De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Jöhnk » di apr 14, 2009 7:33 pm

brigade zuid schreef:Derksen mag dan een lul zijn (ik vind het wel meevallen) maar volgens mij is ie net als Borst goed ingevoerd in het wereldje.
Ja, vooral over Jack Tuyp.

Maar het ging me puur om dat bericht van gisteren. Hij heeft allerlei info over de breuk tussen Van Basten en Cruijff, en zegt dat gelezen te hebben in een drie jaar oud rapport. Dat kan toch helemaal niet?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 14, 2009 7:36 pm

Volgens mij is het helemaal geen drie jaar oud rapport. Volgens mij een tussenrapportje waarin het beleidsplan 2006-2011 tussentijds geevalueerd wordt.

999

Bericht door 999 » di apr 14, 2009 7:41 pm

Peter schreef:
999 schreef:
Peter schreef:Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik vind zelf dat ik er meer kijk op heb dan Johan Derksen. Klinkt verschrikkelijk arrogant, maar die vent heeft echt geen oog voor talent, hoor.
Daar gaat het niet over.De vraag is of Derksen beter ingeseind wordt ( door derden ) over dit soort zaken als jij ...
Goed punt. Ik denk dat hij daar wel meer bronnen voor heeft inderdaad, al moet je het PM verkeer hier niet onderschatten hehe.

Neemt niet weg dat hij ook niet vies is van valse berichtgeving. Al die geruchtjes op de maandagavond worden zelden omgezet in daadwerkelijke transfers bijvoorbeeld.
Mwah, dat laaste vind ik ook wel mee valllen.Derksen zegt bijna nooit dat " iets " rond is, wel dat men in " onderhandeling " is.

Tja, doe je voordeel hier mee zeg ik.We willen toch het allerbeste voor AJAX.En daar helpt je mond dicht houden ( of rapporten niet openbaar maken achterhouden ? ) niet aan mee ... dan blijft dus alles bij het oude ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 14, 2009 7:43 pm

brigade zuid schreef:Volgens mij is het helemaal geen drie jaar oud rapport. Volgens mij een tussenrapportje waarin het beleidsplan 2006-2011 tussentijds geevalueerd wordt.
Dat is niet wat Derksen zei. Die had het over het beleidsplan zelf waarin die informatie zou staan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 14, 2009 7:43 pm

Derksen komt met uitgelekt intern rapport op de proppen

In de uitzending van Voetbal International die thans te zien is op RTL7 presenteert Johan Derksen feiten uit een uitgelekt intern rapport. Het zou gaan om het beleidsplan 2006-2011 en de evaluatie daarvan. Ook meent hij te weten waarom Cruijff en Van Basten onenigheid hebben. Hieronder enkele quotes:
Cruijff-Van Basten:
Cruijff wilde alle jeugdtrainers en de assistenten Witschge en Van "t Schip naar de Cruijff University sturen. Degenen met een goed rapport zouden bij Ajax mogen blijven, de rest mocht zijn heil elders zoeken. Van Basten vond dit te rigoreus en stemde tegen.
Jeugdopleiding:
Fikse kritiek op de jeugdopleiding. Er komen nauwelijks nog spitsen en buitenspelers door en het resultaat lijkt belangrijker te zijn dan de doorstroming.
Aankoopbeleid:
Uitgangspunt was om zoveel mogelijk jeugdspelers in te passen en alleen toppers te kopen die Ajax structureel beter maken. Geen middelmaat en breedte-aankopen dus.
Technische staf:
De hoofdtrainer en zijn assistenten dienen over complementaire vaardigheden te beschikken en gezamenlijk de nodige ervaring mee te brengen.
Besluitvorming:
De besluitvorming duurt te lang omdat er teveel partijen zijn die gehoord willen en moeten worden en mogen meebeslissen.
Volendam:
Volendam zou als sattelietclub moeten dienen om de doorstroming vanuit de jeugd naar het eerste elftal te bevorderen.
Vrouwenvoetbal:
Ajax overweegt om een vrouwenelftal in te schrijven voor de competitie.

Een uitgebreid verhaal verschijnt aanstaande woensdag in de papieren editie van Voetbal International.
Gewoon een tussentijdse evaluatie dus, dus geen 3 jaar oud rapport.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 14, 2009 7:52 pm

Nogmaals, dat is niet wat hij zei. Hij zei dat zijn journalisten dat beleidsplan op de kop hadden getikt, en stak daarna van wal met allerlei informatie.

Maar goed, het zou best kunnen dat je gelijk hebt. Misschien dat Derksen in zijn woede even was vergeten om het allemaal goed uit te leggen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di apr 14, 2009 8:08 pm

Wie heeft er hier een abonnement op VI?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di apr 14, 2009 8:41 pm

Ik heb een abbo op de VI.
De dingen die ik nu lees, lijken wel heel erg op wat vdBoog vorige week steeds zei. Volgens mij is het een zuchtje in een glas water.

Duke

Bericht door Duke » wo apr 15, 2009 9:31 am

Tussen de linies: Ajax moet in alles verbeteren
15/04/2009 10:00

Met enige regelmaat geven de VI-redacteuren Iwan van Duren en Tom Knipping een toelichting op diverse ontwikkelingen in de voetbalwereld.

In deze aflevering verdiepen de verslaggevers zich opnieuw in Ajax. Van Duren en Knipping hebben de hand weten te leggen op het beleidsplan van Ajax voor de periode 2006-11 en concluderen dat de Amsterdamse club weinig vooruitgang boekt. Het lot van Ajax ligt in de handen van Rik van den Boog en Marco van Basten, die de in het beleid verankerde doelstellingen alsnog moeten realiseren. Het gehele dossier over Ajax is te lezen in Voetbal International.
http://www.vi.nl/WebTV/WebTVTussenDeLin ... eteren.htm

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 15, 2009 10:10 am

Dit is dus een rapport dat DRIE jaar geleden is opgesteld. Waar hébben we het over? In de voetbalwereld waar dagelijks alles op zijn kop kan staan. Het is dus ook van vóór het rapport Coronel. Er is al meerdere malen verteld dat dit geen status heeft, maar de VI-redacteuren zijn zo trots als een aap met zeven lullen dat ze het hebben.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo apr 15, 2009 10:12 am

nogmaals, dezelfde heren kwamen enkele weken hiervoor met Ajax is kerngezond en mij maar je niet wijs dat je een rapport uit 2006 een appendix heeft.

bullshit dus

Harm

Bericht door Harm » wo apr 15, 2009 10:13 am

Dit is helemaal geen rapport dat drie jaar geleden is opgesteld.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo apr 15, 2009 10:18 am

nee? je schrijft een beleidsplan op welke manier je de komende 5 jaar wil doorbrengen liijkt me

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 15, 2009 10:22 am

Harm schreef:Dit is helemaal geen rapport dat drie jaar geleden is opgesteld.
Het is het beleidsplan van Fontein!! Wie? Je weet wel die man die inmiddels bij AZ ook alweer weg is. :drecul.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 15, 2009 10:33 am

'Fontein komt met beleidsplan dat de fans moet binden'
13 maart 2006
Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein komt volgende maand met een beleidsplan waarin het beleid ten aanzien van supporters en clubcultuur uit de doeken zal worden gedaan, zo melden de GPD-bladen. Fontein zou bij Ajax de zakelijkheid willen beperken tot de kantoren en daarnaast zou het gezicht van de club bepaald moeten worden door oude waarden.

Volgens de GPD-bladen zal in het beleidsplan tevens worden vastgelegd dat de jeugdopleiding bij Ajax centraal moet staan en dat de fans gebonden en geïnspireerd moeten worden met aanvallend, creatief voetbal. Fontein zou zelfs toewillen naar het concept van Barcelona, dat in zogenaamde socios levenslange leden kent.
Het plan is in 2006 al uitgebreid gepresenteerd aan het publiek, maar het wordt nu gebracht als een lek vergelijkbaar met de Watergate-affaire. Hoe wanhopig moet je zijn als redactie?

999

Bericht door 999 » wo apr 15, 2009 10:36 am

Neefkens schreef:
'Fontein komt met beleidsplan dat de fans moet binden'
13 maart 2006
Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein komt volgende maand met een beleidsplan waarin het beleid ten aanzien van supporters en clubcultuur uit de doeken zal worden gedaan, zo melden de GPD-bladen. Fontein zou bij Ajax de zakelijkheid willen beperken tot de kantoren en daarnaast zou het gezicht van de club bepaald moeten worden door oude waarden.

Volgens de GPD-bladen zal in het beleidsplan tevens worden vastgelegd dat de jeugdopleiding bij Ajax centraal moet staan en dat de fans gebonden en geïnspireerd moeten worden met aanvallend, creatief voetbal. Fontein zou zelfs toewillen naar het concept van Barcelona, dat in zogenaamde socios levenslange leden kent.
Het plan is in 2006 al uitgebreid gepresenteerd aan het publiek, maar het wordt nu gebracht als een lek vergelijkbaar met de Watergate-affaire. Hoe wanhopig moet je zijn als redactie?
Huh, bovenstaande heeft er toch niks mee te maken ?.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 15, 2009 10:37 am

Jawel, VI baseert zich op dat beleidsplan. Dat wordt ook weer duidelijk in dat filmpje gezegd.

Jammer, dat maakt het artikel een stuk minder interessant voor mij.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 15, 2009 10:37 am

Het is het plan uit 2006 en daar hebben ze het over. Dat is het belachelijke aan de hele "scoop".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 15, 2009 10:44 am

Het plan is uit 2006 en blijkbaar is er een evaluatie bijgevoegd hoe de vlag erbij hangt. De conclusie is dat het niet goed is gegaan en nu moeten vdBoog en van Basten alsnog wat wijzigingen door gaan voeren. Die punten waar er wijzigingen dienen te gebeuren zullen dan ook benoemd zijn.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 15, 2009 10:51 am

Daar is AJAX al sinds rapport Coronel mee bezig. Het rapport heeft geen enkele status meer.
Natuurlijk blijf je evalueren en verbeteren, dat moet ook, maar niet op basis van een rapport dat al achterhaald was sinds Fontein de zak kreeg en het rapport Coronel de basis werd van het nieuwe beleid.

999

Bericht door 999 » wo apr 15, 2009 11:03 am

Tja, ik zie het zo:Weer een evaluatie, weer blablablablablabla ... maar wordt er ook onderhand iets gedaan ?.

Volgens mij zou men er toch allang mee moeten zijn begonnen met het saneren van de jeugdopleiding enz. of is er iets in gang gezet en staat AJAX onderhand eens voorop inplaats van al die ego's ?.Want Van der Gijp zei het natuurlijk precies zoals het is .. Al wordt je tig keer de nummer 1 van alle jeugdelftallen .. het doel zou moeten zijn om tig keer spelers af te leveren/scouten die doorstromen en goed zijn voor AJAX 1 inplaats van bakken met geld uitgeven aan halve en hele miskopen ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo apr 15, 2009 11:05 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 15, 2009 11:04 am

Het plan van Coronel de basis? Ik wil het graag geloven, maar dat hele plan ligt volgens mij nog steeds in de la, hoor. Coronel zal het graag door willen voeren, maar tot op heden is er bijna niets gerealiseerd en is men al meermalen afgeweken van dit plan.

Touché, Voets. Het daadwerkelijke beleid strookt niet met dit plan. Sterker nog, het staat er vaak haaks op.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 15, 2009 11:09 am

999 schreef:Tja, ik zie het zo:Weer een evaluatie, weer blablablablablabla ... maar wordt er ook onderhand iets gedaan ?.
Er is geen evaluatie. Hooguit een 'evaluatie' van VI.

999

Bericht door 999 » wo apr 15, 2009 11:23 am

Jöhnk schreef:
999 schreef:Tja, ik zie het zo:Weer een evaluatie, weer blablablablablabla ... maar wordt er ook onderhand iets gedaan ?.
Er is geen evaluatie. Hooguit een 'evaluatie' van VI.
Is dan wat men opsomt dan minder waar ?.

We zakken door onze hoeven in de Beker van Nederland, we zakken door onze hoeven in de competitie, we mochten effe meedoen met de UEFAcup, waarvan 80% van de wedstrijden alleen gebaseerd was op OVERLEVINGSVOETBAL
, we kopen en spenderen bakken met geld aan spitsen, buitenspelers, middenvelders en achterhoede spelers ( waarvan het merendeel niet van een uitzonderlijke kwaliteit is ) enz. enz. .......
Blij met de punten ...

Duke

Bericht door Duke » wo apr 15, 2009 11:24 am

De conclusie mag dus zijn dat dit beleidsplan (van Maarten Fontein) al weer in de prullenbak ligt? Zo is het wel erg moeilijk een enigzins consistent beleid te voeren.

Maar de scoop van VI is hiermee wel van veel van zijn waarde ontdaan.

Salvador Dali

Plaats reactie