Aegon pakt voor 3 miljoen de exposure van Ajax in de CL effe mee. Goede deal voor die jongens. Knoeiwerk van de kant van Ajax.gaizka schreef:3 miljoen voor een half jaar is toch niet verkeerd in deze tijd?
"Meer tijd".

Moderator: mods
Aegon pakt voor 3 miljoen de exposure van Ajax in de CL effe mee. Goede deal voor die jongens. Knoeiwerk van de kant van Ajax.gaizka schreef:3 miljoen voor een half jaar is toch niet verkeerd in deze tijd?
Dat risico nemen - in de trant van "kost x miljoenen maar men weet wel wie ie is" - lijkt me voor een beursgenoteerde onderneming nogal gevaarlijk. Kan goed uitpakken (zie FdB op de werkvloer) en fout (DB, MvB).Yopi schreef: Dit gezegd hebbende, geen idee of Sar geschikt is. Dat zal moeten blijken.
Kijk, dat zou een logische verklaring kunnen zijn.Duke schreef:Overigens gaan de geruchten ook dat dit uitstel te maken heeft met de liberalisering van de gokmarkt per 1 januari 2015.
Als het goed geregeld zou zijn was er nu een mooie sponsorovereenkomst.Yopi schreef:Misschien is het nu juist goed geregeld, met een ervaren man uit het bedrijfsleven (Kinsbergen) en een voetbalman (Sar).
Het shirt/de shirts van volgend seizoen gaan een collectors item worden. Jullie kunnen vast bij mij intekenen.Jinne schreef:Geen goede beurt van Vd Sar. Dan krijgen we dus volgend seizoen sowieso 2 verschillende shirts.
Volgens Cruijff kan ie het.wimpey schreef:Dus hebben ze hun job niet goed gedaan.Yopi schreef: Ze hebben 'meer tijd nodig', dat is zo vaag.![]()
Kán die vd Sar eigenlijk wat?
Het lijkt erop dat ze het gewoon niet goed voor elkaar hebben.AJAX KOOPT TIJD MET LANGERE DEAL AEGON
door JAN BRAAKSMA
AMSTERDAM – Aegon blijft na dit seizoen nog zes maanden hoofdsponsor van Ajax. Commercieel directeur Edwin van der Sar was naarstig op zoek naar een sponsor die met ingang van het seizoen 2014/2015 het verzekeringsbedrijf wilde vervangen, vooralsnog zonder resultaat. De namen van smartphonefabrikanten Huawei en Samsung gingen nadrukkelijk rond als kandidaten om het roodwitte shirt de komende jaren te mogen sieren.
Ajax betaalt wel een behoorlijke prijs voor de verlenging. Waar Aegon eerder nog tussen de 10 en 12 miljoen euro per jaar aan de regerend landskampioen overmaakte, is dat bedrag in de nieuwe deal gehalveerd. Voor zes maanden betaalt de verzekeraar slechts 3 miljoen euro. Het tekent de nood bij de Amsterdammers, die volgens een bron pas vorige week bij Aegon aanklopten voor verlenging van de aflopende overeenkomst.
Genoeg bedrijven hadden interesse om hun naam aan Ajax te verbinden, maar alleen tegen een veel lager bedrag dan Aegon betaalde. Daardoor liepen de gesprekken vooralsnog spaak.
Het afstel hoeft niet per se nadelig te zijn voor Van der Sar en de zijnen. De regering is van plan op 1 januari 2015 de Nederlandse gokmarkt te moderniseren. Buitenlandse wedkantoren mogen dan een licentie aanvragen om in ons land kansspelen via internet aan te bieden. Bovendien nemen zij een flink marketingbudget mee. Experts schatten dat de wedkantoren volgend jaar minstens €100 miljoen aan reclame willen uitgeven, waarvan een deel terechtkomt bij de sponsoring van sportclubs.
Ingewijden melden dat Ajax al oriënterende gesprekken heeft gevoerd met het Zweedse Unibet (sponsor van FC Kopenhagen en partner van de Belgische Jupiler Pro League) en het op Gibraltar gevestigde Bwin, eerder sponsor van onder andere Real Madrid en AC Milan. Voorlopig hoeven de Amsterdammers nog niet te rekenen op een handtekening van de wedkantoren. Als alles volgens plan verloopt, besluit de Tweede Kamer pas in de zomer over de exacte invulling van de wet. Daarna besluiten de wedkantoren of zij een licentie in Nederland aanvragen en of zij in de race blijven om hoofdsponsor van Ajax te worden.
Het heeft idd alles weg van knoeiwerk. Rookie Sar kost Ajax v.w.b. sponsoring effe 3 M op half-seizoen basis.Ajaciedjuh schreef: Het lijkt erop dat ze het gewoon niet goed voor elkaar hebben.
Geen van beiden. Ik ben zakenman en zou voor wereldmerk Ajax - binnen de gestelde tijd (!!) - een schip met geld binnenhalen.Yopi schreef:Wat had jij gedaan, Willem? Voor minder een deal afsluiten of wachten op een partij die wel wil betalen wat je nu krijgt?
A-J-A-X, Yopi. Een mooier platform voor exposure IS er voor een wereldmarktleider in NL gewoon niet.Yopi schreef:Dus jij denkt niet dat bedrijven terughoudender zijn geworden door de crisis?