Adrie Koster

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 16, 2008 8:51 pm

Thomas schreef:Even een wellicht weinig slimme maar vooral sentimentele vraag: hebben jullie wanneer het slecht gaat niet een beter gevoel wanneer de pleuris uitbreekt dan wanneer het gezapig voort lijkt te sudderen zoals een paar maanden geleden?
Ik denk dat iedereen het heeft. Ik wel in ieder geval. Je hebt dan weer hoop dat het allemaal beter gaat en ook dat de spelers beter gaan presteren.

Niets is zo pijnlijk als een club die slecht presteert maar dat er niks gebeurd. Bij Feyenoord dit seizoen gaat het ook niet beter maar toch hoor je weinig mensen na de 3-0 ivm vorig jaar toen ze pak slaag kregen.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za feb 16, 2008 8:57 pm

Ik wel iig Thomas.

Daniel

Bericht door Daniel » za feb 16, 2008 9:01 pm

Ik ook, want dan heb je tenminste het gevoel dat er iets aan gedaan wordt. Als we rustig doorgaan met waar we bezig waren heb ik het gevoel alsof we langzaamaan steeds verder weg zakken in het drijfzand.

Aristides

Bericht door Aristides » za feb 16, 2008 9:54 pm

Koster kan er niets aan doen dat hij als trainer niet over genoeg kwaliteit beschikt om Ajax 1 te leiden. Hij kan het niet, er is geen speler beter geworden in Ajax 1, alleen is smaakmaker (tot genoegen van .......?) minder gaan voetballen.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van 410 en de Koster-aanhangers (of zijn die nu ineens ...critici?) want nog niet zo lang geleden werden de woorden Koster en kampioen in één adem uitgesproken.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 17, 2008 8:23 am

Telegraaf schreef:Koster: "Ik richt me eerst op Ajax"

zondag 17 februari, Amsterdam, 07:42u, Telegraaf
AMSTERDAM - Over de zege van Ajax op Sparta had niemand het gisteren meer. In en rond de Amsterdam ArenA ging het vooral over het rapport van de commissie-Coronel. Maar ook het bericht dat Adrie Koster uitgerekend door rivaal PSV wordt begeerd en inmiddels van de clubleiding toestemming heeft gekregen om met een 'club' te praten, kwam de interne rust niet ten goede.

Gezien alle tumult vond de interim-trainer het echter niet verstandig zijn eventuele toekomst in Eindhoven nader toe te lichten. "Mijn naam zal best op wat lijstjes voorkomen. Maar op dit moment kan ik er niks mee. Ik weet nog niet hoe de zaken gaan lopen. In principe heb ik een doorlopend contract bij Ajax. Daar wil ik me de resterende wedstrijden eerst op richten" , aldus Koster, die bij PSV veldtrainer zou moeten worden onder de nieuwe coach Huub Stevens.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 17, 2008 10:12 am

Demosthenes schreef:Koster kan er niets aan doen dat hij als trainer niet over genoeg kwaliteit beschikt om Ajax 1 te leiden. Hij kan het niet, er is geen speler beter geworden in Ajax 1, alleen is smaakmaker (tot genoegen van .......?) minder gaan voetballen.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van 410 en de Koster-aanhangers (of zijn die nu ineens ...critici?) want nog niet zo lang geleden werden de woorden Koster en kampioen in één adem uitgesproken.
Maak je 410 nou belangrijker dan ze eigenlijk zijn? 90% van die gasten bestaat uit 14-jarige pubertjes die alleen maar kommer en kwel hebben gezien in de Arena.

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 17, 2008 10:14 am

Maak je 410 nou belangrijker dan ze eigenlijk zijn? 90% van die gasten bestaat uit 14-jarige pubertjes die alleen maar kommer en kwel hebben gezien in de Arena.
Ik maak ze niet belangrijk(er) dat wordt gedaan.

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 18, 2008 2:06 pm

Altijd leuk om te kijken hoe Koster het doet in vergelijking met Henk the Creep.

Henk: gem. 2,42 punten per wedstrijd
Adrie: gem. 1,67 punten per wedstrijd

:smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 18, 2008 2:10 pm

..en op zo'n manier vergelijken maakt van koeman een topcoach!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma feb 18, 2008 2:12 pm

Met dat gemiddelde hadden we 4 punten los gestaan van PSV!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » ma feb 18, 2008 2:12 pm

Zou goodfella dat ergens weggehaald hebben, of kan hij zelf rekenen?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 18, 2008 2:45 pm

LucaS schreef:..en op zo'n manier vergelijken maakt van koeman een topcoach!
:aai.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 18, 2008 3:07 pm

Ik ben het ermee mee eens dat zulke cijfers niet altijd iets zeggen, maar je kunt ze natuurlijk niet continu als onbelangrijk afdoen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma feb 18, 2008 3:19 pm

Lucas is door zijn adoratie voor Co in de waan dat scorebordjournalisiek bij voorbaat slechte journalistiek is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 18, 2008 3:23 pm

Nee hoor, maar ik vind gewoon niet dat simpel het aantal punten naast elkaar zetten het hele verhaal vertelt. Dat zou bijvoorbeeld ook betekenen dat de van Gaal van 1998 een veel slechtere trainer/coach was dan de van gaal van 1996. Of dat van gaal vorig jaar ontiegelijk veel beter was als trainer dan dit jaar. Dat is mij wat te simpel

Aristides

Bericht door Aristides » ma feb 18, 2008 3:32 pm

Hetgeen betekent dat je nooit twee prestaties met elkaar kunt vergelijken, want een beoordeling als kijkspel is een subjectieve beoordeling, het hele stadion is intersubjectief en als het om meetbare gegevens gaat mag je niet vergelijken.

De vergelijking is niet in het voordeel van Koster, iets dat ik in ieder geval op het veld terugzie. Ik meen me te herinneren dat jij een tijd geleden vooruitgang zag, de wedstrijd tegen Sparta heeft mij daar niet van overtuigd. In de tweede helft werd er om mij heen zelfs gelachen als het weer eens fout ging bij een Ajacied!

We hebben het geluk gehad dat feyenoord een totale offday had en dat Westerveld liet zien waarom hij bijna overal werd weggestuurd/vervangen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 3:35 pm

Arthur schreef:Ik ben het ermee mee eens dat zulke cijfers niet altijd iets zeggen, maar je kunt ze natuurlijk niet continu als onbelangrijk afdoen.
Klopt, voetbal is geen wiskunde. Met deze selectie wordt geen trainer kampioen.

Wat niet wegneemt dat Henk the Creep een betere trainer is dan Adrie Koster. :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 3:36 pm

We kunnen het er denk ik over eens zijn dat zowel Ten Cate als Koster niet voldoen als trainer van Ajax. Hopelijk staat er volgend seizoen een geschikter iemand voor de groep.

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 18, 2008 3:37 pm

Natuurlijk, allemaal geluk. Voorlopig wint Ajax in 2008 thuis makkelijk en met grote cijfers, niet alleen tegen feyenoord.

En ja, ik zie vooruitgang in het veldspel, het spijt me zeer. Sparta heb ik niet gezien, toen was ik in het buitenland, maar PSV won thuis met heel wat meer moeite van Sparta. Roda uit was een zwaar onterechte nederlaag, daar zijn vriend en vijand het over eens. Ik vond Ajax tegen Roda niet zo beroerd, ook daar weer, het spijt me.

Maar inderdaad, je kunt niet simpel het behaalde aantal punten van het ene jaar met het andere jaar vergelijken. Als Ajax komend seizoen de hele selectie van RBC overneemt omdat iedereen vertrokken is, kan van Basten nooit aan het aantal punten van Koster komen. Dus is van Basten in dat geval een slechtere trainer dan koster, begrijp ik

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma feb 18, 2008 4:37 pm

Jöhnk schreef:
Arthur schreef:Ik ben het ermee mee eens dat zulke cijfers niet altijd iets zeggen, maar je kunt ze natuurlijk niet continu als onbelangrijk afdoen.
Klopt, voetbal is geen wiskunde. Met deze selectie wordt geen trainer kampioen.

Wat niet wegneemt dat Henk the Creep een betere trainer is dan Adrie Koster. :smallgrin.gif:
Een goeie trainer had met Ajax dit seizoen wel kampioen kunnen worden hoor. Ook al is de selectie niet geheel in balans.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Toppie

Bericht door Toppie » ma feb 18, 2008 5:50 pm

Henk the Creep is ook een deel van de schuld waar martin nu mee zit. De ervenis van HTC zijn Colin, Urzaiz Luque, Etc etc

Aristides

Bericht door Aristides » ma feb 18, 2008 6:28 pm

Toppie schreef:Henk the Creep is ook een deel van de schuld waar martin nu mee zit. De ervenis van HTC zijn Colin, Urzaiz Luque, Etc etc
Ach, die spelen niet en zouden ook nooit hebben gespeeld, tenzij als derde keus. Zie de kritiek van de commissie: spelers aantrekken die niets kostten.

Ik kan me voorstellen dat HtC teleurgetseld was in aan de ene kant het vertrek van Grygera, De Mul, Babel, Sneijder, Perez (goede invaller), de beenbreuk van Davids, de twijfel van Stam en aan de andere kant, het aantrekken van Suarez en Kennedy, de anderen waren bedoeld voor de reservebank? (Luque??? waar had die moeten staan?)

Met het huidige team word je niet zo maar kampioen, maar denken dat het goed gaat omdat feyenoord en Sparta worden verslagen? Nee, ook al zijn Vermaelen en Davids terug en zijn Lindgren, Perez en Silva aangetrokken (nu kon het dus wel)

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 18, 2008 6:50 pm

Nu kon het dus wel? Ajax heeft nooit geld gehad, tenminste voor de beursgang niet. Ten Cate en van Geel waren zeker niet slechter af dan het overgrote deel van hun voorgangers. Integendeel. Het lijkt erop dat Ajax omgekeerd evenredig presteert aan de financiele positie
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » ma feb 18, 2008 8:05 pm

LucaS schreef:Nu kon het dus wel? Ajax heeft nooit geld gehad, tenminste voor de beursgang niet. Ten Cate en van Geel waren zeker niet slechter af dan het overgrote deel van hun voorgangers. Integendeel. Het lijkt erop dat Ajax omgekeerd evenredig presteert aan de financiele positie
Presteren heeft ook met de tegensatnders te maken, veel ploegen in Engeland enz. zijn sterker geworden. Verliezen van Slavia? We verloren voor de beursgang ook van Bohemians Praag!

goodfella

Bericht door goodfella » di feb 19, 2008 12:49 am

Harm schreef:Zou goodfella dat ergens weggehaald hebben, of kan hij zelf rekenen?
Als bedrijfseconoom wordt van mij verwacht dat ik uitstekend kan rekenen. :hypocrite.gif:

Jij bent overigens niet de echte Harm toch, want die heeft hier aangekondigd dat ie nooit meer op AT zou reageren. En enkel gore lafaards breken hun woord. :blush.gif:
Laatst gewijzigd door goodfella op di feb 19, 2008 1:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie