De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door peter » di mar 31, 2009 10:15 am

Ik vind dat Urby beter tot zijn recht komt en ook vind ik Vertonghen beter op de posities waar hij nu staat. Vermaelen vind ik echt niet beter geworden en dat Anita nu 2 leuke partijtjes speelt maakt hem nog niet 'veel beter geworden'. Van der Wiel vond ik altijd al erg talentvol, maar die is definitief doorgebroken nu inderdaad. Dat Suarez zich beter gedraagt omdat hij nu 4 wedstrijdjes geen gele kaart pakt, vind ik ook wat voorbarig.

Ik vind Ajax in ieder geval als team en qua spel slechter geworden. Dat er spelers individueel progressie hebben gemaakt is leuk, maar daar koop ik allemaal heel weinig voor.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mar 31, 2009 10:25 am

Vertonghen was tijdens de Olympische spelen al doorgebroken, dat niveau heeft hij gehouden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 31, 2009 10:29 am

Ik begrijp het, als Sneijder en Babel een goed seizoen draaien ligt dat aan de trainer, als dat nu gebeurt bij spelers van het huidige team, dan liggen daar heel andere zaken aan ten grondslag.
I think I lost my fucking headache

Duke

Bericht door Duke » di mar 31, 2009 10:32 am

Een trainer moet een tactiek hanteren waarin zoveel mogelijk spelers optimaal renderen, dan lijkt het in ieder geval of spelers beter zijn geworden. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 31, 2009 10:38 am

Als de spelers niet beter zijn geworden, en Ajax speelt als team slechter, hoe komt het dan dat er voorlopig meer punten worden behaald dan vorig seizoen? En dat Ajax er niet uitvloog tegen Borac? Door Oleguer en Sulejmani?

peter

Bericht door peter » di mar 31, 2009 10:47 am

2 puntjes meer inderdaad. Mag dat ook? 34 miljoen aan geld is er ingestopt en het halve team is 'veel beter' geworden. Ik vind dat vrij armoedig, maar ik ben misschien wat minder snel tevreden. Ajax vloog er niet uit tegen Borac inderdaad. Hulde daarvoor! Jammer dat ze er wel uitvlogen tegen de toppers van Volendam.

En natuurlijk een fantastische coach tov van de Bloempot.

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 31, 2009 10:54 am

Koster, ik neem aan dat je die bedoelt, was helemaal niet zo slecht als half AT beweert.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 31, 2009 10:56 am

Dat het vrij armoedig is begrijp ik, maar als alles slechter is geworden zou je eerder minder punten verwachten. Vandaar mijn vraag.

Jammer van het cynisme.

Duke

Bericht door Duke » di mar 31, 2009 11:02 am

Cynisch? Nee, wel teleurgesteld. Ik had echt meer verwacht van Van Basten met deze selectie.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 31, 2009 11:05 am

Was een reactie op Peter. Die had het over de toppers van Volendam en die fantastische coach, terwijl hij even eerder schreef dat het teamspel minder is geworden. Dan geef je volgens mij niet serieus antwoord, want de coach is hoofdverantwoordelijk voor het teamspel.

peter

Bericht door peter » di mar 31, 2009 11:22 am

Tuurlijk is dat cynisch.

Jullie stellen:
-Goede trainer en andere nieuwe aanwas
-Heel goed inkoopbeleid
-Heel veel spelers beter geworden
-Goede sanering.

Ik stel:
- 2 punten meer dan vorig jaar en kansloos voor de titel
- geen beker
- aardig in Europa
- heel beroerd veldspel.

Ik vind daar een duidelijke 'misfit' zitten, hoor.

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 31, 2009 11:27 am

Dat valt inderdaad tegen. Hoewel er wel duidelijk verzachtende omstandigheden zijn.

Ik ben overigens niet met je eens dat het veldspel slechter is dan vorig seizoen. Maar het is inderdaad ook nauwelijks beter, dat is teleurstellend.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 31, 2009 11:30 am

Wat jij stelt stel ik ook, min of meer. Zijn ook grotendeels feiten.

Van Basten laat dit seizoen niet zien dat hij een goede trainer is, hij laat eerder zien dat hij een slechte trainer is. Dat heb ik al aangegeven, zoals je weet. Maar dat wil niet zeggen dat hij niets goed doet.

999

Bericht door 999 » di mar 31, 2009 11:37 am

Tjesus, een concurent ( die eigenlijk in zo'n korte tijd geen concurent mag zijn ) staat op 12 punten voorsprong, het voetbal is niet om aan te zien, een gehannes met spelers waar geen visie aan vast te knopen is, een trainer die als een klein kind staat te tetteren dat AJAX wel veel wordt benadeeld door de scheidsen, spelers die met de dag slechter worden ( tja dan valt een lichtpuntje in enkele wedstrijden dubbel op natuurlijk ) en die zijn falen de meeste keren afdoet met " ja maar ik moet het ook allemaal nog leren " .. en dan durven stellen dat het goed gaat ..

Van Basten is dik gezakt voor zijn examen .. volgend seizoen maar weer een bak met geld besteden en dan maar hopen dat het goed gaat ... want dat is het toch HOPEN dat het goed gaat want zekerheid w.b. deze trainer heb je dus niet.Daar waar de logische wetten tellen doet MVB toch iets anders, keer op keer ..

Afijn, we kunnen nog tweede worden .. dat kunnen we natuurlijk, maar zijn dan ook weer afhankelijk van wat de concurrent doet " die hebben een veel zwaarder programma als ons " hoor je keer op keer .. niet op eigen kracht maar weer afhankelijk van anderen .. en dat na 34 miljoen investeren en bijna een seizoen MVB ...

Valt vies tegen, als je het mij vraagt ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 31, 2009 11:46 am

Ajax kan wel degelijk op eigen kracht tweede worden. En ik zal maar niet om bronnen vragen m.b.t. alles wat je in je eerste alinea beweert, want die zijn er in de meeste gevallen ongetwijfeld niet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 31, 2009 11:50 am

LucaS schreef:Koster, ik neem aan dat je die bedoelt, was helemaal niet zo slecht als half AT beweert.
Achteraf gezien zeker niet nee.. vond het onder Koster beter dan nu.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 31, 2009 11:54 am

Is onzin wat mij betreft. Ajax haalde vorig seizoen 17 punten minder in de Europacup. Dat noemen we hier een straatlengte, meen ik. Het gaat slecht, maar vorig seizoen was heus slechter.

999

Bericht door 999 » di mar 31, 2009 11:58 am

LucaS schreef:Ajax kan wel degelijk op eigen kracht tweede worden. En ik zal maar niet om bronnen vragen m.b.t. alles wat je in je eerste alinea beweert, want die zijn er in de meeste gevallen ongetwijfeld niet.
Wat nu weer ?.Al zet ik er bronnen bij, zelfs al zijn het quotes van MVB dan geloof jij ze toch niet .. verder worden alle posting van mij ondersteund door BRONNEN ( indien nodig ), en er zullen er best een paar zijn waar je van verschil van mening over kan discuceren .. maar dat " meeste gevallen " is natuurlijk weer het gebruikelijke gelul ...
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 31, 2009 12:48 pm

LucaS schreef:Dat valt inderdaad tegen. Hoewel er wel duidelijk verzachtende omstandigheden zijn.

Ik ben overigens niet met je eens dat het veldspel slechter is dan vorig seizoen. Maar het is inderdaad ook nauwelijks beter, dat is teleurstellend.
Door dit soort posts neem ik je overige posts een stuk serieuzer. :biggthumpup.gif: Soms lijkt het wel of je iedere vorm van kritiek van de hand wil wijzen. Maar realisme is (ook) nog aanwezig in LineDanceCity!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di mar 31, 2009 11:48 pm

Een van de belangrijkste taken van de coach is ervoor te zorgen dat het team als collectief zodanig speelt dat de individuele zwakheden van de spelers door het samenspel worden gecamoufleerd.

Das heel vervelend, want Ajax is ruim voorzien van spelers met tekortkomingen en iedere speler die z'n tekortkomingen heeft weggepoetst is meteen aan z'n laatste seizoen als ajacied bezig. Een Ajaxtrainer moet daarom in staat zijn een collectief te organiseren waarin de individuele tekortkomingen naar de achtergrond worden gewerkt. Dat is van Basten nog niet gelukt en zolang ie daar niet toe in staat is komt ie zelf tekort voor z'n functie.

Daarom dus.
LucaS schreef:Dus als het goed gaat heeft dat te maken met de kwaliteit van een of meerdere spelers, en als het slecht gaat met het onvermogen van de coach? Waarom is dat zo en niet andersom?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 01, 2009 5:31 am

En een belangrijk onderdeel daarvan is het samenstellen van een selectie waarin de individuele kwaliteiten zo zijn dat een prima geheel kan ontstaan. Als je een selectie hebt van 18 linksbacks kun je briljante trainer zijn wat je wil, maar ver zul je niet komen. Ja, Aissati is een deel van de reden waardoor het beter lijkt te gaan, maar zijn afwezigheid (en met hem regelmatig een groot aantal andere spelers) heeft er mede voor gezorgd dat het allemaal niet erg soepel verliep/verloopt.

Duke

Bericht door Duke » wo apr 01, 2009 8:14 am

Aissati kan een belangrijke schakel zijn, maar Van Basten is er ook verantwoordelijk voor dat er geen adequate vervanger voor hem is. Het zou natuurlijk sowieso een slechte zaak zijn als we zo afhankelijk zijn van één speler.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 01, 2009 12:25 pm

Dat zijn we ook, Duke. Waar zou Ajax dit seizoen staan zonder Suarez?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 01, 2009 1:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat zijn we ook, Duke. Waar zou Ajax dit seizoen staan zonder Suarez?
Ja volgens sommigen een stuk lager dan nu en in de volgende ronde van de uefa-cup :ajaxsmiley.gif:

Wie is er verantwoordelijk voor de samenstelling van het eerste?

De blessures vormen een smoes. De verdediging van AZ is veel langer geteisterd geweest door blessures dan die van Ajax, desondanks is het aantal tegendoelpunten de helft. Los daarvan zijn het mindere verdedigers, Moisander door Ajax weggestuurd, Swerts door feyenoord van de hand gedaan, Klavan was nagenoeg tranfervrij en Moreno (wie kende hem?) heeft maar vijftien wedstrijden gespeeld. Van der Wiel, Oleguer en Vermaelen hebben meer wedstrijden in Ajax 1 gespeeld dan Swerts, de verdediger met de meeste wedstrijden bij AZ.

Aisatti? In het begin van het seizoen in de laatste oefenwedstrijden (Murcia) en de eerste competitiewedstrijd geen basisspeler.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 01, 2009 4:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat zijn we ook, Duke. Waar zou Ajax dit seizoen staan zonder Suarez?
Waar staat Ajax zonder Huntelaar? Ik zie weinig verschil. Tussen Huntelaar en Suarez zie ik naast de nodige verschillen ook overeenkomsten. Ze voorzien slecht voetbal van wat meer doelpunten/assists/momenten. Bijdragen aan beter voetbal doen ze echter niet, daar is hun spel te opportunistisch voor. Overigens heb ik niets tegen zulke spelers, integendeel, maar je moet er niet 3 van in je voorhoede hebben.

Als Aissati elke week zo speelt zoals tegen NAC of Marseille, dan zie je gewoon een heel ander Ajax. Hij draagt wel bij aan beter voetbal, door zijn balvastheid en slimme spel.

Plaats reactie