

Marcel Keizer. Bij Cambuur sleutelden Keizer en Slot eerder aan een moderne voetbalvisie.ANP
Er gelden veel verzachtende omstandigheden voor het mislukte avontuur van Keizer. Zo maakte hij met de rest van de selectie de tragiek van Abdelhak Nouri mee, die zware hersenschade opliep. Ook was Keizer slachtoffer van de ruzie tussen technisch directeur Marc Overmars en algemeen directeur Edwin van der Sar en de invloedrijke assistent-trainer Dennis Bergkamp. Overmars wilde Ten Hag als trainer en liet Keizer zwemmen, terwijl Van der Sar en Bergkamp zich tevergeefs sterk maakten voor Keizer.

Ajax is geen aantrekkelijke danspartner

Dat de huidige technisch directeuren Alex Kroes en Marijn Beuker hun pijlen richten op twee voormalige hoofdtrainers, zegt iets over de moeite om de gewenste hoofdkandidaat in te lijven. Ajax is nu niet zo’n aantrekkelijke danspartner. Ten Hag was de eerste optie, maar hij verkeert in een hoger segment van de voetbalpiramide dan waar Ajax zich nu bevindt. Ten Hag tekende bij Bayer Leverkusen. Andere opties Paul Simonis en Michael Reiziger verlengden hun contracten bij respectievelijk Go Ahead Eagles en de KNVB. Opnieuw een buitenlandse trainer had niet de voorkeur.

Dat Ajax het zoekt in oud-gedienden zegt ook iets over het wispelturige technische beleid van de club. De kwaliteit van de trainers verschilt al naar gelang de inzichten van de technische leiding bij Ajax. Een goede samenwerking tussen de technische directie en de trainersstaf is essentieel voor het succes van de samenwerking.

Rode draad: Arne Slot

Een rode draad in de trainerscarrières van Heitinga en Keizer is hun samenwerking met Slot. Heitinga deed dat het afgelopen seizoen in Liverpool, terwijl Keizer dat in de seizoenen 2014-2015 en 2015-2016 deed bij Cambuur. Keizer was destijds technisch directeur en hoofdtrainer in Friesland, terwijl Slot assistent was.

Bij Cambuur sleutelden Keizer en Slot aan een moderne voetbalvisie die ze onder meer vastlegden in een videobibliotheek. Bij die voetbalvisie horen ook methoden om de speelwijze te trainen. In grote lijnen kun je de visie omschrijven als ‘gecontroleerd aanvallen’.

Bij Jong Ajax werkten Heitinga (41) en Keizer (56) in het seizoen 2016-2017 al eerder volgens die methodiek. Keizer werkte er later ook mee bij Sporting Portugal en Al-Jazira (Abu Dhabi) en Al-Shabab (Saoedi-Arabië). Keizer zit sinds 2023 zonder club. De keuze om in het Midden-Oosten te gaan werken wijst erop dat Keizer zijn sportieve ambities destijds ondergeschikt maakte aan zijn inkomen.

Terugkeer Tadic en Blind?

Een terugkeer van Keizer en Heitinga zou ook de rentree van Dusan Tadic mogelijk maken. Tadic speelde al onder Heitinga en hij noemde hem in 2023 in Voetbal International ‘een geweldige trainer en heel prettig persoon, met moed en een goede persoonlijkheid’. Wel moet Tadic dan genoegen nemen met een fractie van het salaris dat hij eerder bij Ajax verdiende, omdat de club noodgedwongen een nieuwe financiële realiteit heeft omarmd.

Ook een terugkeer van Daley Blind (Girona) zou niet vreemd zijn als Ajax erin slaagt om Heitinga en Keizer vast te leggen. Blind (35) speelde jarenlang samen met Heitinga en hij koestert de wens om opnieuw een rol van betekenis te vervullen bij Ajax.
Ook propaganda zeker?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 28, 2025 4:50 pm

ESPN had nog meer in de aanbieding.
Keizer krijgt veel lof: 'Ik vind dat Marcel tegen het niveau van Arne Slot aan zit'
NielsOpdamvandaag, 17:25
Marcel Keizer zit tegen het niveau van Arne Slot aan, vertelt oud-Ajacied Léon Bergsma in gesprek met ESPN. Ajax lijkt John Heitinga en Keizer aan te stellen als de opvolgers van de vertrokken Francesco Farioli. Daarbij lijkt Heitinga de hoofdtrainer te worden, terwijl Keizer als assistent-trainer gaat fungeren.

Tijdens het seizoen 2016-2017 werkte Bergsma in Jong Ajax samen met het tweetal. Hij heeft lovende woorden over voor Keizer, van wie hij een 'ongelooflijk fan' is. 'Het is misschien een gewaagde uitspraak, maar ik vind dat Marcel tegen het niveau van Arne Slot aan zit. Dan heb ik het vooral over het spelplezier en het tactische gedeelte', trapt de oud-verdediger van Ajax zijn verhaal af. 'De manier waarop we toen voetbalden: op de aanval, met veel balbezit en heel veel vreugde; het was een van de leukste jaren.'

Bergsma kan de vergelijking tussen Keizer en Slot maken, omdat de oud-Ajacied tussen 2018 en 2020 bij AZ speelde. In Alkmaar was Slot eerst assistent-trainer en later hoofdtrainer. 'Ik vind Keizer en Slot tactisch echt vergelijkbaar. In mijn ogen zet een goede coach het eerst goed neer. Als het daarna, om wat voor reden dan ook, niet loopt, kan een goede trainer iets omzetten, waardoor je wel weer controle krijgt. Zowel Keizer als Slot heeft dat vermogen. Een goede coach heeft een duidelijke visie, maar is ook bereid zich aan te passen, als de wedstrijd daar om vraagt. Zij kunnen dat.'

Dat Heitinga de hoofdtrainer wordt en Keizer als assistent-trainer gaat werken, verrast Bergsma niet. Het zal hem ook niet verbazen als Keizer uiteindelijk de leiding krijgt over de tactiek. 'En Heitinga kennende, zal hij er geen moeite mee hebben om Keizer de juiste ruimte te geven. Misschien vindt Marcel dat ook wel lekker, die andere rol, in de luwte. Heitinga als uithangbord, dat naar alle interviews en praatprogramma's gaat, Keizer op de achtergrond.'

Tekst gaat door onder de foto.

marcel keizer john heitinga ajax
Tijdens het seizoen 2016-2017 was Marcel Keizer de hoofdtrainer van Jong Ajax, terwijl John Heitinga zijn assistent was. Nu lijken de rollen te worden omgedraaid.
'Een persoon zoals John is, kom je niet zoveel tegen'

Anass Salah-Eddine werkte lange tijd samen met Heitinga. Zo was de oud-verdediger zijn trainer in Ajax O17 en Ajax O19. Volgens Salah-Eddine spreekt de oefenmeester de taal van de kleedkamer. 'Hij weet hoe het eraan toegaat, spelers voelden zich daarom veilig om zichzelf te zijn. Zo haalde hij het beste uit ons, daardoor liet hij ons goed voetballen. Een persoon zoals John is, kom je niet zoveel tegen in de voetballerij. Zijn innerlijk is goed, maar ook op tactisch gebied blonk hij uit. Hij houdt van voetballend opbouwen én hij kan zich aanpassen aan de tegenstander.'

De linksachter - die momenteel bij AS Roma speelt - heeft vertrouwen in het duo Heitinga en Keizer. Volgens Salah-Eddine staan beide trainers 'voor het echte Ajax-spel', en daar kijkt de linksback naar uit. 'Ik denk dat de mensen wel weer zin hebben om dat te zien. Ik ook ja. Ik hoop dat ze Ajax kunnen brengen naar waar Ajax hoort: het maximale. De laatste vier in de Champions League bijvoorbeeld, zoals in 2019. Daar hoort Ajax te staan.'

'Oefenstof was vernieuwend, geen dag was hetzelfde'

Tot slot komt ook Peter Leeuwenburgh aan het woord. Hij was de keeper van Jong Ajax tijdens het seizoen 2016-2017. Volgens de doelman leerde hij 'dingen waar ik nog nooit aan had hoeven denken' onder de twee trainers. 'De oefenstof was vernieuwend, geen dag was hetzelfde. Dat prikkelde en nodigde uit. Er ging een heel nieuwe wereld voor me open', vertelt Leeuwenburgh. 'Stafleden van andere teams en zelfs de directie stonden ineens bij het trainingsveld van Jong Ajax, want er gingen zoveel goede verhalen rond.'

Toen Leeuwenburgh in 2017 met Heitinga samenwerkte, was de oud-verdediger net gestopt met voetballen. 'Hij is charismatisch, er komt wel even iemand binnen. Met zijn hele voorkomen, zijn houding - niet arrogant, heel vriendelijk – dwong hij meteen respect af', weet de doelman zich nog te herinneren. Leeuwenburgh vertelt dat Heitinga altijd wilde helpen. 'Hij stond dicht bij ons. Soms letterlijk, want dan ging-ie mee bankdrukken in het krachthonk. Dan wilde hij even laten zien dat hij de sterkste was, en dat was ook zo, haha!'

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 28, 2025 4:59 pm

Is het journaille nu zo blij dat ze geen Engels meer hoeven te praten, of zou er een kern van waarheid in zitten?

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 28, 2025 5:08 pm

'Tegen het niveau van Slot aan', haha. Vandaar dat hij zonder club zat.

Dit is propaganda, Neef. Echt, dit hebben we eerder meegemaakt. Leon Bergsma, dat was de slechtste speler van dat team. Was vast blij dat hij opgesteld werd.

bryan

Bericht door bryan » wo mei 28, 2025 5:33 pm

Farioli had wat updates geïnstalleerd maar nu gaan we resetten naar fabrieksinstellingen: Hollandse old boys network version 1.0.

roelf

Bericht door roelf » wo mei 28, 2025 6:10 pm

Alle registers worden open getrokken om de negatieve reactie op social media in te dammen. Connecties.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 28, 2025 6:37 pm

Peter Leeuwenburg, keeper van de nummer 6 van Cyprus, pakt wel even uit, zeg. Heeft in dat seizoen dingen geleerd die bijna bovenmenselijk zijn. Niet te bevatten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 28, 2025 7:25 pm

Als ze het dan toch worden is het wel zo prettig dat er binnen AJAX veel steun is én dat de pers ze in ieder geval positief benadert.

Nu AT nog, maar dat heeft nog wat tijd nodig… :ajaxsmiley.gif: :drecul.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mei 28, 2025 8:31 pm

Ajax kan de jonge Louis van Gaal aanstellen, dan nog staat de mening van Yopii al vast. Kroes maakt altijd de foute keuze. :hypocrite.gif:
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 28, 2025 9:57 pm

Volgens Goodijk is het duidelijk dat er binnen Ajax altijd waardering voor Heitinga is geweest. "Niet alleen bij Alex Kroes en Marijn Beuker, maar ook bij Danny Blind, die vanuit de RvC heel erg betrokken wordt bij dit soort keuzes", aldus de journalist. "Die staat hierachter. Louis van Gaal staat hierachter. Kelvin de Lang ook namens de scouting. Ze maken deze beslissing met zijn allen. Het is echt een teambeslissing. Met dit duo denken ze de meeste kans te maken op succes
."

Iedereen betrokken, waarvan akte.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 28, 2025 10:08 pm

peter schreef:
wo mei 28, 2025 6:37 pm
Peter Leeuwenburg, keeper van de nummer 6 van Cyprus, pakt wel even uit, zeg. Heeft in dat seizoen dingen geleerd die bijna bovenmenselijk zijn. Niet te bevatten.
Knap dat ze dat al die tijd geheim hebben weten te houden!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 28, 2025 10:19 pm

Word serieus misselijk van al die jubelverhalen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Alexander

Bericht door Alexander » wo mei 28, 2025 10:50 pm

peter schreef:
Dit is ongekend hoor. Ze doen alsof we debiele zijn. Beide trainers hebben al een keer een kans gehad. En beide hebben hopeloos gefaald. Keizer is zo goed dat hij al 2 jaar geen club heeft. Om in de 3 seizoenen daarvoor 3 (!) keer ontslagen te worden. Hahaha.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mei 28, 2025 10:58 pm

Als Kroes toevallig meeleest en vannacht uit Macbeth de strofe “Behold is this a dagger I see in front of me" droomt, mag hij contact opnemen en zal ik uitleggen wat het betekent.

Nihad

Bericht door Nihad » wo mei 28, 2025 11:46 pm

Ik word hier als Ajacied extreem droevig van.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do mei 29, 2025 7:36 am

Wordt komend seizoen niet moeilijk kiezen..max f1 of Ajax...mijn god.. keuze wordt lastig als deze 3 er allemaal uitleggen..
Prettige zomer allemaal
Weer op zoek naar een Interim coach..

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do mei 29, 2025 8:17 am

Negativiteit allemaal. Het was ook niet mijn eerste keuze, maar geen een trainer geeft garantie op succes. Al helemaal niet als de nodige sterkhouders vertrekken. De meesten wilden meer Ajax voetbal na afgelopen seizoen. Dan kan je maar beter trainers hebben die goed met de jeugd om kunnen gaan en ze kansen geven zich verder te ontwikkelen. Uiteindelijk is dat altijd onze succesformule gebleken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus

Bericht door columbus » do mei 29, 2025 8:30 am

Alexander schreef:
wo mei 28, 2025 10:50 pm
peter schreef:
Dit is ongekend hoor. Ze doen alsof we debiele zijn. Beide trainers hebben al een keer een kans gehad. En beide hebben hopeloos gefaald. Keizer is zo goed dat hij al 2 jaar geen club heeft. Om in de 3 seizoenen daarvoor 3 (!) keer ontslagen te worden. Hahaha.
Ja echt bizar, ongekend gewoon. Dus straks een trainer die al 2 jaar nog geen amateurteam heeft getraind en een trainer die compleet door ijs in gezakt bij Ajax. Die na een jaar assistent te zijn geweest ineens wel de kwaliteiten heeft om hoofdtrainer te worden bij een topclub in Nederland. Los van een jaartje afgaan, nog nooit stond hij in die rol voor een groep. Maar na een jaartje in de schaduw van Slot te staan kan het dus wel... En als ik de vreselijke media moet geloven is Heitinga eigenlijk het fundament van het succes van Liverpool.

Weet je, ik gun iedereen echt een tweede kans. Want, je kan leren, groeien, vallen en opstaan en uiteindelijk met al die ervaringen een paar stappen voor uit te gaan. Maar op basis waarvan zouden deze twee Ajax verder brengen? Het is wishful thinking en hopen dat het dubbeltje de goede kant op valt. En nee, geen een trainer biedt garantie tot succes maar met een simpele kansberekening is dit echt gokken.

Zoals Bryan al zei, Farioli heeft op veel vlakken de boel geupgrade (En ja, er was ook genoeg aan te merken op Farioli). Gevoelsmatig zijn we aan het downgraden en valt Ajax terug in Ajax DNA en andere dooddoeners. Ajax is een soort ICT systeem van de overheid, upgraden en vooruitgang kan niet om dat het zichzelf in de weg zit

Plaats reactie