Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Zijn er hier echt mensen die het goed beleid zouden vinden als Ajax zich af liet persen door een trainer die nog nooit een titel heeft gewonnen? 

- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Fullham lijkt mij echt de club niet te gaan worden hoor.999 schreef:Volgens de Engelse bladen wordt Jol dinsdag ( maar zeker deze week ) gepresenteerd bij Fullham.
Dooie?Al Fayed ( jaja de vader van )
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Afpersen ?.Schei toch uit.Jöhnk schreef:Zijn er hier echt mensen die het goed beleid zouden vinden als Ajax zich af liet persen door een trainer die nog nooit een titel heeft gewonnen?
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Telesport schreef:JOL WIL BIJ AJAX BLIJVEN
• Martin Jol
door Mike Verweij
AMSTERDAM, dinsdag
Hoewel de doorgaans goed ingevoerde Engelse kranten al dagen met zekerheid wisten te melden dat Martin Jol de nieuwe trainer van Fulham zou worden, heeft de Scheveninger de lokroep uit Londen (voorlopig) kunnen weerstaan. „Zij hadden interesse, maar ik blijf in principe bij Ajax”, zei Jol, die alleen nog op groen licht van de RvC wacht.
Dat de trainer de deur niet onmiddellijk dichtsloeg voor de Engelse laagvlieger, was echter veelzeggend. Het was Jol een doorn in het oog dat er geen eurodubbeltje kon worden geïnvesteerd. Pas als Gregory van der Wiel zou worden verkocht aan Bayern München mocht er een spits of rechtsbuiten worden aangetrokken.
Oplossing
Terwijl de pers zich gisteren bij de slagboom van de ArenA verzamelde, werd er in de kantoren van het stadion druk overlegd met financieel directeur Jeroen Slop, waarbij algemeen directeur Rik van den Boog op zijn vakantieadres in Italië telefonisch op de hoogte werd gehouden. De uiteindelijke oplossing was dat Jol toch een (goedkope of transfervrije) spits en rechtsbuiten mag aantrekken. Als Van der Wiel, Maarten Stekelenburg of Luis Suarez vertrekt, zullen er ook vervangers komen.
Voor de rechtsbuitenpositie heeft de trainer de ex-Ajacieden Daniël de Ridder en Tom De Mul op het oog.
Ook de spits zou nog voor de voorronde van de Champions League – volgende week tegen PAOK Saloniki – moeten worden gepresenteerd.
Het enige wat nog tot een vertrek van Jol zou kunnen leiden, is dat de raad van commissarissen onder leiding van Uri Coronel de oplossing torpedeert.
Ik hoop dat ze voor de spits positie dan even wachten en een goede oplossing zoeken in El Hamdaou. De Mul vind ik een prima alternatief voor Rommedahl.Ajax-trainer wacht alleen nog op groen licht van Uri Coronel
JOL GAAT VOOR AJAX
• De kloof tussen Rik van den Boog (l.) en Martin Jol (r.) is ineens een stuk kleiner. Door de berichten vanuit Engeland, dat Jol naar Fulham gaat, is de Ajax-directeur vrijgeviger geworden. De trainer krijgt nu alsnog een budget om een nieuwe spits en rechtsbuiten te halen. FOTO: ROB DE JONG
AMSTERDAM – Martin Jol staat ook komend seizoen aan het roer bij Ajax. Dat is de uitkomst van het overleg dat gisteren van tien uur ’s ochtend tot acht uur ’s avonds telefonisch en in de Amsterdam ArenA werd gevoerd. De Scheveninger kreeg van algemeen directeur Rik van den Boog en financieel directeur Jeroen Slop uiteindelijk garanties dat er toch een (goedkope of transfervrije) spits en rechtsbuiten mogen worden aangetrokken en besloot het financieel verleidelijke aanbod van Fulham af te wimpelen. De Londenaren komen alleen weer in beeld als de raad van commissarissen van Ajax onder leiding van Uri Coronel de oplossing torpedeert.
„Zij hadden interesse en ik blijf in principe bij Ajax”, wekte de trainer op ’Jol-iaanse’ wijze de indruk alsof een vertrek nooit tot de mogelijkheden had behoord. De werkelijkheid was anders. Fulham was er zelfs zeker van de trainer tot een overstap te hebben verleid en de Engelse pers meldde dat overtuigend. Jol baalde van het feit dat zijn selectie leegliep, er geen dubbeltje kon worden geïnvesteerd en hij wist dat Fulham zijn afkoopsom wilde betalen en een riant salaris in petto had.
Elke keer als hij de beleidsbepalers bij Ajax met zijn onvrede confronteerde, bleek er niks mogelijk en dus kwam de lokroep uit Londen hem achteraf niet zo slecht uit. Van den Boog en Slop moesten de portemonnee trekken voor spelers of Jol zou een vertrek overwegen. Met pijn in het hart, dat wel, omdat Ajax zijn droomclub is. Hij had ook het gevoel dat er iets moois groeide. Hij koesterde de band met spelers en fans.
In de onderhandelingen, waarbij ook zijn zaakwaarnemer Mino Raiola gedeeltelijk aanwezig was, schermde Jol met het feit dat er door het vertrek van George Ogararu, Albert Luque, Dennis Rommedahl, Marko Pantelic, Kennedy Bakircioglu, Gabri en Edgar Manucharyan op jaarbasis al circa tien miljoen euro aan salariskosten werd bespaard.
Daarnaast behoort de transfer van Gregory van der Wiel tot de mogelijkheden en is het volgens de Scheveninger handiger daar nú op te anticiperen, dan wanneer Slop de pakweg zeventien miljoen euro daadwerkelijk van Bayern München krijgt overgemaakt. Clubs zullen voor hun spelers vervolgens de hoofdprijs vragen. Mocht Van der Wiel Ajax verlaten, dan kan er een goedkopere vervanger worden aangetrokken. Hetzelfde geldt bij Maarten Stekelenburg en Luis Suarez, waarvoor volgens Ajax overigens nog steeds geen concrete belangstelling bestaat.
Van den Boog, die op vakantie is, maar voortdurend telefonisch contact met Jol onderhield, moest uiteindelijk terugkomen op zijn eerdere woorden dat er geen oudere spelers meer zouden worden binnengehaald en de jeugdopleiding prioriteit zou krijgen.
Jol kreeg een minimaal budget en hoopt de komende dagen een nieuwe spits en rechtsbuiten te presenteren. Daniël de Ridder en Tom De Mul zijn in beeld voor die laatste positie. De spelers kennen de Amsterdamse club en worden in principe niet als basisspeler gehaald.
Vandaag gaat Jol, alsof er niets is gebeurd, over tot de orde van de dag. Morgen begroet hij de internationals en vanaf dat moment staat alles in het teken van de voorronde van de Champions League. Als Ajax de eerste horde – PAOK Saloniki – neemt en via de play-off uiteindelijk het hoofdtoernooi weet te bereiken, krijgt de club financieel extra lucht en kan de trainer wellicht meer versterkingen halen.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat ze dan met een transfervrije spits aankomen, omdat die ruimte er altijd al was. Pantelic kon ten slotte 1 jaar bijtekenen en die was ook niet gratis. Omdat het ook nog voor raad van commissarissen moet komen, verwacht ik dat ze toch investeren (El Hamdaou?).
Mochten ze een tweederangs spits aantrekken voor weinig geld, dan hoop ik dat de raad van commissarissen de boel blokkeren. Dat beleid moet je nooit overboord zetten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Afpersen? Chantage?Jöhnk schreef:Zijn er hier echt mensen die het goed beleid zouden vinden als Ajax zich af liet persen door een trainer die nog nooit een titel heeft gewonnen?
Ajax stelt eisen aan Jol betreft het winnen van prijzen, CL halen, etc. Jol mag dan toch ook eisen dat hij bepaalde spelers erbij krijgt? Hij is al onder valse voorwendselen aangenomen....
M'n gevoel laat me weer eens niet in de steek...
- Ajaciedjuh
Wil je graag een veer in je reet?Feest schreef:M'n gevoel laat me weer eens niet in de steek...

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Weet iemand waar je een lijst met transfervrije spelers kan vinden? vroeger kon ik die zo van wikipedia krijgen, maar daar kan ik m niet meer vinden.Ajaciedjuh schreef:Telesport schreef:JOL WIL BIJ AJAX BLIJVEN
• Martin Jol
door Mike Verweij
AMSTERDAM, dinsdag
Hoewel de doorgaans goed ingevoerde Engelse kranten al dagen met zekerheid wisten te melden dat Martin Jol de nieuwe trainer van Fulham zou worden, heeft de Scheveninger de lokroep uit Londen (voorlopig) kunnen weerstaan. „Zij hadden interesse, maar ik blijf in principe bij Ajax”, zei Jol, die alleen nog op groen licht van de RvC wacht.
Dat de trainer de deur niet onmiddellijk dichtsloeg voor de Engelse laagvlieger, was echter veelzeggend. Het was Jol een doorn in het oog dat er geen eurodubbeltje kon worden geïnvesteerd. Pas als Gregory van der Wiel zou worden verkocht aan Bayern München mocht er een spits of rechtsbuiten worden aangetrokken.
Oplossing
Terwijl de pers zich gisteren bij de slagboom van de ArenA verzamelde, werd er in de kantoren van het stadion druk overlegd met financieel directeur Jeroen Slop, waarbij algemeen directeur Rik van den Boog op zijn vakantieadres in Italië telefonisch op de hoogte werd gehouden. De uiteindelijke oplossing was dat Jol toch een (goedkope of transfervrije) spits en rechtsbuiten mag aantrekken. Als Van der Wiel, Maarten Stekelenburg of Luis Suarez vertrekt, zullen er ook vervangers komen.
Voor de rechtsbuitenpositie heeft de trainer de ex-Ajacieden Daniël de Ridder en Tom De Mul op het oog.
Ook de spits zou nog voor de voorronde van de Champions League – volgende week tegen PAOK Saloniki – moeten worden gepresenteerd.
Het enige wat nog tot een vertrek van Jol zou kunnen leiden, is dat de raad van commissarissen onder leiding van Uri Coronel de oplossing torpedeert.Ik hoop dat ze voor de spits positie dan even wachten en een goede oplossing zoeken in El Hamdaou. De Mul vind ik een prima alternatief voor Rommedahl.Ajax-trainer wacht alleen nog op groen licht van Uri Coronel
JOL GAAT VOOR AJAX
• De kloof tussen Rik van den Boog (l.) en Martin Jol (r.) is ineens een stuk kleiner. Door de berichten vanuit Engeland, dat Jol naar Fulham gaat, is de Ajax-directeur vrijgeviger geworden. De trainer krijgt nu alsnog een budget om een nieuwe spits en rechtsbuiten te halen. FOTO: ROB DE JONG
AMSTERDAM – Martin Jol staat ook komend seizoen aan het roer bij Ajax. Dat is de uitkomst van het overleg dat gisteren van tien uur ’s ochtend tot acht uur ’s avonds telefonisch en in de Amsterdam ArenA werd gevoerd. De Scheveninger kreeg van algemeen directeur Rik van den Boog en financieel directeur Jeroen Slop uiteindelijk garanties dat er toch een (goedkope of transfervrije) spits en rechtsbuiten mogen worden aangetrokken en besloot het financieel verleidelijke aanbod van Fulham af te wimpelen. De Londenaren komen alleen weer in beeld als de raad van commissarissen van Ajax onder leiding van Uri Coronel de oplossing torpedeert.
„Zij hadden interesse en ik blijf in principe bij Ajax”, wekte de trainer op ’Jol-iaanse’ wijze de indruk alsof een vertrek nooit tot de mogelijkheden had behoord. De werkelijkheid was anders. Fulham was er zelfs zeker van de trainer tot een overstap te hebben verleid en de Engelse pers meldde dat overtuigend. Jol baalde van het feit dat zijn selectie leegliep, er geen dubbeltje kon worden geïnvesteerd en hij wist dat Fulham zijn afkoopsom wilde betalen en een riant salaris in petto had.
Elke keer als hij de beleidsbepalers bij Ajax met zijn onvrede confronteerde, bleek er niks mogelijk en dus kwam de lokroep uit Londen hem achteraf niet zo slecht uit. Van den Boog en Slop moesten de portemonnee trekken voor spelers of Jol zou een vertrek overwegen. Met pijn in het hart, dat wel, omdat Ajax zijn droomclub is. Hij had ook het gevoel dat er iets moois groeide. Hij koesterde de band met spelers en fans.
In de onderhandelingen, waarbij ook zijn zaakwaarnemer Mino Raiola gedeeltelijk aanwezig was, schermde Jol met het feit dat er door het vertrek van George Ogararu, Albert Luque, Dennis Rommedahl, Marko Pantelic, Kennedy Bakircioglu, Gabri en Edgar Manucharyan op jaarbasis al circa tien miljoen euro aan salariskosten werd bespaard.
Daarnaast behoort de transfer van Gregory van der Wiel tot de mogelijkheden en is het volgens de Scheveninger handiger daar nú op te anticiperen, dan wanneer Slop de pakweg zeventien miljoen euro daadwerkelijk van Bayern München krijgt overgemaakt. Clubs zullen voor hun spelers vervolgens de hoofdprijs vragen. Mocht Van der Wiel Ajax verlaten, dan kan er een goedkopere vervanger worden aangetrokken. Hetzelfde geldt bij Maarten Stekelenburg en Luis Suarez, waarvoor volgens Ajax overigens nog steeds geen concrete belangstelling bestaat.
Van den Boog, die op vakantie is, maar voortdurend telefonisch contact met Jol onderhield, moest uiteindelijk terugkomen op zijn eerdere woorden dat er geen oudere spelers meer zouden worden binnengehaald en de jeugdopleiding prioriteit zou krijgen.
Jol kreeg een minimaal budget en hoopt de komende dagen een nieuwe spits en rechtsbuiten te presenteren. Daniël de Ridder en Tom De Mul zijn in beeld voor die laatste positie. De spelers kennen de Amsterdamse club en worden in principe niet als basisspeler gehaald.
Vandaag gaat Jol, alsof er niets is gebeurd, over tot de orde van de dag. Morgen begroet hij de internationals en vanaf dat moment staat alles in het teken van de voorronde van de Champions League. Als Ajax de eerste horde – PAOK Saloniki – neemt en via de play-off uiteindelijk het hoofdtoernooi weet te bereiken, krijgt de club financieel extra lucht en kan de trainer wellicht meer versterkingen halen.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat ze dan met een transfervrije spits aankomen, omdat die ruimte er altijd al was. Pantelic kon ten slotte 1 jaar bijtekenen en die was ook niet gratis. Omdat het ook nog voor raad van commissarissen moet komen, verwacht ik dat ze toch investeren (El Hamdaou?).
Mochten ze een tweederangs spits aantrekken voor weinig geld, dan hoop ik dat de raad van commissarissen de boel blokkeren. Dat beleid moet je nooit overboord zetten.
- Ajaciedjuh
En Mike gaat weer verder. Ik denk dat Doc vandaag een drukke dag krijgt.
Hier ben ik dan weer minder tevreden over. Ik zie het graag andersom. Als de optie Daniel is, dan heb ik liever dat ze een jeugdspeler een kans geven. Daniel is weggegooid geld. Voor dit soort spelers is het te hopen dat ze die huren (met optie tot koop mochten ze alsnog een versterking zijn).Daniel de Ridder en Tom de Mul - in die volgorde - zijn de belangrijkste kandidaten om Ajax' (reserve)rechtsbuiten te worden #Ajax
De Ridder is een speler van Raiola.
- Ajaciedjuh
Aha, dat maakt veel duidelijk. Dus de clan heeft nog steeds veel invloed. Welke spitsen zitten in de portefeuille van Raiola?Feest schreef:De Ridder is een speler van Raiola.
Ajax heeft ook de Zweedse spits Hallenius bekeken. Ook een speler van Raiola.
- Ajaciedjuh
Is het wat?Feest schreef:Ajax heeft ook de Zweedse spits Hallenius bekeken. Ook een speler van Raiola.
2006-2009 GIF Sundsvall 057 0(10)
2009- Hammarby IF 021 0(11)
Misschien wel alsnog Pantelic? Die heeft nog altijd nergens getekend.
Verder vind ik het maar een raar verhaal. Alof spelers uit de categorie De Ridder/De Mul ineens het verschil gaan maken. Dat geloofd Jol toch zelf ook niet?
Verder vind ik het maar een raar verhaal. Alof spelers uit de categorie De Ridder/De Mul ineens het verschil gaan maken. Dat geloofd Jol toch zelf ook niet?

Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Daarom hoop ik nog steeds dat Jol heeft afgedwongen dat een echte versterking voor de spits gehaald mag worden.Marillion schreef:Misschien wel alsnog Pantelic? Die heeft nog altijd nergens getekend.
Ik hoop toch echt op De Mul, maar had dan gvd Rommedahl een jaar extra gegeven... Alsof De Mul minder gaat verdienen of korter blijft.Is Ozbiliz minder dan De Ridder of De Mul? Lijkt me niet. Als spits hoop ik op Dembele, maar met Pantelic of Hamdaoui kan ik ook leven.
Voor Dembele en Hamdaoui lijkt echter geen budget, zij vallen mi niet onder goedkope spitsen. Ik hoop niet dat Ajax een of andere B-spits aantrekt, puur omdat we een spits nodig hebben. Prut hebben we al genoeg.
Voor Dembele en Hamdaoui lijkt echter geen budget, zij vallen mi niet onder goedkope spitsen. Ik hoop niet dat Ajax een of andere B-spits aantrekt, puur omdat we een spits nodig hebben. Prut hebben we al genoeg.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Kijk eens hoe Jol de pers gebruikt. Hier word je toch misselijk van?Elke keer als hij de beleidsbepalers bij Ajax met zijn onvrede confronteerde, bleek er niks mogelijk en dus kwam de lokroep uit Londen hem achteraf niet zo slecht uit. Van den Boog en Slop moesten de portemonnee trekken voor spelers of Jol zou een vertrek overwegen. Met pijn in het hart, dat wel, omdat Ajax zijn droomclub is. Hij had ook het gevoel dat er iets moois groeide. Hij koesterde de band met spelers en fans.

Auf Wiedersehen, VDB. Daar ga je met je grote mond.Van den Boog, die op vakantie is, maar voortdurend telefonisch contact met Jol onderhield, moest uiteindelijk terugkomen op zijn eerdere woorden dat er geen oudere spelers meer zouden worden binnengehaald en de jeugdopleiding prioriteit zou krijgen.
De Ridder? De Mul? Het beleid wordt aangepast om een reserve te kunnen halen?Jol kreeg een minimaal budget en hoopt de komende dagen een nieuwe spits en rechtsbuiten te presenteren. Daniël de Ridder en Tom De Mul zijn in beeld voor die laatste positie. De spelers kennen de Amsterdamse club en worden in principe niet als basisspeler gehaald.
VDB heeft zich dus laten chanteren door Jol. Wát een directeur.
Echt, ik begrijp er niets van. Of eigenlijk weet ik het wel, ze zijn wanhopig. Ze weten niet hoe het verder moet zonder Jol en zijn bang voor publicitaire schade.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat is inderdaad duidelijk, de wanhoop druipt eraf.joey schreef:Echt, ik begrijp er niets van. Of eigenlijk weet ik het wel, ze zijn wanhopig. Ze weten niet hoe het verder moet zonder Jol ...
Eens. Dat we versterkingen nodig hebben vind ik ook, maar De Mul en De Ridder zijn geen versterkingen. Dat zijn gewoon vervangers van dead wood als Kennedy en Ogararu: opvreters zonder toegevoegde kwalitatieve waarde.Marillion schreef:Misschien wel alsnog Pantelic? Die heeft nog altijd nergens getekend.
De Ridder kan er helemaal niets van. Die wordt alleen gehaald omdat hij in de stal van Raiola zit. Voor wie werkt Jol eigenlijk? Voor zijn netwerk of voor Ajax? Ik ben hier echt kwaad over. Je gaat toch geen geld dat je eigenlijk niet kan missen uitgeven aan een speler als De Ridder?????
- Ajaciedjuh
The Independent schreef: Fulham reel in Jol with £20m of spending money
Former Spurs manager to make Robbie Keane his first target as he finalises deal at Craven Cottage
By Mark Fleming
Tuesday, 20 July 2010
Martin Jol has been promised he will have around £20m to spend on new recruits this summer should he become the Fulham manager. The Fulham board yesterday continued to negotiate with Ajax over compensation for Jol, whose potential departure from the famous Dutch club has caused outrage in the Netherlands.
Jol also spent hours in talks with Ajax, who hope they might be able to convince him to stay. The likelihood is, however, that a deal will be announced today that he has left to take charge of Fulham. The terms of Jol's contract with Ajax contains a clause that covered the eventuality of him leaving after one season in charge, in which case the club would be due around £1.2m in compensation.
Jol's frustration at Ajax's decision to sell several of the club's best players has allowed Fulham the opportunity to tempt him away. He has been told that the opposite will be true at Fulham, where £20m will be made available for him to spend on new players immediately.
Robbie Keane, the Tottenham Hotspur striker, is understood to be one of his first targets. Jol made Keane his captain when the pair were together at Tottenham, and the manager still holds the Republic of Ireland international in the highest regard.
Keane, 30, would be available for a fee of around £6m, although Fulham are likely to face competition from Aston Villa for the striker's signature.
Jol could also have to find a new goalkeeper should Mark Schwarzer move to Arsenal, with England keeper David James a potential short-term option. Villa midfielder Steve Sidwell is another possible recruit, for a fee of £2m.
There would be changes in the back room staff as well, with Jol bringing with him two members of staff from Ajax. His older brother Cornelius – known as Cock – is likely to come as his assistant and advisor with Mike Lindeman joining as the new fitness coach.
Jol spoke on Sunday for the first time about the approach from Fulham, following Ajax's 1-0 defeat to Porto in a friendly. Jol said: "On Thursday evening Fulham contacted me. Fulham said they wanted me as their new manager and they contacted Ajax. The Premier League is the best competition in the world, and I like London very much. Fulham is a great opportunity.
"The way it is going at Ajax we cannot play for the title, or the biggest prizes. For the past two weeks I have been very worried about what is going to happen with Ajax. In the past they have paid too much for not so good players and now they have no money to invest in the squad."
The signing of Jol would represent something of a coup for Fulham, who were keen to appoint a well-known manager after Roy Hodgson left to take charge at Liverpool three weeks ago. Not only is he a manager with a proven track record in the Premier League, but he is also highly respected across Europe.
Jol has agreed a one-year rolling contract with Fulham that will see him paid a basic wage of £1.7m a year, but with several large bonuses related to performances such as reaching Europe or winning a domestic cup competition.
The basic is lower than the £2.5m salary Jol was on at Ajax but if he manages to achieve what Hodgson did at the club then his earnings will be about the same. Jol still has a house in London and has long harboured a desire to return to the capital.
Fulham hope all the legalities concerning the change of manager will be completed today so Jol can be in charge of the team's friendly against Halmstad in Sweden on Thursday evening.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op di jul 20, 2010 8:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou het ook schandalig vinden. Een (goede) spits kan ik inkomen, maar een backup rechtsbuiten halen?! Zet Ozbiliz maar op de bank! Suarez speelt toch (vrijwel) alles.
Wat zouden jullie ervan vinden als Ajax Pantelic contracteert voor 2 jaar?
Onverantwoord duur. Niet doen.De Dominee schreef:Ik zou het ook schandalig vinden. Een (goede) spits kan ik inkomen, maar een backup rechtsbuiten halen?! Zet Ozbiliz maar op de bank! Suarez speelt toch (vrijwel) alles.
Fijn voor Fulham, Jol heeft die club gewoon misbruikt.
Tenminste, laten we niet vergeten dat de T de enige is tot nu toe die meldt dat Jol bij Ajax blijft.
Tenminste, laten we niet vergeten dat de T de enige is tot nu toe die meldt dat Jol bij Ajax blijft.
I think I lost my fucking headache
Dus als De Ridder komt dan blijft Jol wel?
Dit is pure handjeklap. Heeft niets met sportief versterken te maken.

Dit is pure handjeklap. Heeft niets met sportief versterken te maken.