Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » wo feb 21, 2018 8:09 pm


Yopii
Berichten: 19055
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » wo feb 21, 2018 10:59 pm

Ik vond Bosz een fijne trainer, maar een nadeel van hem is wel dat hij nooit iets wint. Daarvoor spelen zijn teams net iets te veel op kracht, denk ik. Op een gegeven moment is de pijp leeg, het enthousiasme van trainer en spelers ten spijt.

Ten Hag heeft de schijn tegen met die rare praat van hem. En dan nog dat accent... maakt hem kwetsbaar op het moment dat hij verliest. Wie daar doorheen kijkt, hoort dat hij inhoudelijk niet veel raars zegt. Nu is dat op zich niet zo moeilijk - een kwestie van weten waar je het over hebt. Wat mij aan hem bevalt, is dat hij een on-Nederlandse opvatting van beroepsernst heeft. Jonge spelers hebben een trainer nodig die ze helpt snel volwassen te worden. Bij Ajax hebben we de tijd niet om baby's te pamperen. Dat helpen mag soms best kwaadschiks, het is tenslotte profvoetbal. Wie niet mee wil, kan niet mee. Dat moet duidelijk zijn. Een trainer moet dat uitstralen - ik pik geen egotripperij of gemakzucht.

Keizer had dat juist niet. Die had er alle begrip voor dat de spelers helaas even niet konden presteren. Alsof het ging over een amateurteam in plaats van over een profelftal dat speelt voor 50.000 mensen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33697
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door zeux » wo feb 21, 2018 11:14 pm

Yopii schreef:Ten Hag heeft de schijn tegen met die rare praat van hem. En dan nog dat accent... maakt hem kwetsbaar op het moment dat hij verliest. Wie daar doorheen kijkt, hoort dat hij inhoudelijk niet veel raars zegt.
Het is toch te zot voor woorden dat iemand op zijn stemsoort, uitspraak of accent wordt aangevallen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 19055
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » wo feb 21, 2018 11:36 pm

Mee eens, maar het gebeurt. Het leven is sowieso niet eerlijk wat dat betreft.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » do feb 22, 2018 11:42 am

Maar het slaat helemaal nergens op ...

wimpey
Berichten: 52077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » do feb 22, 2018 11:47 am

999 schreef:Maar het slaat helemaal nergens op ...
Iemand die niet te verstaan is, kan toch geen representatieve functie bekleden?

Flet Lutten kan beft een prima trainer fijn, maar hij gaat voor een miljoenenpubliek nat wanneer je 'm een microfoon onder f'n neuf houdt.

Duf kan ie in een leidinggevende functie bij een topclub niet funcfoneren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » do feb 22, 2018 12:15 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Maar het slaat helemaal nergens op ...
Iemand die niet te verstaan is, kan toch geen representatieve functie bekleden?

Flet Lutten kan beft een prima trainer fijn, maar hij gaat voor een miljoenenpubliek nat wanneer je 'm een microfoon onder f'n neuf houdt.

Duf kan ie in een leidinggevende functie bij een topclub niet funcfoneren.
Want jij kan Ten Hag of Rutten niet verstaan ?

Typisch weer dat je er de draak mee steekt , jammer ook ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » do feb 22, 2018 2:01 pm

Wat een flauwekul zeg. Die man is uitstekend te verstaan. Er zijn er weinig die abn spreken

https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... normaal-is
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » do feb 22, 2018 2:16 pm

Flet is moeilijk verstaanbaar. Ten Hag prima.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » do feb 22, 2018 4:16 pm

Schei toch uit ...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door mattie » zo feb 25, 2018 7:00 pm

Kan er alvast een " poll " worden gestart.. over deze trainer
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Wouter
Berichten: 19012
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wouter » zo feb 25, 2018 7:27 pm

Ten Hag denkt dat het doel van hout is.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » ma feb 26, 2018 6:16 pm

Utrecht lijkt er voorlopig niet slechter op geworden.
'Ten Hag is een geweldige trainer, maar we werden een soort van geprogrammeerd'

FC Utrecht gaat als een trein sinds de aanstelling van Jean-Paul de Jong. De laatste nederlaag dateert van 23 december, toen Erik ten Hag nog aan het roer stond. In de spelersgroep van Utrecht kan de sfeer niet beter.

De Jong is de eerste trainer in de historie van FC Utrecht die in de eerste acht competitieduels ongeslagen is gebleven. "In de eerste week heb ik al gezegd, dat we geweldig samenwerkten", aldus aanvoerder Willem Janssen in De Telegraaf. "Het samenspel tussen hem, de rest van de staf en de spelers is gewoon heel goed. Jean-Paul is een trainer die mensen in zijn kracht zet en dan kom je tot zo'n teamprestatie."

Sean Klaiber, die zondag de belangrijke gelijkmaker maakte tegen FC Twente (3-1 zege), merkt dat de aanpak van De Jong wat losser is dan die van Ten Hag. "We zijn onder Jean-Paul veel vrijer in wat we mogen doen in het veld", geeft hij toe. "Erik was een geweldige trainer, maar bij hem werden we een soort van geprogrammeerd. Nu spelen we ongeveer hetzelfde, maar hebben we meer vrijheid in het spel."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » ma feb 26, 2018 7:32 pm

Haha, ja dat krijg je als een trainer weggaat. Sowieso heeft elke trainer een beperkte houdbaarheid. Hoe lang die is hangt van de trainer (en de club) af. Bij Ajax is die nooit zo lang. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Iniesta » ma feb 26, 2018 8:16 pm

Vooral als ze los gemaakt worden van een dominante trainer. Gaat een tijd goed en dan stort het in elkaar

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » vr mar 02, 2018 1:24 pm

Sandro schreef:Utrecht lijkt er voorlopig niet slechter op geworden.
'Ten Hag is een geweldige trainer, maar we werden een soort van geprogrammeerd'

FC Utrecht gaat als een trein sinds de aanstelling van Jean-Paul de Jong. De laatste nederlaag dateert van 23 december, toen Erik ten Hag nog aan het roer stond. In de spelersgroep van Utrecht kan de sfeer niet beter.

De Jong is de eerste trainer in de historie van FC Utrecht die in de eerste acht competitieduels ongeslagen is gebleven. "In de eerste week heb ik al gezegd, dat we geweldig samenwerkten", aldus aanvoerder Willem Janssen in De Telegraaf. "Het samenspel tussen hem, de rest van de staf en de spelers is gewoon heel goed. Jean-Paul is een trainer die mensen in zijn kracht zet en dan kom je tot zo'n teamprestatie."

Sean Klaiber, die zondag de belangrijke gelijkmaker maakte tegen FC Twente (3-1 zege), merkt dat de aanpak van De Jong wat losser is dan die van Ten Hag. "We zijn onder Jean-Paul veel vrijer in wat we mogen doen in het veld", geeft hij toe. "Erik was een geweldige trainer, maar bij hem werden we een soort van geprogrammeerd. Nu spelen we ongeveer hetzelfde, maar hebben we meer vrijheid in het spel."
Prima, dan winnen ze wel met een nulletje of drie van Psv ...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9109
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 02, 2018 5:42 pm

Opletten Overmars! We halen gelijk De Jong op als volgende trainer!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » za mar 03, 2018 10:24 am

Ten Hag stipt Ajax-probleem aan: "Dus dat zal beter moeten"

Erik ten Hag ziet in zijn eerste maanden bij Ajax progressie. Hoewel het in de titelrace niet voortvarend gaat, is de coach tevreden over de ontwikkeling van zijn ploeg.

"We hebben meer passes. Ajax staat voor dominant voetbal", zegt Ten Hag op de persconferentie. "Als je meer passes hebt, beheers je het spel beter. We komen tot heel veel kansen. We zijn verdedigend stabieler. In z'n algemeenheid zijn de loopprestaties van het team ook beter. Dat zijn wel een aantal zaken die vooruit zijn gegaan. Maar er is uiteindelijk maar één statistiek en dat is de ranglijst. Maar onderliggend zijn er een aantal dingen die vooruit zijn gegaan."

Ten Hag is ook minder tevreden over een aantal zaken. "Ajax heeft heel veel gescoord uit spelhervattingen voor de winterstop. Op dit moment scoren we daar onvoldoende uit, terwijl we er wel heel veel aandacht aan besteed hebben. Dus dat zal beter moeten. Dat begint bij bewustwording, trainen, de kwaliteit van de voorzetten, etcetera", aldus de coach, die met zijn ploeg zeven punten achterstaat op koploper PSV.
Het staat hier nu als vloeiend verhaal, maar in het echt zaten er heel wat "uhhmm's" tussen en als je dan ziet wat hij eigenlijk zegt....
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » za mar 03, 2018 10:26 am

Klopt. Zelfs zo'n tekst als
"We hebben meer passes. Ajax staat voor dominant voetbal"
komt er altijd hakkelend en nooit vloeiend uit bij hem....

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » za mar 03, 2018 10:32 am

En dit is ook echt gelul.
We zijn verdedigend stabieler. In z'n algemeenheid zijn de loopprestaties van het team ook beter. Dat zijn wel een aantal zaken die vooruit zijn gegaan. Maar er is uiteindelijk maar één statistiek en dat is de ranglijst. Maar onderliggend zijn er een aantal dingen die vooruit zijn gegaan."
De loopprestaties van het team zijn beter? Dat is gemeten met data? En hoe dan / welke 'meetcriteria' hanteert hij dan? :confused.gif:
Is er 'beter gelopen' in de laatste thuiswedstrijd dan door het team van Keizer bij de 3-0 thuis tegen PSV? Hebben ze meer meters gelopen tijdens de 0-0 vorige week tegen Ado dan bij zijn eerste wedstrijd tegen Feyenoord en beschouwt hij daarom dit als progressie? :confused.gif:

Wanneer een team goed voetbalt bepaalt de bal de tempo van het spel. De tegenstander loopt zich dan helemaal de vaantjes (achter de bal aan) maar wat Ten Hag met zijn 'progressie' bedoelt blijft in dit stukje erg onduidelijk en ik heb hem de details ook nog nooit in klare taal horen beschrijven.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door elliquido » za mar 03, 2018 11:01 am

Ik voel een Erik ten hag bingo kaart aankomen. Ipv de IH kaart de EH kaart :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » za mar 03, 2018 12:37 pm

elliquido schreef:Ik voel een Erik ten hag bingo kaart aankomen. Ipv de IH kaart de EH kaart :ajaxsmiley.gif:
Ja minimaal 2 of 3 kantjes met woorden of zinnetjes van elk 4 à 5 woorden kun je nu al zo aanstrepen.
Ik zal binnenkort weer eens op een donderdagavond naar De Toekomst gaan, de vaste avond dat de teams van de Zaterdag Afdeling (Ajax Amateurs) trainen... naast mijn andere geplande bezoek op woensdag 14 maart.

Vlak na het aanstellen van Erik ten Hag was De Toekomst soort van hermetisch afgesloten.
Ook hoor ik weinig tot niets meer over Richard Witschge. wimpey stak er een beetje de draak mee, maar hij was niet de enige die de stelling neerlegde dat een buitengewoon kritische en soms bijna hatelijke persoon, 'semi vijfde colonne' binnen de club als criticaster van de staf verplaatst was naar onderdeel van de staf.

Maar verder wil Ten Hag graag besloten trainingen... in eerste instantie wilde hij in Portugal alle trainingen besloten, waar Overmars niet mee akkoord ging want een niet gering aantal Ajax fans overwintert bewust in die januari week ook op diezelfde zonnige plek. Naast een beetje bijbruinen kan men dan dichtbij de Ajax spelers komen in een heel ontspannen sfeer.

Echter, De Toekomst, in principe 9 van de 10 dagen al een oase van rust - wat kritische oud Ajax spelers die aan die Ronde Tafel een beetje ouwehoeren daar moet je heus wel tegen kunnen indien je ooit de (sub)top denkt te gaan halen - werd dus ook al voor velen ontoegankelijk gemaakt. Zelfs voor mensen met enkele tientallen jaren lidmaatschap bij Ajax op hun naam. Johan Neeskens die zelfs op een gegeven moment de deur werd gewezen (hier was Ten Hag niet bij betrokken, maar een erelid als Michael van Praag dekte Neeskens schandalig genoeg niet) daar moet je je toch voor schamen als club? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Laudrup » za mar 03, 2018 1:43 pm

Cruijff schreef:
elliquido schreef:Ik voel een Erik ten hag bingo kaart aankomen. Ipv de IH kaart de EH kaart :ajaxsmiley.gif:
Ja minimaal 2 of 3 kantjes met woorden of zinnetjes van elk 4 à 5 woorden kun je nu al zo aanstrepen.
Ik zal binnenkort weer eens op een donderdagavond naar De Toekomst gaan, de vaste avond dat de teams van de Zaterdag Afdeling (Ajax Amateurs) trainen... naast mijn andere geplande bezoek op woensdag 14 maart.

Vlak na het aanstellen van Erik ten Hag was De Toekomst soort van hermetisch afgesloten.
Ook hoor ik weinig tot niets meer over Richard Witschge. wimpey stak er een beetje de draak mee, maar hij was niet de enige die de stelling neerlegde dat een buitengewoon kritische en soms bijna hatelijke persoon, 'semi vijfde colonne' binnen de club als criticaster van de staf verplaatst was naar onderdeel van de staf.

Maar verder wil Ten Hag graag besloten trainingen... in eerste instantie wilde hij in Portugal alle trainingen besloten, waar Overmars niet mee akkoord ging want een niet gering aantal Ajax fans overwintert bewust in die januari week ook op diezelfde zonnige plek. Naast een beetje bijbruinen kan men dan dichtbij de Ajax spelers komen in een heel ontspannen sfeer.

Echter, De Toekomst, in principe 9 van de 10 dagen al een oase van rust - wat kritische oud Ajax spelers die aan die Ronde Tafel een beetje ouwehoeren daar moet je heus wel tegen kunnen indien je ooit de (sub)top denkt te gaan halen - werd dus ook al voor velen ontoegankelijk gemaakt. Zelfs voor mensen met enkele tientallen jaren lidmaatschap bij Ajax op hun naam. Johan Neeskens die zelfs op een gegeven moment de deur werd gewezen (hier was Ten Hag niet bij betrokken, maar een erelid als Michael van Praag dekte Neeskens schandalig genoeg niet) daar moet je je toch voor schamen als club? :confused.gif:
Is Michael van Praag erelid? Kunnen ze hem die titel afnemen? Ik hoef die gast met zijn "ik gun Feyenoord het kampioenschap" niet meer bij de club te zien.
15 mei 2011.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » za mar 03, 2018 2:19 pm

Laudrup schreef: Is Michael van Praag erelid? Kunnen ze hem die titel afnemen? Ik hoef die gast met zijn "ik gun Feyenoord het kampioenschap" niet meer bij de club te zien.
Net als een figuur als Hennie Heinrichs (https://dematvanpantelic.wordpress.com/ ... -ajax-werd) staat Michael van Praag inderdaad op het lijstje van ereleden.

En Johan Neeskens niet.

Piet Keizer leverde ooit zijn titel als erelid in omdat ie zich als "gewoon lid gewoonweg beter op zijn gemak voelde" maar in bepaalde situaties wordt dus aan zo'n erelid als Van Praag voorgelegd 'Neeskens laten we nu wel of niet naar binnen'...


Van Praag liet Neeskens buitenstaan bij een bijeenkomst die in principe toegankelijk is voor alle leden van de vereniging Ajax (daar hoort Neeskens gewoon bij....) :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » za mar 03, 2018 2:20 pm

Laudrup schreef: Is Michael van Praag erelid? Kunnen ze hem die titel afnemen? Ik hoef die gast met zijn ...... niet meer bij de club te zien.
De weduwe van Lloyd Doesburg was ook niet bepaald te spreken over de 'nazorg' die na de tragische vliegtuigcrash werd gegeven door bestuursleden zoals Van Praag.

Plaats reactie