Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door InnerHarbour » di jun 02, 2015 2:32 pm

Vooral voor degene die er eigenlijk niet thuishoren. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » di jun 02, 2015 2:32 pm

Leuk om te lezen. Petersen was een prachtige speler. Al denk ik niet dat hij de rol van Litmanen op dezelfde wijze had kunnen invullen. In mijn herinnering was hij daarvoor te veel een stylist en te weinig een dienende speler.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » di jun 02, 2015 2:48 pm

InnerHarbour schreef:Vooral voor degene die er eigenlijk niet thuishoren. :smallgrin.gif:
Je hebt meer aan kennissen dan aan kennis.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door InnerHarbour » di jun 02, 2015 3:01 pm

Zeker In het geval Delay is dat een waarheid als een koe. Verder heeft hij natuurlijk ook het trucje van zijn papa geleerd om journalisten te vriend te houden voor het geval dat nodig is en zo komt een IJsselmeervoetballer via Ajax bij United terecht.
YNWA

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » di jun 02, 2015 5:52 pm

Dan Petersen was de Lucas Andersen van toen.
Ik heb Petersen uitstekende wedstrijden zien spelen namens Ajax, Yopi. Andersen in 3 jaar Ajax nog geen goed half uur.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 03, 2015 8:54 am

Petersen was, de weinige keren dat ie speelde alles, of niets. Zeer flegmatieke jongen met heerlijke techniek. Ik kan de vergelijking met Andersen wel plaatsen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door LucaS » wo jun 03, 2015 9:08 am

Ik herinner me hem vooral als rechtsbuiten, niet als 'tien'
I think I lost my fucking headache

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Le T. » wo jun 03, 2015 10:08 am

Werd hij toen niet met Jesper Olsen vergeleken, of vergis ik me nu?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jun 07, 2015 9:56 am

Allemaal mooi en aardig natuurlijk. Maar hoe zou het met Edwin Godee gaan?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopi » zo jun 07, 2015 2:42 pm

Die handelt in tweedehands spullen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Edwin_Godee

Maar Andrej Demchenko, is die nog ergens? Dat was volgens LVG een wereldtalent. Toch kan ik me niet herinneren dat hij ooit nog van zich heeft doen spreken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » zo jun 07, 2015 10:03 pm

Ik meen me te herinneren dat ik die ooit heb zien debuteren bij Volendam uit. Maar daar was ik meestal niet helemaal nuchter dus ik kan me vergissen. Volgens mij heeft die jongen het nooit ergens laten zien. Zoals veel jonge Russische spelers waar hoge verwachtingen van zijn. Meestal gaat dat toch mis als ze naar het buitenland gaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door elliquido » zo jun 07, 2015 10:19 pm

Was dat die wedstrijd met die beroemde boottocht vanaf centraal naar Volendam?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » di jun 09, 2015 3:56 pm

Sulejmani bij Young Boys op jacht naar eerherstel

Miralem Sulejmani gaat zijn geluk beproeven in Zwitserland. De Serviër verlaat Benfica voor BSC Young Boys.

De ploeg uit Bern, die afgelopen seizoen op ruime afstand tweede werd achter kampioen FC Basel, gunt Sulejmani daarmee de kans zijn loopbaan nieuw leven in te blazen. De laatste jaren is de carrière van de 26-jarige aanvaller namelijk behoorlijk in het slop geraakt.

Door zijn uitstekende prestaties bij SC Heerenveen besloot toenmalig Ajax-trainer Marco van Basten in 2008 ruim zestien miljoen euro neer te tellen voor Sulejmani. De snelle Serviër zou uiteindelijk vijf seizoenen in Amsterdam spelen, maar onomstreden werd hij er nooit. Na een volkomen mislukt seizoen 2012/13, waarin hij weigerde bij te tekenen en daardoor amper in actie kwam, verkaste hij transfervrij naar Benfica.

Daar kwam de duurste Ajax-aankoop aller tijden in twee jaar tijd tot nog geen vijfhonderd speelminuten en één doelpunt in de competitie. Hoewel hij ook in Portugal een contract had voor vijf seizoenen, maken beide partijen al na twee jaargangen een einde aan de samenwerking.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door elliquido » do jun 11, 2015 4:47 pm

kunnen we loten
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » ma jun 15, 2015 1:15 pm

Collega's kiezen Van der Vaart als flop van het seizoen

Rafael van der Vaart was in zijn eerste periode bij Hamburger SV een van de beste spelers van de Bundesliga en de supporters van die Rothosen waren dan ook dolgelukkig toen de middenvelder drie jaar geleden terugkeerde. De hernieuwde samenwerking werd echter geen succes en vooral het afgelopen seizoen was bijzonder teleurstellend voor zowel club als speler.

De 32-jarige Van der Vaart belandde met HSV opnieuw in de degradatieproblemen en raakte zijn basisplaats zelfs even kwijt. Uiteindelijk keerde hij wel weer terug in het elftal, maar de spelmaker wist zijn ploeg niet bij de hand te nemen. Zijn collega's werden ook negatief verrast door Van der Vaart: in een enquête van Kicker kozen de 183 spelers uit het afgelopen Bundesliga-seizoen voor de Nederlander als 'grootste flop' van het voorbije voetbaljaar.
Mario Götze van Bayern München eindigde als tweede in de verkiezing, Kevin Prince-Boateng van Schalke 04 als derde. Van der Vaart is inmiddels vertrokken bij HSV: zijn aflopende contract in Hamburg werd niet verlengd en de middenvelder keert terug naar de Primera División. Van der Vaart arriveerde zondagavond in Sevilla en zal naar verwachting nog deze maandag gepresenteerd worden bij promovendus Real Betis.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door raymon » ma jun 15, 2015 1:18 pm

Die 2de flop zou ik dan weer wel graag bij Ajax zien :blub.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » ma jun 15, 2015 8:22 pm

NU.NL:
Van der Vaart aangekomen in Spanje
Voetballer Rafael van der Vaart is aangekomen in het Spaanse Sevilla.
Da's wel erg snel.

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Skampie » ma jun 15, 2015 9:15 pm

En paella zou gezond zijn... Jaja

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Rednose » ma jun 15, 2015 10:18 pm

Logisch, je kan daar heerlijk eten (en drinken!).
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » di jun 16, 2015 8:09 am

Hoe zou het gaan met Heitinga :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » zo jun 21, 2015 12:19 pm

Ruud Krol: Helemaal thuis als trainer in Afrika
Dennis Jansen

Afbeelding
Krol met het shirt van Raja Casablanca © Raja Casablanca.

Een jas en sokken draagt Ruud Krol (66) al jaren niet meer. De voormalige recordinternational van Oranje voelt zich thuis als trainer in Afrika, waar hij de temperaturen en avonturen koestert. Zijn nieuwe werkgever Raja Casablanca wordt alweer de zesde club in vijf verschillende Afrikaanse landen. De eerste training is op 1 juli om tien uur 's avonds. ,,Vanwege de Ramadan. Het hoort erbij.''

In december was Ruud Krol even terug in Amsterdam, de stad waar hij werd geboren en opgroeide. Daar bezocht hij familie en vrienden. ,,Ik zat vooral op de fiets. Heerlijk, even door Amsterdam rijden. En de kou was ook niet vervelend. Voor een paar dagen dan. Als het wolkendek dan grijs blijft, verlang ik toch weer naar Afrika,'' zegt Krol met een glimlach.

Afrika, het is na dertien jaar - met één tussenpoos van 2000 tot 2007 - zijn tweede thuis geworden. Sokken droeg de voormalige recordinternational van Oranje al nooit, een jas heeft hij al lang niet meer. ,,Alleen een jackje,'' zegt Krol. ,,De temperaturen, de culturen en mentaliteit blijven me aanspreken. Net als het avontuur. Nu wordt het Marokko. Weer een nieuw land, ik ben heel benieuwd.''

Krol, die in 2013 ook nog even interim-bondscoach was van Tunesië, tekende vorige week een tweejarig contract bij Raja Casablanca. Het is de zesde club in vijf verschillende Afrikaanse landen. Eerder was hij in dienst van Al-Zamalek (Egypte), Orlando Pirates (Zuid-Afrika), CS Sfaxien, Espérance (Tunesië) en Al Ahly Tripoli (Libië).

Geweldsgolf
Bij Al Ahly werkte hij vanuit Tunesië. Libië zelf gaat al een tijdlang gebukt onder een enorme geweldsgolf. De nationale competitie ligt stil. ,,Aanvankelijk was het wel de bedoeling dat ik een keer naar Tripoli zou gaan, maar er waren aanslagen op de ambassades, er werd geschoten bij de grens. Het was onverstandig om af te reizen,'' aldus Krol, die bij Al Ahly een kortstondig avontuur beleefde.

Bij de club draaide alles om de Afrikaanse Champions League. ,,Voor de wedstrijd in de eerste ronde zag het er nog goed uit. Er was ruimte en budget om op trainingskamp te gaan in Turkije.''

De eerste wedstrijd tegen Smouha SC uit Egypte werd gewonnen (1-0), maar twee weken later in Alexandrië ging het mis. ,,Verloren we met 1-0 en werden we uitgeschakeld na penalty's. We misten ritme. Voor de uitwedstrijden konden we niet meer in trainingskamp. Geen geld. Dus ook geen tegenstanders van kaliber.''

Een week later kreeg Krol zijn congé, geen ongebruikelijke gang van zaken in Afrika waar trainers te pas en vooral te onpas de laan uitvliegen. En ook al kende hij veel successen - Krol vierde landstitels met Orlando Pirates, Sfaxien en Espérance -, een contract uitdienen blijkt op het continent een bijkans onmogelijke prestatie.

Ook Raja Casablanca heeft wat dat betreft een reputatie. De club nam begin mei afscheid van de Portugees José Romão, terwijl zijn opvolger, de Tunesiër Faouzi Benzarti na enkele weken al werd afgedankt. Het maakt Krol al lang niet meer onrustig. ,,Ik kijk vooruit. De club is achtste geworden en wil weer om het kampioenschap spelen. Dat past bij mijn ambities.''

Raja Casablanca kwam op zijn pad toen Krol in een rol van ambassadeur van de KNVB op handelsmissie was in de Marokkaanse stad. ,,Vertegenwoordigers van zo'n 40 Nederlandse bedrijven waren er, zoals Heras, TenCate en de Arena. Raja maakte gebruik van mijn aanwezigheid. Dinsdagavond werd ik gebeld, vrijdag waren we eruit."

WK-finalist
Ruud Krol merkte het anno nu nog steeds. Als de geboren Amsterdammer voor het eerst binnenkomt bij (potentiële) clubs, dan wordt hij gezien als de succestrainer in Afrika maar zeker ook als de tweevoudig WK-finalist (1974, '78). ,,Die toernooien en het voetbal spreken nog steeds tot de verbeelding, zeker bij de oudere generatie. Het is een prettige bijkomstigheid en ik ben daar nog steeds trots op, maar je kunt er niet van leven. Gelukkig kijken clubs ook naar mijn prestaties in Afrika. Ik stap niet zomaar in een club. Er moet ambitie zijn, anders doe ik het niet."

Raja Casablanca barst van de plannen. Volgens Krol is er nog wel wat progressie te boeken. ,,Ik heb al beelden bekeken en merk dat de organisatie achterin niet goed is. Ik heb de toezegging dat we kunnen investeren. Dat zal voornamelijk in Marokko zelf zijn, of Marokkanen die in Europa spelen. Daar gaan we ons de komende tijd mee bezig houden."

In Afrika werkte Krol in grote steden als Caïro, Johannesburg en Tunis. Casablanca is nieuw voor hem. ,,Niet qua geloof, maar qua omstandigheden en leefgewoonten is het misschien wel de meest Westerse stad in Afrika. Het wordt ook wel de poort van Afrika genoemd, omdat je op drie kwartier van Spanje zit. Ik ken de Marokkaanse competitie nog niet goed, maar begrijp wel dat de stadions voller zitten dan ik gewend was. Die ambiance, daar kijk ik heel erg naar uit.''

Half augustus begint de competitie, zijn eerste training is op 1 juli. ,,Om tien uur 's avonds. Dat is vanwege de Ramadan die nu net is ingegaan. Dan moeten we dus wat omgooien, maar dat is geen probleem. Dat hoort erbij.''
www.ad.nl

Grappig dat hij zo goed thuis is in Afrika.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » ma jun 22, 2015 3:36 pm

Wat een toeval! Grim is ook geen vriendje van Danny ofzo he! :excited.gif:
Fred Grim nieuwe bondscoach Jong Oranje

Fred Grim is de nieuwe coach van Jong Oranje. De huidige trainer van Almere City tekent een contract tot en met het EK onder 21 in 2017. KNVB-coach Remy Reijnierse, die Jong Oranje na het vertrek van Adrie Koster op interim-basis leidde, keert zoals afgesproken terug naar het Beloftenteam. De benoeming van een assistent-trainer voor Jong Oranje volgt in een later stadium.

,,Dit is een mooie uitdaging", zegt Grim over zijn aanstelling. ,,Ik ben altijd erg betrokken geweest bij de ontwikkeling van talentvolle voetballers, en kijk er naar uit om van de grootste Nederlandse talenten een team te smeden en resultaat te boeken. De doelstelling is uiteraard kwalificatie voor het EK 2017 in Polen. We starten in september met Cyprus thuis en Turkije uit. We zullen dus direct aan de bak moeten om het kwalificatietoernooi goed te beginnen."

KNVB-coach Maarten Stekelenburg, die het Nederlands elftal onder 17 en 18 jaar onder zijn hoede had, treedt op zijn beurt in dienst als hoofdcoach van Almere City FC.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopi » ma jun 22, 2015 5:06 pm

Nee, joh! Zo is Danny niet. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » ma jun 22, 2015 5:14 pm

Yopi schreef:Nee, joh! Zo is Danny niet. :hypocrite.gif:
De baantjes bij Oranje worden onder evangaalisten verdeeld.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopi » ma jun 22, 2015 5:20 pm

Zo werkt het toch? Alsof er geen betere trainers zijn dan Grim. :confused.gif:

http://www.vi.nl/audio.htm

Dan hoor ik 'moeten presteren' en: 'mentale weerbaarheid vergroten'. Dat kansloze gereutel van de laatste tijd.

Er wordt ook nog verwezen naar die Europese successen met Foppe. Je weet wel, toen iedereen ondersteboven raakte van Maceo Rigters, Daniël de Ridder en Quincy. Een lichtend voorbeeld voor Grim. :excited.gif:

Plaats reactie