Dat hangt helemaal af van wat je onder managen verstaat. Hij managet mensen en dat kan hij volgens mij prima.Jöhnk schreef:Als je selecteert op managamentkwaliteiten kom je niet bij Rijkaard uit.
Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?
Moderator: mods
Tja, ik kan die verhalen moeilijk níet geloven. Ik heb het namelijk bijna voor mijn ogen zien gebeuren. Ik kan zo nog een paar voorbeelden noemen, hoor. Al heeft dat weinig zin omdat jij de mensen in kwestie niet kent. Maar wij vermaken ons altijd kostelijk met dat soort dingen. 
Ik vind het juist conservatief wat jij doet: iets dat je in jouw branche is bevallen klakkeloos toepassen op de voetbalwereld. In de voetbalwereld werkt het heel anders. Topmanagers gaan daar zonder problemen op hun bek. Dat hebben de voorbeelden van Kales en Fontein bewezen. Die waren vast getest tot ze erbij neervielen, maar ze bleken niet aan de eisen te voldoen.

Ik vind het juist conservatief wat jij doet: iets dat je in jouw branche is bevallen klakkeloos toepassen op de voetbalwereld. In de voetbalwereld werkt het heel anders. Topmanagers gaan daar zonder problemen op hun bek. Dat hebben de voorbeelden van Kales en Fontein bewezen. Die waren vast getest tot ze erbij neervielen, maar ze bleken niet aan de eisen te voldoen.
Het stinkt aan alle kanten!
Nee, als het goed is doen de scouts dat.Peter schreef:De voetbalwereld is anders dan de zakelijke wereld. Headhunters gaan toch ook niet op zoek naar goeie spelers voor een club als Ajax?

Maar wie heeft voldoende ervaring om de managers te scouten? Ik heb misschien wel 100 mensen geworven, maar bij de managementfuncties gebruik ik toch graag een headhunterskantoor. Die hebben namelijk een vak: het werven van mensen.
Je kunt ook maatwerk afspreken, dat zij het voorwerk doen en dat je zelf ermee verder gaat.
Kun je net zo goed zelf doen volgens mij. Scheelt een hoop geld.
Kijk, Ajax neemt altijd een risico. Neem je een manager, moet je afwachten of die in de voetbalwereld past. Neem je een voetbalman, dan moet je afwachten of die zakelijk genoeg is. Het kan dus zomaar een compromis worden. Kom je uit bij Keje Molenaar.
Zo'n bureau bant het risico niet uit, wil ik maar zeggen.
Kijk, Ajax neemt altijd een risico. Neem je een manager, moet je afwachten of die in de voetbalwereld past. Neem je een voetbalman, dan moet je afwachten of die zakelijk genoeg is. Het kan dus zomaar een compromis worden. Kom je uit bij Keje Molenaar.
Volledig uitbannen kan idd niet, maar wel minimaliseren. Er kijkt een externe mee, die heeft altijd een andere bril op dan jezelf. Kan heel verhelderend zijn.joey schreef:Kun je net zo goed zelf doen volgens mij. Scheelt een hoop geld.
Even voor de duidelijkheid.
Ik weet wel hoe het werkt. Het gaat om werkervaring en diploma. Zonder kom je niet eens door de eerste schifting.
Rijkaard kunnen we vergeten met zo'n bureau.
Een vriendin van me werkt trouwens op zo'n bureau. Ze is zo gek als een deur maar toch schijnt ze te functioneren.

Ik weet wel hoe het werkt. Het gaat om werkervaring en diploma. Zonder kom je niet eens door de eerste schifting.
Rijkaard kunnen we vergeten met zo'n bureau.
Een vriendin van me werkt trouwens op zo'n bureau. Ze is zo gek als een deur maar toch schijnt ze te functioneren.
Inderdaad. Mensen kunnen zich heel goed presenteren maar anders zijn in de praktijk. Daarbij, hoeveel kijk heeft zo'n bureau op wat je zoekt als bedrijf?Jöhnk schreef:Ik word altijd heel melig van dat soort testjes. Prefereer toch een goed gesprek.
Maar los daarvan, die dingen zijn van de buitenkant niet meetbaar. Je kunt niet de hele wereld testen. Negen van de tien keer vindt de eerste schifting plaats obv werkervaring, ons kent ons en opleiding.
Een voorbeeld: Maarten Fontein. Hij had nog geen mond opengedaan of hij was al 'de Aardappel'. Zijn uitstraling past niet bij de voetbalwereld. Hadden ze bij dat HHB blijkbaar niet in de gaten.