Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Rednose

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Rednose » wo apr 09, 2014 5:19 pm

Rishi schreef:Heb het gevoel dat we geen nieuwe Zlatan hoeven te verwachten. Eerder een Buly of Pantelic.
Met een speler als Pantelic zou ik dik tevreden zijn, die deed zijn werk gewoon goed.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo apr 09, 2014 7:50 pm

Rishi schreef:Heb het gevoel dat we geen nieuwe Zlatan hoeven te verwachten. Eerder een Buly of Pantelic.
Heb het gevoel dat we het met Siem, Zivkovic en Hendriks gaan doen. Vorig seizoen werden er ook namen genoemd en uiteindelijk werd er niks gekocht. Hun goedrecht, maar het zorgde voor een niet-functionerende aanval.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 09, 2014 9:08 pm

Met een spits van het niveau Pantelic zou ik ook vrede hebben. Die jongen heeft het destijds heel behoorlijk gedaan. Geen talent van de bovenste plank maar voor Ajax bijzonder goed bruikbaar.

Maar als De Jong blijft (wat ik persoonlijk wel verwacht) dan zal er inderdaad niet veel gebeuren. Je hebt dan met De Jong en Zivkovic twee spitsen. Die laatste mag rustig wennen maar hij heeft toch al de nodige eredivisie ervaring en zal alleen beter worden door te spelen. Het is dan niet handig om twee anderen voor zijn neus te zetten.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo apr 09, 2014 10:08 pm

Wat zou het fijn zijn als we weer eens een spits krijgen die er 25-30 in legt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do apr 10, 2014 6:49 am

Wat zou het fijn zijn als we weer eens een spits krijgen die er 25-30 in legt.
Zegt niet alles, want Pelle zal er ook zo veel in leggen als hij bij Ajax speelt, maar dan moet het spel om hem heen wel op hem afgestemd zijn. Suarez zou dat ook kunnen, maar die past niet in het systeem dat Ajax speelt; Kluivert scoorde maximaal achttien doelpunten per seizoen, maar iemand met zijn kwaliteiten zie ik als spits wel zitten, kortom: het aantal doelpunten zegt niet alles, zeker niet in het systeem dat Ajax speelt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 10, 2014 8:26 am

Het zou zeker prettig zijn als we een spits hadden lopen die wat meer doelpunten maakt. De eerste Ajacied op de topscorerslijst staat nu wel erg laag. Maar mijn eerste prioriteit voor die positie is toch vooral dat het een speler is die het elftal beter laat voetballen. Een goed aanspeelpunt en iemand die via de combinatie of een korte pass zijn medespelers in scoringspositie kan brengen. Doe er dan nog een stuk of 20 doelpunten bij en ik ben dik tevreden.

Overigens had ik voor dit seizoen de verwachting dat we iets dergelijks van Siem de Jong konden verwachten. Maar die jongen heeft gewoon echt een rampseizoen gehad. Als hij blijft en weer helemaal in orde is zie ik hem dat alsnog doen. En dan heb je de positie met Zivkovic als backup al heel behoorlijk ingevuld.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » do apr 10, 2014 8:45 am

Zeux schreef:Wat zou het fijn zijn als we weer eens een spits krijgen die er 25-30 in legt.
Dat hangt er maar helemaal vanaf. Zowel 25 als 30 goals in een seizoen zijn er veel te weinig, dus moet je vooral kijken naar met welk type spits de rest makkelijker tot scoren komt, want die moeten voor het veruit grootste deel van de goals zorgen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do apr 10, 2014 8:49 am

Marillion schreef: Overigens had ik voor dit seizoen de verwachting dat we iets dergelijks van Siem de Jong konden verwachten. Maar die jongen heeft gewoon echt een rampseizoen gehad. Als hij blijft en weer helemaal in orde is zie ik hem dat alsnog doen. En dan heb je de positie met Zivkovic als backup al heel behoorlijk ingevuld.
Precies.

Moeilijk dus, wat doe je? Voor de zekerheid een spits kopen terwijl de kans bestaat dat De Jong niet vertrekt? In dat geval wordt Zivko zoveelste keus.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 10, 2014 9:15 am

Zelf denk ik dat De Jong niet vertrekt. Simpelweg omdat er na dit seizoen geen goede clubs zullen komen. Uit de berichtgeving links en rechts maak ik wel op dat hij oorspronkelijk andere plannen had. Aan Ajax de taak om dit niet tot in september te laten duren. We moeten op tijd weten of we op hem kunnen rekenen. Want nog een seizoen zo rommelen op de spitspositie kan de bedoeling niet zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 10, 2014 9:22 am

Yopi schreef: Moeilijk dus, wat doe je? Voor de zekerheid een spits kopen terwijl de kans bestaat dat De Jong niet vertrekt? In dat geval wordt Zivko zoveelste keus.
Dat doet Ajax niet, dat weet je. De club zet keurig om wat is aangekondigd: volle bak inzetten op talentontwikkeling.

Met Cillessen, Rhijn, Veltman, Denswil, Boilesen, Klaassen, Blind, Kishna, Fischer, Ziv heb je voor komend seizoen een heel aardige talent pool. Een paar sturende krachten erbij in combi met FdB's skills om een hecht team te smeden, dan wordt het wel weer wat.

Le T.

Bericht door Le T. » do apr 10, 2014 10:20 am

Yopi schreef:
Marillion schreef: Overigens had ik voor dit seizoen de verwachting dat we iets dergelijks van Siem de Jong konden verwachten. Maar die jongen heeft gewoon echt een rampseizoen gehad. Als hij blijft en weer helemaal in orde is zie ik hem dat alsnog doen. En dan heb je de positie met Zivkovic als backup al heel behoorlijk ingevuld.
Precies.

Moeilijk dus, wat doe je? Voor de zekerheid een spits kopen terwijl de kans bestaat dat De Jong niet vertrekt? In dat geval wordt Zivko zoveelste keus.
Eerder andersom lijkt me, of dat hoop ik althans. Misschien moeten we er ons allemaal, dus ook De Jong zelf, bij neerleggen dat er geen grote club voor hem de buidel gaat trekken en dat hij Ajax ook niet sterker gaat maken. Het is wel een behoorlijke voetballer, een teamplayer, op meerdere posities inzetbaar met een goede mentaliteit en iemand die vaak op zijn best is in de belangrijker wedstrijden.

Dan lijkt het mij best OK als hij nog heel lang bij Ajax blijft en op hem als betrouwbare kracht terug kunnen vallen, waarbij hij dan regelmatig op de bank zit omdat er betere spelers zijn voor zijn posities. Met blessures, rust en zwakkere periodes van grotere talenten komt hij dan toch aardig wat aan spelen toe.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 10, 2014 11:04 am

Le T. schreef: Dan lijkt het mij best OK als hij nog heel lang bij Ajax blijft en op hem als betrouwbare kracht terug kunnen vallen, waarbij hij dan regelmatig op de bank zit omdat er betere spelers zijn voor zijn posities. Met blessures, rust en zwakkere periodes van grotere talenten komt hij dan toch aardig wat aan spelen toe.
Precies. Dat hij Ajax niet als financieel eindstation ziet, is logisch. Maar sportief zit ie bij ons ongeveer aan z'n plafond. Dat geldt trouwens voor flink wat spelers van Ajax. Serero, Schöne, Blind, Moisander bijv. Voor Ajax prima gasten, maar al te veel rek zit er niet in.

Sowieso is het aanbod qua toptalent in NL dit eredivisieseizoen écht gering, vind ik. Na 10 seconden nadenken kom ik niet verder dan Atsu, Depay en Promes als spelers die me dit seizoen echt overtuigen... in de zin van: potentieel om bij een sterke club in een topcompetitie ook te kunnen slagen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 10, 2014 1:09 pm

Ik ben wel benieuwd hoe ver Ajax zou kunnen komen wanneer gasten van het kaliber De Jong, Moisander en Schöne er voor zouden kiezen om nog een aantal seizoenen bij Ajax te spelen. Ze zitten inderdaad niet in de categorie die nog een aantal stappen gaat maken en in de top van een belangrijke competitie gaat spelen. Maar voor Ajax zijn het hele behoorlijke spelers en wanneer je het elftal bij elkaar kunt houden kun je echt werken aan automatismen. Vul dat aan met een paar gretige talenten waarvan het plafond hoger ligt en je hebt volgens mij een formule waarmee je in Nederland jaarlijks voor de titel speelt en in Europa incidenteel leuk kan stunten.

Probleem zal zijn dat die jongens op een gegeven moment toch voor een ervaring in een andere competitie inclusief een dik salaris gaan. En eerlijk gezegd snap ik dat tot op zekere hoogte ook nog wel. Na een aantal jaren eredivisie is de Bundesliga, Premier League, Primera Division of Serie A ook wel eens interessant om te ervaren. En bij een middenmoter verdien je al twee keer zoveel.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 10, 2014 1:27 pm

Marillion schreef: Na een aantal jaren eredivisie is de Bundesliga, Premier League, Primera Division of Serie A ook wel eens interessant om te ervaren. En bij een middenmoter verdien je al twee keer zoveel.
Ik denk dat een jongen als Verhaegh bij Augsburg meer pakt dan bijv. Siem bij Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 15, 2014 2:20 pm

Een oud studiegenoot van mij werkt bij FC Augsburg, ik zal eens bij hem navragen hoeveel Verhaegh pakt. :smile-ajax.gif:

Tijdloos verhaal (uit de Volkskrant) ooit nog eens gepost door de al lang niet meer hier gesignaleerde D_skilled:
D_skilled schreef:'Vroeger kreeg Ten Have pak slaag voor zo'n laffe daad'

Rob Cohen werd bekend als schoonvader en zaakwaarnemer van Ronald de Boer. Ook is hij een vriend van Louis van Gaal. Over manier waarop RvC-voorzitter Steven ten Have nu Van Gaal binnen wil halen al algemeen directeur bij Ajax, heeft Cohen geen goed woord over. 'Vroeger op straat kreeg je een pak slaag voor zo'n laffe daad.'

Ik viel Hennie Henrichs (nieuwe Ajax-voorzitter, red.) aan. Ik zei: heb jij soms een dubbelrol, speel jij mensen tegen elkaar uit? Wat zijn jullie voor achterbakse klojo's. (...) Ach, ik ken ze allemaal: de directeuren Van der Aat en Slop lachen vriendelijk naar je en steken dan een dolk in je rug.

Stiekem
'Hij laat zich stiekem benaderen en houdt zich nu stil. Ook Louis wordt gebruikt. Wacht anders anderhalf jaar, tot Cruijff weg is. Tegen die tijd is Louis niet dood of zo', steekt Cohen van wal in de Volkskrant.

Pak slaag
Dat Steven ten Have ondanks verzoeken van de vereniging, de grootaandeelhouder, de jeugdtrainers en de supporters stug blijft zitten, windt Cohen op. 'Hij loopt zichzelf aardig te beschadigen. Van Gaal benaderen achter de rug van Johan Cruijff om; vroeger op straat kreeg je een pak slaag voor zo'n laffe daad.'

Henrichs 'achterbakse klojo'
Volgens Cohen spelen veel meer figuren een dubieuze rol in de machtsstrijd in Amsterdam. Hij sprak onlangs tijdens een diner met Hennie Henrichs, de nieuwe voorzitter. 'Ik viel hem aan. Ik zei: heb jij soms een dubbelrol, speel jij mensen tegen elkaar uit? Wat zijn jullie voor achterbakse klojo's. Kies eens voor iemand, beslis iets.'

Van der Aat, Slop en Sturkenboom
'Ach, ik ken ze allemaal: de directeuren Van der Aat en Slop lachen vriendelijk naar je en steken dan een dolk in je rug. Dat is me toch van een niveau. Ze buigen naar links en ze buigen naar rechts, precies zoals het ze uitkomt. En Ten Have benoemt dan Sturkenboom tot directeur, zo'n overlever als er al zo veel in het voetbal rondlopen.'

Van Gaal
Cohen weet zeker dat als Van Gaal algemeen directeur wordt, hij zich ook zal gaan bemoeien met het technisch hart bij Ajax, Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk, die sinds enkele maanden begonnen zijn aan de uitvoering van het plan-Cruijff. 'Hij is een baas op het veld. Dat is iets anders. Louis gaat ze vragen of ze wel ervaring genoeg hebben om bepaalde beslissingen te nemen.'
Een zegen voor Ajax dat alle namen die voorbij komen (op Slop na) inmiddels verwijderd zijn van het pluche.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 16, 2014 12:48 pm

'Ajax zeer gecharmeerd van Vilhena'

ONDENKBAAR - Tonny Vilhena wordt opnieuw in verband gebracht met Ajax. De Feyenoord-middenvelder werd vorig seizoen al door Frank de Boer genoemd en in de nieuwe Voetbal International wordt geschreven dat Ajax nog altijd zeer gecharmeerd is van de spelmaker. Hij heeft nog een contract tot de zomer van 2016 in Rotterdam.

Het blad denkt niet dat Ajax actie zal ondernemen. Toch zou het geen toeval zijn dat Ronald de Boer zich vaak lovend uitspreekt over Vilhena. Het talent heeft over interesse sowieso niet te klagen. Zo zouden bij de uitwedstrijd van Feyenoord tegen PSV (0-2) scouts op de tribune hebben gezet van onder meer Machester United, Manchester City, Everton, Arsenal, West Ham United, Bayer Leverkusen, Benfica en FC Porto.

Ajax-coach De Boer zei vorig jaar mei nog dat hij het ziet zitten in Vilhena. Hij noemde hem als mogelijke vervanger van Christian Eriksen. 'Ga maar eens in Nederland kijken wie zijn positie bij Ajax zou kunnen invullen. Het aanbod is klein. Van Ginkel is een uitstekende middenvelder, maar hij is meer een type-Siem de Jong. Dus kom je snel uit bij Maher, hem kun je wel een type-Eriksen noemen. Vilhena vind ik op die plek overigens ook erg goed, die heeft het ook in zich. Maar verder houdt het dan wel op.'

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 16, 2014 2:11 pm

Misschien is Maher te koop? :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 03, 2014 6:38 am

Volgens Twitteraar vd Sar komt Ajax vandaag met "groot nieuws".

Sponsor, aankoop? Spannuuunddd!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di jun 03, 2014 6:44 am

Volgens Twitteraar vd Sar komt Ajax vandaag met "groot nieuws".

Sponsor, aankoop? Spannuuunddd!!
Kan gezien zijn functie alleen een nieuwe hoofdsponsor zijn, denk ik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 03, 2014 7:49 am

Huawei zou het in ieder geval niet worden. Toch een internetgokbedrijf?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jun 03, 2014 7:59 am

https://twitter.com/MikeVerweij

Een lokkertje dus, volgens de man van de T.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 03, 2014 8:19 am

Nieuwe uit- en thuisshirt dus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2014 8:51 am

Meesterzet van Van der Sar: niet alleen de shirts worden bekendgemaakt, maar ook de nieuwe Ajax theedoek:

Afbeelding

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jun 03, 2014 8:59 am

Hahaha, mooie grap van Ajax dit... :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 03, 2014 9:28 am

Krijg de indruk dat vd Sar totaal niet op z'n taak berekend is. 4 keer op rij kampioen, CL-exposure jaar in jaar uit. En nog geen hoofdsponsor vinden. :excited.gif:

Plaats reactie