Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Ntx
Berichten: 13
Lid geworden op: ma feb 09, 2009 5:19 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Ntx » wo mei 06, 2009 3:18 pm

Bernd Schuster

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » wo mei 06, 2009 3:23 pm

De Dominee schreef:Kan iemand vd Boog wijzen op Rangnick? Uit zichzelf zal Ajax nooit bij die man uitkomen niet 1,2,3.
Ja dat zat ik ook al te denken... kun je nagaan, onze Thomas die spelers doormailt naar AJAX, Wimpey die een mooi stukkie hier neerzet en ook maar overweegt om het door te mailen naar AJAX.. we overwegen om de naam Rangnick ff door te geven... als het niet te treurig voor woorden zou zijn zou je toch in je broek piesen van de lach he.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » wo mei 06, 2009 3:26 pm

Vermaelen: ‘Spelersgroep betreurt vertrek Van Basten’
nieuws Door: Redactie op 6 mei 2009

Het vertrek van trainer Marco van Basten komt voor aanvoerder Thomas Vermaelen onverwacht. De Belg reageert teleurgesteld, maar begripvol. "Je weet dat er na een 4-0 nederlaag tegen Sparta volop wordt gespeculeerd, maar je hoopt toch voor langere tijd met een trainer samen te werken."

Spiegel
Van Basten was woensdag niet aanwezig bij de training van Ajax omdat hij ‘ziek' zou zijn. In plaats daarvan overlegde hij in de Amsterdam Arena met het technische kader van de club. De uitkomst van die gesprekken mag inmiddels bekend zijn.
Vermaelen: "Het nieuws kwam hard aan, iedereen is teleurgesteld. We zullen ook nooit weten of het de juiste oplossing is. Wij hadden nog vertrouwen in de trainer. De trainer heeft in de spiegel gekeken, dat zouden wij ook moeten doen. Wij dragen minstens zoveel verantwoordelijkheid voor de prestaties op het veld."
Proficiat Thomas, dat is eens een eerlijk antwoord. En er zijn verschillende mensen die eens in de spiegel zouden moeten kijken.
Succes de komende jaren en ga niet te vlug naar het buitenland.
Je bent een waardige aanvoerder.

Goed gezegd Thomas

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 3:28 pm

Toppie: wat is je bron?
En wil je het in de goede topic zetten over van Basten?

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door GangstaRiB » wo mei 06, 2009 3:42 pm

Als Adriaanse een optie is he... En Co kan zelf kiezen tussen AZ of Ajax, wie zal hij kiezen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door peter » wo mei 06, 2009 3:43 pm

Nieuwe trainer zal dus ook zijn eigen aankopen willen en daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. En wat gaat er gebeuren met Danny? En de scouting? En het jeugdbeleid? Ja, genoeg vragen, maar ik denk niet dat Ajax overal een antwoord op heeft.

Mijn hemel wat een puinzooi toch weer. MvB wordt binnengehaald als grote man die alles gaat doen en na een jaar is het exit en is er dus NIETS gebeurd. Ach, een jaartje stilstand kan er ook wel weer bij. Eens zien of we nu wel het rapport Coronel gaan volgen, maar goed.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door 999 » wo mei 06, 2009 3:44 pm

GangstaRiB schreef:Als Adriaanse een optie is he... En Co kan zelf kiezen tussen AZ of Ajax, wie zal hij kiezen?
AZ

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 3:47 pm

:cheer.gif:

Co Adriaanse terughalen is gekkenwerk. Die man is hier al beschadigd, en de club/supporters hebben het geduld niet voor zijn aanpak. Veel van zijn grootste fans zijn over een jaar zijn grootste tegenstanders, daar ben ik van overtuigd. Bovendien is zijn houdbaarheid maar drie jaar, zegt hij zelf. Op het moment dat het eventueel iets wordt is het dus alweer afgelopen met hem.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » wo mei 06, 2009 3:52 pm

Jöhnk schreef::cheer.gif:

Co Adriaanse terughalen is gekkenwerk. Die man is hier al beschadigd, en de club/supporters hebben het geduld niet voor zijn aanpak. Veel van zijn grootste fans zijn over een jaar zijn grootste tegenstanders, daar ben ik van overtuigd. Bovendien is zijn houdbaarheid maar drie jaar, zegt hij zelf. Op het moment dat het eventueel iets wordt is het dus alweer afgelopen met hem.
De houdbaarheid van een gemiddelde Ajax trainer is 1,5 jaar dus :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 6:16 pm

Ik krijg net ineens een heel vervelend gevoel. Weten jullie nog? De laatste trainer die met Ajax een landstitel heeft gewonnen? Die is beschikbaar..... :excited.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Beloki » wo mei 06, 2009 6:17 pm

Hij ziet het zelf wel zitten:
'Koeman staat te trappelen'

woensdag 06 mei, door sv, Amsterdam, 18:06u, Radio 538
Volgens Hans Kraay ziet Ronald Koeman een trainersfunctie bij Ajax wel zitten. Dat zei de journalist woensdagmiddag op Radio 538.

'Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat er genoeg mensen interesse hebben in de trainersfunctie bij Ajax. Bijvoorbeeld Ronald Koeman staat te trappelen om weer bij Ajax aan de slag te gaan', aldus Kraay jr.
Ajaxshowtime
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daniel » wo mei 06, 2009 6:21 pm

:excited.gif: Nein danke :excited.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 6:29 pm

Ik weet het echt ff niet meer. :blush.gif:

Ik zou wel eens gewoon een basisniveau willen hebben, dat we in ieder geval halen in elke wedstrijd. Gewoon minimaal een 5,5-je, door desnoods achterin te beginnen met zaken op orde te brengen. Eerst basistaken op orde, organisatie goed.

Ik denk dat dat al voldoende is voor de tweede plaats in Nederland.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Beloki » wo mei 06, 2009 6:31 pm

Kan best, maar ik ga toch liever voor de eerste plaats, zeg. We zijn geen feyenoord. :excited.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door peter » wo mei 06, 2009 6:33 pm

Precies. Goed genoeg voor een tweede plek hahaha, toe dan.

Iemand die Ajax dus al goed kent en hier lang wil blijven. Nou, daarmee wordt Koeman ook uitgefilterd dus. Ik ben bang voor een rookie (de Boer) of Frenk en Nees.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 6:34 pm

Neefkens schreef:Ik weet het echt ff niet meer. :blush.gif:

Ik zou wel eens gewoon een basisniveau willen hebben, dat we in ieder geval halen in elke wedstrijd. Gewoon minimaal een 5,5-je, door desnoods achterin te beginnen met zaken op orde te brengen. Eerst basistaken op orde, organisatie goed.

Ik denk dat dat al voldoende is voor de tweede plaats in Nederland.
Klopt, het bereiken van een basisniveau is stap één. Vanaf daar kun je dan rustig gaan verder werken naar een hoger niveau.

Zou er een bedrag zijn waarmee we Scheringa kunnen verleiden om Louis van Gaal terug te laten keren naar Amsterdam? Dat zou een betere investering zijn dan al die aankopen bij elkaar.

Louis is eigenlijk de enige nederlandse trainer die ik zou willen zien. En hij is ook mijn 1e keuze. Alleen is hij denk ik compleet niet haalbaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 6:37 pm

ten eerste ziet Scheringa hem dan liever naar München vertrekken

ten tweede wil Van Gaal ook liever naar München.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Justin » wo mei 06, 2009 6:37 pm

Peter schreef:Precies. Goed genoeg voor een tweede plek hahaha, toe dan.

Iemand die Ajax dus al goed kent en hier lang wil blijven. Nou, daarmee wordt Koeman ook uitgefilterd dus. Ik ben bang voor een rookie (de Boer) of Frenk en Nees.
Frank de Boer als hoofdtrainer van Ajax? Als dat zo is, begin ik serieus te twijfelen aan dit bestuur.

:excited.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 6:38 pm

Juist marillion, zo bedoel ik het. Eerst de basis, dan doorgroeien en dat hoeft niet pas na een seizoen te zijn. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 6:45 pm

Peter schreef:Precies. Goed genoeg voor een tweede plek hahaha, toe dan.

Iemand die Ajax dus al goed kent en hier lang wil blijven. Nou, daarmee wordt Koeman ook uitgefilterd dus. Ik ben bang voor een rookie (de Boer) of Frenk en Nees.
Wie stel jij voor?

Ik vind dat er erg geringschattend over Rijkaard wordt gedaan, terwijl hij in het verleden heeft bewezen dat hij succesvol en op positiespel gebaseerd voetbal kan brengen. Hij is misschien geen Van Gaal, maar ik noem niet zomaar even drie coaches op die het beter zouden kunnen. Ik kan me zomaar voorstellen dat hij bovenaan de lijst staat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door peter » wo mei 06, 2009 6:45 pm

Ik wil in ieder geval een lijn zien. Vroeg druk zetten, positiespel, vleugelspel, verdediging die ergens mee bezig is, vrije man opzoeken, bewegen zonder bal. Als dat allemaal beetje bij beetje begint te komen, dan ben ik al heel tevreden. Dàt is namelijk waar ik voor naar Ajax ga. Het voetbal moet goed zijn en daar moet progressie in zitten. Als je dit spelletje een beetje beheerst dan word je fluitend kampioen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 6:47 pm

Rijkaard is in ieder geval iemand die bij Coronel erg hoog in het vaandel staat. Dat herinner ik me nog wel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » wo mei 06, 2009 6:50 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Precies. Goed genoeg voor een tweede plek hahaha, toe dan.

Iemand die Ajax dus al goed kent en hier lang wil blijven. Nou, daarmee wordt Koeman ook uitgefilterd dus. Ik ben bang voor een rookie (de Boer) of Frenk en Nees.
Wie stel jij voor?

Ik vind dat er erg geringschattend over Rijkaard wordt gedaan, terwijl hij in het verleden heeft bewezen dat hij succesvol en op positiespel gebaseerd voetbal kan brengen. Hij is misschien geen Van Gaal, maar ik noem niet zomaar even drie coaches op die het beter zouden kunnen. Ik kan me zomaar voorstellen dat hij bovenaan de lijst staat.
Mwah bij Sparta bakte die er niet veel van en Guardiola doet het toch beter bij Barca.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 6:52 pm

Moet hij eerst nog 'even' de CL winnen. Ik ga ervan uit dat Chelsea vanavond de finale haalt, want anders zou Hiddink het slechter doen dan Grant. Is dat trouwens niets, die Grant? :smallgrin.gif:

Maar Guardiola doet het inderdaad uitstekend. Bijzonder knap bij een lastige club als Barcelona.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Beloki » wo mei 06, 2009 6:53 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Precies. Goed genoeg voor een tweede plek hahaha, toe dan.

Iemand die Ajax dus al goed kent en hier lang wil blijven. Nou, daarmee wordt Koeman ook uitgefilterd dus. Ik ben bang voor een rookie (de Boer) of Frenk en Nees.
Wie stel jij voor?

Ik vind dat er erg geringschattend over Rijkaard wordt gedaan, terwijl hij in het verleden heeft bewezen dat hij succesvol en op positiespel gebaseerd voetbal kan brengen. Hij is misschien geen Van Gaal, maar ik noem niet zomaar even drie coaches op die het beter zouden kunnen. Ik kan me zomaar voorstellen dat hij bovenaan de lijst staat.
Heb je gelijk in. Rijkaard heeft van Barca weer een Europese topclub gemaakt. Die ploeg stond in het rechterrijtje vlak voor hij kwam. Ik hoop dat ze hem kunnen halen (itt vanmiddag, geef ik toe) maar ben bang dat hij naar Chelsea gaat ofzo.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gesloten