De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Dit keer was het Vertonghen, joey. Ook nu werden er beginnersfouten gemaakt. Zie ook de 1-1 in Kiev.
Yep, ik noemde Urby maar. Onze voormalige brokkenpiloot.
Kijk, als Ajax morgen kampioen wordt, dan staat meneer VDB vooraan. Dan is de titel te danken aan de AD Himself. Maar als het niet lukt? Wat dan? Heeft hij dan gefaald?
Het ligt zo dicht bij elkaar. Ajax had er zo kunnen uitvliegen tegen Kiev en Ajax kan morgenavond ook 'gewoon' derde op de ranglijst staan.
Nog twee weekjes en we zijn van Boog af. Gelukkig. Ik ben heel benieuwd welk bedrijf deze dubieuze figuur aan een nieuwe baan gaat helpen.
Kijk, als Ajax morgen kampioen wordt, dan staat meneer VDB vooraan. Dan is de titel te danken aan de AD Himself. Maar als het niet lukt? Wat dan? Heeft hij dan gefaald?
Het ligt zo dicht bij elkaar. Ajax had er zo kunnen uitvliegen tegen Kiev en Ajax kan morgenavond ook 'gewoon' derde op de ranglijst staan.
Nog twee weekjes en we zijn van Boog af. Gelukkig. Ik ben heel benieuwd welk bedrijf deze dubieuze figuur aan een nieuwe baan gaat helpen.
Het stinkt aan alle kanten!
Rik, ook jij van harte gefeliciteerd met dit kampioenschap! Is toch ook jouw kampioenschap! 

Bertje for President!
Eens. Een mooi afscheid dat de man verdient. En ik hoop dat zijn gisteren uitgesproken wens bewaarheid wordt, namelijk dat het lijfblad van JC hem nu eindelijk met rust gaat laten zodat hij zijn leven weer normaal kan voortzetten
I think I lost my fucking headache
Ik vond de reactie van Coronel mooi na afloop.

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Wat een laffe honden zijn dat toch, bij de T. Gisteren kocht ik alle ochtendbladen om te genieten, staat er in de T een apart artikel, dat Ajax niet dankzij, maar ondanks VdB kampioen is geworden. Dat is eenvoudig geen journalistiek, dat is karaktermoord.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Waarom koop je die krant dan? Heb ik nog nooit een cent aan uitgegeven.
Zoals Ko zo mooi zei in zijn balgevoel: De krant die niet alleen in de oorlog fout was.
Coronel is een fantastiche man die onterecht is geschoffeerd door een vent zonder verantwoording. JC moet zich schamen. Deze man heeft al 30 jaar een Ajax verleden met alle goede bedoelingen. JC heeft zich nog geen eens 20 jaar met Ajax zich bemoeitJesse schreef:Ik vond de reactie van Coronel mooi na afloop.

Het is dan ook een misvatting dat de Telegraaf in de oorlog fout was, de Telegraaf is gewoon fout, oorlog of geen oorlog. Die krant doet niet aan journalistiek maar aan volksmennerij.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat een laffe honden zijn dat toch, bij de T. Gisteren kocht ik alle ochtendbladen om te genieten, staat er in de T een apart artikel, dat Ajax niet dankzij, maar ondanks VdB kampioen is geworden. Dat is eenvoudig geen journalistiek, dat is karaktermoord.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- Ajaciedjuh
Het gaat je goed Rick!Sportwereld schreef:Van den Boog: Ik ga mijn familie terugvinden
’Ik ben de balans in mijn leven kwijtgeraakt’
Gisterochtend om negen uur startte Rik van den Boog zijn auto alweer. Op weg naar een onderhandelingstafel ergens. AD Sportwereld zocht de scheidend directeur op.
Beetje brak nog misschien?
Van den Boog: 'Nee niet brak, ik wist dat ik nog met een club moest onderhandelen. Danny Blind was bij me, die was wel een beetje brak, geloof ik, haha.'
Met wie werd er onderhandeld?
'Met RKC. Over het aantrekken van Boerrigter. Goede aanvaller, prima gesprek.' Wat deed u toen u uw bed uitkwam? 'Dat was al vroeg, hoor. Ik heb alle kranten doorgenomen. Wat dan opvalt is dat één krant, de Telegraaf, in zijn berichtgeving en conclusies totaal afwijkt van de andere, heel apart om te zien. Maar het verbaast me al lang niet meer. Het is eerder lachwekkend dan wat anders.'
Over twee weken neemt u afscheid, wordt dat straks moeilijk?
'Ik zal deze laatste twee weken niet gemakkelijk vinden. In rationele zin wel. Alles staat op het goede spoor. Maar de emotie blijft, geef ik toe, ik begrijp nog steeds niet waarom er hier zo'n herrie is uitgebroken. Waarom? Welk doel? Kijk waar we staan.'
Daar heeft u vast een antwoord op.
'Joh, ik heb geen zin om nog eens uit te halen naar onze critici (Johan Cruijff en co, red.). Maar als ik hén aanspreek op hun gedrag, moet ik zelf het voorbeeld geven.
Hoe reageren de spelers op u nu de sportieve spanning er vanaf is?
'Ach, die leven hun eigen leven, zo gaat dat. Van de spelers heb ik wél een goed gevoel teruggekregen na de wedstrijd. Ze hebben de schaal in de kleedkamer bij mij gezet, die is ook van u, zeiden ze. Vond ik wel mooi. Die voetballers hebben gevoeld hoe moeilijk het voor de club allemaal was de laatste tijd. De kritiek heeft hen ook een tijd afgeleid van waar het eigenlijk om ging. Op tijd vonden ze de weg naar de titel. Dat geeft een groots gevoel met zijn allen.'
'Ik probeer afstand te nemen van de kritische gevoelens. Ik hoop dat onze opvolgers oppassen met het beeld dat nu bestaat van Ajax. In sportief gezicht is dat een positief beeld, daar moet men voorzichtig mee omgaan, het gaat om Ajax. Laat het nu eens met rust. Stal je ego ergens en kom Ajax helpen, zou ik zeggen.'
Wat gaat u hierna doen?
'Na 1 juni pak ik gewoon een tijdje mijn rust. Ik heb een paar commissariaten, maar daar ben ik al mijn tijd niet aan kwijt. Ik ga proberen mijn familie terug te vinden. Dat klinkt misschien gek, maar ik moet er weer achter komen hoe het leven is in mijn gezin met mijn vrouw, mijn twee zoons (21 en 14) en mijn dochter (18). Daar ben ik de afgelopen tijd wel wat tekort geschoten. Ik ben de balans die ik had kwijt geraakt. Die ga ik weer zoeken en ik vind hem, zeker weten.'

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik wens hem al het beste, maar het is wel een beetje pijnlijk dat het hij zegt dat mensen hun ego moeten stallen terwijl hij zelf de afgelopen dagen zo veel mogelijk zijn best doet om veel in de publiciteit te zijn. Ik snap dat hij straks nog ergens een baan zal willen vinden en hij zichzelf dus positief in de markt wil plaatsen, maar hang dan niet van die hypocriete teksten op.
Maar goed, bedankt voor bewezen diensten en succes met alles! Ik ben er klaar mee.
Maar goed, bedankt voor bewezen diensten en succes met alles! Ik ben er klaar mee.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hopelijk is het AD er ook klaar mee. Anders krijgen we morgen een interview met Coronel, overmorgen een interview met Blind, de dag daarop een interview met JOR...
Volgende hoofdstuk graag.
Volgende hoofdstuk graag.

Het is inderdaad hoogst ongebruikelijk na een kampioenschap even met de AD en voorzitter te spreken. Michael van Praag hoorde je nooit! 

Het AD is net zo erg als De T. Zelfs nu nog blijft die krant stemming maken.
Zit je nou stemming te maken, Luuk! ;)
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Luuk moppert wat na.
Nog twee weken, dan zijn we van VDB af.
Nog twee weken, dan zijn we van VDB af.

Ik hou de stemming er graag in, Bert!
Ach, als je vergelijkt hoe Ajax er voorstond toen VdB kwam en nu nu hij weg gaat, denk ik dat we alleen maar dank je wel kunnen zeggen. En veel succes in de toekomst. Hopen dat de maffia van de T hem met rust laat.
Ach, als je vergelijkt hoe Ajax er voorstond toen VdB kwam en nu nu hij weg gaat, denk ik dat we alleen maar dank je wel kunnen zeggen. En veel succes in de toekomst. Hopen dat de maffia van de T hem met rust laat.
Ik hoop dat ik nooit meer iets over hem lees.
Hij was misschien niet de ideale AD, maar hij was wel goed voor Ajax. Dank daarvoor. (en nu opgehoepeld ;) )
Tsja, RvdB had gewoon een foto van z'n minnares op z'n bureau staan. 

-
- AT Toto winner 15/16
Dag Rick, hopelijk tot nooit meer ziens.
Feest schreef:Tsja, RvdB had gewoon een foto van z'n minnares op z'n bureau staan.
Maar nu gaat hij zijn familie terugvinden.

- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
De Rik van den Boog-topic
Na zo'n wedstrijd wil ik echt alles, maar dan ook echt alles lezen!joey schreef:Waarom koop je die krant dan? Heb ik nog nooit een cent aan uitgegeven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley