De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Arthur

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma nov 15, 2010 5:04 pm

Dat vind ik echt onzin. Winnen hoort net zo goed bij de Ajaxidentiteit als mooi voetbal en spelen met jeugdspelers.

Alexander

Bericht door Alexander » ma nov 15, 2010 5:45 pm

Gaat de goede kant op met de revolutie binnen Ajax. Het wordt tijd dat de verantwoordelijke vertrekken, en we EINDELIJK weer naar voren kunnen kijken, terug naar het echte AJAX!

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 15, 2010 6:13 pm

Tuurlijk. Met Cruijff erbij komt het helemaal goed. :biggrin.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 15, 2010 6:44 pm

Rishi schreef:Als dat betekent dat we normaal gaan voetballen vind ik het minder pijnlijk om te verliezen.
Sorry, maar dat is onzin.

De namen die ik voorbij hoor komen: Molenaar (die gladjakker heeft de weg naar de media ook weer gevonden), Van basten (haalllllooooooooooo 70 miljoen euro's down the drain) en Peter Boeve (de man die in de spiegel z'n motivatiepraatje uitprobeert).

Het is toch niet serieus te nemen?

Het klinkt allemaal wel leuk. Een fluwelen revolutie. Iedereen is gelijk warm gemaakt. De media duikt er bovenop, want die zien natuurlijk ook weer een Grieks drama opdoemen.

Hebben we dan niks geleerd???

We staan 6 puntjes achter op PSV.
PSV, Twente en Ajax laten hun punten liggen. Ajax komt er wel weer bovenop. Maar het laatste dat we moeten willen, is een soort geldverslindende operatie die ons zowiezo 2 jaar terug in de tijd zal werpen.
Whitey on the moon.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma nov 15, 2010 6:46 pm

Alexander schreef:Gaat de goede kant op met de revolutie binnen Ajax. Het wordt tijd dat de verantwoordelijke vertrekken, en we EINDELIJK weer naar voren kunnen kijken, terug naar het echte AJAX!
ala Bayern Munchen...

directeur of wat dan ook

TD die ten alle tijden het voor het zeggen heeft op de lange termijn. Zijn visie is een leidraad en dient gesteund te worden door AJAX

Trainer die zich dient te houden aan wat er geschreven is door de TD en nooit meer carte blanche zoals v/d basten en Jol hebben gekregen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 15, 2010 6:47 pm

Dus dit is nu het grote plan? Een verzameling oud spelers in de club pompen zodat er overal oud-voetballers zitten?

Ik vind het een hele moeilijke situatie. Ik voel precies dat wat Cruijff beschrijft. Namelijk dat ik Ajax niet meer herken. Maar de afgelopen jaren hebben aangetoond dat het geen zin heeft om op basis van de waan van de dag beleid te maken. Daarbij hebben een aantal van de genoemde oud-spelers inmiddels in verschillende functies hier en daar wel een deuk(je) opgelopen. Dus om nou te verwachten dat zij de boel wel even komen redden vind ik wel erg optimistisch gedacht.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 15, 2010 6:52 pm

mattie schreef:
Alexander schreef:Gaat de goede kant op met de revolutie binnen Ajax. Het wordt tijd dat de verantwoordelijke vertrekken, en we EINDELIJK weer naar voren kunnen kijken, terug naar het echte AJAX!
ala Bayern Munchen...

directeur of wat dan ook

TD die ten alle tijden het voor het zeggen heeft op de lange termijn. Zijn visie is een leidraad en dient gesteund te worden door AJAX

Trainer die zich dient te houden aan wat er geschreven is door de TD en nooit meer carte blanche zoals v/d basten en Jol hebben gekregen.
Jol heeft geen carte blanche.

Verder wordt altijd Bayern genoemd, maar wellicht moeten we daar eens niet naar kijken. Bayern is de enige club waar een dergelijke constructie wel schijnt te werken. Misschien zijn Rummenige, Hoeness en Beckenbauer gewoon ook slimme zakenjongens. Misschien worden die gasten ook wel gesouffleerd op de achtergrond.

Welke ex-voetballers zaten in het bestuur ten tijde van Van Gaal? Toen ging het toch ook goed?
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 15, 2010 6:58 pm

GangstaRiB schreef: Welke ex-voetballers zaten in het bestuur ten tijde van Van Gaal? Toen ging het toch ook goed?
Natuurlijk. Als je een kwalitatief goede selectie hebt en je zet er ook een sterke trainer bij dan heeft niemand het over de bestuursleden hoor.

Het is nu ook de emotie van het moment die er voor zorgt dat supporters beginnen te roepen en dat er draagvlak lijkt te ontstaan. Want laten we eerlijk zijn. Als Suarez de afgelopen weken niet 15 keer op paal en lat had geschoten maar er 7 of 8 had gemaakt dan hadden we deze discussie niet gevoerd.
Nil volentibus arduum

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma nov 15, 2010 7:05 pm

Marillion schreef:
GangstaRiB schreef: Welke ex-voetballers zaten in het bestuur ten tijde van Van Gaal? Toen ging het toch ook goed?
Het is nu ook de emotie van het moment die er voor zorgt dat supporters beginnen te roepen en dat er draagvlak lijkt te ontstaan. Want laten we eerlijk zijn. Als Suarez de afgelopen weken niet 15 keer op paal en lat had geschoten maar er 7 of 8 had gemaakt dan hadden we deze discussie niet gevoerd.
Dan heb je dezelfde situatie als verleden jaar Suarez neemt ajax op sleeptouw. Nee misschien is het wel nodig dat de boel op scherp wordt/is gezet.
Ajax zonder Suarez is het zelfde als wat Ajax nu is.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 15, 2010 7:08 pm

Ik wil er ook niet mee zeggen dat er geen problemen zijn hoor. Er gaat genoeg mis. En zoals ik net al zei, net als Cruijff herken ik Ajax ook al een tijd niet meer.

Maar ik wil er maar mee aangeven waar het van af hangt of er aandacht is voor dit verhaal. Want het is heel simpel. Als Suarez wat meer geluk heeft met zijn acties hadden we ook zomaar gedeeld koploper kunnen zijn en hadden we de 2e plaats in de CL poule in handen. Dan had ik wel eens willen zien hoe de reacties zouden zijn.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 15, 2010 7:33 pm

Dit is toch ongeacht de positie op de ranglijst? Het voetbal is het hele jaar al niet om aan te gluren en dat eist nu zijn tol. Het is natuurlijk geen pech dat we verliezen van Utreg, Ado en AZ. Nee, deze teams waren in de onderlinge confrontatie zelfs stukken beter. Echt stukken beter.

Ajax is Ajax al een tijdje niet meer in mijn ogen. Dat komt door:
- Het bestuur (alles of de rug van de fans en het eigen mismanagement wordt keer op keer getolereerd)
- De spelers (met wie van die gasten heb je nou nog wat?)
- De werkwijze (formatie, spelopvatting) en uitstraling van de trainer
- Gebrek aan jeugd. Het is armoe troef wat er op die Toekomst gebeurt.

Het is allemaal geen Ajax meer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 15, 2010 7:55 pm

Nogmaals, ik zeg niet dat er geen problemen zijn. Ik heb het alleen over het draagvlak bij de supporters. De voetbalwereld is opportunisme ten top. Echt, ik ben er van overtuigd dat we deze discussie niet hadden gehad als Suarez in plaats van paal en lat gewoon 8 doelpunten maakt en we, inclusief het slechte spel, gewoon bovenaan hadden gestaan.

Maar er is genoeg mis. Dat zie ik ook wel. Ik herken Ajax ook niet meer als de club waar ik gek op was. Het is allemaal anders geworden. Overigens denk ik niet dat dat allemaal aan het huidige beleid ligt. Om maar even twee willekeurige voorbeelden te noemen. Ik snap er niets van dat we jaar in jaar uit zwaar verlies draaien terwijl iemand als Jeroen Slop doodleuk in functie blijft. Dat neem ik de club kwalijk. Maar het feit dat ik ook niets heb met de huidige spelers ligt voor mijn gevoel gewoon aan het feit dat het een andere generatie is.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 15, 2010 8:30 pm

Gatver gatver gatver... Die Keje Molenaar zit werkelijk in IEDER fucking programma. Met een hele hoop dure woorden probeert hij te zeggen dat hij zit te springen om een stoel in het bestuur.

Dit soort gasten gaat Ajax echt niet verder brengen.
Whitey on the moon.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 15, 2010 9:17 pm

Technische staf Ajax bij ledenraadsvergadering

"Het zou wel eens een spannende avond kunnen worden." Dat zei erelid Arie van Os tegen AT5 over de ledenraadsvergadering die Ajax maandagavond houdt.
Foto: Jip Cohen

Op sportpark De Toekomst wordt gesproken over de slechte prestaties van de ploeg en over de oproep van Cruijff tot een revolutie. Behalve de ledenraad is ook het bestuur, de directie en de technische staf daarbij aanwezig.

"Mocht blijken dat de ledenraad geen vertrouwen meer heeft in het bestuur en in de directie, dan zou dat wel eens gevolgen kunnen hebben", aldus Van Os.

Bekend is dat een deel van de ledenraad op de hand is van Cruijff. Die riep vorige week in zijn Telegraaf-column het bestuur op om op te stappen. Vandaag deed het Ajax-icoon een klemmend beroep op oud-spelers als Marc Overmars, Tscheu La Ling en Keje Molenaar om zich kandidaat te stellen voor de ledenraad.

Molenaar gaf gehoor aan de oproep en liet weten beschikbaar te zijn. Ling daarentegen heeft naar eigen zeggen geen tijd om zich met Ajax bezig te houden.
Bron: AT5.nl

bryan

Bericht door bryan » ma nov 15, 2010 9:36 pm

Lekker is dat, gaat het heel even niet goed en dan komt Arie van Os met z'n grote bek weer.

Zo werd Co ook ooit onstlagen..

Fregge

Bericht door Fregge » ma nov 15, 2010 9:40 pm

Dus vanaf morgen heeft Cruijff vrij spel?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 15, 2010 9:43 pm

Ach. Mocht het gebeuren, wat ik niet verwacht, dan duurt het waarschijnlijk niet lang voor iemand het een keer niet met hem eens is en dan is hij zo weer vertrokken.
Nil volentibus arduum

bryan

Bericht door bryan » ma nov 15, 2010 9:49 pm

Cruijff was net op Zweedse TV bij een of andere voetbalgala in Zweden. Zei die weer dat oud-spelers aan de macht moeten zijn binnen het voetbal.

Terwijl de meest succesvolle clubs in hun meest succesvulle periodes juist een krachtige eigenaar/voorzitter had die geen ex-voetballer was. Die een goede trainer aanstelde en hem de tijd gunde. Ik denk aan Man Utd onder familie Edwards. Ajax onder Van Praag.

Het is duidelijk dat er te veel belangen en politiek is binnen Ajax. Ik zou die club niet willen trainen. Waarom zou je jezelf dat aandoen. Er zitten een hoop snakes in the grass die gewoon zitten te wachten op je eerste fout. In zo'n milieu kan je helemaal niet presteren.

Dit is gewoon dezelfde Johan Cruijff die een jaartje Feyenoord heeft geflikt.

Rednose

Bericht door Rednose » ma nov 15, 2010 11:31 pm

GangstaRiB schreef:Gatver gatver gatver... Die Keje Molenaar zit werkelijk in IEDER fucking programma. Met een hele hoop dure woorden probeert hij te zeggen dat hij zit te springen om een stoel in het bestuur.

Dit soort gasten gaat Ajax echt niet verder brengen.
Vreselijk inderdaad....en wat heeft ie nu allemaal gepresteerd bij Ajax? Volgens mij heeft ie langer in R'dam gespeeld dan bij Ajax of heb ik last van een selectief geheugen?
Kijk een paar ex voetballers kan echt geen kwaad, maar persoonlijk zie ik ze liever op andere manieren de club helpen (zoals veel ex spelers die inmiddels rondlopen).
Stel dat je iemand als Van Gaal neerzet......nou...dat hebben we gezien.

Laat ie liever aanbieden ze één keer in de week te trainen of zo ipv vuilspuiterij in de telegier.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 16, 2010 6:22 am

De 'revolutie' gaat door ........ oplossingen zie ik vooralsnog niet. Grappig dat VD Boog nu de schuld krijgt, terwijl die het korst zit. En als ik de verhalen mag geloven is Ajax volgend jaar budgettechnisch weer in balans.
Telesport schreef: Molenaar: „Ik wil mijn ideeën graag inbrengen”
OPROEP CRUIJFF VINDT GEHOOR

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM, dinsdag

De oproep van Johan Cruijff aan oud-spelers van Ajax om zich voor 30 november verkiesbaar te stellen voor de ledenraad is niet aan dovemansoren besteed. Keje Molenaar stelt zich kandidaat en ook Edo Ophof, Marc Overmars en Peter Boeve overwegen dat. Tscheu La Ling vindt dat Cruijff gelijk heeft, maar ambieert (nog) geen plaats in de ledenraad omdat hij het te druk heeft.

De rechtsbuiten van weleer houdt niet Uri Coronel – die gisteren de ledenraadvergadering bijwoonde – maar Rik van den Boog verantwoordelijk voor het verval van de Amsterdamse club en is meedogenloos. „Hij is directeur. Als hij zijn eigen functioneren eens onder de loep legt, kan hij niet blij zijn. Sportief en financieel gaat het hard bergafwaarts met Ajax. Maar wil iemand als Van der Boog dat herkennen, dan zal hij het eerst moeten onderkennen. Ik las dat hij Jol niet gaat ontslaan. Dan begrijp je het niet, heb je boter op je hoofd. Daar ligt het probleem niet. Het probleem is: wie laat dit allemaal gebeuren? Dan kom ik bij Van den Boog uit. Hij is als directeur verantwoordelijk.”

Molenaar staat te trappelen. „Iedereen ziet dat dingen niet goed gaan, ik wil mijn ideeën graag inbrengen en invloed uitoefenen. Via de koninklijke weg, de ledenraad, het orgaan, dat daar geschikt voor is.”

Ook Marc Overmars, Peter Boeve en Edo Ophof overwegen of bij Ajax een rol voor hen is weggelegd.
Molenaar: „Tijd nu rijp om in ledenraad te gaan zitten”

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM – Keje Molenaar geeft gehoor aan de oproep van Johan Cruijff om zich beschikbaar te stellen voor een plaats in de ledenraad. „Het is me al vaak gevraagd, maar ik acht de tijd nu rijp om in de ledenraad te gaan zitten, mits ik op 14 december gekozen wordt. In ieder geval stel ik me voor 30 november kandidaat”, aldus de maatschappelijk geslaagde advocaat en ex-eerste elftalspeler van Ajax.

Molenaar onderschrijft de kritiek van Cruijff op het gevoerde beleid bij Ajax. „Iedereen ziet dat dingen niet goed gaan, ik wil mijn ideeën graag inbrengen en invloed uitoefenen. Via de koninklijke weg, via de ledenraad, het orgaan, dat daar geschikt voor is.” Het interesseert de oude rechtsachter van Ajax (en Feyenoord) trouwens niet of veel andere eerste elftalspelers zich kandidaat stellen. „Ik doe het. Het is een weg voor een lange adem. Als uiteindelijk blijkt dat ik na een aantal jaren net als Theo van Duivenbode een roepende in de woestijn ben, dan houd het op.”

Molenaar vindt dat er organisatorisch en beleidsmatig veel te veranderen valt bij Ajax. „Ik vind het niet normaal dat je in één jaar 23 miljoen euro verlies lijdt. Bovendien kun je niet roepen dat je de jeugd wilt laten doorstromen als je daarna 12 spelers aantrekt. Het financieel tekort hangt daarmee samen.”
Ex-Ajacied Tscheu La Ling ziet als eigenaar van succesvol AS Trencin ’grote Amsterdamse broer’ verloochenen
’AJAX TERUG NAAR BASIS’
Afbeelding
Tscheu La Ling bouwt Trencin op zoals Ajax in betere tijden georganiseerd en geleid werd. „De Ajax-cultuur wordt in Amsterdam veelal verloochend,” zegt de voormalige rechtsbuiten, zelf in zijn Amsterdamse tijd (1975 tm 1982) een publiekslieveling (inzet). FOTO: MATTY VAN WIJNBERGEN

NOORDWIJK – De man van het Slowaakse Ajax heet Tscheu La Ling, de legendarische, voormalige rechtsbuiten van de Amsterdamse club. De Hagenaar, die een bedrijf heeft in voedingssupplementen, kocht een aantal jaren geleden het kleine provincieclubje AS Trencin. Inmiddels heeft hij het clubje uit de Slowaakse Jupiler League volledig gemodelleerd naar het grote Ajax van weleer.

„We spelen zoals Ajax vroeger met buitenspelers, leiden op zoals Ajax toen, kopen jonge talentvolle spelers en zetten met een inventief en creatief beleid een ’klein’ Ajax neer in Slowakije.” Eén van die spelers is de talentvolle linksbuiten van ADO Frantisek Kubik. Het budget bij Trencin bedraagt niet meer dan 1,7 miljoen euro. „Met zo’n budget speel je in de Slowaakse Jupiler League. Maar we staan twaalf punten los van de nummer twee. Dat is een gevolg van onze werkwijze en de kwaliteit en voetbalknowhow, die we in de club steken. Zoals Ajax vroeger.”

Als Ling bij Ajax komt, ziet hij weinig tot niets terug van de cultuur waar Ajax historisch voor staat en die hij heeft ingevoerd bij AS Trencin. „De Ajax-cultuur wordt in Amsterdam veelal verloochend; onder meer qua speelstijl en bedrijfsvoering. In tien jaar tijd is honderd miljoen verdampt. In zo’n geval spreek je over mismanagement. Op het veld zie je bij Ajax geen aanvallend voetbal met vleugelspelers, door zelf opgeleide voetballers, aangevuld met jonge talentvolle aankopen. Terwijl Ajax met die visie structureel succes boekte en het spelers voor veel geld kon verkopen aan topclubs in andere Europese landen.”

Van dit beleid komt volgens Ling niets terecht in de Arena, waar in 2004 de laatste landstitel werd behaald. „Daarom heeft Cruijff gelijk als hij stelt dat er mensen met ’voetbalachtergrond’ moeten komen op de diverse beleidsposities bij Ajax. Zij kunnen een discussie voeren als een trainer met Mounir El Hamdaoui op de proppen komt, terwijl er met Luis Suarez al een speler in de spits loopt. Allebei jongens die de bal graag in de voeten krijgen. Of dat je de trainer eens aan de gang laat gaan met Miralem Sulejmani. Of eens vraagt waarom een talentvolle en echte Ajacied als Daley Blind nooit een kans krijgt. Waarom de trainer de vleugels niet bezet. Zo kun je als club je eigen geld verdienen in plaats van kapitaal te vernietigen met dure en oude spelers.”

Er wordt volgens Ling geen beleid gevoerd bij Ajax. En wie zijn daarvoor verantwoordelijk? „De bestuurders en directeuren door de jaren heen. Passanten vaak, zonder voetbalachtergrond. Die wijzen allemaal naar elkaar, maar de huidige directeur Rik van den Boog is ervoor verantwoordelijk dat er niets met de technische aanbevelingen uit het rapport Coronel wordt gedaan. Dat Theo van Duivenbode en Stanley Menzo, samenstellers van de technische paragraaf, afstand nemen van het huidige beleid zegt alles.”

Ling vindt daarom dat er snel iets moet gebeuren en steunt Cruijff in zijn oproep om als oud-Ajacieden de handen ineen te slaan om via de ledenraad te proberen het oude Ajax te herstellen. Hoewel Ajax, dat sportief in zwaar weer verkeert, de bestuurlijke onrust kan missen als kiespijn. Ling: „Toch moet er een signaal worden afgegeven. Martin Jol is trouwens niet het probleem. Als trainer wil hij misschien van alles, maar als directeur wijs je hem dan netjes de deur met de mededeling dat de visie van Ajax niet staat voor het halen van oude, dure spelers. En je gaat als directeur niet door de knieën, omdat je trainer flirt met een andere club. Dat is paniekvoetbal.”

Veel van de huidige problemen, die zijn ontstaan na het rapport Coronel, legt Ling dus op het bordje neer van directeur Van den Boog. „Hij is directeur. Als hij zijn eigen functioneren eens onder de loep legt, kan hij niet blij zijn. Sportief en financieel gaat het hard bergafwaarts met Ajax. Maar wil iemand als Van der Boog dat herkennen, dan zal hij het eerst moeten onderkennen. Ik las dat hij Jol niet gaat ontslaan. Dan begrijp je het niet, heb je boter op je hoofd. Daar ligt het probleem niet. Het probleem is: wie laat dit allemaal gebeuren? Dan kom ik bij Van den Boog uit. Hij is als directeur verantwoordelijk.”

Vooralsnog ambieert Ling als ex-Ajacied geen plaatsje in de ledenraad, omdat hij het druk zat heeft als ondernemer. „Aan de andere kant heb ik me er nog niet in verdiept. In ieder geval moet Ajax terug naar de basis, naar de grondbeginselen waar de club groot mee is geworden: eigen jeugd, goedkope talentvolle aankopen, lage salarissen met prestatiebonussen en op het veld met aanvallend voetbal over de vleugels.”

Zoals bij de koploper in de Slowaakse Jupiler League: AS Trencin van eigenaar Tscheu La Ling.
EDO OPHOF: ’HET BEESTJE IS ZIEK’

AMSTERDAM – Edo Ophof, Marc Overmars en Peter Boeve zijn bereid de handen uit de mouwen te steken voor Ajax. De ex-Ajacieden werden in Johan Cruijffs column in Telesport genoemd als gegadigden voor de ledenraad. „Het beestje is ziek en moet geholpen worden”, gaf Ophof aan. „Iedereen die met de club begaan is, ziet dat het niet goed gaat. En dat het zo niet verder kan”, aldus Boeve.

Voor Ophof is het nog geen uitgemaakte zaak dat hij zich beschikbaar stelt voor de ledenraad. „Ik ga daar niet zitten om te zitten, heb geen zin om een baard als Sinterklaas te krijgen, terwijl er niks gebeurt”, aldus de verdediger. „Ik moet wel het gevoel hebben dat we iets kunnen bewerkstelligen, dat er wordt doorgepakt.” Hij pleit er daarom voor om eerst met een aantal mensen de koppen bij elkaar te steken. „Wie stellen zich verkiesbaar? Wat kunnen we doen? Waar willen we naartoe? En wat is onze strategie?” aldus de eigenaar van een handelsonderneming en een metaalbedrijf voor onder meer winkelinrichting.

Dat Cruijff zijn naam noemde, verrast Ophof niet. „Hij kent me door ons gezamenlijke verleden. Het zou heel normaal zijn als clubs als Ajax gebruikmaken van mensen met topvoetbalkennis, die zakelijk onderlegd zijn en een visie hebben. Dat zal ook het idee van Johan zijn.”

„Het lijkt me fantastisch om met z’n allen – mensen die weten hoe Ajax in elkaar steekt en succesvol zijn in het zakenleven – de club weer te brengen waar hij hoort te staan: aan de top”, zegt Boeve. „Ajax moet terug naar de basis. En de basis is voetbal. Vroeger was Ajax een club die geen geld had, maar opleidde en dat super deed. Daarna is er veel geld gekomen, alleen nog maar buiten de deur gekeken en de eigen jeugd verwaarloosd.”

„Ik vergelijk Ajax met de schaduw van de wind”, aldus de voormalige mede-eigenaar van veevoederbedrijf Alpuro BV. „De wind kun je niet pakken. Daar loop je steeds achteraan. Ajax moet weer de ouderwetse bluf krijgen, uitstralen de beste te zijn. En dat op alle gebieden nastreven. Ik ben een echte Ajacied, genegen om de schouders eronder te zetten. Mijn mooiste jaren heb ik bij Ajax beleefd en het is dan prachtig om iets terug te geven. Ik hoop dat er meerderen zijn die dat willen.”

„Ik heb over een aantal zaken best een mening, zoals ik ook mijn gedachten heb over de manier waarop ik Ajax mogelijk zou kunnen helpen”, zegt oud-international, Go Ahead Eagles-directeur en succesvol ondernemer Overmars tot slot.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 16, 2010 9:01 am

AT5 schreef:UPDATE: 'Ledenraad Ajax is klaar met de kritiek'

"Het zou wel eens een spannende avond kunnen worden." Dat zei erelid Arie van Os tegen AT5 over de ledenraadsvergadering die Ajax maandagavond hield.

Op sportpark De Toekomst werd onder meer gesproken over de slechte prestaties van de ploeg en over de oproep van Cruijff tot een revolutie.

"Mocht blijken dat de ledenraad geen vertrouwen meer heeft in het bestuur en in de directie, dan zou dat wel eens gevolgen kunnen hebben", aldus Van Os vooraf.

Volgens algemeen directeur Rik van den Boog was daar geen sprake van. "Het was een normale ledenraadvergadering, die al eerder was geagendeerd en dus niets met moeilijke periode te maken had. Er hing een eensgezinde en positieve sfeer", zo zei hij tegen AT5. Ook binnen de ledenraad is volgens hem bijna iedereen klaar met de kritiek en de onrust.

Johan Cruijff riep vorige week in zijn Telegraaf-column het bestuur op om op te stappen. Maandag deed het Ajax-icoon een klemmend beroep op oud-spelers als Marc Overmars, Tscheu La Ling en Keje Molenaar om zich kandidaat te stellen voor de ledenraad.

Molenaar gaf gehoor aan de oproep en liet weten beschikbaar te zijn. Ling daarentegen heeft naar eigen zeggen geen tijd om zich met Ajax bezig te houden.

Van den Boog is het met Cruijff eens dat er meer oud-voetballers in de ledenraad moeten. "Ik zou het zelfs geweldig vinden als we op die manier beter in gesprek komen met mensen die deze club hebben opgebouwd", liet hij maandagavond voor de camera van Ajax TV weten. "In de basis is dit een heel goed idee."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 16, 2010 9:08 am

Een positieve sfeer en men is klaar met de kritiek en de onrust.

Hier word ik alleen maar moedelozer van. Ik had in ieder geval iets van een signaal willen zien dat men snapt dat het nu echt beroerd is/gaat. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 16, 2010 9:21 am

Boog en Jol zijn nog voor de winterstop weg.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 16, 2010 11:00 am

Ze zijn klaar met de kritiek want het gaat hartstikke goed. :hypocrite.gif:

De sukkeltjes. Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. Die mensen vinden zichzelf veel belangrijker dan de club.
Het stinkt aan alle kanten!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 16, 2010 12:17 pm

Van den Boog en de Ledenraad zeggen niet dat het goed gaat, en ook niet dat Cruijff ongelijk heeft.

K.
Still alive...

Plaats reactie