Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 20, 2010 8:31 am

Ik schrijf Jol (nog) niet af. In de eerste plaats is hij nog altijd trainer van Ajax en ik kondigde van het weekend al aan dat ik mij alleen druk maak als hij vertrekt. Da's dus tot hedenochtend 9.30 uur nog niet het geval.

In de tweede plaats vraag ik mij af wat hij verkeerd doet. Hij denkt geen kampioen te kunnen worden met de huidige selectie; niet helemaal een vreemde gedachte, want er zijn al de nodige spelers vertrokken en het heeft er alle schijn van dat het daar niet bij blijft. Als je dan vervolgens te horen krijgt dat er geen ruimte voor nieuwe aankopen is, maar dat Jol wél verantwoordelijk is voor de resultaten, kan ik mij voorstellen dat hij baalt.

En dan komt Fulham; de makkelijk, laffe, weg is dan: daaaag Ajax, laterz, ik ga dik geld verdienen in Londen en Fulham lekker veilig de middenmoot van de PL in laveren. Mind you: als Jol met de huidige Ajax selectie aan de bak moet en eind november op de 6e plaats staat, zal VDB niet schromen hem eruit te gooien. En dan heeft Jol helemaal niks; de miljoenen van Fulham niet, en ook het inkomen van Ajax niet (meer) behoudens hooguit een afkoopsom.

Maar wat doet Jol: hij stelt Ajax voor het blok: ik kán weg, maar doe het niet, als jullie mij de kans geven de selectie te versterken. Hij blijft dus loyaal - onder voorwaarden die ik mij wel kan voorstellen. Hij gooit niet direct al de handdoek in de ring maar geeft Ajax nog de mogelijkheid om verder samen door te gaan.

En dan vraag ik mij af: wat doet hij verkeerd?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 20, 2010 8:32 am

LucaS schreef:Fijn voor Fulham, Jol heeft die club gewoon misbruikt.
Tenminste, laten we niet vergeten dat de T de enige is tot nu toe die meldt dat Jol bij Ajax blijft.
Het wordt wel als quote weergegeven in het stuk van de Telegraaf, dus het zou waar moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op di jul 20, 2010 8:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 20, 2010 8:32 am

Van ANN, wel grappig stukje in dat kader Lucas:
Het begint nu op het Fulham forum, en verscheidene Engelse soccer fora's ook door te dringen dat Jol Fulham als 'leverage'gebruikt, ze zijn opeens allemaal een stuk minder positief over hem.

Ook waren hun al in de veronderstelling dat Jol al heel de dag in London was, en was Suarez al een serieuze aankoop voor hun.
Face your fears and live your dreams, No Fear

martijn401

Bericht door martijn401 » di jul 20, 2010 8:33 am

Dat snap ik ook niet, de Ridder lijkt me echt geen versterking. Maar als Ajax El Hamdaoui weet vast te leggen voor volgende week woensdag dan zou dat geweldig zijn.
Als dan de Mul er nog bij komt, dan kan ik er mee leven. Een goedkoper en jonger alternatief voor Rommendahl.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 20, 2010 8:34 am

martijn401 schreef:Dat snap ik ook niet, de Ridder lijkt me echt geen versterking. Maar als Ajax El Hamdaoui weet vast te leggen voor volgende week woensdag dan zou dat geweldig zijn.
Als dan de Mul er nog bij komt, dan kan ik er mee leven. Een goedkoper en jonger alternatief voor Rommendahl.
Helemaal mee eens :biggthumpup.gif:

Ps. zal De Mul ondertussen al tegen het harde klimaat kunnen!? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

martijn401

Bericht door martijn401 » di jul 20, 2010 8:36 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik schrijf Jol (nog) niet af. In de eerste plaats is hij nog altijd trainer van Ajax en ik kondigde van het weekend al aan dat ik mij alleen druk maak als hij vertrekt. Da's dus tot hedenochtend 9.30 uur nog niet het geval.

In de tweede plaats vraag ik mij af wat hij verkeerd doet. Hij denkt geen kampioen te kunnen worden met de huidige selectie; niet helemaal een vreemde gedachte, want er zijn al de nodige spelers vertrokken en het heeft er alle schijn van dat het daar niet bij blijft. Als je dan vervolgens te horen krijgt dat er geen ruimte voor nieuwe aankopen is, maar dat Jol wél verantwoordelijk is voor de resultaten, kan ik mij voorstellen dat hij baalt.

En dan komt Fulham; de makkelijk, laffe, weg is dan: daaaag Ajax, laterz, ik ga dik geld verdienen in Londen en Fulham lekker veilig de middenmoot van de PL in laveren. Mind you: als Jol met de huidige Ajax selectie aan de bak moet en eind november op de 6e plaats staat, zal VDB niet schromen hem eruit te gooien. En dan heeft Jol helemaal niks; de miljoenen van Fulham niet, en ook het inkomen van Ajax niet (meer) behoudens hooguit een afkoopsom.

Maar wat doet Jol: hij stelt Ajax voor het blok: ik kán weg, maar doe het niet, als jullie mij de kans geven de selectie te versterken. Hij blijft dus loyaal - onder voorwaarden die ik mij wel kan voorstellen. Hij gooit niet direct al de handdoek in de ring maar geeft Ajax nog de mogelijkheid om verder samen door te gaan.

Niks, we mogen blij zijn dat hij blijft. Van het voetbal intellect van de directie hoeven we het niet te hebben.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 20, 2010 8:37 am

He doc! Wel Mike ff bijhouden:
Daniel de Ridder vandaag al aangetrokken? #Ajax

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 20, 2010 8:43 am

Daniël de Ridder. Godverdomme.

@Weekend Cees: Jol chanteert Ajax en gebruikt Fulham. Misschien moeten we blij zijn dat hij blijft, maar we weten wel meteen hoe hij in elkaar steekt. Voor zover we dat al niet wisten (HSV). Jij noemt het loyaal, ik noem het chanteren.

En we weten het ook van VDB. Een grote mond, maar slappe hap.
Laatst gewijzigd door joey op di jul 20, 2010 8:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Chris

Bericht door Chris » di jul 20, 2010 8:46 am

Het is hoge strijd geweest tussen een manager die zijn werk goed wil doen en een organisatie die bezuinigen wil. Dat botst. En omdat het Ajax is, wordt het uitgebreid uitgemeten in alle media. Maar dit gebeurt dagelijks in zakelijke wereld.

Ik vind het prima trouwens dat VdB een aantal eisen heeft ingewilligd, want hij denkt aan de lange termijn. Want nu weer een nieuwe trainer, begint Ajax wederom opnieuw.. Doe je weer een stap terug. Niet goed voor Ajax. Simpel. Daarnaast heeft hij al flink bezuinigd (10 miljoen!) plus hij houdt nu de continuïteit binnen de organisatie. Goed bezig.
Chris a.k.a Giiser

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 20, 2010 8:46 am

Oke, Joey. Jol chanteert Ajax en misbruikt Fulham. Maar: met welk doel?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 20, 2010 8:47 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En dan vraag ik mij af: wat doet hij verkeerd?
Hij dwingt Ajax ertoe om prutsers te kopen en misbruikt daarvoor een andere club.

Het is dus nog erger dan ik gisteren dacht. Jol wil zijn handelsambities bij Ajax waarmaken. Niet zijn sportieve ambities.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jul 20, 2010 8:49 am

Ajaciedjuh schreef:En Mike gaat weer verder. Ik denk dat Doc vandaag een drukke dag krijgt.
Mwah, als jullie beloven die berichten van Mike Verweij op waarde te schatten, is er nix aan de hand.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Feest

Bericht door Feest » di jul 20, 2010 8:50 am

Als Ajax 'gewoon' Rommedahl had behouden..

Wie is op dit moment dan de rechtsbuiten van Ajax?

Ajax heeft geen geld, Jol heeft geen rechtsbuiten. Dan kom je uit bij goedkope oplossingen uit je netwerk.

Leer er mee leven dat ook Ajax in de marge van de markt rommelt, mensen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 20, 2010 8:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Oke, Joey. Jol chanteert Ajax en misbruikt Fulham. Maar: met welk doel?
Met het doel een reservespeler te halen uit de stal van zijn zaakwaarnemer.

Ik chargeer, maar je begrijpt wat ik bedoel. Is hiermee het belang van Ajax gediend? Of zelfs dat van de trainer Jol? :confused.gif:

@Chris: allemaal leuk en aardig, maar schreeuw dan niet van de daken dat Ajax dit niet meer doet en dat niet meer doet. Waarom eerst op je strepen gaan staan en dan bakzeil halen?
Het stinkt aan alle kanten!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 20, 2010 8:50 am

Jöhnk schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En dan vraag ik mij af: wat doet hij verkeerd?
Hij dwingt Ajax ertoe om prutsers te kopen en misbruikt daarvoor een andere club.

Het is dus nog erger dan ik gisteren dacht. Jol wil zijn handelsambities bij Ajax waarmaken. Niet zijn sportieve ambities.
El Hamdaoui; een prutser? En: is zijn intentie om Ajax te dwingen prutsers te kopen? Of misschien Ajax naar een hoger plan te tillen (even los wat ja van het geruchtencircuit t.a.v. nieuwe spelers denkt)?

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 20, 2010 8:54 am

Feest schreef:Als Ajax 'gewoon' Rommedahl had behouden..

Ajax heeft geen geld, Jol heeft geen rechtsbuiten. Dan kom je uit bij goedkope oplossingen uit je netwerk.

Leer er mee leven dat ook Ajax in de marge van de markt rommelt, mensen.
Suarez speelt doorgaans als (valse) rechtsbuiten.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jul 20, 2010 8:55 am

Feest schreef:Ajax heeft geen geld, Jol heeft geen rechtsbuiten. Dan kom je uit bij goedkope oplossingen uit je netwerk.
Nee, dan kom je uit bij.....de jeugdopleiding.

Je kunt beter niemand kopen dan De Ridder.

@Weekend Cees: ik vrees dat je deze discussie juist niet los kunt zien van de namen. Als De Ridder komt, zegt dat veel over de intenties van Jol (zaakwaarnemer pleasen). Het El H. gerucht neem ik persoonlijk niet zo serieus. Die is volslagen onhaalbaar.

Feest

Bericht door Feest » di jul 20, 2010 8:56 am

Ajax haalt de doelstellingen niet met een bak jeugdspelers. Zet die wedstrijd tegen Porto nog eens op, zou ik zeggen.

Of dat met De Ridder wel lukt, dat is weer een ander verhaal.

Andy vd Meyde is ook vrij. :smallgrin.gif: Of Andy Slory. :biggrin.gif:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jul 20, 2010 8:59 am

Ajaciedjuh schreef:He doc! Wel Mike ff bijhouden:
Daniel de Ridder vandaag al aangetrokken? #Ajax
mag een mens niet effe uitslapen? ik was gisteren nog erg laat in de Aena.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jul 20, 2010 9:04 am

Feest schreef:Of dat met De Ridder wel lukt, dat is weer een ander verhaal.
Nee, dat is dus hetzelfde verhaal. Precies mijn punt.

Ik ben niet geinteresseerd in oefenwedstrijden, al is de affiche nog zo groot. En Ajax speelde met een b-team.

Ajax mist van de basis van vorig seizoen alleen Pantelic. Een basis waarmee Jol de ene na de andere wedstrijd won. Ik begrijp het drama niet.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 20, 2010 9:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik schrijf Jol (nog) niet af. In de eerste plaats is hij nog altijd trainer van Ajax en ik kondigde van het weekend al aan dat ik mij alleen druk maak als hij vertrekt. Da's dus tot hedenochtend 9.30 uur nog niet het geval.

Niets, Jol wordt afgerekend op zijn resultaten, dan moet Ajax hem de tools daarvoor geven, doen ze dat niet vertrekt hij, groot gelijk.
YNWA

Chris

Bericht door Chris » di jul 20, 2010 9:05 am

joey schreef:
@Chris: allemaal leuk en aardig, maar schreeuw dan niet van de daken dat Ajax dit niet meer doet en dat niet meer doet. Waarom eerst op je strepen gaan staan en dan bakzeil halen?
Waar doel je precies op? Iets concreter, bitte..
Chris a.k.a Giiser

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 20, 2010 9:08 am

Gezien het beperkte budget had Ajax er wellicht verstandig aan gedaan om Rommedahl te behouden. Gewoon een bruikbare speler die niet al te veel geld kost, heel nuttig kan zijn en ook niet zeurt als hij een keer op de bank zit. Daar had ik in ieder geval prima mee kunnen leven.

Maar dat maak je niet goed door vervolgens een oud jeugd speler terug te halen die zichzelf nooit ergens heeft bewezen. Als dat het enige wisselgeld is wat Jol heeft ontvangen samen met een gratis spits dan snap ik er echt weinig van.
Nil volentibus arduum

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jul 20, 2010 9:14 am

Feest schreef:Als Ajax 'gewoon' Rommedahl had behouden..
en die eikel had ook de volle mep willen vangen, gedurende een x-aantal jaar. Voor iemand die zegt bekend te zijn met de randzaken binnen het voetbal weet je vrij weinig.
Suarez, Kennedy...
Ajax heeft meer centen dan Fucknooit, Jol heeft al een topper op die plek, de tijd van peperdure backups is effe verder weg.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 20, 2010 9:16 am

@Doc: Kennedy speelt niet meer bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie