Wat is er geworden van .... (deel II)
Moderator: mods
Re: Wat is er geworden van .... (deel II)
Mooi team was dat. Deed die Cruz ook niet mee in dat team, of was dat een andere periode? Heeft volgens mij 1 goede wedstrijd in de voorbereiding gespeeld, en mocht toen samen met vd vaart verzuipen op het beruchte tweemans middenveld van Adriaanse tegen Celtic
Was in exact dezelfde periode, die Cruz had inderdaad een basisplaats in die wedstrijd waar we dramatisch met 1-3 werden weggecounterd / overlopen door Celtic.Iniesta schreef:Mooi team was dat. Deed die Cruz ook niet mee in dat team, of was dat een andere periode? Heeft volgens mij 1 goede wedstrijd in de voorbereiding gespeeld, en mocht toen samen met vd vaart verzuipen op het beruchte tweemans middenveld van Adriaanse tegen Celtic

Daniel Alberto Cruz Castro, ik had hem in die tijd nog op MSN.

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Walker speelt nog, ergens in de Braziliaanse 3e divisie. (Zie ik op Wikipedia)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
Cruz besliste ook een thuiswedstrijd met twee doelpunten tegen RBC thuis in 2000 meen ik. Was toen een groot talent en kreeg naar aanleiding daarvan ook een uitnodiging van de Colombiaanse nationale 11. Wat die wedstrijd tegen Celtic uit 2001 betreft, hij noemde de tactiek van Adriaanse achteraf "suicide", wat ook zo was want Ajax kwam veel te aanvallend en naïef voor de dag die pot. Mede op basis daarvan werd iets later systeem "Berlijn" geboren. Jammer dat hij daarna een zware blessure kreeg, hetzelfde gebeurde met Knopper en Van der Gun. Het plaveide overigens wle de weg voor de latere generatie die nog veel meer talent had.Iniesta schreef:Mooi team was dat. Deed die Cruz ook niet mee in dat team, of was dat een andere periode? Heeft volgens mij 1 goede wedstrijd in de voorbereiding gespeeld, en mocht toen samen met vd vaart verzuipen op het beruchte tweemans middenveld van Adriaanse tegen Celtic
Andere spelers van dat befaamde Jong Ajax (gecoacht door Van Basten en Van 't Schip)
Culina - waren ze niet blij mee als huurspeler bij GBA, zou later nog verdienstelijk rechtsback spelen bij PSV.
Obodai - Speelde al een tijdje voor Amerikaanse clubs, zit nu in Zweden bij een tweedeklasser
Gabriel Mofokeng - Een van de slechtste buitenlandse spelers in Jong AJAX, vertrok terug naar Z-A waar hij ook niet slaagde
Jose Valencia - speelde toch nog 60 wedstrijden eredivisie bij Willem II, later neergestreken bij een club uit vaderland Ecuador.
Maarten Stekelenburg - Ons allen wel bekend.
Ruud Kras - nooit echt doorgebroken speelde vorig jaar voor Ter Leede.
Stefano Seedorf - nu Ajax amateurs
kwame quansah - speelt onder jan poortvliet in China
Nando Rafael - Bochum
N. De Jong (La Galaxy), Petri Pasanen (gestopt, afgelopen seizoen nog FC Lathi), Van Damme (Club Brugge)
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
- Jinne
- Site Admin
Van Damme speelt ook bij LA Galaxy.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Speelt Urby nog wel eens, of zit die in de Bogarderoute?
I think I lost my fucking headache
1x per jaar nog bij het Urby et Orbi. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
Contract loopt af bij Hellas en nu transfervrij, we gaan het zien deze zomer.LucaS schreef:Speelt Urby nog wel eens, of zit die in de Bogarderoute?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
-
Dit soort nieuws blijft schrikken: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/664 ... gaan-.html
Zou wat zijn als JC en zijn plaatsvervanger op dezelfde dag overleden waren.
Iemand de pot van de Real Madrid legends vs die van Ajax gezien? Ik had het op als achtergrondbehang tijdens het koken. My god, ieder was dikker geworden op v.d. Sar na geloof ik...
Iemand de pot van de Real Madrid legends vs die van Ajax gezien? Ik had het op als achtergrondbehang tijdens het koken. My god, ieder was dikker geworden op v.d. Sar na geloof ik...
-
De wedstrijd heb ik niet gezien, maar de dag ervoor stond er een filmpje op AS, met aan het eind het beeld van een bijna leeg Bernabeu en een alleen zittende en starende Leo Beenhakker, een prachtig beeld van de Rotterdamse volksjongen die Real Madrid heeft getraind, volgens mij zelfs drie jaar, al kan ik me daar in vergissen.
De vrolijke Finidi George, wie had voor Ajax ooit van hem gehoord, (in een ander filmpje?) was ook leuk om te zien.
De vrolijke Finidi George, wie had voor Ajax ooit van hem gehoord, (in een ander filmpje?) was ook leuk om te zien.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Wel bizar trouwens dat ze voor een feestwedstrijd als deze 90.000 kaartjes hebben verkocht.Demosthenes schreef:De wedstrijd heb ik niet gezien, maar de dag ervoor stond er een filmpje op AS, met aan het eind het beeld van een bijna leeg Bernabeu en een alleen zittende en starende Leo Beenhakker, een prachtig beeld van de Rotterdamse volksjongen die Real Madrid heeft getraind, volgens mij zelfs drie jaar, al kan ik me daar in vergissen.
Blijkbaar liep het publiek er dus wel enorm warm voor. Johan Cruijff ook op een mooie manier geëerd in Madrid!

Simon Tahamata vond en vind ik toch niet zo erg dik.beelzebub schreef:Iemand de pot van de Real Madrid legends vs die van Ajax gezien? Ik had het op als achtergrondbehang tijdens het koken. My god, ieder was dikker geworden op v.d. Sar na geloof ik...

Wel pijnlijk dat Heitinga ook door spelers die al 9 jaar geleden gestopt zijn met voetballen telkens voorbij werd gelopen.....
-
Allemaal mooi en aardig natuurlijk. Maar hoe zou het met Dave van den Bergh gaan?
Die was toch bondscoach in de VS van de jonkies ofzo?
Ismael Aissati. Heeft 3 jaar lang best veel gespeeld bij Terek Grozny op het hoogste niveau , maar gaat nu toch weer terug naar Antalyaspor begreep ik ergens. Vreemde move m.i.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Isma%C3%AFl_Aissati
https://nl.wikipedia.org/wiki/Isma%C3%AFl_Aissati
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
Hij scoort alleen zelden, 1 doelpunt over 28 wedstrijden is voor een aanvallende middenvelder gewoon te weinig. Dus snap wel dat Terek nu eens een andere smaak daar wil proberen nu zijn contract afloopt. Antalya haalt een speler die het al kent das ook wel weer logisch.
-
Jan Olde blijft dus coach; http://www.ajaxshowtime.com/article/voe ... E1hMjdY.97
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heitinga II. Moet lekker naar de USA en anders stoppen.
Hij gaat tegenwoordig met die handbalster, Polman, misschien wil hij daarom wel terug naar Nederland.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Want zij handbalt in Denemarken..?Duke schreef:Hij gaat tegenwoordig met die handbalster, Polman, misschien wil hij daarom wel terug naar Nederland.
Mooi in de buurt toch? 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali

Dat is inderdaad een ritje van niks. Wel treurig wat er op voetbalgebied van die jongen geworden is hoor. Op deze leeftijd willen de meeste clubs hem gewoon al niet meer hebben. Dat had toch niemand geloofd op het moment dat hij doorbrak. Vroeg oud, die hele generatie.
Ik denk dat er bij Ajax geen plaats meer is. De Boer wilde hem eventueel alleen nog als spits en niet als middenvelder. Van Bosz verwacht ik dat hij uberhaupt geen interesse heeft want je hoeft niet te verwachten dat Van der Vaart nog ergens druk gaat zetten.
Nil volentibus arduum
Jong begonnen ook, het is niet alleen de leeftijd die telt maar ook het aantal volledige seizoenen op niveau in de benen. Bovendien heeft hij destijds de trend gemist dat ook spelers van zijn type tot de allerfitsten moeten behoren, het is in die zin een typische 10 van voor 2005 die zich door zijn felheid over de kop loopt. Wat hij in de wedstrijden aan werklust heeft heeft hij blijkbaar niet in de training, en aanleg voor uithoudingsvermogen heeft hij ook al niet. Als hij nu besluit om buiten de wedstrijden de hardste werker en de meest toegewijde prof van de selectie te worden kan hij nog 3 mooie jaren hebben.Marillion schreef:![]()
Dat is inderdaad een ritje van niks. Wel treurig wat er op voetbalgebied van die jongen geworden is hoor. Op deze leeftijd willen de meeste clubs hem gewoon al niet meer hebben. Dat had toch niemand geloofd op het moment dat hij doorbrak. Vroeg oud, die hele generatie.
Wel weer typisch hoe de NOS met hem omgaat trouwens. Het is al lang bekend dat die beelden van hem na de wereldgoal van Zlatan geknipt zijn, sterker nog, de NOS heeft ze toen zelf verknipt. En dan weer zo uitzenden... En dan het EK 2012 nog even aan hem verbinden terwijl hij zo'n beetje het enige lichtpuntje was. Hij blijft ook gewoon te aardig.
Wollt ihr den totalen Mensch?