Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Kampioenschap 2010/2011

PSV
10
23%
Twente
13
30%
AJAX
21
48%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Pietje » zo apr 24, 2011 3:51 pm

Dit PSV kan beide wedstrijden zomaar verliezen hoor. Zelfs van een futloos Groningen.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat Twente punten laat liggen tegen Willem II. Dit seizoen is tenslotte alles mogelijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door joey » zo apr 24, 2011 4:07 pm

Het zou zelfs kunnen, maar ik denk het werkelijk niet, hoor. Ik acht de kans veel groter dat Ajax zichzelf volgende week uitschakelt.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Scherrer » zo apr 24, 2011 4:22 pm

Hoe liggen de kansen volgens jullie? Ik geloof totaal nog niet in Ajax. Tenzij er in een week enorme stappen worden gemaakt, zie ik ons niet meer dan 1 punt halen uit de wedstrijden tegen Heerenveen en Twente.

Ik zeg Twente 50%, PSV 30% en Ajax 20% kans op de titel.

Stand na speelronde 32

Twente 68
Ajax 67
PSV 65

Stand na speelronde 33:
Twente 71
PSV 68
Ajax 67

Stand na speelronde 34:

Twente 72
PSV 69
Ajax 68
***

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door LucaS » zo apr 24, 2011 4:45 pm

Als de Boer EH eruit laat en met de Jongh in de spits en de Zeeuw op het middenveld speelt, geloof ik wel dat Ajax een goede kans maakt. Met de basis van de laatste weken niet
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door joey » zo apr 24, 2011 5:18 pm

Twente 60%, Ajax en PSV allebei 20%.

Twente zit in een zetel. Als ze volgende week van Willem ll winnen (en dat gebeurt heus wel) hebben ze in de Arena maar één punt nodig. Ik zie Ajax niet van Twente winnen. Niet met dit voetbal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door raymon » zo apr 24, 2011 5:27 pm

Vitesse speelt nergens meer om maar PSV mist een hoop basis spelers.

Groningen, mits ze winnen volgende week, kan nog vEL halen dus zullen vol aan de bak gaan. Denk dat Huistra ook meer een Ajax hart heeft dan een PSV hart en dus de wedstrijd niet zomaar zal laten lopen.

Heerenveen speelt nergens meer om en mist Assaidi. Ik zie Ajax dit wel winnen.

Twente gaat het lastig krijgen tegen Willem II maar zal wel winnen.

Ajax en Twente gaan er een leuke wedstrijd van maken. Wie staan er bij beide clubs eigenlijk op scherp en tellen deze ook voor de beker finale? Overigens is deze finale wel in het voordeel van PSV lijkt mij die een extra week rust hebben en geen kans op blessures.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Alexander » zo apr 24, 2011 5:33 pm

Ik geloof er echt in dat Ajax de laatste wedstrijd van Twente wint, als het kampioenschap op het spel staat. Dan MOET het thuisvoordeel meespelen. Maar cruciaal wordt zondag. Kan Ajax eindelijk een belangrijke uitwedstrijd winnen? Groot voordeel dat de beste man van Heerenveen niet meedoet, maar voor Narsingh, Beerens en Dost heb ik wel angst.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door wimpey » zo apr 24, 2011 6:09 pm

joey schreef: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:
Ik had ze dit weekend alle 3 goed. Ajax moeizaam, Twente wint in DH en psv gaat koppie onder in De Kuip.

Ajax wint in Heerenveen. Die ploeg speelt nergens meer voor. En is geen ploeg als Excelsior of Utrecht die tegen Ajax over het hele veld agressief man tegen man spelen. Ajax wint daar.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door LucaS » zo apr 24, 2011 6:36 pm

Ik reken op jouw onfeilbare voetbalinzicht, Wimpey. Leuk, twee finales tegen Twente.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door SylvievdVaart » zo apr 24, 2011 6:48 pm

Wat een spanning! :onfire.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 24, 2011 8:26 pm

wimpey schreef:Ajax wint in Heerenveen. Die ploeg speelt nergens meer voor. En is geen ploeg als Excelsior of Utrecht die tegen Ajax over het hele veld agressief man tegen man spelen. Ajax wint daar.
Excelsior speelde ook nergens voor. Frank en vrij. Ajax stond stijf van de zenuwen. Exact de omstandigheden waaronder de wedstrijd in Heerenveen dus plaatsvindt. Een plek waar we nogal eens moeite hebben met winnen. Dat wordt ouderwets nagelbijten, volgende week.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door 999 » zo apr 24, 2011 10:00 pm

Tja, het kan alle kanten op.Misschien is het na op een punt en een goal het missen van het kampioenschap nu 3 keer scheepsrecht ..

Ben trouwens benieuwd wat er uit dat vooronderzoek gaat komen ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door joey » zo apr 24, 2011 10:05 pm

Niets natuurlijk. Ajax krijgt hoogstens een boete of zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Feest » zo apr 24, 2011 10:14 pm

Hoezo een boete? In vele stadions krijg je updates over elders gespeelde duels. Dat daar nu beelden bij zijn is alleen maar een teken van deze tijd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Feest » zo apr 24, 2011 10:18 pm

Bij Sparta was dat vroeger trouwens schitterend. Daar had men het normale scorebord voor het duel van Sparta en een flink sponsorbord. Alleen d.m.v. aanschaf van het programmaboekje kon je ontcijferen welke sponsor aan welke club was gekoppeld die wedstrijd.

Zat je heel gespannen steeds met een schuin oog naar 'Harry's schoenenparadijs - Drogisterij VanderLely' te koekeloeren.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Thijs » zo apr 24, 2011 10:20 pm

Haha, dat was bij VVV in de jaren '90 ook precies zo.

Als jochie van 11 voelde dat voor mij aan als een puzzel.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2011 11:16 pm

Klopt, nostalgie die scoreborden! Bij De Graafschap hadden ze dat systeem ook. En dan iedere keer weer vergeten welke 'sponsors' je in de gaten moest houden.

Wat de titelstrijd betreft geloof ik nog steeds niet in de kansen van Ajax. Ik zie ons niet winnen in Heerenveen. Eerlijk gezegd vind ik ook niet dat we veel aanspraak kunnen maken op de titel. Ik weet het wel hoor. De meeste punten na 34 wedstrijden enzo. Maar we hebben werkelijk geen moment indruk gemaakt en alle cruciale duels verloren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Pride of Amsterdam » ma apr 25, 2011 1:38 am

Marillion schreef:Klopt, nostalgie die scoreborden! Bij De Graafschap hadden ze dat systeem ook. En dan iedere keer weer vergeten welke 'sponsors' je in de gaten moest houden.

Wat de titelstrijd betreft geloof ik nog steeds niet in de kansen van Ajax. Ik zie ons niet winnen in Heerenveen. Eerlijk gezegd vind ik ook niet dat we veel aanspraak kunnen maken op de titel. Ik weet het wel hoor. De meeste punten na 34 wedstrijden enzo. Maar we hebben werkelijk geen moment indruk gemaakt en alle cruciale duels verloren.
Euhm, ik wil je zelfbeschermingsmechanisme niet teveel in de war schoppen, maar ALS we kampioen worden, zou dat betekenen dat we bij Twente gelijk hebben gespeeld, en thuis van ze zouden hebben gewonnen... in een toch wel redelijk cruciale wedstrijd.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Zuidema » ma apr 25, 2011 7:39 am

Marillion schreef:Wat de titelstrijd betreft geloof ik nog steeds niet in de kansen van Ajax. Ik zie ons niet winnen in Heerenveen.
Ik heb er ook een hard hoofd in. Zeker als FdB met de basiself van de afgelopen wedstrijden blijft doorstumperen. En Ajax móet absoluut winnen daaro. Met een verlies is het met de titel over en uit (als Twente wint van Willem II). En met een gelijkspel hebben we zelfs de 2e plek niet meer in eigen hand (als Psv wint Vitesse). Het wordt weer de dood of de gladiolen. Nu in het Friesche Haagje.

Eerlijk gezegd vind ik ook niet dat we veel aanspraak kunnen maken op de titel. Ik weet het wel hoor. De meeste punten na 34 wedstrijden enzo. Maar we hebben werkelijk geen moment indruk gemaakt en alle cruciale duels verloren.
Het had inderdaad allemaal wel wat overtuigender en met meer glans gemogen. Maar de statistieken zijn ook keihard: Ajax staat maar 1 puntje achter op Twente en zelfs 2 voor op Psv. Na 32 wedstrijden. Natuurlijk heeft dat extra rondje EL flink geholpen in de inhaalrace, maar kennelijk presteert de concurrentie ook niet echt geweldig dit seizoen en heeft het eveneens niet al teveel te claimen. Toch mooi dan dat Twente en Ajax aan het eind in rechtstreekse confrontaties kunnen uitknokken wie de minst slechte dit seizoen was. Maar goed, eerst die 3 punten uit H'veen wegkapen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Marillion » ma apr 25, 2011 8:05 am

Ik zet het misschien iets te scherp neer. Maar wat hebben we nu van Ajax gezien in wedstrijden die er om gaan? Dat is toch wel echt heel erg mager geweest. Tel daarbij op dat we vaak ongeinspireerd en slap aan diezelfde wedstrijden beginnen en dat maakt dan dat ik er nauwelijks vertrouwen in heb. Uiteraard hoop ik dat we het toch nog redden. Aan de andere kant zou ik er nauwelijks echt blij mee kunnen zijn. Daarvoor is het seizoen echt veel te matig geweest.

Wat betreft de wedstrijd tegen Heerenveen scheelt het wel een flinke slok op een borrel dat zij Assaidi missen. Dat is zo'n speler die, als hij een goede dag heeft, onze verdediging volledig zoek kan spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door El Clavo » ma apr 25, 2011 8:52 am

En psv en Twente spelen wereldvoetbal? Ze hebben bij Ado en feyenoord net zo bagger gespeeld als wij bij NEC speelden. Ajax kan prima winnen in Heerenveen en thuis tegen Twente kan ook gewoon.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door joey » ma apr 25, 2011 8:57 am

Dat is zeker zo. Een lamme, nog een lamme en een blinde. Het is me een vertoning.

Maar een club moet toch kampioen worden, hè. Wij dus maar. :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door El Clavo » ma apr 25, 2011 9:04 am

Precies. Je zal van mij echt niet horen dat er wereldvoetbal gespeeld wordt, maar we doen echt niet onder voor Twente of psv.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door joey » ma apr 25, 2011 9:08 am

Nee, dat niet. De andere twee verdienen ook niets.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'

Bericht door Marillion » ma apr 25, 2011 9:15 am

Nee, maar met die andere twee heb ik niets te maken. Ik kijk naar Ajax en daar raak ik niet van onder de indruk.

Ja, ik hoop dat Ajax de club is die aan het einde van de rit met de schaal in de handen staat. Hebben we eindelijk dat 30e kampioenschap waar we alweer zo lang tegenaan zitten te hikken. Maar de geleverde prestaties maken dat ik er verder niet al te veel waarde aan zou hechten. Daarvoor is het me allemaal gewoon niet goed genoeg.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie