Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door beelzebub » ma dec 28, 2015 10:26 am

Kennen we Marvin Zeegelaar nog? Ik weet alleen nog iets van zijn debuut tegen Volendam in de beker waar we smadelijk afgingen. Maar goed, via allerlei omwegen heeft hij zich weer opgewerkt tot Sporting in Lissabon en heeft nu een afkoopsom van 45 miljoen euro. :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding

http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands ... euro.dhtml
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » ma dec 28, 2015 10:41 am

Netjes . Met Suk gaat het ook aardig in Portugal. 2e op de topscorers lijst.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door beelzebub » ma dec 28, 2015 10:58 am

Hmmz blijkbaar en ook nog 4 assists volgens de wikipagina van de comeptitie:
https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%8 ... meira_Liga

Is het dan zo een zaadcompetie? Zou hij zijn Ajaxtattoo nog hebben? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Alexander » ma dec 28, 2015 11:00 am

Leuk voor die jongens. Het zag er een aantal jaar geleden toch niet naar uit dat die jongens nog zulke mooie carrières zouden hebben.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » ma dec 28, 2015 11:03 am

beelzebub schreef:Hmmz blijkbaar en ook nog 4 assists volgens de wikipagina van de comeptitie:
https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%8 ... meira_Liga

Is het dan zo een zaadcompetie? Zou hij zijn Ajaxtattoo nog hebben? :ajaxsmiley.gif:
Vast wel. Krijg je er ook niet zomaar af/

Afbeelding
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door beelzebub » ma dec 28, 2015 11:33 am

Haa ok, een hele sleeve. Ze zijn bij Setubal de 1 in hun logo vergeten (voor 910) bij hun oprichtingsdatum. Of is dat normaal in Portugal?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door elliquido » ma dec 28, 2015 6:23 pm

zochten we niet een spits :ajaxsmiley.gif:

SUK SUK SUK
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Alexander » di dec 29, 2015 11:18 am

Haha, wel tof een speler die zo een Ajax tattoo over z'n arm heeft.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door ferry » zo jan 03, 2016 6:48 pm

Suk blijft het nieuws beheersen; nu weer met een goal uit een schitterende vrije trap!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » vr jan 08, 2016 1:38 pm

Ferry schreef:Suk blijft het nieuws beheersen; nu weer met een goal uit een schitterende vrije trap!
Suk naar Porto?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » vr jan 08, 2016 1:52 pm

“En dit is het logische gevolg. Ik garandeer dat hij in de toekomst nog Champions League speelt. Hij wordt een topspits”, verzekert Choi. Hij zegt ook dat Suk nog heel graag bij Ajax terug zou keren om te laten zien uit welk hout hij gesneden is. In zijn eerste periode was hij vooral een cultheld, maar hij wil méér. “Hij weet dat hij gevormd is door zijn periode in Amsterdam en denkt er veel aan terug. Hij heeft me een gloednieuwe Lamborghini beloofd als ik een transfer naar Ajax voor hem regel.”
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » vr jan 08, 2016 2:04 pm

Werkte als een paard, was alleen tactisch niet sterk... Ik zou zeggen waag een gokje en neem hem voor een half jaar over met optie tot koop...

schijnt 2-3m te moeten kosten en Porto, Villa en Celtic zijn geinteresseerd!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » vr jan 08, 2016 2:38 pm

Leuker om naar te kijken dan Milik. Wat een dooie.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » vr jan 08, 2016 4:48 pm

WP_LeGeNd schreef:Werkte als een paard, was alleen tactisch niet sterk...
Tactisch begreep hij zelfs zo weinig van aanvalsspel en van looplijnen dat Suárez eiste dat die rare Suk niet meer tegelijk met hem opgesteld zou worden.

Heeft later bij andere clubs toch mooie dingen laten zien. Ik herinner me een aantal doelpunten namens Groningen waarmee hij PSV over de knie legde. Die goals, met name de laatste en allerfraaiste, zijn vast ook nog wel via een Tube kanaaltje terug te zien...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door ferry » vr jan 08, 2016 5:34 pm

Mooie goser. Spreekt kennelijk nog steeds geen Engels.

Van het AD:
Bij Ajax was Hyun-Jun Suk een cultheld, maar in Portugal is hij tot bloei gekomen. Een aanbieding van topclub FC Porto wees hij zelfs af. Uiteindelijk zou hij wel weer bij Ajax willen voetballen. Sterker nog: tegen Het Parool zegt zijn zaakwaarnemer dat Suk hem een Lamborghini heeft beloofd als er een transfer komt naar Ajax.

Bij Ajax viel Suk vooral op door zijn merkwaardige gewoonten. Een taal anders dan Zuid-Koreaans sprak hij niet - nog steeds niet trouwens. Mede daardoor dacht hij lange tijd dat teamgenoot Jan Vertonghen een zesjarige vriendin had en dwaalde hij regelmatig verdwaasd door de Arena, niet wetend waar hij moest zijn.

Bij de Portugese club Maritimo vielen ook de eetgewoonten van de lange Aziaat op. Zijn zaakwaarnemer Choi: ,,Suk eet het liefst heel veel en heel snel. Het voor-, hoofd- en nagerecht smijt hij bij elkaar en werkt hij binnen no-time kokhalzend naar binnen. Dan heb ik het niet over één bord, maar over vijf. Noodles, ijs, stroop, vlees, hij gooit alles op een hoop.''

Ster
In Portugal ontwikkelt de Zuid-Koreaan, nog altijd pas 24 jaar oud, zich tot een echte ster. Het gelach op de tribunes heeft plaatsgemaakt voor waardering. Met nummer 10 op de rug schiet hij met scherp. Tal van clubs,waaronder grootmacht FC Porto, azen nu op zijn handtekening.

,,Het ontbrak bij de vorige clubs aan vertrouwen,'' analyseert Choi, die sinds de zomer het zaakwaarnemerschap van Suk heeft overgedragen aan diens vader. ,,Hij moest altijd veel reizen, veranderde te vaak van club. Nu kent hij de Portugese competitie goed en vindt hij zijn weg. De trainer laat hem ook in een slechte partij staan. En dit is het logische gevolg. Ik garandeer dat hij in de toekomst nog Champions League speelt. Hij wordt een topspits.''

Toch heeft Suk - die behalve Engels en Nederlands ook geen Portugees spreekt - volgens Choi nog een droom: weer in het klassieke shirt van Ajax spelen. Een tattoo met het logo van de club siert inmiddels zijn rechterarm. ,,Ook het borstbeeldje dat oud-Ajacieden bij vertrek krijgen, heeft hij nog,'' zegt Choi. ,,Hij weet dat hij gevormd is door zijn periode in Amsterdam en denkt er veel aan terug. Hij heeft me een gloednieuwe Lamborghini beloofd als ik een transfer naar Ajax voor hem regel.''

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » vr jan 08, 2016 6:31 pm

:smallgrin.gif:

Smakelijk eten als je met die jongen aan tafel zit.

Ach, wat kan ons het schelen. Met Milik wil het toch ook niet lukken. Kom maar terug. Hebben we in ieder geval weer een cultspeler. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door beelzebub » wo jan 13, 2016 2:24 pm

Hmmz. Mooiboy van weleer en echte opperjood Daniel de Ridder gaat de vrijdagavond uitzending van de NOS eredivisie aanvullen als gast van Henry Schut. Mag dat wel, werken op de sjabbat? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door InnerHarbour » za jan 16, 2016 9:01 am

Het zit die jongen niet mee ook.
YNWA

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » do jan 28, 2016 1:46 pm

Quincyyyyyyyyyyyyy...
Owusu-Abeyie duikt op bij SC Cambuur
Quincy Owusu-Abeyie houdt de komende twee weken zijn conditie op peil bij de beloften van SC Cambuur. De 29-jarige vleugelspits is al sinds februari 2015 clubloos, na zijn vertrek bij Boavista.
Owusu-Abeyie brak ruim tien jaar geleden door tijdens het WK Onder-20, maar kwam door zijn vertrek in 2002 van de Ajax-opleiding naar Arsenal nog nooit uit in de Eredivisie. Sinds zijn vertek uit Nederland kwam de achttienvoudig international van Ghana uit voor Spartak Moskou, Celta de Vigo, Birmingham City, Cardiff City, Portsmouth, Al Sadd, Málaga, Panathinaikos en Boavista.

Afgelopen zomer was Owusu-Abeyie nog in beeld bij PEC Zwolle, maar uiteindelijk koos die club voor Queensy Menig. SC Cambuur is door het vertrek van Bartholomew Ogbeche naar Willem II nog op zoek naar een aanvaller.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » zo jan 31, 2016 10:13 am

Nigel de Jong naar de MLS.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » zo jan 31, 2016 10:27 am

Terms of De Jong's contract were not released, but it is believed to be a one-year deal worth less than $1 million, financed partly through targeted allocation money from the league. There is also the possibility of lucrative options for the next two seasons, with De Jong assuming the designated player spot Steven Gerrard surrenders at the end of the year.
als dit waar is dan lijkt het mij dat Ajax ook een kans maakt... wat een belachelijk laag salaris krijgt hij (vergelijk met Altidore die $6m per jaar verdient)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » zo jan 31, 2016 4:31 pm

De vraag is of Nigel de Jong de problemen bij Ajax zou oplossen. Met alle respect voor De Jong maar ik heb daar mijn twijfels over. Mijn indruk is dat het beste er af is. Hij speelde niet veel meer in Milaan toch? Bovendien is hij niet een speler die het elftal aanvallend van veel extra wapens zou voorzien.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » zo jan 31, 2016 5:39 pm

Nee zeker niet de speler die het geheel beter laat voetballen. Daarvoor is vd Vaart een beter type speler. Erg jammer dat hij z'n fysiek zo vergooid heeft.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door beelzebub » do feb 11, 2016 5:46 pm

De meesten zullen 'm kennen als speler van Utrecht, maar wij weten dat Dave van den Bergh door Ajax is opgeleid. Onze Dave wordt bondscoach van de U15 van de VS. Ajax' vergane glorie is blijkbaar nog niet tot de VS doorgedrongen.

http://www.mlssoccer.com/post/2016/02/0 ... ional-team
Former MLS midfielder Dave van den Bergh named coach of US U-15 boys' national team

US Soccer announced on Monday that they’ve appointed former Kansas City, New York Red Bulls and Dallas midfielder Dave van den Bergh head coach of the Under-15 boys’ national team.

Originally from Amsterdam, van den Bergh began his pro career in 1995 with Dutch powerhouse Ajax. He moved to Spain in 1997, helping Rayo Vallecano earn promotion to La Liga before eventually returning to the Netherlands with FC Utrecht in 2000.

He moved to MLS in June 2006, when he signed with the Kansas City Wizards. He spent the 2007 and 2008 seasons with the Red Bulls, scoring the game-winning goal in the 2008 Western Conference Final against Real Salt Lake to propel New York to MLS Cup. He was traded to FC Dallas prior to the 2009 season. In total, he recorded 15 goals and 26 assists in 98 regular season MLS appearances.

Twice capped by the Netherlands’ senior national team, van den Bergh will continue his duties as a Development Academy technical advisor while taking the reins of the U-15s. He previously served as an assistant for the Under-20 men’s national team.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door InnerHarbour » do feb 11, 2016 6:27 pm

Waarom zou hij geen goede jeugdcoach kunnen zijn?
YNWA

Plaats reactie