De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » do apr 21, 2011 7:16 pm

LucaS schreef:Nee, maar ik had kunnen weten dat een discussie met fundamentalistische gelovigen in een verlosser geen enkele zin heeft en een compleet kansloze onderneming is.
Hoe vaak ga je de 'anderen' nog lastig vallen met het 'feit' dat ze alles dat JC zegt voor zoete koek slikken?

Jij pleurt alles dat JC doet meteen de prullenbak in. Is dat niet ook fundamentalistisch?

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 21, 2011 7:20 pm

Hoe kom je daar nou bij? Ik heb toch echt gezegd, maar speciaal voor jou zal ik weer iets herhalen, dat het technisch plan prima is en dat ik er helemaal voor ben dat het uitgevoerd wordt.

En ach, ik wordt ook constant lastig gevallen met de blinde verering van een intrigant die mijn club ten gronde richt. Life is a bitch
I think I lost my fucking headache

jabu

Bericht door jabu » do apr 21, 2011 8:19 pm

LucaS schreef:En aan Ajax. Maar iig niet aan van Basten. Ik ben benieuwd waar het mislukken van Bergkamp en Jonk aan gaat liggen
Daar had hij dan wel weer redelijk gelijk in. Van Basten was niet slechter dan de trainers voor en na hem. Het heeft in grote mate met de club te maken.

999

Bericht door 999 » do apr 21, 2011 8:26 pm

Jabu schreef:
LucaS schreef:En aan Ajax. Maar iig niet aan van Basten. Ik ben benieuwd waar het mislukken van Bergkamp en Jonk aan gaat liggen
Daar had hij dan wel weer redelijk gelijk in. Van Basten was niet slechter dan de trainers voor en na hem. Het heeft in grote mate met de club te maken.
Behalve dan dat MVB die spelers mocht kopen die HIJ wilde hebben .. en dat mocht wat kosten ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 21, 2011 8:29 pm

Eens. Onbegrijpelijk dat Slop en vdAat daar ook geen stokje voor hebben gestoken. Blind valt daar niet veel te verwijten, want die was een loopjongen. Van Basten was ook een voorbeeld van hoe het niet moet. Die man kreeg, net als Jol, alle macht. Niemand die hem kon controleren.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 21, 2011 9:39 pm

Ajax Rules schreef:We weten allemaal dat Cruijff onuitstaanbaar, onmogelijk en meedogenloos is.
Pluralis majestatis? Meervoudig persoonlijkheidssyndroom? :666.gif:

Kortom, het lijkt me een goed idee dat je voor jezelf praat.

Deze discussie gaat nergens meer over. Ik stel voor dat Luuk een boksbal koopt. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » do apr 21, 2011 9:46 pm

Schaf jij dan een VDB voodoopopje aan? :aai.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 21, 2011 9:48 pm

Die naaldjes hebben prima gewerkt, als je dat bedoelt. :neutral.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » vr apr 22, 2011 7:19 am

Jabu schreef:
Jawel, ik vraag me af of er ooit een slechtere technische staf in de eredivisie actief is geweest. Jol deed het sowieso veel beter dan hij, met een fractie van het budget. Cruijff wil daar geen verantwoordelijkheid voor nemen, maar ook blijkt maar weer dat de Cruijffianen niet eens willen dat hij ergens voor verantwoordelijk gehouden wordt. Dan moet de excuusmachine weer aangezwengeld en is er altijd wel iets waardoor hij er niks aan kon doen. Eerst wordt beweerd dat hij ontzettend veel voor de club kan betekenen, maar als het dan weer negatief uitpakt, dan lag het allemaal volledig buiten zijn macht.
Wollt ihr den totalen Mensch?

999

Bericht door 999 » vr apr 22, 2011 7:41 am

Peter schreef:Eens. Onbegrijpelijk dat Slop en vdAat daar ook geen stokje voor hebben gestoken. Blind valt daar niet veel te verwijten, want die was een loopjongen. Van Basten was ook een voorbeeld van hoe het niet moet. Die man kreeg, net als Jol, alle macht. Niemand die hem kon controleren.
Maar Peter, over alle macht gesproken .. zodadelijk zitten er alleen maar JC-Ja knikkers .. En Jc duld zowiezo weinig, eigenlijk geen, tegenspraak.

Zodadelijk herhaald zich de gescheidenis, weliswaar hoopt men dat er nu poppetjes op posities komen te zitten die er meer verstand van hebben.Al is dat nog nergens bewezen, dat meer verstand van hebben.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 05, 2011 6:24 am

Deze is Joey vergeten te plaatsen :ajaxsmiley.gif:
AjaxLife schreef:Rik bedankt!
Columns Door: Redactie op 4 mei 2011

Rik bedankt.Algemeen directeur Rik van den Boog kondigde medio april zijn vertrek aan. Aan het einde van dit seizoen vertrekt hij na tweeënhalf jaar Ajax. Wat gebeurde er eigenlijk in de tijd dat van den Boog directeur was en was dat wel zo slecht?

Rik bedankt, voor het opruimen van de erfenis van Marco van Basten

Sno, Oleguer, Aissati, Wielaert, Cvitanich, Enoh en Sulejmani waren de aankopen die Marco van Basten deed om zijn selectie te versterken. Van Basten kreeg in de zomer van 2008 volledige zeggenschap van het bestuur en de raad van commissarissen om zijn selectie te versterken. Miralem Sulejmani was de duurste binnenlandse transfer ooit; hij werd voor maar liefst 16,25 miljoen euro overgenomen van Heerenveen.

Van den Boog werd aangesteld in november 2008 en kwam in een financieel wankele situatie terecht. Er was vlak voor zijn aantreden gesmeten met miljoenen op de transfermarkt en er waren peperdure contracten met onbruikbare spelers vastgelegd. Pas deze zomer lopen de contracten van Oleguer, Sno en Wielaert af. Ondanks de valse start is het de directie gelukt om de financiële situatie van de club stabiel te houden.

Geen dure aankopen en een herziening van de salarishuishouding - plus een kritische kijk naar de uitgaven van het bedrijf Ajax - zorgden voor een gezonde financiële situatie. Waar Feyenoord momenteel met de hoge hoed langs de supporters gaat om geld in te zamelen en PSV een verlies van 17 miljoen euro noteert, boekte Ajax een winst van 16,3 miljoen euro.

Rik bedankt, voor het aanstellen van twee toptrainers

Na de wanorde die Marco van Basten achterliet, was het tijd voor een ervaren man. Een sterk karakter was er nodig om het dolende Ajax weer op de rails te krijgen. Martin Jol werd aangesteld. Jol slaagde erin zich te plaatsen voor de Champions League en de beker te winnen. Ajax speelde attractief voetbal en scoorde in Jols eerste seizoen 106 keer in de eredivisie. Na een aantal mindere wedstrijden in de competitie was het tijd voor Jol te vertrekken.

De directie koos voor een echte Ajaxman met oog voor de jeugd. Frank de Boer had inmiddels voldoende ervaring opgedaan onder de vleugels van bondscoach Bert van Marwijk. Hij werd direct door Van den Boog naar voren geschoven. Veel kansen voor de jeugd en de echte Ajaxstijl wordt er weer ingesleten. Bovendien heeft Ajax nog kans om zowel de beker als het kampioenschap te veroveren.

Rik bedankt, voor het optimaal presteren op de transfermarkt

In zijn eerste maand als algemeen directeur liet hij met de verkoop van Huntelaar direct zien dat hij het onderhandelen onder de knie heeft. Huntelaar werd verkocht voor maar liefst 27 miljoen euro. Ook bij de transfers van Vermaelen en Suarez boekte van den Boog uitstekende resultaten. Met alleen de verkoop van deze drie spelers wordt in totaal een bedrag van 65 miljoen euro naar Ajax overgemaakt.

Van dit bedrag is een gedeelte, 15 miljoen euro, gebruikt om nieuwe spelers te halen, onder wie Demy de Zeeuw en Mounir El Hamdaoui. Een ander gedeelte werd gebruikt om eerder ontstane gaten op te vullen en voor het komende boekjaar zal er een flinke winst van 15-20 miljoen euro op de balans te zien zijn. In de toekomst zullen de financiële resultaten alleen maar beter uitvallen aangezien de salarishuishouding opgeschoond is en er geen topsalarissen meer uitbetaald worden aan spelers als Oleguer, Wielaert en Atouba.

Ook in het aankoopbeleid liet Van den Boog zich zien. Door de onderhandelingen met SC Heerenveen over Bas Dost werd een streep gezet. Een signaal naar de subtop; de hoofdprijs inclusief de Ajaxfactor, zoals bij Sulejmani, wordt in Amsterdam niet meer betaald.

Rik bedankt, je was de man op de juiste plek voor dit Ajax.

Gideon Kaufmann
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 05, 2011 6:32 am

AD Sport schreef:Van den Boog scheurt achillespees

Rik van den Boog heeft de achillespees van zijn rechtervoet afgescheurd. De algemeen directeur van Ajax liep de blessure op tijdens een potje zaalvoetbal met Weesp en zit nu in het gips.
© anp
'Ik verstapte me en hoorde 'knak'. Ik besefte meteen dat het niet goed was. Hier word je niet vrolijk van', aldus Van den Boog in het AD. Hij wordt maandag geopereerd, een dag na de bekerfinale tegen FC Twente. Die laat Van den Boog niet schieten. 'En de kampioenswedstrijd tegen FC Twente wil ik ook niet missen. Daar ben ik ook bij, koste wat kost, al moet ik in een rolstoel naar het stadion.'

De directeur, die zijn functie bij Ajax per 1 juni neerlegt, moet zes tot acht maanden revalideren.

Van den Boog schopte het zelf tot Ajax 2, maar moest zijn loopbaan vervroegd beëindigen vanwege een enkelprobleem. (Redactie)
Soms zit alles tegen...... Beterschap!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 05, 2011 7:24 am

Ajaciedjuh schreef:Deze is Joey vergeten te plaatsen :ajaxsmiley.gif:
AjaxLife schreef:Rik bedankt!
Columns Door: Redactie op 4 mei 2011

Rik bedankt.Algemeen directeur Rik van den Boog kondigde medio april zijn vertrek aan. Aan het einde van dit seizoen vertrekt hij na tweeënhalf jaar Ajax. Wat gebeurde er eigenlijk in de tijd dat van den Boog directeur was en was dat wel zo slecht?

Rik bedankt, voor het opruimen van de erfenis van Marco van Basten

Sno, Oleguer, Aissati, Wielaert, Cvitanich, Enoh en Sulejmani waren de aankopen die Marco van Basten deed om zijn selectie te versterken. Van Basten kreeg in de zomer van 2008 volledige zeggenschap van het bestuur en de raad van commissarissen om zijn selectie te versterken. Miralem Sulejmani was de duurste binnenlandse transfer ooit; hij werd voor maar liefst 16,25 miljoen euro overgenomen van Heerenveen.

Van den Boog werd aangesteld in november 2008 en kwam in een financieel wankele situatie terecht. Er was vlak voor zijn aantreden gesmeten met miljoenen op de transfermarkt en er waren peperdure contracten met onbruikbare spelers vastgelegd. Pas deze zomer lopen de contracten van Oleguer, Sno en Wielaert af. Ondanks de valse start is het de directie gelukt om de financiële situatie van de club stabiel te houden.

Geen dure aankopen en een herziening van de salarishuishouding - plus een kritische kijk naar de uitgaven van het bedrijf Ajax - zorgden voor een gezonde financiële situatie. Waar Feyenoord momenteel met de hoge hoed langs de supporters gaat om geld in te zamelen en PSV een verlies van 17 miljoen euro noteert, boekte Ajax een winst van 16,3 miljoen euro.

Rik bedankt, voor het aanstellen van twee toptrainers

Na de wanorde die Marco van Basten achterliet, was het tijd voor een ervaren man. Een sterk karakter was er nodig om het dolende Ajax weer op de rails te krijgen. Martin Jol werd aangesteld. Jol slaagde erin zich te plaatsen voor de Champions League en de beker te winnen. Ajax speelde attractief voetbal en scoorde in Jols eerste seizoen 106 keer in de eredivisie. Na een aantal mindere wedstrijden in de competitie was het tijd voor Jol te vertrekken.

De directie koos voor een echte Ajaxman met oog voor de jeugd. Frank de Boer had inmiddels voldoende ervaring opgedaan onder de vleugels van bondscoach Bert van Marwijk. Hij werd direct door Van den Boog naar voren geschoven. Veel kansen voor de jeugd en de echte Ajaxstijl wordt er weer ingesleten. Bovendien heeft Ajax nog kans om zowel de beker als het kampioenschap te veroveren.

Rik bedankt, voor het optimaal presteren op de transfermarkt

In zijn eerste maand als algemeen directeur liet hij met de verkoop van Huntelaar direct zien dat hij het onderhandelen onder de knie heeft. Huntelaar werd verkocht voor maar liefst 27 miljoen euro. Ook bij de transfers van Vermaelen en Suarez boekte van den Boog uitstekende resultaten. Met alleen de verkoop van deze drie spelers wordt in totaal een bedrag van 65 miljoen euro naar Ajax overgemaakt.

Van dit bedrag is een gedeelte, 15 miljoen euro, gebruikt om nieuwe spelers te halen, onder wie Demy de Zeeuw en Mounir El Hamdaoui. Een ander gedeelte werd gebruikt om eerder ontstane gaten op te vullen en voor het komende boekjaar zal er een flinke winst van 15-20 miljoen euro op de balans te zien zijn. In de toekomst zullen de financiële resultaten alleen maar beter uitvallen aangezien de salarishuishouding opgeschoond is en er geen topsalarissen meer uitbetaald worden aan spelers als Oleguer, Wielaert en Atouba.

Ook in het aankoopbeleid liet Van den Boog zich zien. Door de onderhandelingen met SC Heerenveen over Bas Dost werd een streep gezet. Een signaal naar de subtop; de hoofdprijs inclusief de Ajaxfactor, zoals bij Sulejmani, wordt in Amsterdam niet meer betaald.

Rik bedankt, je was de man op de juiste plek voor dit Ajax.

Gideon Kaufmann
Rik was geen Boeman ,maar nu komt er volgens sommige de bevrijder :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 05, 2011 8:46 am

Geschreven door Rik?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 05, 2011 9:22 am

Rishi schreef:Geschreven door Rik?
Daar lijkt het wel op, ja. Zelfs het happie chinees komt in een ander licht te staan:
Door de onderhandelingen met SC Heerenveen over Bas Dost werd een streep gezet.
:smallgrin.gif:

Ook leuk dat VDB de credits krijgt voor het afvoeren van Atouba, nadat hij eerst had toegestaan dat Atouba werd gecontracteerd.

Enzovoorts.

WTF is Gideon Kaufman? :smallgrin.gif: :confused.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » do mei 05, 2011 9:47 am

Dit artikel moet sarcasme zijn.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mei 05, 2011 9:58 am

joey schreef:
Ook leuk dat VDB de credits krijgt voor het afvoeren van Atouba, nadat hij eerst had toegestaan dat Atouba werd gecontracteerd.
Ja ik moet toegeven dat Wimpey dat goed gezien had, wat een waardeloze ‘aankoop’ was dat.
YNWA

Rednose

Bericht door Rednose » do mei 05, 2011 7:54 pm

Peter schreef:Eens. Onbegrijpelijk dat Slop en vdAat daar ook geen stokje voor hebben gestoken. Blind valt daar niet veel te verwijten, want die was een loopjongen. Van Basten was ook een voorbeeld van hoe het niet moet. Die man kreeg, net als Jol, alle macht. Niemand die hem kon controleren.
Gelukkig hebben we nu JC!!!!
Die laat zich heel goed controleren :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Le T.

Bericht door Le T. » vr mei 06, 2011 7:45 am

InnerHarbour schreef:
joey schreef:
Ja ik moet toegeven dat Wimpey dat goed gezien had, wat een waardeloze ‘aankoop’ was dat.
Die wist al dat hij langdurig geblesseerd zou raken?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 06, 2011 8:28 am

Nee, die wist dat Atouba er geen reet van kon.

Le T.

Bericht door Le T. » vr mei 06, 2011 9:13 am

joey schreef:Nee, die wist dat Atouba er geen reet van kon.
Dan weet hij meer dan iedereen die het in zijn oordeel over Atouba van diens Ajaxperiode moet hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 06, 2011 9:17 am

Dan hebben we het natuurlijk over de prestaties van Atouba bij HSV. Het uitgangspunt bij de beoordeling van een eventuele aanwinst is toch wat hij bij zijn vorige club(s) heeft gepresteerd.

Jol had Atouba al snel niet meer nodig, want toen had hij 'een uitvinding gedaan' met Anita op links.

Ach, praat me niet van Jol. Die man wilde kopen, kopen, kopen. Moet hij lekker naar een Engelse middenmoter gaan. Daar is geld genoeg voor al zijn miskopen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 06, 2011 9:27 am

Le T. schreef:
Dan weet hij meer dan iedereen die het in zijn oordeel over Atouba van diens Ajaxperiode moet hebben.
Ik heb hem anders wel een paar keer zien schitteren in Ajax-tenue, hoor. Circus Atouba!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr mei 06, 2011 9:43 am

Hij heeft twee wedstrijden gespeeld toch, uit m'n hoofd?

Slovan Bratislava-thuis en PSV-uit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 06, 2011 10:28 am

Peter schreef:
Le T. schreef:
Ik heb hem anders wel een paar keer zien schitteren in Ajax-tenue, hoor. Circus Atouba!
Heeft hij eigenlijk nog een beetje circusacts uitgehaald in het shirt van Ajax?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie